Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:24

Sizzle schreef:
De kans dat je een Listeria treft is echt nog heeeeeeeeel veel kleiner dan covid.
Daarom zou ik zelf eerder vaccineren dan stopprn met kaas eten.
Maar een ieder staat daar anders in. Er zijn zelfs vrouwen die niet meer stofzuigen in de laatste maanden vanwege het maken van een bepaalde beweging of zo. Zo heeft iedereen zijn eigen risicoanalyse.

Juist :) luisteren naar je eigen gevoel en lijf.

Ik was met 39 weken nog aan het straten in de tuin. Vonden heel veel mensen raar. Als je het kan, waarom niet?

Ik vind sowieso dat veel mensen slecht luisteren naar hun eigen lijf. Als we bijvoorbeeld hoofdpijn hebben nemen we pijnstiller in plaats van de oorzaak proberen te achterhalen en weg te nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:41

Douce schreef:
En heel eerlijk: ook persoonlijke ervaringen uit je omgeving kunnen vertekend zijn, beide kanten op. Statistiek verspreidt zich natuurlijk niet op een gelijke manier.

Ik vind het persoonlijk heftig om te merken hoe de menstruatie stoornissen weggewuifd worden onder: "komt zo vaak voor", terwijl het officiële onderzoek nog niet is afgerond.

Word niet weggewuifd maar wel degelijk goed onderzocht, schadelijk is het niet, cyclus hersteld binnen twee a drie maanden.
Duizenden meldingen over menstruatiestoornissen na coronavaccin

https://www.destentor.nl/gezond/duizend ... ~a4e5d762/

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:00

bigone schreef:
Douce schreef:
En heel eerlijk: ook persoonlijke ervaringen uit je omgeving kunnen vertekend zijn, beide kanten op. Statistiek verspreidt zich natuurlijk niet op een gelijke manier.

Ik vind het persoonlijk heftig om te merken hoe de menstruatie stoornissen weggewuifd worden onder: "komt zo vaak voor", terwijl het officiële onderzoek nog niet is afgerond.

Word niet weggewuifd maar wel degelijk goed onderzocht, schadelijk is het niet, cyclus hersteld binnen twee a drie maanden.
Duizenden meldingen over menstruatiestoornissen na coronavaccin

https://www.destentor.nl/gezond/duizend ... ~a4e5d762/

Het wordt inderdaad onderzocht, gelukkig :j , maar het wordt in veel nieuwsartikelen een beetje weggewuifd. De titel van het RTL nieuws bericht van gisteren is daarin typerend voor mij. Ik ga eens kijken of ze die hebben aangepast, of dat deze nog hetzelfde is..

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ngen-lareb

Deze is nog hetzelfde. Gaat om het tweede deel van de titel. Van dergelijke toevoegingen denk ik: -O-

Maar zoals ook gereageerd, dat is vaak zo bij klachten van vrouwen.

Edit: ik zie nu trouwens dat ik al had gemeld dat het onderzocht werd.
Laatst bijgewerkt door Douce op 30-09-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:13

Daar ben ik het mee een Douce. Dat gebeurt helaas vaak. Auto immuunziekten worden ook vaak pas heel laat gevonden bij vrouwen. Gemiddeld vijf jaar tot diagnose las ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:20

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:34

Super vervelend!!
Griep, longontsteking en, bronchitis kunnen net zo'n lange nasleep hebben.
Blijkbaar als het rond de longen gaat is het herstel lang.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:36

Ik hoop wel dat hierdoor eens wat meer onderzoek komt naar andere ziektes die erg laat of zelfs nooit overgaan.
Zoals diverse mensen die ME/CVS overhouden na Pfeiffer, maar dat word ook zowat weggewuifd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:37

Needje schreef:
Super vervelend!!

Verschil is wel de hoeveelheid, 100.000 griepgevallen of 2.000.000 coronagevallen.
Je hebt gelijk maar bagatelliseren gaat in geval van zoveel besmettingen niet echt op imo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:37

Eenmaal bronchitis altijd bronchitis.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:39

bigone schreef:
Needje schreef:
Super vervelend!!

Verschil is wel de hoeveelheid, 100.000 griepgevallen of 2.000.000 coronagevallen.
Je hebt gelijk maar bagatelliseren gaat in geval van zoveel besmettingen niet echt op imo.

Als griep een compleet nieuw virus was, waar niemand nog afweer voor had, hadden de cijfers er ook anders uitgezien

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:45

bigone schreef:
Dit vind ik persoonlijk veel verontrustender:
https://nos.nl/l/2399769#UPDATE-container-56314566

Sorry, maar gaan we nu klachten op een weegschaal leggen? -O-

Laten we ook eerlijk wezen, het is een studie in Amerika. De gemiddelde Amerikaan is niet bepaald.. slank. Nog maar even de vraag in hoeverre het hier van toepassing is.

Edit:
DuoPenotti schreef:
Ik hoop wel dat hierdoor eens wat meer onderzoek komt naar andere ziektes die erg laat of zelfs nooit overgaan.
Zoals diverse mensen die ME/CVS overhouden na Pfeiffer, maar dat word ook zowat weggewuifd.

Dit hoop ik ook, maar ik vind persoonlijk de quote van bigone een mooi voorbeeld waar uit blijkt dat voor veel mensen (rest)klachten alleen shocking zijn als ze het gevolg zijn van covid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:51

bigone schreef:
Needje schreef:
Super vervelend!!

Ik bagatilliseer nergens :? Ik zeg alleen dat ziektes die zich rond je longen manifesteren blijkbaar lang duren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:04

Popstra schreef:
Waarom zou ik volgens jou ,,nou mn vader is nu dood, jammer hoort bij het leven en doorrrr,,? Moeten denken?

Dat staat nergens. Ze spreekt uit eigen gevoel en zegt nergens dat je er makkelijk overheen moet stappen.

Ik vind het goed verwoord. Zou er zelf misschien wel mijn twijfels over hebben en denken had ik maar. Als iemand anders achter zijn beslissing blijft staan ook goed toch.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:11

Daks schreef:
Tiggs totdat het je overkomt.
Kortzichtig gebrabbel bah

Waarom? Iemand die bewust zó veel risico neemt?

Nog helemaal los daarvan dat de zorg hierdoor overbelast kan raken en dat hij anderen hierin meetrekt. Het gaat mij puur om het eerste.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:14

Tiggs schreef:
Daks schreef:
Tiggs totdat het je overkomt.
Kortzichtig gebrabbel bah

Waarom? Iemand die bewust zó veel risico neemt?

Nog helemaal los daarvan dat de zorg hierdoor overbelast kan raken en dat hij anderen hierin meetrekt. Het gaat mij puur om het eerste.

Zóveel risico? Ken je de statistieken wel van ziekenhuisopnames van 60 - 70 jarigen?

Ik zeg niet dat dat mee valt, wil het ook totaal niet bagatelliseren, maar een beetje perspectief..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:15

Douche, dat lees je dan toch verkeerd. Gevolgen op de langere termijn van welke ziekte dan ook zijn heel vervelend of zelfs desastreus. Ik krijg meer de indruk dat langdurig Corona zieken niet moeten klagen want griep, Lyme bronchitis bla bla. En tja, kunnen we niks mee want die vette Amerikanen . Ik weet uit eigen ervaring met Lyme dat het zeer heftig kan zijn, had een kind minder gehad wanneer ik niet had gevochten als een leeuwin om haar bij de derde internist te krijgen. Die was er anders uitgestapt en dat had ik nog gesnapt ook.
Alles moet blijkbaar in perspectief geplaatst worden tov alle andere ziektes, be my guest.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:24

Douce schreef:
Zóveel risico? Ken je de statistieken wel van ziekenhuisopnames van 60 - 70 jarigen?

Ik zeg niet dat dat mee valt, wil het ook totaal niet bagatelliseren, maar een beetje perspectief..

Maar je weet dat het goed mis kán gaan. Die kans kun je aanzienlijk verkleinen door je te laten vaccineren en je aan wat basismaatregelen te houden.

200 km/h rijden kan ook goed gaan, maar af en toe gaat het opeens goed mis. Kans kun je ook aanzienlijk verkleinen door je gewoon aan de maximum snelheid te houden.

Voor de nabestaanden vind ik het uiteraard intriest.

Edit, anders dan ik eerder schreef: ik denk dat het toch de keuze voor het risico is, in combinatie met het 'gevaar' waar je anderen mogelijk aan blootstelt, waardoor ik het moeilijk vind om medelijden met zo iemand te voelen.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:39

Tiggs schreef:
Douce schreef:

Maar je weet dat het goed mis kán gaan. Die kans kun je aanzienlijk verkleinen door je te laten vaccineren en je aan wat basismaatregelen te houden.

Wat ik wel interessant vind nav die eerder besproken mogelijke gen-afwijking, die bij zou kunnen dragen aan het erger verloop van jonge mensen binnen sommige families. Mocht dat meespelen hier, zou het zomaar kunnen zijn dat een vaccinatie dit helemaal niet had kunnen voorkomen.

Als deze gen-afwijking er blijkbaar voor zorgt dat het virus niet goed herkend en bestreden wordt, zal een vaccinatie ook niet herkend worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:44

Sky-Britt, dat is veel te kort door de bocht geconcludeerd. De manier van exposie is heel anders en als er eenmaal antistoffen zijn dan is de methode van afweer anders dan in een naieve toestand.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:54

Het was ook geen conclusie maar iets wat ik me afvraag / interresant vind.

Het ligt er natuurlijk aan waar die interactie dan zit, maar als het gaat om het herkennen van het virus als pathogeen dan zou de manier van exposie niet veel uit moeten maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:56

Het virus heeft een methode om zich te „verstoppen“ voor de immuuncellen, het vaccin niet.
Zijn er eenmaal antistoffen gemaakt dan is de herkenning veel eenvoudiger voor het lichaam.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:30

Maar dat is voor iedereen hetzelfde, dat wil niet met zekerheid zeggen dat een lichaam met dat gen-defect het in de niet "verstopte" versie dan wel herkend. Dat ligt eraan in welk deel van het proces het gen-defect de boel ontregeld. Dat is zover ik weet nog niet bekend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:33

bigone schreef:
Douche, dat lees je dan toch verkeerd. Gevolgen op de langere termijn van welke ziekte dan ook zijn heel vervelend of zelfs desastreus. Ik krijg meer de indruk dat langdurig Corona zieken niet moeten klagen want griep, Lyme bronchitis bla bla. En tja, kunnen we niks mee want die vette Amerikanen . Ik weet uit eigen ervaring met Lyme dat het zeer heftig kan zijn, had een kind minder gehad wanneer ik niet had gevochten als een leeuwin om haar bij de derde internist te krijgen. Die was er anders uitgestapt en dat had ik nog gesnapt ook.
Alles moet blijkbaar in perspectief geplaatst worden tov alle andere ziektes, be my guest.

Er was net een debat over dit onderwerp in de TK met De Jonge.
Er loopt een onderzoek naar langdurige klachten bij bijv. Fybromalgie bij enkele universitaire ziekenhuizen.
De Jonge heeft enkele toezeggingen gedaan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:10

Electra63 schreef:
Er was net een debat over dit onderwerp in de TK met De Jonge.
Er loopt een onderzoek naar langdurige klachten bij bijv. Fybromalgie bij enkele universitaire ziekenhuizen.
De Jonge heeft enkele toezeggingen gedaan.

*\o/* *\o/*

En Bigone, ja ik plaats graag een perspectief met andere ziektes. Puur voor de verhoudingen en om zelf niet iedere dag met doodsangsten op te staan. Dat is niet om corona te bagatelliseren maar gewoon om het perspectief open te houden.

Iedereen mag namelijk van mij klagen als hij ergens last van heeft. Persoonlijk heb ik iedere keer ook als ik verkouden ben het gevoel dat ik normaal kunnen ademen altijd zwaar onderwaardeer, en soms is dat het ergste op dat moment in mijn leven. Dat mag van mij, ook bij anderen uiteraard, ook bestaan.

Sommige dingen zijn gewoon rot, en helaas niet alleen corona.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:15

Sizzle schreef:
Het virus heeft een methode om zich te „verstoppen“ voor de immuuncellen, het vaccin niet.
Zijn er eenmaal antistoffen gemaakt dan is de herkenning veel eenvoudiger voor het lichaam.

Maar hoe kan een virus zich wel verstoppen en een vaccin niet?
(serieuze vraag)
Hij bootst het virus na. Als de cellen die van het virus niet herkennen waarom die van het vaccin wel? En wat zorgt er dan voor dat het vaccin bij sommigen niet werkt?