Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:56

Femke_Tweety schreef:
Je loopt continue te roepen dat mensen positiever moeten zijn.

Maar je bent zelf zo ongeveer de meest negatieve in dit hele topic, de laatste 4 weken ongeveer.

Positief over kwali-tijd van leven, realiteit over Covid19 voor altijd en het relativeren van vaccinatie zijn niet in conflict :)*

Enneh, dat is al veel langer ;)

Als je dat allemaal te positief én te negatief is, steek je gewoon je hoofd in het zand. Daar is zelfs een knop voor :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:58

Cer schreef:
Relaxed schreef:
Theoretisch hartstikke mooi dit, maar dit gaat toch niks veranderen?

https://nos.nl/artikel/2376832-vanaf-15 ... ebied.html

Oh dat wordt een ellende voor handhaving :')

:D

Hier in België wordt het reisverbod komende maandag weer opgeheven.
Al wie uit risicogebied komt moet zich laten testen / in quarantaine.
Doe je dit niet, 250 euro boete. Tja... :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:59

Relaxed schreef:
Foeien scheelt echt veel ergernis hoor :j

Niet als iedereen quoot

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:02

Ach de HC filosofie is toch heel simpel samen te vatten; Iedereen moet rekening houden met HC en hij hoeft met niemand rekening te houden. Dit staat ook wel bekend als egocentrisme.

Toen de pandemie begon vond HC dat iedereen zich heel streng aan de regels moest houden, zoals ze dat in Spanje veel beter deden dan in Nederland. Want als iedereen zich goed aan de regels hield, dan had HC het minste last van de pandemie. Tot het moment dat HC ontdekte dat die regels ook beperkingen voor hem inhielden. Toen werden diezelfde regels opeens onzin en kon hij met zijn gezonde verstand veel beter bepalen waar hij zich aan moest houden dan de van Dissels en RIVM's van deze wereld.

Ik vind het wel grappig om te zien, maar ik snap niet dat zoveel mensen daar dan ook nog aandacht aan blijven besteden.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:05

Ik snap wel meer niet, vooral de vrouwen niet, word je toch knettergek van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:11

Ik snap niet helemaal dat jullie dat zo lezen.. En ik vind het wel apart, Karl66, dat jij zo haarfijn uit weet te leggen wat iemand anders vind en denkt en voelt. Maar dat heb ik je in andere topics over andere mensen ook al zien doen.

Daarnaast heeft HC zelf gezegd dat hij een ander inzicht heeft en daar is op zich niks raars aan. Ik mocht willen dat de politici ook eens een ander inzicht zouden krijgen... (gezien het debat wat nu aan de gang is, gaat dat even duren... maar goed, daar verdienen die mensen nu eenmaal hun geld mee, dus vort maar)

En ik vind de opmerkingen die zijdelings over 'de vrouwen' gemaakt worden, geheel niet van toepassing. Dat andere mensen andere relatievormen hebben heeft hier echt níets mee van doen. Maar heel volwassen om dat steeds aan te halen...
De ene wordt van het ene knettergek en de ander van het andere.. láát iemand gewoon...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:17

Volgens mij vindt hij dat zelf vooral heel interessant om steeds aan te halen. Maar goed... Cer heeft gelijk, laat iemand gewoon.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:20

Cer met je eens.

Karl ik vind je persoonlijke post echt onder de gordel en totaal niet nodig.

Zelf geloof ik geen klap van HC zijn dates.
Maar scroll verder en lees weer wat ik wel interessant vind.

Laat gaan laat gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:59

Nou, positief nieuws dan maar uit Spanje, waar het een zootje is met SMS-jes en uitnodigingen voor vaccinaties. Het regent pijpestelen, de bomen zingen en dansen van mijn plezier en mijn monogame man met auto mét dak, krijgt vanavond zijn eerste AstraZeneca. En ik ga mee om te kijken hoe ze dat nu doen, buiten .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:02

Succes Monique! Hopelijk heeft hij, net als ik, weinig last van de prik!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:04

Top Monique! Tip, coldpack in de diepvries en prikplek eventueel koelen, ik heb van de griepprik drie dagen een zere arm gehad en nu na AZ hooguit 24 uur. Flink gekoeld.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:07

bigone schreef:
Top Monique! Tip, coldpack in de diepvries en prikplek eventueel koelen, ik heb van de griepprik drie dagen een zere arm gehad en nu na AZ hooguit 24 uur. Flink gekoeld.

de huisarts die mij prikte moest al lachen toen ik vroeg of hij de rechterarm wilde prikken omdat ik op links slaap. Hij zei: "als ik prik, voel je er niks van, ook naderhand niet" en inderdaad, ik voelde er niks van en nog steeds niet :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:10

Dat is fijn Monique! Hoop dat hij er weinig last van heeft, hij heeft al genoeg pijn gehad, toch?
Ik heb trouwens zelf nog pijn in mijn arm van de griepprik in november, ben best huiverig om er nu weer in te laten prikken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:17

MoniqueT schreef:
Nou, positief nieuws dan maar uit Spanje, waar het een zootje is met SMS-jes en uitnodigingen voor vaccinaties. Het regent pijpestelen, de bomen zingen en dansen van mijn plezier en mijn monogame man met auto mét dak, krijgt vanavond zijn eerste AstraZeneca. En ik ga mee om te kijken hoe ze dat nu doen, buiten .

Fijn Monique

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:48

SusanH schreef:
Dat van Dissel nu met die bewering over besmettingen in de buitenlucht komt maakt mij heel verdrietig en boos tegelijk. Ook al weet ik dat de meesten hier er niks mee hebben, het is echt belangrijk dat we ook een tegengeluid blijven horen: https://www.maurice.nl/2021/04/14/zo-mi ... ar-buiten/. Buiten is de kans op besmetting minimaal. Ook in 1 belangrijk voorbeeld dat Dissel aanhaalt, is de kans dat de besmettingen buiten plaats vonden zeer klein. De mensen die besmet waren zijn immers ook binnen samen geweest voor ze naar buiten gingen, met weinig afstand.

En daarmee wil ik graag dit topic verlaten. Ik merk dat ik echt meer afstand moet nemen van het corona gebeuren. Ik ga lekker naar buiten en genieten van het mooie weer wat er aan komt.

Er moet zeker naar tegen geluiden geluisterd en gekeken worden. Echter als je die hier neer zette dan werd je gelijk door constant dezelfde bokkers onderuit gehaald.
Dat was niet leuk discusieren...

Feit is er bij steeds meer mensen de ogen wat verder open gaan en zelf hun vraagtekens gaan zetten..
Feit is ook je er geen reet aan kunt veranderen. Ofwel, we moeten nog ff door....

Ik luister overigens ook graag naar andere virologen e.d op tv dan wie je gewend bent die wel positief zijn en ook sterk de nadruk leggen op het vaccineren dat dit veel sneller kan en ook veel sneller moet!

Mijn moeder moest vorige week op de priklocatie in Almere een uur zitten wachten. Waren 12 prikhokjes en maar 3 in gebruik. Gewoon op de doordeweekse donderdag.. en dan al die bureaucratie die er bij komt kijken en wat je moet invullen en herhalen ..Schiet toch niet op zo!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:50

In Brazilië alweer een triest record.
Je zal daar toch maar wonen :7
Citaat:
1.300 baby’s in Brazilië bezweken aan gevolgen van coronavirus: “Ik wilde test voor mijn zoon, maar dokter stuurde me wandelen”
De sterftecijfers hebben een nieuwe piek bereikt, maar dat is niet de enige opvallende vaststelling in Brazilië. Sinds de start van de epidemie zijn er volgens de BBC ook al 1.300 baby’s bezweken aan de gevolgen van het coronavirus. Lerares Jessika Ricarte weet helaas hoe die pijn aanvoelt: zij verloor haar eenjarige zoon nadat een dokter weigerde een coronatest uit te voeren. Twee maanden later is Lucas aan MIS-C overleden, een zeldzame complicatie van het virus waarbij de hartspier ontstoken raakt. De kinderziekte werd ook al verschillende keren in ons land vastgesteld.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:51

MoniqueT schreef:

En jij nog niet Monique?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:18

Relaxed schreef:
Theoretisch hartstikke mooi dit, maar dit gaat toch niks veranderen?

https://nos.nl/artikel/2376832-vanaf-15 ... ebied.html

Dit gaat niks veranderen idd zolang mensen niet opgesloten worden in quarantainehotels net zoals in Nieuw Zeeland en Australie. Denk dat de meerderheid zich er toch niet aan zal houden aangezien controles in Nederland een wassen neus zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:20

Pandora2 schreef:
In Brazilië alweer een triest record.
Je zal daar toch maar wonen :7
Citaat:
1.300 baby’s in Brazilië bezweken aan gevolgen van coronavirus: “Ik wilde test voor mijn zoon, maar dokter stuurde me wandelen”
De sterftecijfers hebben een nieuwe piek bereikt, maar dat is niet de enige opvallende vaststelling in Brazilië. Sinds de start van de epidemie zijn er volgens de BBC ook al 1.300 baby’s bezweken aan de gevolgen van het coronavirus. Lerares Jessika Ricarte weet helaas hoe die pijn aanvoelt: zij verloor haar eenjarige zoon nadat een dokter weigerde een coronatest uit te voeren. Twee maanden later is Lucas aan MIS-C overleden, een zeldzame complicatie van het virus waarbij de hartspier ontstoken raakt. De kinderziekte werd ook al verschillende keren in ons land vastgesteld.

Is dat door die Braziliaanse variant dat kinderen er opeens ook aan sterven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:24

Ik denk meer overwegend een vreselijk slecht zorgsysteem en een hoop armoede. Hoe dan ook enorm triest natuurlijk. Maar zulke landen kun je niet vergelijken. Zo is in de USA influenza nog steeds heel gevaarlijk voor zwangeren en kleuters, dat kun je je in de EU amper voorstellen.

Volgende week wordt het mooi zacht zonnig weer, wat zal ik doen sportschool of terras.....hmmmm moeilijk...toch maar terras :P

Ben wel een beetje sceptisch of het nou zo‘n goed idee was om ook gelijk ook indoor dingen weer open te gooien met de huidige cijfers, maar we gaan het meemaken. Musea en dierentuinen zijn al 2 maanden open en die hebben ook niet voor een probleem gezorgd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:27

@Elnienjo: Deels, niet door de variant zelf maar doordat er zo enorm veel mensen ziek worden dat alles testen niet lukt en alles behandelen ook niet. En er worden dus ook heel veel kinderen ziek. Vaak ook kinderen die toch al niet op een gezonde manier opgroeien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:31

Ik vind het zo onwerkelijk dat er steeds wordt gesproken over versoepelingen op de korte termijn, het voelt voor mij een beetje als zo'n wortel aan een hengel, ik denk toch ook met de fieldlabs en dat ik gisteren las dat de normale zorg weer wordt uitgesteld dat er niet zoveel versoepeld gaat of kan worden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-04-21 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:42

Ik reken er niet op dat er wat versoepelingen gaan komen per 28 april.
28 april is te vroeg

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:42

MoniqueT schreef:

Goed nieuws voor jullie die prik. Als het goed is bellen ze jou vanuit een ander centrum voor Pfizer. of Moderna.
Ben benieuwd wanneer jullie deelstaat open gaat. Zie onder.

Ook de regen trouwens.
Hier wel nat maar weinig water. Beter dat dan overstroming maar een beetje meer mag er wel vallen. Ook als ik buitenwerkzaamheden heb.
Dezelfde weer voor de hele week. Alleen zondagmiddag/avond zonnig. Eten op terras bij luxe hotel hier verderop gepland.

Vanavond home cinema met een Deense film uit 1948. De kalkoen ligt nét in de oven. Zo even de motregen in voor de paarden...

Morgenavond uit (auto met dak van zoon) met de vaccin-belster voor Pfizer. Die hebben het bellen en vaccineren in het centrum daar heel goed op orde met een echt gelikt computersysteem.

De cijfers gaan over de hele regio nu ineens stijl! omlaag trouwens. Slechts een páár dorpen wat meer gevallen maar ook daar geen probleem.
Hooguit nog reden voor het afgesloten houden van de deelstaten. Eigenlijk alleen mbt Madrid, Cataluña en 1 in het noordwesten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:38

mysa schreef:
Dat is fijn Monique! Hoop dat hij er weinig last van heeft, hij heeft al genoeg pijn gehad, toch?
Ik heb trouwens zelf nog pijn in mijn arm van de griepprik in november, ben best huiverig om er nu weer in te laten prikken.

Hij heeft heel veel pijn, sowieso nu. Zijn lichaam reageert enorm op slecht weer, dus hij hangt aan elkaar van de Oxycontin en de Tramadol/Paracetemol. Ik denk dat dat prikplekje zijn minste zorg is nu. Niks van gevoeld zegt hij. Hij heeft ook nooit last van de griepprik, ik wel.

Ze hebben netjes een eenrichtingsroute gemaakt waardoor er binnen geprikt en gewacht werd na het prikken. Ik heb even gekeken of het goed ging met de namen op de lijst. Een vriend van ons én Albert stonden allebei op mijn mobiel geregistreerd en ik had maar 1 SMS ontvangen als uitnodiging. Geen brieven of bellen hier. Vanmorgen al geïnformeerd en later werd ik gebeld dat ze allebei op de lijst stonden. Alberts zorgpas is zoek en al een jaar wachten we op de nieuwe, maar een kopie van de aanvraag was genoeg. Op dat soort momenten ben ik blij dat ik vloeiend Spaans spreek, voor hem blijft dat lastig door zijn ziekte.

lukka63 schreef:
En jij nog niet Monique?

Ik ben te jong voor AstraZeneca (hier ook 60-69), ik moet netjes op mijn beurt wachten voor een van de andere vaccins. Voordeel is wel dat de wachttijd voor het tweede vaccin daarvoor geen 12 weken is. Albert kan pas op 8 juli terug.

Of onze deelstaat open gaat na 9 mei, einde Staat van Alarm, is nog maar de vraag. Maar misschien wel de grens met alleen de Comunidad Valenciana, waar het nog beter gaat dan hier. Ik kan me voorstellen dat er grotere blokken gevormd gaan worden, maar dat Madrid bijvoorbeeld nog even fijn thuis mag blijven.