Polarize schreef:Ik had het toevallig van de week gekeken omdat mijn moeder het op had staan, en de variatie mensen die ze laten zien is leuk, maar tegelijkertijd zag ik ook meteen hoe het bepaalde vooroordelen voor mensen die ze al hebben kan bevestigen.
Ja dat heb je altijd. Tv is altijd aangedikt. Het moet wel kijkers trekken. Ik vond het voor een rechtse zender nog relatief mild.
Maar hoe Rutger die vrouw aanpakte die vond dat asielzoekers geen uitkering mochten krijgen want ze moesten gewoon moesten werken… Terwijl ze zelf (terecht?
) een flinke uitkering kreeg en wel met katten fokte (ze had er 9 ofzo) en een stichting runde. En er een koophuis van kon hebben met haar man. Hij vroeg aan haar of ze dat wel eerlijk vond. Hij stelde vragen die iedereen denkt dus. Heerlijk!
Hij stelde wel de vragen die iedereen zich afvraagt. En heel eerlijk ik herkende er ook wel veel in van mensen met een uitkering. De stereotypes komen ook ergens vandaan. Oh er zat trouwens volgens mij geen asielzoeker / vluchteling bij? Want dat is het grootste vooroordeel. Dat die de hele dag niks doen.
Er zijn hele zieke mensen die bijna niks krijgen (ook in de serie) en er zijn ook twijfelachtige figuren. Maar ik vond dat je gedurende de afleveringen wel beter “leerde” waarom iemand niet kan of wil werken.