Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:13

ROFL Goed bezig micha Tong uitsteken vind ik nou ook Knipoog

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:14

Dan begrijp jij het heel verkeerd hoor meissie. Deze pagina gaat misschien veel over zijn zus maar heb dit topic gestart om over de relatie tussen mij en hem te praten NIET over zijn zus. Dan had ik wel een ander topic geopend o.i.d.
Zijn zus speelt wel een rol, misschien wel een grote rol .. dat kan toch Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:15

Jawel, maar volgens jou is dat toch een van de stukjes van de puzzel waarom hij jou niet meer wil, terwijl die dat diep van binnen nog wel wil?
Edit: Je hebt 100 redenen gevonden waarom hij jou nog wel wil maar het kan niet om die 100 andere redenen, waaronder zijn zusje. maar diep van binnen is er 1 missend stukje van de puzzel dat hij jou nog wel echt wil.
Laatst bijgewerkt door Cherrypop op 21-12-08 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:15

Janine1990 schreef:
Dan ligt er voor mij en waarschijnlijk ook voor Nathalie eerder de vraag, wie is er verkeerd bezig? Hij of ik? Want uiteindelijk is hij de banketstaaf, die verkeerd bezig is.
En als je dan van iemand houdt, vind je het rot dat iemand zo fout bezig is. Dan wil je diegene het liefst helpen.

Zelf ben je niet fout bezig, verliefdheid overkom je, dat heb je niet in de hand. Als het besef komt dat er betere jongens bestaan, ik denk dat je dan kan zeggen dat je diegene niet meer de moeite waard vind. Zo zie ik het een beetje. Dan ga je je afvragen, voel ik wel zoveel voor die jongen?
Maar het is ook moeilijk om van een, wat je dacht goede persoon, die gedrag te geloven. Geloven dat hij zo is. Omdat je die persoon alleen op een andere manier kent.

Jij want jij laat het toe dat hij je zo behandeld. De enige manier om dit gedrag van hem te stoppen is hem resoluut uit je leven bannen. ALS(lijkt me onmogelijk in dit geval) hij dan inziet dat hij verkeerd bezig is(en mannen zien dat soms hun leven lang niet in) dan zal hij vanzelf veranderen.

maar je kunt hem niet helpen, niet redden en hem niet veranderen. dat doet hij pas als hij dat zelf wil.

Zo lang je je wanhopig blijft gedragen(en dat doe je) ben je totaal niet interessant of aantrekkelijk voor hem.

En je doet het jezelf aan. Hij is fout bezig, maar jij laat hem fout bezig zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:17

Zijn zus heeft waanzinnig gestookt.
Nathalie heeft haar geblokt, ze was zat van de gesprekken tussen haar en zijn zus, die constant maar mooi weer speelde, maar zodra het over de ex ging, Nathalie overal van beschuldigde.
Nathalies goed recht om die zus te blokkeren.
Maar ze kreegt donderdag of vrijdag een mailtje, van zijn zus. Waarom ze haar had geblokt, want ze had Nathalie immers niets misdaan.
Nathalie heeft haar meteen weer gedeblokkeert, en het was onmiddelijk weer foute boel. Die zus van hem zit de hele dag maar thuis, zich te vervelen. En Nathalie is daar het slachtoffer van.

Ik persoonlijk had haar nooit gedeblokkeerd, want een normaal gesprek kon je met haar blijkbaar niet hebben. Nathalie is ook véél te lief voor dat mens geweest. En bovenal, verdient ze dit niet. Al dit gedoe. Als die jongen zo 'volwassen' kan zijn om het uit te maken, kan hij ook zo 'volwassen' zijn, om normaal met haar om te gaan.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:18

Charlenexx schreef:
Jawel, maar volgens jou is dat toch een van de stukjes van de puzzel waarom hij jou niet meer wil, terwijl die dat diep van binnen nog wel wil?
Edit: Je hebt 100 redenen gevonden waarom hij jou nog wel wil maar het kan niet om die 100 andere redenen, waaronder zijn zusje. maar diep van binnen is er 1 missend stukje van de puzzel dat hij jou nog wel echt wil.

Voor mij is zijn zus de reden geweest dat hij zo beïnvloedbaar is geworden en misschien wel een verkeerde keus heb gemaakt. Als je het hele topic heb gelezen kon je lezen dat er een tijdje terug nog gevoel voor me was en hij het niet uitmaakte omdat hij niks meer voor me voelde. Al weet ik nu niet eens of ik dat nog wel kan geloven.
Welke redenen heb ik gevonden waarom hij mij nog wel wil?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:19

Janine1990 schreef:
En bovenal, verdient ze dit niet. Al dit gedoe. Als die jongen zo 'volwassen' kan zijn om het uit te maken, kan hij ook zo 'volwassen' zijn, om normaal met haar om te gaan.

Nee ze verdient dit niet. Maar dat is niet aan hem. Zoals al eerder gezegd hij is haar niets verschuldigd. Hij heeft het uitgemaakt. Punt. Duidelijk. Hij hoeft niet volwassen met haar om te gaan want het is uit.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:20

Hij is mij niets verschuldigt?
O, dus als je vriend het uitmaakt mag je niet verwachten dat hij 't uitlegt, volgensmij is hij me dat toch echt wel verschuldigt ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:21

Mindfields schreef:
Jij want jij laat het toe dat hij je zo behandeld. De enige manier om dit gedrag van hem te stoppen is hem resoluut uit je leven bannen. ALS(lijkt me onmogelijk in dit geval) hij dan inziet dat hij verkeerd bezig is(en mannen zien dat soms hun leven lang niet in) dan zal hij vanzelf veranderen.

maar je kunt hem niet helpen, niet redden en hem niet veranderen. dat doet hij pas als hij dat zelf wil.

Zo lang je je wanhopig blijft gedragen(en dat doe je) ben je totaal niet interessant of aantrekkelijk voor hem.

En je doet het jezelf aan. Hij is fout bezig, maar jij laat hem fout bezig zijn.

Maar je snapt mijn punt, neem ik aan? Lachen

Als iemand je zo behandeld, is het toch nog moeilijk om je te realiseren dat hij niet goed is. Misschien omdat je een geromantiseerd beeld van hem hebt. Ik weet het niet.
De wil is er, om hem te veranderen. Het besef dat je dat niet kan doen, is er helaas in sommige gevallen nog niet.
Ik snap jouw punt trouwens ook hoor, soms maakt gedrag het des te aantrekkelijker om iemand fout bezig te laten zijn ja.

Helaas heeft boos zijn in dit geval totaal geen zin, met betrekking tot lezers van dit topic dan.
Nathalie zal uiteindelijk, net als elke mens, voor haar gevoel kiezen... En wat dat ook moge zijn, ik denk dat we haar daar het beste in kunnen steunen, dan laten merken hoe fout ze bezig is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:22

naath schreef:
O, dus als je vriend het uitmaakt mag je niet verwachten dat hij 't uitlegt, volgensmij is hij me dat toch echt wel verschuldigt ..

Of hij het je verschuldigd is... Daar ga ik niet over oordelen.
Maar je kan iemand niet dwingen zich te verontschuldigen. Dat zal iemand pas toen als hij/zij er aan toe is.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:23

naath schreef:

Nee hoor. Verwachtingen zijn geen verplichtingen namelijk. Natuurlijk was het leuk geweest als je precies zou horen waarom hij je niet meer leuk vindt. Maar dat hoeft hij niet te doen.

Als dat het enige is waarop je zit te wachten(een uitleg) waarom gaan jullie gesprekken dan alleen maar over zijn zus dit en wat je over hem gezegd zou hebben dat?

Sorry wordt er een beetje simpel van.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:24

Waarom? Did it occur to you dat hij misschien wel helemaal niet met haar om wíl gaan? Hij is niet volwassen genoeg om het op een normale manier uit te maken en hij zal ook niet zo volwassen worden om normaal met haar om te gaan. Zeker als zij zich zo opsteld, wat ook niet heel volwassen is. She needs to be the bigger person in this situation. Boven hem staan en ook boven die zus want die staat hier echt los van. En het is heeeeel zielig voor Nathalie dat ze zo gekwetst word, maar op het moment kwetst ze zichzelf door er steeds maar mee door te blijven gaan. Soort van Addicted to the pain of wanting somebody you can't have. En dat gevoel kennen we allemaal, de liedjes die erbij horen die dat gevoel voeden. En de minimale sprankjes hoop die hij je af en toe toegooid, die voelen alsof je de beste drug van de wereld heb genomen, maar die sprankjes duren niet zo lang waarna een onwijze low en het gevoel van de pijn weer terug komt waardoor je weer verlangd naar meer, naar nog zon sprankje. We begrijpen het gevoel allemaal, maar we kunnen het er toch wel over eens zijn dat ze echt moet afkicken van die jongen. Dingen in perspectie moet gaan zien, de highs niet zo hoog moet opnemen en de lows ook niet zo depressief moet aandoen. Its not the end of the world...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:26

Charlenexx schreef:
Waarom? Did it occur to you dat hij misschien wel helemaal niet met haar om wíl gaan? Hij is niet volwassen genoeg om het op een normale manier uit te maken en hij zal ook niet zo volwassen worden om normaal met haar om te gaan. Zeker als zij zich zo opsteld, wat ook niet heel volwassen is. She needs to be the bigger person in this situation. Boven hem staan en ook boven die zus want die staat hier echt los van. En het is heeeeel zielig voor Nathalie dat ze zo gekwetst word, maar op het moment kwetst ze zichzelf door er steeds maar mee door te blijven gaan. Soort van Addicted to the pain of wanting somebody you can't have. En dat gevoel kennen we allemaal, de liedjes die erbij horen die dat gevoel voeden. En de minimale sprankjes hoop die hij je af en toe toegooid, die voelen alsof je de beste drug van de wereld heb genomen, maar die sprankjes duren niet zo lang waarna een onwijze low en het gevoel van de pijn weer terug komt waardoor je weer verlangd naar meer, naar nog zon sprankje. We begrijpen het gevoel allemaal, maar we kunnen het er toch wel over eens zijn dat ze echt moet afkicken van die jongen. Dingen in perspectie moet gaan zien, de highs niet zo hoog moet opnemen en de lows ook niet zo depressief moet aandoen. Its not the end of the world...

Hier ben ik het volledig mee eens.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:27

naath schreef:
Charlenexx schreef:

Voor mij is zijn zus de reden geweest dat hij zo beïnvloedbaar is geworden en misschien wel een verkeerde keus heb gemaakt. Als je het hele topic heb gelezen kon je lezen dat er een tijdje terug nog gevoel voor me was en hij het niet uitmaakte omdat hij niks meer voor me voelde. Al weet ik nu niet eens of ik dat nog wel kan geloven.
Welke redenen heb ik gevonden waarom hij mij nog wel wil?

De reden dat hij bv een tijdje terug nog wel wat voor je voelde? En dat hij dan weer even lief doet en dan weer wel normaal met je wil praten en je dan opeens niet meer kwijt wil. Terwijl die zich nog wel als een l*l tegen je blijft gedragen? en nee dat moet je dus ook niet geloven anders zou hij zich NOOOOOIT zo tegen jou gedragen!! Snap dat nou eerst eens, dat als een jongen echt verliefd op je is en van je houd hij je nooit pijn zou willen doen. En hij ook dingen in perspectief kan zien en zich niet laat beinvloeden door wie dan ook. Want hij houd van JOU. Maar dat doet ie niet meer. Niet genoeg meer of niet op een manier dat hij bij je wil zijn.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:28

Dat ik klaar met hem ben weet ik wel, heb ik zelf al gezegd dus dat is niet meer nodig om te zeggen. Ik denk dat mij steunen (oh wat klinkt dit raar haha) beter helpt, want ik WIL hem loslaten maar of het lukt..

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:30

We steunen je toch ook? Wij zijn even de mensen die je duidelijk maken dat het je MOET lukken, er is geen andere optie. je moet hem ook niet willen vast houden... Waarom zou je? Omdat je het 11 maanden leuk met m hebt gehad? Dan hou je je vast aan herinneringen, mooie herinneringen, maar verleden tijd. Die jongen komt niet weer terug. En dat moet je eerst in gaan zien en dan kun je het achter je laten, dan kan alles een herinnering worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:32

Charlenexx schreef:

Dat is mooi gezegd. Maar ook heel nuchter.
Natuurlijk is het waar, maar het gaat er nu meer om wat er nu gaande is.
In mijn ogen in ieder geval. Dat ze hem moet loslaten zal ook haar niet ontgaan zijn. En is hier ook al een kleine 40 keer gezegd, als ik het een beetje inschat. Bovendien had ze het zelf ook wel kunnen bedenken.
Addicted to the pain? Ik weet het niet zo.
Ik denk meer dat het verleden veel makkelijker was, je weet wat er is gebeurd, het is bekend. Maar to take the jump into the future isn't that easy. Want je weet niet wat er gaat gebeuren, je hebt geen idee. Je hoopt op dingen, maar weet niet of het terecht is. En dat is pijnlijk. Zeg nu zelf, willen we niet allemaal ons liever vasthouden aan het verleden? Want iedereen weet dat het verleden geen zekerheid geeft aan wat nog komen gaat.
Kom maar eens tot dat besef, dat de toekomst veel mooier kan worden als je het zelf doet...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:32

naath schreef:
Dat ik klaar met hem ben weet ik wel, heb ik zelf al gezegd dus dat is niet meer nodig om te zeggen. Ik denk dat mij steunen (oh wat klinkt dit raar haha) beter helpt, want ik WIL hem loslaten maar of het lukt..

Soms kunnen zulke harde woorden ook een steun zijn. We zeggen het niet om je te pesten maar om je tot inzicht te brengen. Laat hem los. Heel simpel DOEN. Iets anders is er niet. Loslaten is een werkwoord, ik laat los wij laten los etc. Het is niet iets wat je overkomt zoals verliefdheid.

If you love some-one, let him go. If he comes back he was always yours, if he doesn't, he never was.

Wij allemaal weten hoe afschuwelijk het voelt. Maar wij zijn al op het punt dat we dat achter ons hebben en weten dus hoe we dat gedaan hebben. En het antwoord is LOSLATEN. bewust kiezen voor jezelf en je toekomst met een vent die wel de moeite waard is.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:37

'If you love some-one, let him go. If he comes back he was always yours, if he doesn't, he never was.'
Maar hem dan terugnemen ? Na wat hij me geflikt heb ?
Aha, gelukkig ben ik over die ja-dat-wil-ik! fase heen. Misschien komt dat met de tijd, misschien niet.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:37

Janine1990 schreef:
Dat is mooi gezegd. Maar ook heel nuchter.
Natuurlijk is het waar, maar het gaat er nu meer om wat er nu gaande is.
In mijn ogen in ieder geval. Dat ze hem moet loslaten zal ook haar niet ontgaan zijn. En is hier ook al een kleine 40 keer gezegd, als ik het een beetje inschat. Bovendien had ze het zelf ook wel kunnen bedenken.
Addicted to the pain? Ik weet het niet zo.
Ik denk meer dat het verleden veel makkelijker was, je weet wat er is gebeurd, het is bekend. Maar to take the jump into the future isn't that easy. Want je weet niet wat er gaat gebeuren, je hebt geen idee. Je hoopt op dingen, maar weet niet of het terecht is. En dat is pijnlijk. Zeg nu zelf, willen we niet allemaal ons liever vasthouden aan het verleden? Want iedereen weet dat het verleden geen zekerheid geeft aan wat nog komen gaat.
Kom maar eens tot dat besef, dat de toekomst veel mooier kan worden als je het zelf doet...

Tja ik moet toegeven dat ik door mijn gebroken hartje heel anders ben geworden Knipoog ik durf me juist niet vast te houden aan dingen, stil te staan. Zodra een jongen 1 x afstandelijk doet dan heb ik al zoiets van ok move on, hij wil me niet, ik heb geen zin gekwetst te worden dus op naar de volgende. Terwijl als ik wat meer geduld had en wat meer lef, het met sommige jongens echt wel wat had kunnen worden, maar ik geef het vaak de tijd niet Knipoog

En in naath dr geval... het is misschien eng niet te weten wat er komen gaat, maar it cant be worse than this.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:38

* Ik ben even douchen dus ik reageer wat later op de berichtjes!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:38

naath schreef:
'If you love some-one, let him go. If he comes back he was always yours, if he doesn't, he never was.'
Aha, gelukkig ben ik over die ja-dat-wil-ik! fase heen. Misschien komt dat met de tijd, misschien niet.

But he isnt coming back, now is he?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:41

naath schreef:

Nee ik zou hem zeker niet terugnemen nee. Het was meer als mooie tekst over loslaten bedoeld.

goed dat je zo reageert overigens!

Wees sterk meis, what doesn't kill ya makes ya stronger. Dat heb ik wel gemerkt en heb best wat beleefd de afgelopen jaren met mijn 2 exen. (en doordat ik geleerd heb van ex 1 kon ik ex 2 meteen nadat hij het uitmaakte(incl vreemdgaan etc waar ik later pas achter kwam)loslaten en had binnen een paar weken een hele lieve nieuwe vriend.

Wat Charlene net zegt heb ik juist niet. Ik ben zo sterk geworden dat ik juist niet meer meteen in mn schulp kruip, maar juist veel beter met de situaties om kan gaan waarin ik eerder altijd onzeker werd.

Daardoor worden mijn relaties door de jaren heen steeds beter. Je leert er zoveel van van die stumperige kereltjes die op je pad komen soms! Haha!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:44

Mindfields schreef:
Nee ik zou hem zeker niet terugnemen nee. Het was meer als mooie tekst over loslaten bedoeld.

goed dat je zo reageert overigens!

Wees sterk meis, what doesn't kill ya makes ya stronger. Dat heb ik wel gemerkt en heb best wat beleefd de afgelopen jaren met mijn 2 exen. (en doordat ik geleerd heb van ex 1 kon ik ex 2 meteen nadat hij het uitmaakte(incl vreemdgaan etc waar ik later pas achter kwam)loslaten en had binnen een paar weken een hele lieve nieuwe vriend.

Wat Charlene net zegt heb ik juist niet. Ik ben zo sterk geworden dat ik juist niet meer meteen in mn schulp kruip, maar juist veel beter met de situaties om kan gaan waarin ik eerder altijd onzeker werd.

Daardoor worden mijn relaties door de jaren heen steeds beter. Je leert er zoveel van van die stumperige kereltjes die op je pad komen soms! Haha!

Ik heb dat nu wel iets meer hoor, omdat ik er niet zo zwaar meer aan weeg. Ik zag the big love thing altijd als een film waarin alles perfect is en je elkaar even leuk vind, maar zo zal het nooit werken Knipoog

Ik heb ook bindingsangst (ja serieus, geen slappe mannen smoes ROFL) dus ik hou het voorlopig even bij wat scharrels, al droom ik soms ook wel van een bruiloft met 1tje Knipoog Alleen weet ik dat ik altijd op mannen val die niet beschikbaar zijn, of ze hebben al iemand of ze willen sowieso geen relatie (komt heel veel voor in mijn professie Knipoog) dus jaa ach ik ben gelukkig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:45

Hoe meer je ermee bezig bent hoe langer het duurt voor je verder kan. Laat het los, stop met posten in dit topic en leef je leven! Vergeet die gast! Het leven is teveel waard om zoveel energie te verspillen aan iets wat je niets oplevert!