[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:52

Ohmy Ceffyl dat zal lekker hebben gevoeld :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:37

Ik was door de lijst met nieuwe topics aan het gaan. Brede interesse zullen we maar zeggen. Er zit een topic tussen waar serieuze reacties worden afgewisseld met een paar hele grappige

Deze vond ik geniaal

Mars schreef:
Allemachtig :')

En zijn dat dan LED kinderen, Halogeen of ouderwetse Gloeikopjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:19

En dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:50

Ik heb er heerlijk om gelachen iig :). Moeders en hun blinde vlek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:02

Tja er is natuurlijk geen therapeut die tegen een roze wolk moeke gaat vertellen dat haar kind zeer doorsnee is en geen bijzondere eigenschappen of talenten toont. (wat niet heel gek is als het om een baby gaat)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:03

Mars schreef:
Tja er is natuurlijk geen therapeut die tegen een roze wolk moeke gaat vertellen dat haar kind zeer doorsnee is en geen bijzondere eigenschappen of talenten toont. (wat niet heel gek is als het om een baby gaat)

Al helemaal niet wanneer er grof geld verdiend kan worden met een druppeltje hier en een magneetje daar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:10

Precies :j

Hebben jullie trouwens de BOOS docu van Tim Hofman gezien over euthanasie? Het ging oa over een vrouw van 25 die ongeneeselijk ziek was door Lupus en bezig was met euthanasie. Maar in de tussentijd wilde ze toch nog graag een kind, dus ja hoor... zwanger.
En een aantal maanden later is ze komen te overlijden, ik vond die keuze voor een kind zo vreselijk egoistisch... Zéker naar het kindje toe.

Hier is de docu te zien:

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:46

Mars schreef:

Hebben jullie trouwens de BOOS docu van Tim Hofman gezien over euthanasie? Het ging oa over een vrouw van 25 die ongeneeselijk ziek was door Lupus en bezig was met euthanasie. Maar in de tussentijd wilde ze toch nog graag een kind, dus ja hoor... zwanger.
En een aantal maanden later is ze komen te overlijden, ik vond die keuze voor een kind zo vreselijk egoistisch... Zéker naar het kindje toe.

Hier is de docu te zien:

[ Video ]

Dat dacht ik ook, maar misschien hebben ze het wel met de gedachte gedaan zodat haar man nog vlees en bloed van haar had. Het is zeker niet leuk voor het kind om zonder moeder op te moeten groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:00

Mars schreef:

Hier is de docu te zien:

[ Video ]

Néé joh. :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:36

Ik zit net een niet nader te noemen topic te lezen met een aantal kindernamen in de OP, waarbij het aantal normale niet-hipster namen echt op 1 hand te tellen is :+ beetje jammer weer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:58

Ik wilde precies hetzelfde typen over die documantaire.. Tot ik heb afgekeken had en dacht ja... Ik snap het wel. Inderdaad, dat die man (die ook graag vader wilde worden) toch nog samen met haar een kind kon maken en haar toch altijd een beetje bij zich zou hebben.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:01

Nee, snap ik niet.
Een kind is geen kloon van de ouder, kan een heel ander persoon zijn dan de moeder.
Daarnaast, heel bot gezegd, accepteer het maar, en scheep een kind niet op met de verwachting het verlies van de moeder goed te moeten maken en het gemis van opgroeien zonder moeder..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:05

Tsja, een gezonde ouder kan ook morgen aangereden worden en dood zijn. Ik geloof dat je beter 1 goede ouder kunt hebben dan twee half/half ouders. Waar ik me wel boos over maakte was het feit dat ze pas na de geboorte wisten of het kind die aandoening ook zou hebben. Dat vond ik wel een groot risico nemen. Ik weet niet of er op getest kon worden overigens..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:10

De keus om euthanasie snap ik van haar. Volkomen.

Maar de keus voor een kind níét.
Ze wist met vrijwel absolute zekerheid dat ze het kind nooit ouder dan een jaar zou zien worden. En dan nog zelf in slechte gezondheid ook.

Kans op overlijden bij geboorte was ook immens, dat was ook duidelijk. (Heb de hele docu gekeken)
Ik vind het geen goede keus richting kind.

Maat goed, ik sta gelukkig niet in hun schoenen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:40

Ik snap het wel dat je voor een kindje gaat, als die wens zo sterk is. Wel egoistisch naar je kind toe, maar er zijn meer kinderen die in een eenoudergezin opgroeien.

Ik snap dan weer totaal niet waarom die man/vader rookt, terwijl je een vrouw hebt met zo'n aandoening... :x

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:34

Genoeg vrouwen die met een donor een kind krijgen die dan ook de vader niet kent. Nu heeft die man in ieder geval een kind van de vrouw waar hij van hield, ik kan daar ergens toch wel begrip voor opbrengen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:48

Ceffyl schreef:
Genoeg vrouwen die met een donor een kind krijgen die dan ook de vader niet kent. Nu heeft die man in ieder geval een kind van de vrouw waar hij van hield, ik kan daar ergens toch wel begrip voor opbrengen.

Oh als je het zo bekijkt kan ik daar ook wel inkomen eigenlijk.
Ervanuitgaande dat de vader dat ook graag wilde dan. Niet dat hij nu opgescheept zit met haar wens. (Ik heb het niet gezien).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:53

Ik vind t echt extreem egoïstisch en kan er niet echt begrip voor hebben. Ook niet voor die bewust alleenstaande moeders met donor. Misschien ben ik ouderwets, dat kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:54

Ons buurkrijsje is weer thuis *\o/*! De restjes eierstokken die ik nog had zijn bij deze helemaal verdwenen. Wát een poedersuiker :r.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:57

Ik heb de docu niet gezien, dus ik kan er niet veel van zeggen, maar van wat ik hier nu lees begrijp ik opzich best dat de vader heel graag een kindje wou van zijn ernstig zieke vrouw.
Of het eerlijk is tegenover het kind is een tweede, ik vind het eigenlijk best egoïstisch.
Imo hebben ouders de plicht om zelf zo gezond mogelijk te blijven (ja tuurlijk kan je onder een auto komen of kanker krijgen) zodat het kind daar zo weinig mogelijk schade van ondervind.
Ik vraag me ook af of haar aandoening genetisch overdraagbaar is?
Laatst bijgewerkt door Laurora op 08-01-21 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:58

Magrathea schreef:
Ik zit net een niet nader te noemen topic te lezen met een aantal kindernamen in de OP, waarbij het aantal normale niet-hipster namen echt op 1 hand te tellen is :+ beetje jammer weer.

Link droppen mag zeker niet :\.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:34

Nieuw jaar nieuwe kansen.

Na een kerst met een stiefloeder die haar kleinkinderen ophemelde en het niet gepast vond dat ik mijn pa niks gunde...

Vandaag mijn nieuwe zorgverzekering gebeld voor de second opinion. :):)

Samenvatting: begin vorig jaar bij de ha geweest, die was akkoord. Daarna bij de gyn geweest, nam me niet serieus. Door Corona toch even gewacht. Na de zomer ha gebeld. Verwijzing second opinion moest vanuit het ziekenhuis komen. Ziekenhuis ‘deed dit nooit’ / wilde niet meewerken. Terug naar Ha, gaf aan dat ik het beste ze verzekering kon bellen. Die bellen met drie werkdagen terug. Dus hopelijk kom ik dit jaar op een lijstje. Want ik heb er alle begrip voor dat dit niet op korte termijn aan de orde is. Noodzakelijke zorg gaat voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:59

Spannend! Waar ben je verzekerd?

Ik zit wat dat betreft ook te wachten tot de golf weer voorbij is. Want het is niet bepaald noodzakelijk qua ingreep. Ik zag in mijn zoektocht naar een zorgverzekering, dat een deel geen doorverwijzing eist van een huisarts. Dat je rechtstreeks een afspraak kan maken bij het ziekenhuis. Maar dan moeten ze daar ook wel meewerken :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:57

Je zou evengoed even kunnen bellen, al is het zodat je weet wanneer je wél terecht kan. Al schijnt er een covid babyboom te komen dus dan heeft gynaecologie het misschien juist wel weer druk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:17

Magrathea schreef:
Je zou evengoed even kunnen bellen, al is het zodat je weet wanneer je wél terecht kan. Al schijnt er een covid babyboom te komen dus dan heeft gynaecologie het misschien juist wel weer druk -O-
Dan zou ik juist net erna gaan en hopen dat de gynaecologen zó klaar zijn met baby's eruit trekken dat ze een zucht van verlichting slaken als jouw mededeling is: "ik wil er een knoop in laten leggen" in plaats van "ik wil graag mijn 20-wekenecho in full-colour HD, interactieve 3D, live gestreamd naar ouders en schoonouders, dus óók compatibel met een Blackberry uit het jaar 1830, met het geslacht van het kind geblurd, de Imperial March eronder en een CGI T-rex."