Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:16

Ik probeer het idee van iedere dag moeten appen los te laten. Al vind ik het moeilijk hoor. Puntje bij paaltje is het, denk ik, belangrijker dat je elkaar ziet/afspreekt. Iets met acties spreken luider dan woorden.

Als het compleet stil valt en er gebeurd verder helemaal niks, dat is ook niet okay natuurlijk. Als in, als er niet op jou bericht gereageerd word.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:39

pien_2010 schreef:
Outofthewood, het is niet belangrijk wat wij goed vinden of doen. Het is belangrijk wat jij goed vindt en waar jij je goed bij voelt. Als jij "red flags" voelt, bespreek dat dan. Als het voor jou goed voelt dan is het goed.
Dit inderdaad, volg je hart want dat klopt *zweef zweef*

Ben wel van mening dat het, zeker in het begin, moet 'groeien' als in een stijgende lijn. Maar dat ben ik.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:47

pien_2010 schreef:
Outofthewood, het is niet belangrijk wat wij goed vinden of doen. Het is belangrijk wat jij goed vindt en waar jij je goed bij voelt. Als jij "red flags" voelt, bespreek dat dan. Als het voor jou goed voelt dan is het goed.

Ik zie het niet als red flag hoor, ik vroeg me gewoon af hoeveel contact voor de gemiddelde mens hier als normaal zou worden ervaren. We hebben prima contact, appen zo af en toe langer met elkaar, en dat vind ik zelf wel prima. Ik heb er ook naar gevraagd toen hij erover begon, en gezegd wat ik prettig zou vinden, dus zodoende.

De mensen die ik zelf ken (en die daten) zijn van best wel intenstief contact onhouden, dus zodoende vroeg ik me af hoe bokt daartegenover staat. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:49

Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens Ailill, dat hangt samen met actief daten. En dan bedoel ik elkaar echt zien.

Dat veranderd ook weer als je gaat samen wonen en je een langdurige relatie hebt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:51

Ik zou denk ik meer struikelen over de opmerking dat hij minder wil daten. Hoe bedoelt hij deze?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:00

F_Orumster schreef:
Ik zou denk ik meer struikelen over de opmerking dat hij minder wil daten. Hoe bedoelt hij deze?

Hij bedoelde dat samen met het vaak appen, hij wil dan liever bellen en elkaar zien want appen kost best veel tijd natuurlijk. Dus ik heb gezegd van prima, als jij wilt bellen dan kunnen we prima bellen in plaats van appen, dan kan je elkaar ook zien en heb je alsnog wat beter contact dan alleen maar via de app. En dat over minder daten, hij begint zeer binnenkort aan een nieuwe baan/functie bij een nieuw bedrijf en wil dan even daar de focus op leggen zodat dit allemaal soepel kan verlopen.

Ik mag overigens totaal niet klagen met hoe en wat qua dates, want we hebben in een korte tijd 4 dates gehad en hij is ontzettend lief en ik kan echt niks lelijks over hem zeggen of bedenken. Misschien moet ik proberen om dingen wat meer los te laten en me niet direct druk maken. :Y)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:05

Peelie schreef:
Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens Ailill, dat hangt samen met actief daten. En dan bedoel ik elkaar echt zien.

Dat veranderd ook weer als je gaat samen wonen en je een langdurige relatie hebt.
Nou dat inderdaad, het 'moet' vooral gelijkwaardig opgaan. Maar nogmaals, dat is mijn mening/ervaring.

Hier al een tijdje wat minder, was ook wat terughoudend om het hier te delen. Maar het fulltime samenwonen is toch (nog) niet echt een succes, we hebben beide toch best behoefte aan een eigen plekje en wat me-time i.p.v. 24/7 samen. Wonen nu bijna een jaar samen, en ik ben toch weer tijdelijk op zoek naar een eigen plekje.

Toeval wil dat mijn huisje, wat ik met veel pijn in mijn hart heb verkocht, mogelijk weer van mij gaat worden, dus dat maakt wel een hoop goed. Voelt ergens als een stap terug, maar ook weer niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:08

Ik vond dat een leuk en knus huisje <3 ik hoop het voor je!

Latten is ideaal vind ik zelf :') lat al 6 jaar inmiddels...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:11

Jeetje Ailill, al snap ik het wel. Samenwonen is best heftig en intensief. Sterkte!

Btw liever bellen dan appen: ik snap dat zo goed. Ik haat dat getyp, vooral omdat het vaak nergens over gaat en je hoort de toon niet. Ik ben een praktische apper, geen gezellig kletsen apper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:12

Mocht ik ooit een relatie krijgen dan wil ik ook latten. Ik hecht erg aan mijn eigen plekje en stukje voor mezelf. Knap dat je het zo inziet en deelt Ailill en wat fijn dat je misschien je oude huisje terug kan krijgen. Het was ook een lief plekje en ik snap dat je deze omgeving mist. :D Jullie kunnen er goed over praten dus?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:06

listiglistje schreef:
Ik vond dat een leuk en knus huisje <3 ik hoop het voor je!

Latten is ideaal vind ik zelf :') lat al 6 jaar inmiddels...
Nou ik dus ook, was echt 'mijn' plekje. Nu ik die zeer waarschijnlijk terug krijg, maakt het het allemaal ook wat makkelijker, beide blij mee!

Benzz schreef:
Jeetje Ailill, al snap ik het wel. Samenwonen is best heftig en intensief. Sterkte!

Btw liever bellen dan appen: ik snap dat zo goed. Ik haat dat getyp, vooral omdat het vaak nergens over gaat en je hoort de toon niet. Ik ben een praktische apper, geen gezellig kletsen apper.
Het gekke is dat we al ruim 2 jaar zo goed als samenwoonden, van zaterdag tot donderdag. Blijkbaar toch beide behoefte aan die kleine 'break', van letterlijk 24 uur. Al is het ook wel het idee van (g)een eigen plekje hebben, dus dit voelt voor beide goed.

Suzanne F. schreef:
Mocht ik ooit een relatie krijgen dan wil ik ook latten. Ik hecht erg aan mijn eigen plekje en stukje voor mezelf. Knap dat je het zo inziet en deelt Ailill en wat fijn dat je misschien je oude huisje terug kan krijgen. Het was ook een lief plekje en ik snap dat je deze omgeving mist. :D Jullie kunnen er goed over praten dus?
Haha, ja jij en ik hadden het al over 'onze' regio, gek hoe je dat toch gaat missen. Terwijl ik ook gek ben op die omgeving hoor.

We kunnen er, inmiddels, erg goed over praten. We hebben beide een pittige job, die je niet altijd 1 2 3 uit kan zetten, dat vraagt soms best wat. Daarnaast runnen we het huishouden echt 180 graden anders, maakt het er soms ook niet makkelijker op.

Voor nu is dit de beste keuze, voor hoe lang? Geen idee.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:37

Voor je info: mijn oom die 3 huwelijken heeft gehad die allemaal strandde, kwam 20 jaar geleden iemand tegen. Ze wonen nu pas samen, maar wel in een dusdanig huis dat ze beiden een eigen kamer hebben. Heb die man sinds hij haar kent en zij niet wilde samen wonen ivm Kids nog nooit zo gelukkig gezien.

Verder eens met Suzanne, ik wil ook niet samenwonen, te gehecht aan m'n eigen plek. Daarom blij met scharrel via tinder...Al ruim 3 jaar. We pretenderen niet serieus te zijn, beide blijkbaar schijterds. Sinds we 2,5 jaar uitgesproken hebben dat het niet serieus is, is het contact alleen maar meer geworden. Sinds een jaar dagelijks ff contact, maar we zijn slechts scharrels :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:47

Oh ik kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan een eigen plekje, maar wel fijn dat je er over kunt praten. En helemaal fijn dat je wellicht je eigen huis weer terug krijgt <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:01

Wat voor de 1 werkt, hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk! Het is alleen maar goed om je eigen balans te vinden. Hoop dat het bij jullie die balans dan weer terugkomt Ailill maar dat komt zo te horen helemaal goed!! :)

Over dagelijks contact.... ik merk dat ik daar ook wel behoefte aan heb ook al is het maar eventjes, maar goed ik zit momenteel nogal in een bijzondere situatie :Y) ben ruim 25 weken zwanger zonder dat de verwekker in beeld is maar heb het wel echt leuk met iemand. Niet de intentie om serieus een relatie op te bouwen al vraag ik me stiekem af of het daar toch niet heen kan gaan... voor nu genieten we er maar even van. Gisteren was ik jarig en komt hij vandaag langs om het te "vieren", dat stelde die ook nog eens zelf voor... en hij blijft ook voor het eerst slapen vanavond dus toch ook wel beetje spannend. Maar go with the flow en zolang het gezellig en leuk is, dikke prima. Een serieuze relatie als er straks een baby in beeld is zal ook niet zo snel/makkelijk gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:34

Gefeliciteerd Yonker!
Ailill, wat een dubbele keuze lijkt me dat, maar heel fijn dat je misschien terug kunt naar je oude huis.

Ik zou echt wel dagelijks contact willen hoor, ik vind dat heel fijn. Ex en ik appten de hele dag door, echt een pluspunt :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:19

Ik en mijn vriend hadden en hebben ook veel contact. Toen we nog aan het daten waren en nu nog steeds. Vind dat wel fijn, toch een beetje in verbinding met elkaar zijn :j

Moeilijke keuze lijkt me Aillil, maar fijn dat je je oude huis weer terug kunt krijgen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:24

Wat een lastige keuze Aillil, maar vooral doen wat voor jullie beiden werkt. Wel heel erg fijn dat je je huisje terug kunt krijgen, daar voel je jezelf ook op je gemak dan.

Mijn vriend en ik hebben overdag vaak niet zo veel contact omdat we beiden aan het werk zijn. Maar standaard elke auto in de ochtend een spraakberichtje naar elkaar, tussendoor appje dat we aan elkaar denken oid en 's avonds lekker bij elkaar. Nu hij 5,5 maand op cursus is in het buitenland zien we elkaar alleen van vrijdagavond t/m zondagmiddag, maar blijven ook gewoon ons eigen ding in het weekend doen. En dan bellen we standaard even als we klaar zijn met werk/cursus en even kort voordat we naar bed gaan om welterusten te wensen. Ik vind het heel prettig, en ben ook heel gelukkig dat we samenwonen sinds vorig jaar.
Heb de eerste zondagen dat hij weer vertrok naar cursus echt mijn tranen moeten bedwingen en standaard paar tranen als hij voor werk weer eens weken achter elkaar weg is. Zodra hij dan weg is dan is het ook allemaal weer goed, en moet dan juist weer wennen als hij weer fulltime thuis is. :')

Pro is wel dat het heel opgeruimd blijft in huis als hij niet thuis is. _O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:24

Hier ook veel contact vanaf de eerste dag dat ik hem niet meer als compleet onbereikbaar zag en andersom. We wonen volgende maand drie jaar samen <3

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:32

Het is een tijdje geleden dat ik hier binnenviel om mee te kletsen over het ontdekken van open relaties enzo. Maar uiteindelijk is het er niet van gekomen om echt mee te kletsen helaas. In de praktijk vallen sommige dingen helaas toch tegen, zo heeft mijn partner er steeds nog wat kleine moeite mee en heb ik nog wat regels waar ik me aan moet houden. Maar vooral omdat hij niemand kan vinden om een leuke fwb relatie mee te beginnen -O- Dus waar de moeite eerst vooral zat aan het wennen dat hij mij moet delen komt er nu een stukje jaloezie bij van 'zij wel maar ik niet'....

Inmiddels heb ik 3 hele leuke extra mannen 8-) Je zou zeggen dat is vast druk, maar er zitten soms maanden tussen dates, we hebben het allemaal druk dus in de praktijk merk ik er soms weinig van -O-
Ook gaat eentje aankomende week emigreren ;( Het is met de auto nog te doen, dus we zullen elkaar af en toe nog zien, maar het zal niet meer zijn wat het was en dat doet stiekem best wel een beetje zeer :(

Maar verder geniet ik volop en ik zou voorlopig niet terug willen naar een monogame relatie :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 18:47

Wat een interessante ontdekkingstocht samen. Misschien even met hem meekijken naar zijn profiel? Of opereren jullie niet via een app? Doet me erg denken aan dit filmpje https://youtu.be/Uun055eC178

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:00

F_Orumster schreef:
Wat een interessante ontdekkingstocht samen. Misschien even met hem meekijken naar zijn profiel? Of opereren jullie niet via een app? Doet me erg denken aan dit filmpje https://youtu.be/Uun055eC178

:D :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:13

F_Orumster schreef:

Geweldig leuk dit filmpje. _O- _O- Mijn lach klatert door de kamer

Maitestar klinkt wel heel leuk voor jou. Jammer dat je partner minder succes heeft.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:28

Maitestar: klinkt wel een beetje ingewikkeld omdat je vriend het nu anders ervaart. Toevallig zit ik al een tijdje aan de andere kant (fwb met een man in een open relatie). Reuze gezellig. Heel tof ook hoe open en direct hij is. Hij weet dat ik wat serieus zoek, dus zodra ik een date heb weet hij dat en hebben we even minder contact zodat ik m’n date een goede kans kan geven :)

Daarover gesproken.

Help, straks mijn eerste Breeze date! De chat is net open. Sturen jullie van tevoren een berichtje naar je date? Totale verwarring hier. Niets sturen voelt gek, maar wel wat sturen ook _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:29

Dat filmpje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:29

Spannend leeslampje!