Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Wirobelgje schreef:Hoi Bokkers,
Zijn hier fans van snowboarden? Wat is jullie niveau?
Ikzelf heb afgelopen maandag mijn alleerste snowboardles gehad (had nog nooit op een snowboard gestaan, zelfs niet op skis en ben ook geen held met ijsschaatsen)
Het was echt zo leuk dat snowboarden...
Ik ben al een kei in rootsjen (of hoe schrijf je dat?) maar ik kan helemaal nog niet simpel naar beneden glijden. Blijkbaar zet ik mijn gewicht altijd op mijn achterste been en ik wil ook teveel tegelijk kunnen![]()
Hebben jullie tips om vlot te leren het gewicht goed op het voorste been te krijgen?
en tips/truuks om goed te leren draaien zijn ook heel welkom![]()
Deel jullie snowboard ervaringen hier in dit topic
capopjekop schreef:Stage is leuk, nu weet ik het zeker. Ik moet morgen mee met een school die gaan skieën en boarden. Daar ga ik een artikeltje over schrijven en foto's maken, dus ik mag met hun meerijden enz. Daarna kan ik gewoon boarden en op kosten van de krant iets eten. Niet verkeerd dacht ik zo
capopjekop schreef:Zo ik had me een partij spierpijn zeg. Ze hebben in altastenberg (naast winterberg) alleen maar sleepliften en ik heb een jeugdsleepliftentrauma, dus ik stond er super gespannen op. Maar goed heb de techniek voor in de lift nu wel beter onder de knie en het boarden was nais

?

Mocca schreef:Stoeltjeslift, voorste been vast en dan achterste been er bij zetten, en laten glijden. Gaat eigenlijk altijd wel goed.
Sleeplift is gewoon heel vaak doen. Rustig ontspannen blijven staan, zeker niet te krampachtig want dan lig je bij elk hobbeltje onderuit.

Jammer dat het niet de bedoeling was... Met mijn neus in een vangnet gelegen, 7 kleuren str*nt gescheten... En ik was een van de weinige wintersporters met hoogtevrees, aldus mijn lerares 
Volgend jaar, of wellicht indoor, maar weer eens proberen...
En knie en polsbeschermers doen wonderen