Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:00

gomir schreef:
De 6 is een typo :+ ik wilde vitamine B complex typen, maar was vanavond in een presentatie iets over vitamine B6 aan het verwerken en blijkbaar zat dat nogal voorin mijn werkgeheugen :=

Er wordt altijd aangeraden om direct zonlicht te vermijden i.v.m. risico op extreme zonnebrand (fotosensibiliteit). Ik adviseer altijd om lange mouwen te dragen en onbeschermde delen goed in te smeren. Met het huidige weer in Nederland zal het wel loslopen, als je het als malaria bescherming gebruikt is het lastiger.

Hopelijk vallen je maag-darmklachten mee!

Haha oeps :')

Ja deze maand regent het toch joh, ach. Zal eerst eens kijken hoe het gaat als ik me gewoon standaard in smeer met een hoge factor met bv de hond uit laten op een zonnige dag.
Hoop zó dat ik er niet sterk op reageer want ik leef echt op die paar zonnestralen die we hebben hier |(

Bloesem21

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:14

Ik heb een elektrische fiets, maar nu lijkt het of ik de sleutels niet uit het slot van de accu kan halen als ik de accu er uit heb gehaald. Is dat normaal? Moet ik de accu er dan in laten zitten als ik de fiets heb geparkeerd? Bij de supermarkt niet erg, maar bij het station heb ik dat liever wel.

Zie ik een foefje over het hoofd?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:38

Weet iemand een leuk uitje voor een groep van ongeveer 30 volwassenen?
Het moet niet te statisch zijn (niet alleen ergens zitten), maar wel ook haalbaar voor mensen die niet in staat zijn tot véél fysieke inspanning. (Dus bijvoorbeeld geen lange wandeling of fietstocht)
Liefst buiten, of een combinatie van binnen en buiten, in elk geval wel een uitwijkmogelijkheid mocht het erg slecht weer zijn.

Ik denk vooralsnog zelf aan bijvoorbeeld een bezoekje aan een dierentuin, maar het nadeel is dat het algauw heel duur wordt (entree+ horeca)
Iets met een picknick zou bijvoorbeeld ook leuk zijn, en een stuk goedkoper. Maar wat doe je dan met slecht weer, en met welke activiteit kun je het combineren?
(Of kan je in een dierentuin ooo picknicken met zelf meegenomen etenswaren..?)

Het gaat om mensen die uit verschillende delen van het land komen en die elkaar niet dagelijks spreken. Het is dus gezellig als het iets is waarbij je lekker kunt bijkletsen. En vanwege de reisafstanden zou iets tussen pakweg Veenendaal, Nijmegen, Apeldoorn, Duitse grens een goed bereikbare regio zijn.

Een ieder die meedenkt alvast bedankt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:40

Naar een alpacafarm?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 18:49

Wat kun je daar doen?

Edit: ik heb al even gegoogled. Wist van het bestaan niet af.
Wel leuke dieren en een origineel uitje, maar of het echt leuk is om te doen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:31

Autorally met oldtimers!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:47

Bloesem21 schreef:
Ik heb een elektrische fiets, maar nu lijkt het of ik de sleutels niet uit het slot van de accu kan halen als ik de accu er uit heb gehaald. Is dat normaal? Moet ik de accu er dan in laten zitten als ik de fiets heb geparkeerd? Bij de supermarkt niet erg, maar bij het station heb ik dat liever wel.

Zie ik een foefje over het hoofd?

Ik moet bij mijn fiets het sleuteltje weer terugdraaien als ik de accu er uit heb gehaald. Dat al geprobeerd?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:04

Nikass schreef:
Het moet niet te statisch zijn (niet alleen ergens zitten), maar wel ook haalbaar voor mensen die niet in staat zijn tot véél fysieke inspanning. (Dus bijvoorbeeld geen lange wandeling of fietstocht)
Liefst buiten, of een combinatie van binnen en buiten, in elk geval wel een uitwijkmogelijkheid mocht het erg slecht weer zijn.

Ik denk vooralsnog zelf aan bijvoorbeeld een bezoekje aan een dierentuin, maar het nadeel is dat het algauw heel duur wordt (entree+ horeca)
Iets met een picknick zou bijvoorbeeld ook leuk zijn, en een stuk goedkoper. Maar wat doe je dan met slecht weer, en met welke activiteit kun je het combineren?

Het gaat om mensen die uit verschillende delen van het land komen en die elkaar niet dagelijks spreken. Het is dus gezellig als het iets is waarbij je lekker kunt bijkletsen. En vanwege de reisafstanden zou iets tussen pakweg Veenendaal, Nijmegen, Apeldoorn, Duitse grens een goed bereikbare regio zijn.

Misschien is dit iets, wel binnen, maar wel iets dat je niet dagelijks doet denk ik: https://glowgolf.nl/enschede/arrangemen ... bedrijven/ . En dan de optie Glowgolf en catering, met warm/koud buffet.

Voor zover ik lees is dit zonder eten erbij: https://brandweermuseumborculo.nl/contact/ , maar wel leuk, helemaal zo'n rondrit als ik dat zo lees. Maar dat wordt dan misschien weer te prijzig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:05

Hilli schreef:
Autorally met oldtimers!

Heb je meer info?

Edit: het is een soort puzzeltocht toch? Je zit de hele tijd in de auto? Dat is namelijk niet echt leuk, je spreekt dan nog niemand buiten die paar mensen die in jouw auto zitten.
Of gaat het anders?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:21

Je doet inderdaad een puzzeltocht met de auto, met onderweg opdrachten waarbij je ook de auto uit moet. Je zit dan wel met dezelfde 4 mensen in de auto, dus de organisatie moet een beetje sturen in wie bij wie zit. Zo hebben wij dat op mijn vorige werk ook gedaan (in de buurt van Bad Bentheim) en ik heb goed bijgepraat met de collega's in de auto. Anderen sprak ik later tijdens de borrel/het diner. Iedereen spreken gaat je toch niet lukken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:47

We hebben een bijenhotel in de tuin die goed gebruikt wordt maar nu zit deze op de grond, hij leeft wel maar beweegt niet. Wat moet ik doen om hem te redden?Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:51

Suikerwater voor uitgeputte bijen toch?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:56

Charaz schreef:
Suikerwater voor uitgeputte bijen toch?

Ook altijd begrepen. Beetje suikerwater op een eetlepel en voor de bij houden..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:02

Ja dat was ook mijn 1e ingeving maar bij Google kwam ik dan alleen uit bij hommels. Heb wat poedersuiker opgelost in water, daarvan ging hij schudden met zijn kont :') viel duidelijk in de smaak, al snel kwam er weer wat leven in en nu loopt hij over de grond. Maar vliegt niet

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 20:32

Het kan zijn dat deze bij te oud is. De koningin leeft meerdere jaren doordat ze in de korf leeft en goed verzorgd wordt. Werkerbijen leven veel korter vooral omdat de vleugelspieren verslijten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:14

Rond deze tijd gaan ze snel 'op' inderdaad. Maar lief dat je het probeert! Het lijkt inderdaad een honingbij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:29

Het leven van een bij is weinig glamoreus |(

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:50

Nikass schreef:

Ken je de Blokhut in Putten? Zij hebben echt heel veel mogelijkheden en ligt heel mooi centraal in Nederland

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:09

Betreft die bij.
Suikerwater geven en warmte, warmte is belangrijk voor het drogen
Ik legde meestal een fles warm water neer met een doekje eroverheen en zette de bij daarop.
Binnen een uur moeten ze wegvliegen. Anders schoenmaat 40 om extra lijden te besparen.

Advies van een imker.

Ze hebben het zwaar momenteel.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:49

Misschien een domme vraag maar ik krijg loop stage en werk, daarbij 2 keer loon dus.
Mijn bazin zei dat ik de loonheffing uit moest zetten want krijg meer bij de andere. Maar ikzelf kan dat toch helemaal niet doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:54

Jawel dat kan je zelf wel regelen. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 08:56

Kwestie van formulier inleveren bij je baas of zelf regelen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:46

Oh! Waar kan je dat regelen dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:52

Bij je werkgever.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:59