Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:29

En hij heeft al aangegeven dat hij er spijt van heeft dat hij het zomaar heeft uitgemaakt.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:30

Karin schreef:
Eten als vrienden idd. Dan had hij het gisteren ook niet hoeven uitmaken. Knipoog

Idd, ik vind dit echt absoluut niet meer overkomen als een etentje tussen 'oude vrienden'. Ook al is het nu uit, als die jongen de TS echt terug wil zal hij daar voor moeten knokken en zichzelf moeten bewijzen. Bij mij zou hij in ieder geval al geen schijn van kans meer maken als hij nu toch op die date gaat.

@Fargo: Spijt is 1 ding, maar hij heeft wel het complete vertrouwen van TS de grond ingeboord. Dan had hij maar na moeten denken over de consequenties van zijn 'impulsieve actie', om het zo maar even te noemen. Als hij echt spijt heeft zou hij vanavond toch voor zijn meisje gaan vechten en niet gaan daten met een ander in mijn ogen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:32

al zou hij nog zo hard knokken, me 3 weken achtervolgen om 30 rozen af te geven, iemand die zo zich laat meeslepen terwijl je al 4 jr samenbent, die vergeef je gewoon niet meer. Dikke punt.
Neemt niet weg dat het waanzinnig pijnlijk is!
Veel sterkte dan ook, succes met de tentamens in deze periode (mannen en timing Sigaar )
En wees sterk en wijs hem de deur.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:33

fargo schreef:
En hij heeft al aangegeven dat hij er spijt van heeft dat hij het zomaar heeft uitgemaakt.

Ja maar hij gaat wel nog steeds met haar uit eten, en ze hebben allebij gevoelens voor elkaar....
Dan heb je geen spijt.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:34

Elan schreef:
al zou hij nog zo hard knokken, me 3 weken achtervolgen om 30 rozen af te geven, iemand die zo zich laat meeslepen terwijl je al 4 jr samenbent, die vergeef je gewoon niet meer. Dikke punt.

Hier ben ik het persoonlijk wel mee eens hoor, ik weet uit ervaring dat dat (voor mij in ieder geval) toch niet meer werkt omdat mijn vertrouwen dan echt compleet weg is en vrijwel niet meer terugkomt. Maar goed, dat is aan de TS, daar bemoei ik mij verder niet mee. Lachen
Maar dat hij niet eens die date afzegt terwijl hij blijkbaar zoveel spijt heeft, dát vind ik echt niet kunnen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:35

Pff wat een zakkewasser is het zeg... Huilend bellen dat je spijt hebt, maar wel het etentje door laten gaan.. Hij zou op zijn minst vanavond bij TS voor de deur moeten staan met een heeeeele grote bos rozen, en haar mee uit eten moeten nemen. En niet m het goed te maken, maar als excuus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:36

woorden als het spijt me en ik hou van je zijn makkelijk gezegd.
Nu het nog echt doen ook! laat hem maar kruipen hoor! en dat hij nu alsnog vanavond met haar uiteten gaat zegt al genoeg lijkt me. totaal geen respect.

[edit] totaal met marisca-28 eens!! Ja

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:47

Knap dat je zo hard bent OK dan!

Ergens is het wel beter dat je er nu achter komt.. ipv als je al samenwoont..
Het blijft wel sh!t.. Verdrietig

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:51

fargo schreef:
Je kent dat allemaal toch wel iemand waar je een groot zwak voor hebt gehad waardoor je even niet goed nadenkt als ze weer bij je aan zouden kloppen.. Zeker als ze je ooit pijn hebben gedaan, dan kun je je toch min of meer een beetje vereerd voelen dat ze weer interesse tonen (zwak ja, maar goed iedereen heeft zijn zwakke plekken)

Als hij nu de afspraak afzegt is het helemaal een zwakke vent want dan is hij voor niets aan alle ellende begonnen. Maar fijn dat jullie het allemaal zo zwart wit zien en zeker weten. Mijn ex is ooit binnen ongeveer 4 maanden met een ander getrouwd nadat hij (in overspannen staat het had uitgemaakt). Ik heb hem zelf een aantal malen gebeld en afspraken gemaakt omdat ik gewoon een aantal dingen wilde snappen en duidelijk wilde hebben of mijn gevoel en intuitie me zo bedrogen had. Bleek dat mijn gevoel klopte, maar goed toen waren de beslissingen al genomen en niet terug te draaien, maar dat geeft dan toch een stukje duidelijkheid en closure. Ik zou hem nooit meer terug willen maar wilde gewoon zaken afgerond hebben om rust te vinden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:58

Elan schreef:
Veel sterkte dan ook, succes met de tentamens in deze periode (mannen en timing Sigaar )

Maar als iemand nou echt spijt heeft? Ik vin dat je het niet te zwart/ wit moet zien en je gevoel laten spreken.
Kun je het hem vergeven en kun je hem weer vertrouwen?
Als je niet kunt vergeven raak je verbitterd..

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:01

Luister naar je gevoel. Wees niet te hard voor jezelf.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:01

Jibbel schreef:
Elan schreef:

Maar als iemand nou echt spijt heeft? Ik vin dat je het niet te zwart/ wit moet zien en je gevoel laten spreken.

Maar als hij echt spijt heeft (kan altijd) is het minste wat hij kan doen toch dat etentje met die vriendin afzeggen? Hij maakt het alleen maar erger zo, en hij kwetst de TS.

Dat lijkt me niet de goede manier om sorry te zeggen hoor...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:03

Vergeven en opnieuw een relatie aangaan staat los van elkaar in mijn ogen. Mijn exvriend is vreemdgegaan, heeft me daardoor onwijs gekwetst en mijn vertrouwen in jongens flink de grond ingeboord (waar mijn huidige vriend na een aantal jaar nog steeds de restjes van mag oplossen Nagelbijten / Gniffelen), maar ik heb hem wel vergeven uiteindelijk. We zijn zelfs nog een tijd lang onwijs goede vrienden geweest. Wil dat zeggen dat ik hem in een relatie weer zou vertrouwen en het opnieuw zou aandurven? Nee, absoluut niet.

Ik blijf het eigenlijk eens zijn met BraveSpots, bij vrijwel elke post. Haha! (en ik kom je ook echt vaaaaak tegen op bokt zeg haha!)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:04

Hij kan nu met die andere meid doen en laten wat-ie wil, hij heeft tenslotte nu geen relatie meer.

Valt 't tegen, dan kan hij het altijd weer proberen bij TS (en het is aan haar wat zij daar dan mee doet). Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:07

Toch snap ik niet dat je het pikt dat hij een relatie van 4 jaar over de telefoon uitmaakt...

Dat doe je niet en ik zou van hem een goede reden eisen en toch nog een keer gaan praten over het hoe en wat.

Voor mijn gevoel leg je je er nu wel heel makkelijk bij neer. Als mijn relatie voor mij onverwachts uitgaat, kan ik geen toetsen maken laat staan voorbereiden.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:11

wat een zakkenwasser die gozer Boos!
hey, ik maak t ff uit..... kan ik ff met mijn ex de koffer in...
maarre....vind t toch wel jammer dat ik jou nu kwijt ben...het spijt me schatje.... maarre...mag ik morgen nog wel ff met haar uit eten???????????????????????

dumpen die loser!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:17

Jemig ik zou nu echt klaar met hem zijn hoor... Scheve mond Wat een vaag verhaal. En met die ex van hem zou ik ook heel erg klaar zijn als ik jou was Scheve mond

Sterkte Ach gut

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:28

Net het hele topic gelezen (nou ja, de berichten van TS en een hoop van de reacties)... Jeetje, wat kan er een hoop gebeuren in 2 dagen zeg!!

Persoonlijk zou ik het nog niet vertrouwen. Eerst zegt hij dat ze gewoon als vrioenden gaan, dan maakt ie het uit met je omdat hij gevoelens voor haar heeft, en nu heeft hij daar spijt van, maar gaat nog steeds wel met haar uit Hamer Het is misschien maar eenmalig, maar ik neem aan dat die gevoelens niet zomaar verdwenen zijn, dus wat gaat hij daarmee doen?

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als mijn vriend af zou spreken met een ex, ik zou het echter nooit verbieden. Wel zou ik aangeven dat ik het niet zo prettig vind. Gelukkig is mijn vriend een schat, en hij zou me helemaal gerust kunnen stellen en rekening houden met mijn gevoelens. Als ik het echt niet zou willen, zou hij ook niet gaan, maar ik wil niet dat onze relatie gebouwd is op wantrouwen en een beperking van de vrijheid. Daarentegen vind ik ook dat je rekening moet houden met elkaar, en als mijn vriend zich zou gedragen als de vriend (of ex inmiddels) van TS, zou hij snel zijn spullen kunnen pakken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:30

BraveSpots schreef:

Ik proef weinig spijt, ten eerste.
Dat etentje gaat door en al zou ie daarna veel spijt hebben, denk ik niet dat mijn vertrouwen er ooit weer bovenop komt én zulke dingen flik je elkaar gewoon niet. Als je in zo'n lange relatie zo onstabiel bent, blijf er dan maar lekker! Het is anders als je op iemand verliefd raakt die je geregeld ziet, maar als je ter nagedachtenis aan een ex de boel zo op tochten zet, dan ben ik het gewoon niet waard. Dan is er niet genoeg houden van.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:40

@ Elan: Je hebt verkeerd gequote hoor, die dingen heb ik niet gezegd Knipoog .

Wat ik oberigens wel wat schokkerend vind in dit verhaal is hoe impulsief alles is gegaan. Je zou denken dat vriend na 4 jaar serieuze relatie ondertussen toch al de waarde van dat kan inschatten.

Het lijkt wel mijn broertje van 14 jaar, die heeft ook zulke 'relaties' (aan en uit met verschillende 'vriendinnetjes'). Met het verschil dat dat eigenlijk pubergedrag is, terwijl je van een volwassen man toch iets anders zou verwachten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:47

Ik vind je heel sterk in je schoenen staan, petje af!!

Die kerel is je ABSOLUUT NIET waard!! jij verdient VELE MALEN BETER!
Dat hij nog durft te bellen dat hij er spijt van heeft en wel de date door laten gaan, hij snapt het echt niet...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:54

geen woorden maar daden zeg ik dan...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:00

Marjolein schreef:
Toch snap ik niet dat je het pikt dat hij een relatie van 4 jaar over de telefoon uitmaakt...

Dat doe je niet en ik zou van hem een goede reden eisen en toch nog een keer gaan praten over het hoe en wat.

Voor mijn gevoel leg je je er nu wel heel makkelijk bij neer. Als mijn relatie voor mij onverwachts uitgaat, kan ik geen toetsen maken laat staan voorbereiden.

Inderdaad! Ik zou er helemaal kapot van zijn.. en het inderdaad totaal niet pikken op de manier waarop!

Maar hij speelt wel een gemeen spelletje zeg! Huilend aan de telefoon zeggen dat hij er spijt van heeft, en vervolgens wel het afspraakje met z'n ex doorlaten gaan. Wat een sukkel zeg, net of iemand hem dan nog geloofd.
Als hij echt z'n best zou willen doen om jou terug te krijgen, dan had hij als eerste stap al het contact met z'n ex verbroken.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:01

BraveSpots schreef:
Maar als hij echt spijt heeft (kan altijd) is het minste wat hij kan doen toch dat etentje met die vriendin afzeggen? Hij maakt het alleen maar erger zo, en hij kwetst de TS.

Dat lijkt me niet de goede manier om sorry te zeggen hoor...

Absoluut, dat ben ik met je eens, hij kan op zn minst niet gaan om duidelijk te maken dat hij fout ziet. Maar hij moet de keuze maken omdat hij het wil, omdat hij spijt heeft van zijn keuzes en omdat hij zich beseft dat het niet klopt wat hij gedaan heeft, maar niet omdat de TS het niet goed vind. Uiteindelijk heeft ze daar zelf ook niks aan, ivm het gevoel van die jongen.

Voor de TS zelf bedoel ik dat ze moet kunnen vergeven (en natuurlijk gaat daar een tijdje overheen, boos, verdriet, rouw) voor zichzelf, omdat als je altijd maar boos blijft, je verbitterd raakt. Vergeven betekend niet terugnemen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:02

Als het mijn vriend zou zijn geweest had ik hem niet meer terug genomen. Hoe moet je hem nu ooit weer vertrouwen. Ik zou het niet kunnen.