Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:14

Ik ga aankomende zaterdag snowboarden en die week erop in Duitsland! :D

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:41

nog een 3tal weekjes en ik ga ook voor het eerst op wintersport.
Heb al 2 groepslessen achter de rug, maar ga daar nog les volgen.
eigen boardschoenen heb ik me al aangeschaft, vind ik wel zo hygiënisch..
en een crashpants + bodyprotector (zit met een arm die nog geopereerd moet worden en met bloedverdunners) Ik ga vooral voor het plezier en dus ben ik al blij als ik gewoon "normaal" de berg af kan.
Alleen 1 probleem voor het moment als ik naar beneden aan het gaan ben wil altijd het ander been voor, wrs dus omdat m'n gewicht nog niet op m'n voorste voet zit??

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:42

Wirobelgje schreef:
Hoi Bokkers,

Zijn hier fans van snowboarden? Wat is jullie niveau?

Ikzelf heb afgelopen maandag mijn alleerste snowboardles gehad (had nog nooit op een snowboard gestaan, zelfs niet op skis en ben ook geen held met ijsschaatsen :P )
Het was echt zo leuk dat snowboarden...
Ik ben al een kei in rootsjen (of hoe schrijf je dat?) maar ik kan helemaal nog niet simpel naar beneden glijden. Blijkbaar zet ik mijn gewicht altijd op mijn achterste been en ik wil ook teveel tegelijk kunnen :o

Hebben jullie tips om vlot te leren het gewicht goed op het voorste been te krijgen?
en tips/truuks om goed te leren draaien zijn ook heel welkom :D

Deel jullie snowboard ervaringen hier in dit topic ;)

Als je bochten wil maken, moet je doen alslof je om iets heen draait :P

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:48

capopjekop schreef:
Stage is leuk, nu weet ik het zeker. Ik moet morgen mee met een school die gaan skieën en boarden. Daar ga ik een artikeltje over schrijven en foto's maken, dus ik mag met hun meerijden enz. Daarna kan ik gewoon boarden en op kosten van de krant iets eten. Niet verkeerd dacht ik zo :D

Zoo, doe mij zo'n baantje! :D

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:49

Vandaag me 6de les gehad. En me eerste bochtjes gemaakt. We hadden er al eerder over gehad maar nooit gedaan.

We moesten beginnen met alleen insturen waarbij een meisje uit me les zodanig viel dat ze met de ambulance werd afgevoerd. Ze heeft zoiezo der pols gebroken. Maar had heel erge rugpijn, misselijk duizelig enz. Werd ook met allerlei poespas om der heen ingeladen.

Daarna was iedereen even heel voorzichtig. Met het naar beneden glijden. Maar daarna lukte me bochtjes wel. De eerste keer nog met hulp en daarna gewoon helemaal los.

Nog 2 weken dan het echte werk. (wel vandaag meteen een helm gekocht, kniebeschermers en ga morgen voor een bodyprotector kijken)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:52

Ik ga morgen eens ff weer een poging wagen.. Een jongen waar ik laatst mee samen had gewerkt vroeg of ik nog ging snowboarde, ik zei dat het wel mijn bedoeling was en toen zei hij dat we wel samen konden gaan, maar hij board al veel langer dus hij gaat mij even een prive lesje geven morgen haha.

(oja ff een tip, voor mensen die toevallig na oostenrijk gaan, in sommige gebieden is er een helmplicht voor kinderen tot 15 jaar, dus houd daar dan even rekening mee)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:55

Dienetje, dat is wel heftig! Kan me voorstellen dat je dan ff voorzichtig bent.

Nog 6 dagen en dan ga iiiik. Woo ik heb zoooo'n zin :')

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:03

ik oooooooooooooooook

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:12

Ik ga misschien dit jaar toch nog boarden :)
zit in de voorjaarsvakantie weer in de Ardennen, geen sneeuwzeker gebied maar er is wel een redelijke kans :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:03

Zo ik had me een partij spierpijn zeg. Ze hebben in altastenberg (naast winterberg) alleen maar sleepliften en ik heb een jeugdsleepliftentrauma, dus ik stond er super gespannen op. Maar goed heb de techniek voor in de lift nu wel beter onder de knie en het boarden was nais :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:39

Hhaa oke goed :)

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:18

capopjekop schreef:
Zo ik had me een partij spierpijn zeg. Ze hebben in altastenberg (naast winterberg) alleen maar sleepliften en ik heb een jeugdsleepliftentrauma, dus ik stond er super gespannen op. Maar goed heb de techniek voor in de lift nu wel beter onder de knie en het boarden was nais :D

Heb je nog een gouden tip voor de liften?? Ik kletter er telkens halverwege uit. Of eerder als het touw veel beweegt. En hoe doe je dat met pannekoekjes? Want die ken ik alleen van het skieen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:20

Ik heb nog steeds een hekel aan liftjes!
Zowel de sleepliftjes als de gewone..

ben ook zeer benieuwd naar de gouden tip :+
Hoe stappen jullie uit met een gewone lift? Een been vast (welke? Je voorste?) en dan glijden en hopen dat je niet valt :') ?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:49

Stoeltjeslift, voorste been vast en dan achterste been er bij zetten, en laten glijden. Gaat eigenlijk altijd wel goed.
Sleeplift is gewoon heel vaak doen. Rustig ontspannen blijven staan, zeker niet te krampachtig want dan lig je bij elk hobbeltje onderuit. :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:24

en in sleepjesliften voor je uit kijken niet naar de grond want dan ga je ;)
krijg wel altijd last van mijn enkel in sleepliften, maar die is al zwak.
Normale liftjes hoop ik altijd maar goed uit te komen, helaas mag dat niet altijd baten haha

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:58

Ik ga vrijdag naar Duitsland!
Ik heb lang geleden een dagje in Snowworld in Zoetermeer gesnowboard. Daarna heb ik op de wintersport alleen maar geskied. Nu wil ik graag weer snowboard. Ik ben echt bang dat het fiks tegen valt.. :o
Ik kan wel redelijk skieen en nouja.. ik heb van de zomer gesurfd.. dus mijn balans is wel redelijk denk ik zo.. We zien wel.. :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:13

Sleepliften gewoon ontspannen gaan staan en goed op je voorste been leunen :)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:35

De liften in met snowboarden vind ik ook een ramp. één keer ging ik wel erg hard, dus ik denk ik rem wat af (was even vergeten dat er maar 1 been vast zat), pluurde ik dus giga hard om me rug..

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:56

Mocca schreef:
Stoeltjeslift, voorste been vast en dan achterste been er bij zetten, en laten glijden. Gaat eigenlijk altijd wel goed.
Sleeplift is gewoon heel vaak doen. Rustig ontspannen blijven staan, zeker niet te krampachtig want dan lig je bij elk hobbeltje onderuit. :)

Ik merk aan mijn spieren the day after wel altijd dat ik heel krampachtig heb gestaan. Werkelijk alles in me bovenlijf doet dan pijn. Daardoor val ik er dus telkens uit. Duik ondertussen gelukkig optijd weg waardoor die kabel niet op me hoofd komt. Ontspannen staan komt ook erbij in me rijtje die ik moet opsommen in me hoofd.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:55

de tip voor de sleepjesliften is denk ik: je moet met je voorste voet vast staan en dan stop je dat ding gewoon tussen je benen.. hou alleen met je voorste arm (dus als je rechter voet voor is, dan ook met je rechter hand) de stang van het liftje vast en leg de ander op je rug, want anders trek je jezelf scheef. Verder kun je bijsturen door op je tenen en hakken te leunen. Dan kun je dus naar links en rechts sturen. Verder idd niet naar de grond of om je heen kijken, maar gewoon voor je blijven kijken, en kijk hoe de baan gaat zodat je optijd bij kunt sturen. Verder moet je gewoon blijven oefenen en het lukt vanzelf. Het duurde bij mij ook even.
Oja, en wel op je voorste voet leunen, maar niet te veel anders val je voorover als het liftje ineens begint te trekken.

Ik ben gister weer eens een dagje wezen snowboarden. Een vriend van mij heeft me privé les gegeven, maar hij had zo'n raceboard, dat is heel anders dan een snowboard. Hij is smaller en je voeten staan eigenlijk diagonaal ipv horizontaal op de plank. Ook heb je eigenlijk een soort van skischoenen zodat je die zo vast klikt in de bindingen.
Ik was nog nooit op de rode piste geweest, maar hij heeft me gewoon die lift in gedrukt en hup naar boven. Ik was ook voor het eerst met een stoeltjeslift. Erin gaan zitten wil wel, maar aan de andere kant er weer uit is toch iets moeilijker. Ik ben 1 keer blijven staan en de andere keren gevallen.
Verder ging het redelijk alleen ben ik te bang om te vallen en het probleem is,, dan val je juist. De bochtjes lukken me daardoor niet echt goed, Wel als ik achterwaarts ga en een bocht maak om voorwaarts te gaan, maar andersom niet. Nouja, ik ga nog wel even wat vaker met hem oefenen. Zo hoef ik in elk geval geen board te huren haha..
Voor de rest was het heel gezellig, alleen ik heb nu zo'n enorme spierpijn echt niet grappig meer. Ik voel me net een oud wijf. Echt werkelijk alles doet pijn, ik heb zelfs spierpijn in mijn hals.. geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg maarja.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:36

Haah myrthe :')

Vandaag laatste bespreking gehad met vriendinnen over wintersport.. nu nog maar 3 dagen :):)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:39

Zaterdag weer teruggekomen van wintersport...
Man o man wat een beleving...
Heb met boardlerares onder de stoeltjeslift gelegen :x Jammer dat het niet de bedoeling was... Met mijn neus in een vangnet gelegen, 7 kleuren str*nt gescheten... En ik was een van de weinige wintersporters met hoogtevrees, aldus mijn lerares :x
Maar, midden van de week lukte de eerste bocht, tweede echter niet, heb vaag het idee dat ik toch linksvoor ipv andersom moet gaan staan, maar dat lukt in de liftjes dan weer niet :x Volgend jaar, of wellicht indoor, maar weer eens proberen...
Vond het dit jaar wel super leuk... En vallen... tsja, ben nog steeds bont en blauw, maar na 3 dikke zware dagen heb je de ergste spierpijn wel gehad :x En knie en polsbeschermers doen wonderen ;)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:46

Ik heb van de week voor het eerst gesnowboard en het was zooooo gaaf! Was helemaal niet de bedoeling; we waren op ski-vakantie met de manege en mijn vrienden wilden graag een snowboardles volgen dus ik deed ook maar mee ... drie keer raden wie er de volgende dag haar ski's voor een board inruilde haha. :+

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:37

Ik meld me hier ook! Ik board inmiddels al weer een jaar of 8/9 en het blijft zo gaaf! Dit jaar ben ik al twee keer op wintersport geweest en hopelijk kan ik volgende maand nog een keer.

Ook ga ik of tijdens pasen of in de herfstvakantie 10 dagen naar Oostenrijk om mijn Antwarter diploma te gaan halen. Zijn er hier nog mensen die het diploma al hebben of op een andere manier boardjuf zijn?

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:42

ik ben echt een super snowboard fan, ik snowboard al vanaf mijn 8e (dus 8 jaar), en vlieg de berg echt af. Ik ben niet zo'n held met jumpen enzo, maar kan het wel. De beste manier om het te leren is gewoon minstens een week lessen (in de bergen), met een goede begeleiding erbij. Ik ben zelf 2 keer met vriendinnetjes op vakantie geweest die nog niet konden snowboarden en de een wilde alles zelf gaan doen (was een ramp), en de andere had 3 dagen les ofzo, maarja ik denk dat je daar ook niet veel mee op schiet, ze kon amper nog bochtjes maken. Als je het eenmaal goed kan word het alleen nog maar leuker:D succes met snowboarden en veel plezier!