Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:52

Zwitsal schreef:
ik hou echt van die warmte 'palen' op amstel...
ik ben zo'n enorme koukleum, dus als ik al 10 minuutjes op mn trein moet wachten heb ik al bevroren handen , neus, voeten enz.. en sta ik de hele tijd op en neer te springen omdat ik het zo koud heb (ziet er vast charmant uit ^^).
dat warmte geval is echt een briljante uitvinding...
great thanks aan degene die het bedacht om zo'n ding juist op amstel neer te zetten ^^ ik sta er altijd tegen aan geplakt, en om de minuut even van kant wisselen.
toen ik vanmiddag na 10 minuten warmen aan dat ding de trein in stapte voelde ik me helemaal warm en rozig.. zo'n lekker 'gloeiend' gezicht ^^
stuk beter dan eerst een kwartier rillend met mn handschoenen aan te moeten zitten in de trein voordat ik t eindelijk warm kreeg.

Ik ben het er helemaal mee eens, twee keer per dag knuffel ik die paal echt plat Lovers

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:54

Ik wou dat die palen hierzo ook waren.
*droomt weg*.

Moet zo ook weer op een ijskoud station staan, wedden dat syntus weer vertraging heeft. Clown

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:55

Vandaag zowat stapvoets traject Dordrecht- Schiedam, dus 20 min vertraging, terugweg ging top.
Koud niet echt ook de stations vielen mee

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:03

Nou UW, leer ze maar uit je hoofd voor Ik wed dat ik het kan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:08

Whaha, ik ben geen type voor ik wed dat ik het kan hoor Clown
Al vind ik die stations wel leuk, wisten jullie dat Hurdegaryp een station heeft? Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:09

Ja, wel leuk om die lijst eens door te kijken. Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:32

dat is hardegarijp in gewoon nederlands geloof ik?? Tong uitsteken
volgens mij ben ik dar wel eens langs gweest. heb 2 jaar traject groningen-harlingen aangedaan.

Las vandaag echt iets idioots op TT.. mensen die over treinspoor klunen.. belachelijk!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:41

Pff, het is wat met al dat ijs. Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:32

Zat stukje over station hier eens te kijken, staat nog een oude foto op van een wachthuis, wat ik nu heeel erg mis, daar was het tenminste nog lekker wachten, maar ja, die trokken weer zwervers en nu dat er overal OV chippoortjes staan, zijn ze weg hebben we van die half open, tocht en koude wachthuisjes voor terug gekregen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:42

Ohh ja de OV-chipkaart, iemand enig idee wanneer die nou definitief wordt ingevoerd?

Moest al een paar jaar geleden een pasfoto inleveren, ben nog steeds bang dat ze een keer die poortjes dicht doen zonder dat ik mijn chipkaart heb Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:53

Ik hoop altijd dat ze de poortjes op Nw-Vennep eens vastbinden, als het (hard) waait gaan die delen die open kunnen een eigen leven leiden.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:53

Unwritten schreef:
Whaha, ik ben geen type voor ik wed dat ik het kan hoor Clown
Al vind ik die stations wel leuk, wisten jullie dat Hurdegaryp een station heeft? Clown

Als ik met de trein naar school ga kom ik erlangs Ja
Je wilt ook niet weten wat voor mini treintjes dat zijn Huilen van het lachen

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:19

Nikki15 schreef:
ik had vandaag ook vertraging op het traject van Wolvega Meppel. de heenreis 10 minuten en terug 45minuten Sigaar

Hoelaat was dat dan?
Want ik had heen om 9.34 een kwartier vertraging en terug om 10 voor 6 (vanuit zwolle) geen vertraging*D
's morgens was het wel vreselijk koud om te wachten trouwens ik had daarvoor 20 minuten in de kou op de scooter gezeten Ik was blij dat de trein er uiteindelijk was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:33

Ik heb ook een jaar gewacht op die chipkaart maar ik heb hem, vanaf de 29e kan je in rotterdam in de metro dus alleen nog met die kaart, metro daar ziet mij dan nooit meer Doei! ga wel lopend naar school Clown

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:44

Haha!

Ik vind het ook helemaal niks dat ding Maar heb weinig keuze, alternatief is 2 keer overstappen op de trein of met de tram, maar die doet er 2 keer zo lang over als de metro Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:47

Maar in Amsterdam blijft strippenkaart en gewone ov voorlopig nog geldig, in Rotterdam moeten ze weer zonodig de chipkaart invoeren, nou ik ga nog liever lopen Clown

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:19

Ja, maar uiteindelijk komt hier ook alleen chipkaart Verdrietig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:41

Gisteren is 1 van mijn treinritjes niet echt vlekkeloos verlopen Haha! .
Ik moest met de stoptrein van Haarlem naar Den Haag. Ik was even bij de machinist om mijn tas weg te leggen, ontdekt de machnist een looplamp te veel in zijn cabine. Ik ga die lamp in de achterste cabine zetten, kom ik daar, zie ik de meldlamp "beperkt vermogen" al branden. Kijk ik verder, branden ook de meldlampen voor lijnschakelaar uit, motorgenerator uit en de belangerijkste de snelschakelaar uit Nagelbijten / Gniffelen . Conclusie, de trein is heel erg kapot, al voor we in Heemstede-Aerdenhout waren. Ik weer naar de machinist om te vragen wat er verder zou gebeuren.
Hij heeft met wat kunst en vliegwerk de snelschakelaar (dat is het allerbelangerijkste, anders hebben we geen stroom) weer in gekregen, en vroeg om toestemming om onze reis te hervatten. Dat vond de helpdesk echter niet zo'n goed plan, dat stel reed al 2 dagen met dergelijke problemen rond, en moest toch maar eens gerepareerd worden Bloos! ROFL .
We zijn dus maar zonder reizigers teruggekeerd naar Haarlem. Op het dooie gemakkie, anders dreigde de snelschakelaar er weer uit te springen Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:49

Was het een dubbeldekker van het type DDAR Ino? Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:40

Mat64 Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:46

ik ging gister ook met de trein van haarlem naar den haag ^^
( of nja, ik stapte niet in haarlem op, maar in heerhugowaard, maar hij ging over haarlem, eindstation den haag centraal).

ging prima!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:50

Oeps Ino, beetje jammer. Tong uitsteken Mooi dat jullie de terugweg nog wel gered hebben op de schakelaar.

Vandaag ook weer alles prima gegaan. Terug 5 minuutjes vertraging, maar kan ik niet wakker van liggen. Tong uitsteken Plus dat ik al lekker warm in de trein zat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:53

Ino, een matje Haha!
Ik had het van de week met een DDAR, reed ook maar op halve sterkte omdat de helft het niet deed Nagelbijten / Gniffelen

Marleen, richting Den Haag zeker, die is nooit op tijd ROFL

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:59

Jep, nouja mijn trein reed naar Rotterdam, maar die moest wachten op die van Den Haag. Tong uitsteken