Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:51

ben je er door vrienden voor uitgenodigd? Die pagina's blijven je dan stalken tot je het geweigerd hebt.
Zo zat ik opeens in een 5G-gekkie pagina paar weken terug :')

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:57

Nee, ik was ineens fan van Nutrilon :') & daar ben ik het toch echt niet mee eens _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:04

Is er een manier om de wikifoto niet meer te hoeven zien? Minstens 1x per maand komt deze gore foto voorbij en er wordt best vaak over geklaagt, maar hij blijft terug komen! Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:13

fohadie schreef:
Is er een manier om de wikifoto niet meer te hoeven zien? Minstens 1x per maand komt deze gore foto voorbij en er wordt best vaak over geklaagt, maar hij blijft terug komen! Bah!

Ik heb er vorig jaar een topic over gemaakt en net nog eens een schopje gegeven
Blijheid @ [WZ] Wikifoto op home, roulerend?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:53

Blijheid schreef:
fohadie schreef:

Ik heb er vorig jaar een topic over gemaakt en net nog eens een schopje gegeven
Blijheid @ [WZ] Wikifoto op home, roulerend?

Ik zag het ja. Thanks!

Maar zou fijn zijn als je bijv. op een kruisje kon drukke waardoor het niet meer zichtbaar is voor deze dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:35

xChanelx schreef:
Nee, ik was ineens fan van Nutrilon :') & daar ben ik het toch echt niet mee eens _O-

Ja heb ik ook gehad..was lid van een pagina voor schoonmaaksters en hebben ze naam en inhoud van de pagina in iets heel anders gewijzigd waardoor ik daar ineens lid van was

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:34

Is het illegaal om met paspoorten van paarden te ‘sjoemelen’? Een manege heeft twee ponys die ik ken over gekocht maar volgens die manege is er 1 vd 2 nu 11... maar in 2004 liep die al in de manege lessen bij mijn oude manege mee :+ iedereen snapt toch dat een paard niet 5 jaar voordat die geboren word mee kan lopen in manege lessen :+

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:35

xChanelx schreef:

Je kan bij je activiteitenlogboek op fb kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:41

Trui schreef:
Is het illegaal om met paspoorten van paarden te ‘sjoemelen’? Een manege heeft twee ponys die ik ken over gekocht maar volgens die manege is er 1 vd 2 nu 11... maar in 2004 liep die al in de manege lessen bij mijn oude manege mee :+ iedereen snapt toch dat een paard niet 5 jaar voordat die geboren word mee kan lopen in manege lessen :+

Sjoemelen is illegaal inderdaad, maar in 2004 waren paspoorten nog niet verplicht. Ik gok maar zo dat de datum dat het paspoort is aangevraagd als geboortedatum is gebruikt. De leeftijd is aan de hand van het gebit vaak wel in te schatten, maar lang niet overal gebeurd(e) dat. Ik heb in 2006 een pony zonder paspoort en zonder chip gekocht en kon zelf zijn geboortedatum kiezen. Ik heb dus maar ingevuld wat mij verteld was, maar hij zou ook maar zo 10 jaar ouder kunnen zijn natuurlijk. Hij werd ook niet in zn mond gekeken toen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:38

sinds 2006 (14 jaar geleden) is het verplicht. Dta betekend dat ze in 2006 in het paspoort hebben laten zetten dat ze in 2009 is geboren :') Tis allemaal maar raar.. ben benieuwd onder welke noemer ze de anderen hebben verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:00

Trui schreef:
sinds 2006 (14 jaar geleden) is het verplicht. Dta betekend dat ze in 2006 in het paspoort hebben laten zetten dat ze in 2009 is geboren :') Tis allemaal maar raar.. ben benieuwd onder welke noemer ze de anderen hebben verkocht

Hoeft niet perse te betekenen dat er gesjoemeld is, boekjes kunnen ook per ongeluk verwisseld zijn en diegene die de leeftijd vertelde kan verkeerd gekeken hebben. Ik vind het gevaarlijk om meteen te roepen dat er gesjoemeld is.. Ik liep stage bij iemand met meerdere paarden en was al een poosje bezig met een 3 jarige die geen goede papieren had.. Hij had er nog 1 staan en die had wel goede papieren, die merrie is verkocht en pas toen dat paard al bij de nieuwe eigenaren stond kwamen ze er achter dat het papier van "mijn project" dus goed was en die merrie die verkocht was niet zulk goed papier had.. Ze kwamen er achter omdat het chipnummer niet met de papieren klopte volgens mij, maar opzet was daar zeker niet in het spel.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:01

Sinds 2009 is het toch pas verplicht?
Dus die 2009 sluit daar mooi bij aan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:04

Shanna schreef:
Trui schreef:

Sjoemelen is illegaal inderdaad, maar in 2004 waren paspoorten nog niet verplicht. Ik gok maar zo dat de datum dat het paspoort is aangevraagd als geboortedatum is gebruikt. De leeftijd is aan de hand van het gebit vaak wel in te schatten, maar lang niet overal gebeurd(e) dat. Ik heb in 2006 een pony zonder paspoort en zonder chip gekocht en kon zelf zijn geboortedatum kiezen. Ik heb dus maar ingevuld wat mij verteld was, maar hij zou ook maar zo 10 jaar ouder kunnen zijn natuurlijk. Hij werd ook niet in zn mond gekeken toen.

Chippen was pas verplicht vanaf 1 juli 2009, maar je moet de paarden niet de kost geven die daarna pas een chip hebben gekregen. Hier zie je ook als je naar beneden scrolt wanneer een paspoort verplicht werd gesteld: https://www.fjordstudbook.com/index.php ... 16-pspu-sm

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:38

ik verwijt niemand van sjoemelen en noem geen namen. vroeg het me gewoon af omdat ik het een erg vreemd verhaal vond dat een beest met -5 dan al in de les zou lopen {:}

en ik kwam op 2006 omdat google dat mij verteld had :) dat sinds 2006 elk paard een paspoort moet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:43

Ook vanaf dat het verplicht was was nog niet elk paard gechipt en met paspoort hoor, zelfs nu zijn er nog ongechipte paarden. Vaak zijn die al hun hele leven bij hun baasjes en komen ze nooit het erf af..

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 04:39

Zijn er therapieen voor dingen je 's nachts in je slaap doet, maar vanaf wilt komen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:57

Ja hoor. Er bestaan gewoon slaap polie’s
Eerst wordt gekeken wat je in je slaap doet. Vanaf daar word je geholpen.

Meestal na een doorverwijzing van je huisarts.
Ik was een tijdje een slechte slaper, zo slecht dat ik er niet onder functioneerde en enorm afviel. Huisartsen geven niet snel een doorverwijzing, moet het wel heel erg zijn. Ik kreeg ook geen hulp en ben na jaren pas weer beter gaan slapen.

Je kunt ook onder hypnose of accupunteur

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:05

dees_daan schreef:
Trui schreef:

Hoeft niet perse te betekenen dat er gesjoemeld is, boekjes kunnen ook per ongeluk verwisseld zijn en diegene die de leeftijd vertelde kan verkeerd gekeken hebben. Ik vind het gevaarlijk om meteen te roepen dat er gesjoemeld is.. Ik liep stage bij iemand met meerdere paarden en was al een poosje bezig met een 3 jarige die geen goede papieren had.. Hij had er nog 1 staan en die had wel goede papieren, die merrie is verkocht en pas toen dat paard al bij de nieuwe eigenaren stond kwamen ze er achter dat het papier van "mijn project" dus goed was en die merrie die verkocht was niet zulk goed papier had.. Ze kwamen er achter omdat het chipnummer niet met de papieren klopte volgens mij, maar opzet was daar zeker niet in het spel.

Sorry hoor, maar hier word ik echt wel achterdochtig van. :') "Toevallig" het paard met de zogenaamd goede papieren verkopen en dan "toevallig" na de verkoop er pas achter komen dat de paspoorten verwisseld waren en dat het goede paard nog bij de verkoper stond. Klinkt toch als een flinke dosis opportunisme, maar ok, ik was er niet bij. :D

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 17:57

Waar gooi je eigenlijk 18+ speelgoed in als het stuk is?
Niet dat ik het antwoord nodig ben maar ik vraag het me al een tijdje af :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:02

Love_Rosie schreef:

Gewoon in de prullenbak of kliko lijkt mij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:03

Love_Rosie schreef:

inleveren op de stort bij de defecte apparaten :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:05

Of de reparatiehoek van de kringloop! :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:25

Gini schreef:
dees_daan schreef:

Sorry hoor, maar hier word ik echt wel achterdochtig van. :') "Toevallig" het paard met de zogenaamd goede papieren verkopen en dan "toevallig" na de verkoop er pas achter komen dat de paspoorten verwisseld waren en dat het goede paard nog bij de verkoper stond. Klinkt toch als een flinke dosis opportunisme, maar ok, ik was er niet bij. :D

Kan ik me voorstellen maar dit was echt niet met opzet. Was al een ouder boertje en hij had mij voordat die merrie verkocht werd al verteld dat zij een veel beter papier had dan de merrie waar ik mee bezig was, dat was volgens hem een lief paard maar ze was te klein, had dus geen goed papier en is haar oog ook nog kwijtgeraakt.. Ze bleek dus later alleen wel een goed papier te hebben.. De rest veranderde daar alleen niet door. Die merrie bleef juist omdat ze onbeleerd helemaal niks opleverde dus die liet hij liever staan tot ze goed doorgereden was, die andere merrie bracht zo ook wel genoeg op. Hij vond het echt heel vervelend en was gewoon niet iemand die wilde sjoemelen, het is oprecht een foutje geweest.. Een foutje waar hij 10 jaar later nog steeds aan herinnerd werd :+
Paard werd niet ineens goed door de papieren hoor, de merrie die verkocht werd was ook gewoon mooier en meer waard, ook met een minder goed papier, hij schaamde zich kapot toen die mensen belden. Ik snap wel dat je een foutje kan maken als je er 15 hebt lopen en er meerdere tegelijk als veulen of jaarling ophaalt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:58

Weet iemand een handjg bakjessysteem die aan de box kan hangen waar ik voer in kan doen? Mijn paard staat op een pensionstalling, maar ik wil graag ander krachtvoer geven en wil niet dat de pensionhouder daar meer werk voor moet doen. Dus ik wil het graag aan de box klaar kunnen hangen.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:25

Wat als je als homosexueel stel heel graag een kind wil. Dan hoor je wel eens dat twee mannen opzoek gaan naar een ander stel (lesbisch) en ze dan eigenlijk met zijn vieren een kind nemen .

Bijvoorbeeld het kind “delen” om de week. Uiteraard heb je dan 1 officiële biologische vader en 1 officiële biologische moeder. Maar ik denk dat dat uiteraard totaal niet zo voelt. Iedereen wilde dit kind heel graag en je bepaald in overleg wie het kind gaat dragen en verwekken .

Mijn “wat ik mij afvroeg” is nu...
wat als bijvoorbeeld de twee moeders uit elkaar gaan omdat de relatie geen stand houd en in het slechtste geval ook tussen de twee vaders .
Moet je dan co-ouderschap gaan toepassen met 4 mensen !?