Ffortuna schreef:Ouderen van 25ja, dan ben je al bejaard
![]()
Watertje, ik vind je post typisch voor iemand van, ik gok, een jaar of 15. Je denkt dat je al heel zelfstandig en volwassen bent, tot je er over een paar jaar achter komt wat een kind je nu nog bent. En dat bedoel ik niet verkeerd, ik wil je nu absoluut niet aanvallen, maar kinderen zijn tot en met hun (ongeveer) 17e jaar niet in staat om de gevolgen van hun acties in te schatten, om de consequenties ervan in te zien op de langere termijn. Dit is neurologisch vastgesteld: bepaalde verbindingen in je hersenen zijn nog niet volgroeid op die leeftijd. Dit maakt het uiteraard extra moeilijk om een goede beslissing te nemen in een dergelijke situatie.
Daarom vind ik de post van Raketje ook typisch voor iemand die op jonge leeftijd een beslissing heeft moeten maken (wel of geen kind), het toen gehouden heeft en er achteraf spijt van heeft. Ze kon toen immers de lange termijn-gevolgen van haar besluit niet overzien (dit kan niemand natuurlijk precies, maar als volwassene kun je dit beter inschatten dan als 15-jarige).
Anyway, zelf heb ik nooit voor de beslissing gestaan op die leeftijd, en nu (ben nu 23) zou ik het nog niet weten, mocht ik onverwacht zwanger worden. Het is wat hierboven al gezegd werd door Nathalie: ik wil er eerst financieel en psychologisch 100% klaar voor zijn.
Ouderen word hier in mijn stad gezegd tegen mensen die ouder zijn dan jijzelf. Als je 14 bent, zijn mensen van 34 ouderen. Als je 50 bent zijn mensen van 70 ouderen.
En -voel je aub niet aangevallen- maar je hebt geen idee
Niet ieder 'kind' van 15 is een puberaal ding dat nooit wat heeft meegemaakt hoor 
Ik snap de post van __Nathalie__ zeer goed hoor. Een kind hoort niet met een kind bezig te zijn, daar ben ik volledig mee akkoord. Maar niet ieder kind is in dit geval hetzelfde. Maar ik vroeg het me gewoon af. Wanneer is een kind nu volgens jullie volwassen?
ja, dan ben je al bejaard

toen ik 14 was was ik daar nog écht niet mee bezig!
en ik hoop dat hij goed opknapt!