Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:12

purny schreef:
Ik dacht dat we het wijzen naar de vakantie gangers gehad hadden

Ik wijs het niet af , maar reisjes voor de fun vindt ik wel egoïstisch. Ik vindt het anders als mensen naar het buitenland gaan voor werk en of familiebezoek. Maar voor de fun? Nee dat kan ik momenteel even niet begrijpen.

Ik hou mij ook aan de maatregelen voor een ander. Ben ook al 2 jaar niet naar het buitenland geweest en ik klaag ook niet.

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:14

Je mag gewoon naar het buitenland dus je hebt helemaal niks te zeggen van mensen die dat doen. :D

Nederland is letterlijk het enige land in lockdown momenteel, daar valt heel veel van te zeggen, kost bakken met geld en ik snap dat mensen er helemaal klaar mee zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:16

Vayo schreef:
Dat denk ik ook, gecombineerd met mensen die teruggekomen zijn van wintersport en besmet blijken.

Of de Antwerpse variant mee naar Nl hebben genomen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:17

sureido schreef:
Je mag gewoon naar het buitenland dus je hebt helemaal niks te zeggen van mensen die dat doen. :D

Nederland is letterlijk het enige land in lockdown momenteel, daar valt heel veel van te zeggen, kost bakken met geld en ik snap dat mensen er helemaal klaar mee zijn.

Je hebt ook nog zoiets als zelf nadenken en eigen verantwoordelijkheid.

Sommige landen mag je terugvliegen op alleen je QR.

Familie is verkouden teruggevlogen wetende hun dochter besmet was maar niet testen want he willen geen 10ndagen in isolatie in buitenland. Bij aankomt meteen naar de GGD en natuurlijk. Corona.

De dochter is positief teruggevlogen er werd niet gecontroleerd bij instappen.....

Maar daar heb je dan wel 9 uur naast gezeten in het vliegtuig :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-22 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:18

Ik hoop toch echt eind februari wel op reis te kunnen. En ja, in een vliegtuig weg. 2 weken kitesurfen. Mag iedereen ook echt wat van vinden. Maar als iedereen wel naar Aruba etc kan, waarom zou ik dan braaf op de bank blijven zitten? En ja, mocht ik bij terugkomst in quarantaine moeten, dan neem ik dat wel voor lief.

NB: Ik zou begin december gaan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:18

Spenk schreef:
sureido schreef:

Familie is verkouden teruggevlogen wetende hun dochter besmet was maar niet testen want he willen geen 10ndagen in isolatie in buitenland. Bij aankomt meteen naar de GGD en natuurlijk. Corona.

De dochter is positief teruggevlogen er werd niet gecontroleerd bij instappen.....

Ik snap die smiley niet helemaal
Je zal maar naast zulke types zitten :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:19

sureido schreef:

Maar ik mag er wel mijn mening over geven. Ik zeg ook niet van het mag niet maar ik vindt het gewoon egoïstisch. En zo blijven we nieuwe mutaties overal krijgen en maar boosteren hier. Ik ben eigenlijk wel tijdelijk voor dat iedereen in zijn eigen land blijft al is dat onmogelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:21

Vayo schreef:
Dat denk ik ook, gecombineerd met mensen die teruggekomen zijn van wintersport en besmet blijken.

Er bleek nog een groep voor flink wat besmettingen te hebben gezorgd, de shoppers over de grens. Geen wonder met die overvolle treinen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:22

Zebrastreep schreef:
sureido schreef:

Maar ik mag er wel mijn mening over geven. Ik zeg ook niet van het mag niet maar ik vindt het gewoon egoïstisch. En zo blijven we nieuwe mutaties overal krijgen en maar boosteren hier. Ik ben eigenlijk wel tijdelijk voor dat iedereen in zijn eigen land blijft al is dat onmogelijk.

Eens
Maar dan vooral omdat mensen vaak wel een schuldige zoeken voor dit gehele gebeuren (ofwel met de vinger naar anderen wijzen...kinderen....ongevaccineerden etc)

Eigenlijk best een soort van ongelooflijk.

Meeschreeuwen dat er een pandemie aan de gang is, dat de zorg overbelast is, dat er zoveel doden zijn.
En vervolgens met z'n allen op vakantie :+ :+ :+

Tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:23

ravellie schreef:
Spenk schreef:

Ik snap die smiley niet helemaal
Je zal maar naast zulke types zitten :(

Die smiley betekend belachelijk dat mensen dit doen je kan ook zelf nadenken maar dat doen mensen dus niet.

Dus ik snap werkelijk niet waarom we niet van iederen reiziger naar NL een negatieve test vragen of verplichte quarantaine

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:25

Iedereen heeft deze pandemie dingen gedaan wat eventueel de zorg zou kunnen overbelasten, met naar elkaar wijzen maak je het draagvlak alleen maar slechter. En dat is al zo geweldig, zeker hier aan de grens. Iedere kapper en restaurant ziet hun klanten de grens over gaan 1 km verderop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:26

Winged schreef:
Ik hoop toch echt eind februari wel op reis te kunnen. En ja, in een vliegtuig weg. 2 weken kitesurfen. Mag iedereen ook echt wat van vinden. Maar als iedereen wel naar Aruba etc kan, waarom zou ik dan braaf op de bank blijven zitten? En ja, mocht ik bij terugkomst in quarantaine moeten, dan neem ik dat wel voor lief.

NB: Ik zou begin december gaan.

Ik wens je ook heel veel plezier!

Het was duidelijk dat het RIVM zou verwachten dat de omikron dominant zou worden, dus de besmettingen lopen gewoon op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:28

Tja iedereen wil ik niet zeggen. De reden dat ik mijn jonge paard nu even laat staan is ook deels vanwege de hoge ziekenhuis cijfers. Ik heb er geen zin in dat je uren moet wachten op een plekje.

Ik kom nu eigenlijk helemaal nergens meer vanwege mijn werk. Heb er ook geen moeite mee het is wat het is denk ik maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:30

Mijn vrienden zijn ook gewoon naar Costa Rico gegaan en hebben alles volgens de regels gedaan. Ze zijn nu geboosterd en bezig om een nieuwe grote reis te boeken.

Wij ontvangen hier ook mensen en ik hoop in januari even kleinkinderen te zien want kan misschien meerijden met iemand.

Wat dat betreft heb ik ook zo iets dat ik nu niet 3x geënt ben om nog opgehokt te leven. Die tijd is voorbij zolang het niet opgelegd wordt en we gezond zijn en geen positieve gevallen hebben. Mijn vrienden gaan verder als wij en dat is hun goed recht.

Ik draag wel zeer consequent overal chirurgisch maskertje en dat doen mijn vrienden ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:31

Zebrastreep schreef:
Jemig wat veel positieve test zijn er vandaag gemeld :=

Eigenlijk denk ik dat omikrom nog niet eens zo per direct de aanstichter is maar eerder het vieren van kerst en oud en nieuw. Ik zag weinig mensen die maar zich aan de maatregelen hielden als in maximaal 4 personen uitnodigen.

Ik hoop echt dat het daar aan ligt want dat betekend ook dat het hopelijk weer gaat zakken.

Daar ben ik er één van en hou me goed aan de regels. Partner werkt thuis. dochter net afgestudeerd, werkt wel af en toe uit huis. Je kan gewoon ook pech hebben en het bij een bezoekje supermarkt oplopen. Maar ik denk dat je zeker een punt hebt dat er wat grotere feest geweest zullen zijn met oud en nieuw. Dochter ging om half 12 naar een klein feestje van 4 uitgenodigde en wij zaten met zijn 2en thuis met oud en nieuw. Vandaag zijn man en dochter ook getest, dochter heeft (nog) geen klachten. Kans dat dat dan toch door dat bezoek komt is weg als haar test negatief blijkt.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-01-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:32

Inderdaad Zebrastreep. Iedereen doet soms wel iets waar je besmet kan raken, maar écht niet iedereen in dezelfde mate. De Albert Heijn inlopen is nou niet echt te vergelijken met een verjaardag of een vliegreisje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:32

sureido schreef:

Je hoeft je ook niet te vaccineren en moet je zien wat dáárvan gezegd wordt ;)

Verder is het een voorbeeld van wat mbt verspreiding glashelder níet goed is maar vanwege economische belangen toegestaan wordt.
Een voorbeeld ook van inconsequent beleid want er zijn legio commerciële belangen bij activiteiten die mínder risico van verspreiding opleveren. Toverwoord ´lobby´.

Ga gerust maar een feit is: Je verhoogt STERK de kans het op te lopen en mee te brengen naar jouw dierbaren.
Het is verder inderdaad een afweging welke je zelf vrij mag maken.

Ík heb er een kritische kanttekening bij vanwege het scheve ten opzichte van de rest van de regels, inclusief de morele aap die ons dáárbij op de schouders gezet wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:33

Moeten jullie nu maskertjes op of is dat vrij? Dat vond ik zelf vorig jaar bijna een heuse cultuurschok iedereen zonder maskertje op :oo
Hier wordt dat streng gehandhaafd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:34

Roodvos schreef:
Jis_ schreef:
Zag laatst een heel interessante docu over onze hele verre voorvaderen. Wij hebben allemaal 2% Neanderthaler in ons (zelden tot 4%). Ontdekt werd dat waar dat Neanderthaler gen zit in je DNA bepaalt hoe ernstig ziek je wordt door een besmetting met Corona. Dit was maar een heel klein onderdeel in de docu, werd verder helaas niet dieper op ingegaan, was/is misschien ook nog niet mogelijk.

Ik denk dat je dit dan wel een interessant artikel vindt:
"A Neanderthal Gene That Protects Us From Covid-19 (Part 14)"
https://www.forbes.com/sites/williamhas ... 1c97223091
Niet heel lichtvoetig leesvoer trouwens.
Dank je! Leuk! Ik ga kijken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:35

sureido schreef:
De een na de ander had Corona van oud en nieuw :P dus ben totaal niet verbaasd over deze cijfers. Ik vind het een wonder dat ik niks had, van het feestje waar ik was waren ook een paar positief maar is het gelukkig bij 10% gebleven. Ik ken er zoveel die in quarantaine zitten of Corona hebben, gelukkig bijna allemaal niet ziek! En ik ben volgens mij nog zieker van m’n booster. :+

Veel die trouwens niet gaan testen bij ggd omdat ze dan geen booster mogen, voor eventueel skiën oid. Dus de cijfers zullen nog een fractie zijn van het werkelijke aantal.

En eerlijk gezegd: het is misschien met zo’n variant als omikron niet eens zo erg als er wat immuniteit komt. Het is nu toch allemaal jeugd.

Ik vraag me trouwens af waarom ze zo verbaasd zijn over lagere opkomst bij de booster, zoveel mensen mogen niet ivm die 3 maanden geleden Corona… rekenen ze dat eigenlijk wel mee? Ik zie dat nooit terug in een artikel.

Is het niet zo dat als je Corona door gemaakt hebt deze geldt als booster in je qr?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:35

Zebrastreep schreef:
Tja iedereen wil ik niet zeggen. De reden dat ik mijn jonge paard nu even laat staan is ook deels vanwege de hoge ziekenhuis cijfers. Ik heb er geen zin in dat je uren moet wachten op een plekje.

Ik kom nu eigenlijk helemaal nergens meer vanwege mijn werk. Heb er ook geen moeite mee het is wat het is denk ik maar.

Ik vind daar weer wat van, leef het leven, maar ik veroordeel je daar ook niet op.

Een vriendin haar moeder werkt in het ziekenhuis, bij de covid, en was met oud en nieuw afgebeld omdat het zo rustig was .. dat zijn ook heel fijne berichten toch.

Hoe een ander iets invult is voor iedereen anders en mezelf druk gaan zitten maken over mijn vrienden in Oostenrijk is ook allemaal verspilde energie. Gelukkig komen ze allemaal met een kleine verkoudheid (oké omikron) terug en nemen ze allemaal verantwoordelijkheid dat ze in quarantaine gaan.

Ik was ook altijd ziek na een weekje carnaval/skiën, mij zou dan een week binnen zitten het misschien ook wel waard zijn, maar daar denkt een ander weer anders over :P

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:38

ravellie schreef:
Vayo schreef:

Dit dus
Massaal op vakantie, wintersport en daagjes weg
En straks allemaal verbaasd zijn.
Iedereen is vrij in eigen keuzes maken m.b.t invulling van vrije tijd, maar dan straks ook niet weer een schuldige gaan zoeken en aanwijzen voor de voortgang van maatregelingen

Nou dit! Belachelijk dat mensen niet wat voorzichtiger zijn :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:38

sureido schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik vind daar weer wat van, leef het leven, maar ik veroordeel je daar ook niet op.

Een vriendin haar moeder werkt in het ziekenhuis, bij de covid, en was met oud en nieuw afgebeld omdat het zo rustig was .. dat zijn ook heel fijne berichten toch.

Hoe een ander iets invult is voor iedereen anders en mezelf druk gaan zitten maken over mijn vrienden in Oostenrijk is ook allemaal verspilde energie. Gelukkig komen ze allemaal met een kleine verkoudheid (oké omikron) terug en nemen ze allemaal verantwoordelijkheid dat ze in quarantaine gaan.

Ik was ook altijd ziek na een weekje carnaval/skiën, mij zou dan een week binnen zitten het misschien ook wel waard zijn, maar daar denkt een ander weer anders over :P

Hier sluit ik me bij aan want beleef dat netzo.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:40

sureido schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat is 1 voorbeeld.
Ik werk ook in het zh als vpk en rond kerst was het heel stil met lege kamers op de afdeling.
Maar het is echt een heel wisselend beeld, je kan er dus helaas niet veel van zeggen.
Want inmiddels zijn er weer opnames.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:42

Ik voorzie met deze aantallen en maandag de scholen open heeeel veeel quarantaine…