Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:45

wyoming schreef:
Dochter heeft vorige week geknutseld op scouting, o.a. met verf. Haar hele blouse zat onder maar volgens de leiding was het uitwasbaar. Nou mooi niet dus, nu 2x gewassen en het is niet eens lichter geworden. (Eerste keer heeft haar vader gewassen en ik dacht toen ik hem kreeg, laat ik ook nog een poging wagen)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gelukkig vliegt zij morgen over en moet ze een andere kleur blouse, maar deze verkopen zit er dus niet meer in.

Gewoon proberen te verkopen :) zie wel vaker uniformen voor bij komen die brandgaatjes of verfvlekken hebben en als nog worden aangeboden.

De mijne is vaak ook echt goor.. wassen is voor na zomerkamp :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:46

Ik wil slapen maar m’n haar is nog nat. En als ik vroeg ga slapen ben ik ook weer vroeg wakker. -O-

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 21:48

Ik zit al de hele week constant tegen migraine aanvallen aan..en het start echt constant weer boven mijn linker oog(heb de hele linkerkant van mn gezicht verlamd gehad gelukkig voor 90% genezen)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:00

Jolliegirl schreef:
Als je moeder zo graag iets meteen gedaan wilt hebben steekt ze zelf lekker dr handen uit de mouwen... :')

Maak je niet druk, je hebt het veel te druk met herstel en jezelf rustig houden...ga jezelf niet zoveel op de hals halen

Oh daar is ze niet te beroerd in hoor, maar ze wil graag alles tegelijk, en dan zet ze ons aan het werk. Soms baal ik wel dat ik gelijk in deze constructie ben gaan wonen. Merk toch dat je een deel zelfstandigheid mist. Aan de andere kant ken ik mezelf, en was ik waarschijnlijk eenzaam weggekwijnd als ik volledig op mezelf had gewoond. Op kamers wonen ging namelijk ook niet van harte.

Dat herstel… ik lig ondertussen weer met mijn pootje omhoog. Zoveel last van mijn enkel. Zal morgen toch maar de aanvraag voor die second opinion opsturen. Dat been blijft mij veel te dik.

Die titel van dat programma zegt mij al genoeg. Duidelijk om een bepaalde beeldvorming te scheppen :+

Beterschap, Fleur. Dan zou je het liefst hebben dat die migraine dan maar gewoon doorbreekt in plaats van blijft zeuren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:07

Niet Fleur maar Froukje ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 22:21

Morgen naar de bingo, nu hebben ze wat nieuws bedacht; als je bingo hebt moet je nog een vraag goed beantwoorden anders win je alsnog niet. Dat heeft toch niks met bingo te maken |o

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 22:30

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Het programma 'Rutger en de uitkeringstrekkers' }:0 Goed om te weten naar wat voor personen je salaris kan gaan.

Oh dat klinkt al lekker gekleurd.

Nou, dat dus. Het ging er op de borrel op mijn werk ook al over, maar denk dat het gewoon een soort van ragebait programma is om eerlijk te zijn. Ik kan het als kind uit een bijstandsgezin en zelf ex "uitkeringstrekker" in ieder geval niet zo waarderen, er heerst al stigma genoeg rond deze groep mensen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:03

Hebben jullie het programma gekeken dan?

Ik heb wel alles gezien en ik vond het echt meevallen. Het laat best wel oké verschillende type mensen zien die een uitkering hebben.

Vind het ook wel makkelijk om te oordelen voor je het gezien hebt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:07

Ik had het toevallig van de week gekeken omdat mijn moeder het op had staan, en de variatie mensen die ze laten zien is leuk, maar tegelijkertijd zag ik ook meteen hoe het bepaalde vooroordelen voor mensen die ze al hebben kan bevestigen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:14

Polarize schreef:
Ik had het toevallig van de week gekeken omdat mijn moeder het op had staan, en de variatie mensen die ze laten zien is leuk, maar tegelijkertijd zag ik ook meteen hoe het bepaalde vooroordelen voor mensen die ze al hebben kan bevestigen.

Ja dat heb je altijd. Tv is altijd aangedikt. Het moet wel kijkers trekken. Ik vond het voor een rechtse zender nog relatief mild.

Maar hoe Rutger die vrouw aanpakte die vond dat asielzoekers geen uitkering mochten krijgen want ze moesten gewoon moesten werken… Terwijl ze zelf (terecht? ;) ) een flinke uitkering kreeg en wel met katten fokte (ze had er 9 ofzo) en een stichting runde. En er een koophuis van kon hebben met haar man. Hij vroeg aan haar of ze dat wel eerlijk vond. Hij stelde vragen die iedereen denkt dus. Heerlijk! :D

Hij stelde wel de vragen die iedereen zich afvraagt. En heel eerlijk ik herkende er ook wel veel in van mensen met een uitkering. De stereotypes komen ook ergens vandaan. Oh er zat trouwens volgens mij geen asielzoeker / vluchteling bij? Want dat is het grootste vooroordeel. Dat die de hele dag niks doen.

Er zijn hele zieke mensen die bijna niks krijgen (ook in de serie) en er zijn ook twijfelachtige figuren. Maar ik vond dat je gedurende de afleveringen wel beter “leerde” waarom iemand niet kan of wil werken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:21

MarlindeRooz schreef:
Polarize schreef:

Ja dat heb je altijd. Tv is altijd aangedikt. Het moet wel kijkers trekken. Ik vond het voor een rechtse zender nog relatief mild.

Maar hoe Rutger die vrouw aanpakte die vond dat asielzoekers geen uitkering mochten krijgen want ze moesten gewoon moesten werken… Terwijl ze zelf (terecht? ;) ) een flinke uitkering kreeg en wel met katten fokte (ze had er 9 ofzo) en een stichting runde. En er een koophuis van kon hebben met haar man. Hij vroeg aan haar of ze dat wel eerlijk vond. Hij stelde vragen die iedereen denkt dus. Heerlijk! :D

Hij stelde wel de vragen die iedereen zich afvraagt. En heel eerlijk ik herkende er ook wel veel in van mensen met een uitkering. Er zijn hele zieke mensen die bijna niks krijgen en er zijn ook twijfelachtige figuren. Maar ik vond dat je gedurende de afleveringen wel beter “leerde” waarom iemand niet kan of wil werken.

Ja klopt hoor! Hoe hij die vrouw aansprak vond ik wel heel fijn idd ook met zijn vragen over hoe eerlijk het was. Ik vroeg me alleen af of ik op een gegeven moment iets had gemist in hun gesprek of dat er iets geknipt was, want van de ene op de andere zin ging het van een uitkering is niet goed op te leven(of iets in die richting) naar asielzoekers moeten het land uit?

Die man die veel rookte is wel de "typische" waar veel mensen echt vooroordelen over hebben, maar je hoefde ook niet ver te kijken om te zien waarom het voor hem niet haalbaar was om te werken. Alleen vooral bij hem, en ook zijn vriendin, zal het bij de mensen die al een oordeel hebben waarschijnlijk of steeds overkomen als luiheid

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:22

Welke vormen van uitkering komen voorbij?

Alleen bijstand of ook WIA en IVA?

Dan kan ik even inschatten of ik het wil kijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:25

Femke_Tweety schreef:
Welke vormen van uitkering komen voorbij?

Alleen bijstand of ook WIA en IVA?

Dan kan ik even inschatten of ik het wil kijken.

Allemaal geloof ik.

Bijstand, Wajong, wia etc.

Ook mensen die vroeger iva of wia hadden en toen illegale dingen deden en daarom nu in de schuldsaneringen + bijstand zitten.

Maar ook mensen die nu bijstand krijgen en duidelijk afgekeurd zouden moeten zijn. Maar dat niet worden of geen recht erop hebben.

Bijvoorbeeld een onverzekerde ondernemer. Die nu verlamd is en bijna niks krijgt.

Maar ook een jonge moeder die bewust parttime werkt en alle toeslagen krijgt. Hierin wordt ook besproken hoe krom het soms is dat extra werken niet altijd loont.

Nogmaals; ja er zaten ook 24/7 wiet rokende mensen in en mensen die niet “voor een baas willen werken”. Maar ook gewoon echt goede voorbeelden uit de samenleving.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:35

saskiaojan schreef:
Morgen naar de bingo, nu hebben ze wat nieuws bedacht; als je bingo hebt moet je nog een vraag goed beantwoorden anders win je alsnog niet. Dat heeft toch niks met bingo te maken |o

Oh daar hoorde ik mijn stalgenootjes die ook naar die bingo gaan ook al over :+ ik vind het zelf ook nogal, euh,, bijzonder

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 23:45

De hond net in de tuin, hij schiet snel naar binnen en ik zie dat hij iets in zijn bek heeft.Ligt er een halve jonge haas onder de kamertafel, heeft hij in de tuin gevonden. :r :r

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 05:40

Ja dat.. 'al die asielzoekers met hun handje op' en toen 'maar dat doe jij toch ook?' :')

En zodra hij vroeg of ze ooit weer ging werken schoot het toevallig in haar rug. :')

Ik heb vrijwel dezelfde problemen als mevrouw van de eerste aflevering met die stichting maar ik werk ook gewoon fulltime. Het is een mindset die je om moet zetten. Als je een stichting kunt runnen kun je ook betaald werk doen.

Die meneer met die gebroken nek is wel super sneu. Maar ook die hebben een hele andere instelling. Nougoed, heb alleen de eerste aflevering nog maar gezien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 06:42

Vannacht een 6 uur geslapen en toch vermoeid wakker worden. Bleh. Dus dat wordt een lange dag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 06:55

MarlindeRooz schreef:
Hebben jullie het programma gekeken dan?

Ik heb wel alles gezien en ik vond het echt meevallen. Het laat best wel oké verschillende type mensen zien die een uitkering hebben.

Vind het ook wel makkelijk om te oordelen voor je het gezien hebt.

Nee, daarom zeg ik 'Oh, dat KLINKT al lekker gekleurd'.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:05

Een mug op de slaapkamer. Vervolgens klamboe pakken en toen zat hij eronder. Toen onder de klamboe uitgegaan, voorzichtig de klamboe aan de kant geschoven en toen kon ik eindelijk slapen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:38

Op de vroege ochtend nog half slapend in een haarbal gaan staan van de kat is geen fijn begin van de dag…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:41

Mo_86 schreef:
Op de vroege ochtend nog half slapend in een haarbal gaan staan van de kat is geen fijn begin van de dag…

Gadverdamme. :r

Goedemorgen dan! De rest van de dag kan dan alleen maar meevallen toch? :D

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 07:43

MarlindeRooz schreef:
Mo_86 schreef:

Gadverdamme. :r

Goedemorgen dan! De rest van de dag kan dan alleen maar meevallen toch? :D

Haha ja dat is wel een goed punt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:18

Of het is net de voorbode van een "dag om van te kotsen" :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:27

Vond het warm vannacht. Verschillende keren dus dekens afgegooid en daar vind mijn lichaam nu wat van.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:41

Ouders die miepen dat hun kinderen de AH mini's niet in elkaar krijgen en dat ze 'te moeilijk' zijn. Als je je kind al niet wilt helpen om een kartonnen kaas te vouwen, waarom heb je dan kinderen _O-