Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:31

Echwel schreef:
Morrie bij mij dus ook
Ik moet meestal uurtje na inspuiten bij arts in de buurt blijven ivm reactie
Inspuiten is heftiger dan eten.

Maar heb het er voor over, zo bescherm je toch jezelf

ik heb van m'n leven nog nooit griep gehad, ook niet toen ik nog in het onderwijs werkte. Was hooguit 2 x per jaar verkouden. En dan natuurlijk die gordelroos, als er maar een (klein)kind van een collega waterpokken had, was ik weer aan de beurt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:32

Brainless schreef:
Bij een vaccinatiecentrum kun je hem (vaccinatie tegen gordelroos) gewoon krijgen (wel moet je geloof ik 50+ zijn).

dat haal ik wel, ik ben al dik 60+ :+
Nu is het niet meer zo relevant, want ik werk niet meer en kom momenteel ook geen mensen meer tegen. Het probleem was altijd (klein)kinderen van collega's die de waterpokken hadden.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:37

Gorgelroos kun je al bij je dragen alsjeooitwaterpokken hebt gehad. Ik weet niet of de vaccinatie dan ook werkt?
Het is niet leuk, maar ook niet overdreven pijnlijk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:40

pien_2010 schreef:
Gorgelroos kun je al bij je dragen alsjeooitwaterpokken hebt gehad. Ik weet niet of de vaccinatie dan ook werkt?

Oei, gevaarlijk om te zeggen, mijn schoonzus heeft gordelroos gehad en dat is chronisch geworden. Uiterlijk niets meer te zien maar de zenuwuiteinden doen altijd pijn op haar rug en buik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:41

Mijn schoonmoeder heeft er anders aardig last van gehad, van gordelroos. Is nog steeds niet de oude.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:44

bigone schreef:
pien_2010 schreef:

Oei, gevaarlijk om te zeggen, mijn schoonzus heeft gordelroos gehad en dat is chronisch geworden. Uiterlijk niets meer te zien maar de zenuwuiteinden doen altijd pijn op haar rug en buik.

Ik heb het 2x gehad. Het doet zeer, maar door mijn rust te nemen ging het over.
Mijn vraag was eigenlijk, en daar gaan jullie aan voorbij, heeft vaccineren zin als je gordelroos in je draagt?
Dus ik zeg niets gevaarlijk of zo!
Ik stelde een vraag.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:46

bigone schreef:
pien_2010 schreef:

Dat heb ik ook, 24/7 zenuwpijn in de zenuwbaan van m’n rug, onder m’n linkerborst naar de voorkant.

Als je de vaccinatie tegen gordelroos haalt, ben je 15 jaar beschermd.
Mijn huisarts vond, net als Pien, dat het niet zo pijnlijk was. Het is “gewoon” herpes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:49

Pien , juist wanneer je de waterpokken hebt gehad is vaccinatie zinvol , het houd niet helemaal tegen dat je gordelroos ontwikkeld maar dan krijg je het alleen in lichte mate. 95% van de Nederlanders heeft het virus bij zich dus kan op enig moment gordelroos ontwikkkelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:53

bigone schreef:
Pien , juist wanneer je de waterpokken hebt gehad is vaccinatie zinvol , het houd niet helemaal tegen dat je gordelroos ontwikkeld maar dan krijg je het alleen in lichte mate. 95% van de Nederlanders heeft het virus bij zich dus kan op enig moment gordelroos ontwikkkelen.

Heb het 2x gehad en heb ook paar keer herpes simplex gehad. Niet zeer ernstig de gordelroos, maar wel pijnlijk. Ik heb gegoogeld maar vind niet het antwoord op mijn vraag.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:55

pien_2010 schreef:

Gorgelroos, ik krijg daar hele leuke beelden bij.... :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:56

@safina dit is verre van complex .. dus nee ik vind dat je te makkelijk denkt over het contact onderzoek wat wordt gedaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:00

Wil dit jaar, voor het eerst, een griepprik om potentiële dubbeninfectie met Covid19 te voorkomen.
Hier krijgt 65+ in oktober, jonger daarna; ik ben 64 dus november pas.

Geen punt zei de huisarts vanmorgen. Ik heb geen alergieen, gebruik geen medicijnen. Ze had de uitslag van een extra uitgebreid bloedonderzoek voor zich; alles ruim binnen de waardes, geen infectie onder de leden, geen SOAs, idem nog wat specifieke nare dingen.
Phew; mijn 10 resp. 14 jaar jongere vriendinnen hebben beiden ´normale´ dingen die toch een extra risico igv Covid19 vormen.
Zij gaan dit jaar, beiden ook voor het eerst, voor een griepprik.

Ondertussen ´blij´ met het vlotte en strenge ingrijpen door de overheden hier. Tussen aanhalingstekens want de verschillende locale ´quarantaines´ zijn continue behoorlijk complicerend.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:30

Ik kreeg net een mail van BuZa, Limburg is nu ook risicogebied voor Duitsland. Alleen mensen uit Zeeland mogen nog naar Duitsland zonder quarantaine of negatieve testuitslag.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:52

Morrie schreef:
wij hebben de uitnodiging voor de griep- en pneumokokkenprik al binnen. Helaas moet mijn man een week eerder dan ik, dus dubbel risico. Het is in een wijkcentrum, je moet met mondkapje op en ontblote arm binnenkomen na de gezondheidscheck.
Ik heb 1 keer een griepprik gehad in het verleden en ben nog nooit zo ziek geweest, maar kreeg een mail van de huisarts dat ik dit jaar moet om mijn man te beschermen, omdat ik in het onderwijs werk en hij 78 is. Ik ben echter met pensioen (weet de huisarts niet) en kom al sinds 11 maart amper de deur uit. Maar ik doe het maar, als ik dan ziek word, weet ik dat het van die stomme griepprik is.
je mag er toch als de geprikte datum niet uit komt een afspraak voor maken zodat de assistente hem zet?
Doe ik ook altijd. Heb nooit zin om heel vroeg al in een rij van tig man te staan voor de prik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:54

Destination schreef:
Ik kreeg net een mail van BuZa, Limburg is nu ook risicogebied voor Duitsland. Alleen mensen uit Zeeland mogen nog naar Duitsland zonder quarantaine of negatieve testuitslag.

Ja mag ook zonder test de grens over als je geen 24 uur verblijft. Toch!?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:06

Popstra schreef:
Destination schreef:

Alleen naar NRW.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:08

Popstra schreef:
Destination schreef:

Nee:
Citaat:
Het is niet langer toegestaan om kort de grens over te steken naar Duitsland om daar bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen. Onze oosterburen hebben zulk “kortstondig oponthoud” tot zeker 1 november verboden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:10

Heb je daar een bron van, Brainless? Want naar NRW mag het gewoon als het minder dan 24 uur is, ze hebben nu zelfs de meldplicht voor die korte bezoeken afgeschaft. Alleen als je langer dan 24 uur blijft, moet je het aanmelden in NRW.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:11

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:12

Huertecilla schreef:

"- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is. "
Zie OP.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:15

Destination schreef:
Heb je daar een bron van, Brainless? Want naar NRW mag het gewoon als het minder dan 24 uur is, ze hebben nu zelfs de meldplicht voor die korte bezoeken afgeschaft. Alleen als je langer dan 24 uur blijft, moet je het aanmelden in NRW.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... oponthoud/

Citaat:
Reizigers uit Nederland, met uitzondering van de provincies Zeeland en Limburg, dienen bij binnenkomst in Duitsland een negatieve coronatest te tonen. Deze mag niet ouder zijn dan 48 uur.

Alleen doorreis mag maar met bewijs van een boeking.
Citaat:
Doorreizen vanuit Nederland door Duitsland naar een ander land, of terug naar Nederland, is mogelijk zonder test. Doe dit dan wel met zo min mogelijk tussenstops en zonder overnachtingen. Houd boekingsgegevens van de eindbestemming bij de hand.

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -duitsland

Citaat:
Het Robert Koch-instituut, het Duitse RIVM, heeft inmiddels bijna heel Nederland als risicogebied bestempeld. Alleen Limburg en Zeeland zijn nog uitgezonderd. Dit betekent dat mensen die vanuit ons land naar Duitsland komen verplicht moeten kunnen aantonen dat ze in de afgelopen 48 uur negatief zijn getest op het coronavirus, of in quarantaine gaan.

Uitzonderingen
Voor veel Nederlanders is het heel gewoon om even de grens over te gaan om daar goedkopere boodschappen te halen of goedkoop te tanken. Omgekeerd komen Duitsers ook vaak naar ons land om hier te winkelen of op vakantie te gaan. Dat is nu dus niet meer mogelijk. Tijdens de eerste coronagolf was “korstondig oponthoud” nog wel toegestaan.

Er wordt een uitzondering gemaakt voor mensen die in Nederland wonen, maar bijvoorbeeld net over de grens werken. Zij mogen wel heen en weer blijven pendelen. Ook voor beroepsmatige bezoeken of dringende familiezaken mag je nog naar Duitsland reizen. Maar dat moet je wel eerst melden bij de lokale Duitse gezondheidsdienst.

Mensen die de regels toch proberen te ontduiken lopen het risico op een fikse boete.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:36

Brainless:

"Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach Absatz 3 aufgehalten haben, sind von der Meldepflicht nach Absatz 1 Satz 1 ausgenommen."
Coronaverordnung van NRW.

"Ab dem 7. Oktober gilt im Land Nordrhein-Westfalen eine neue Corona-Einreise-Verordnung. Reisen ins Risikogebiet, zum Beispiel in die Niederlande, die weniger als 24 Stunden dauern, müssen danach nicht beim Gesundheitsamt gemeldet werden"
https://www.wn.de/Muensterland/4289792- ... ldepflicht

"Meldepflicht für Niederländer und Rückkehrer entfällt"
https://rp-online.de/nrw/staedte/kleve/ ... d-53901351

Naar NRW mag je 'gewoon' reizen als Nederlander, mits je korter dan 24 uur blijft. Voor de andere Bundesländer is er een quarantaineplicht/negatieve test.

Je link van de ANWB doet het trouwens bij mij niet, maar de inhoud is achterhaald, Limburg is nu ook een risicogebied.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:39

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:40

Destination schreef:
Huertecilla schreef:

"- Als je linkjes deelt, leg duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is. "
Zie OP.

Inhoud Trump satire mbt Covid19, omdat het grappig is, doel een glimlach.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:45