Zo zat ik opeens in een 5G-gekkie pagina paar weken terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fohadie schreef:Is er een manier om de wikifoto niet meer te hoeven zien? Minstens 1x per maand komt deze gore foto voorbij en er wordt best vaak over geklaagt, maar hij blijft terug komen! Bah!
Blijheid schreef:fohadie schreef:Is er een manier om de wikifoto niet meer te hoeven zien? Minstens 1x per maand komt deze gore foto voorbij en er wordt best vaak over geklaagt, maar hij blijft terug komen! Bah!
Ik heb er vorig jaar een topic over gemaakt en net nog eens een schopje gegeven
Blijheid @ [WZ] Wikifoto op home, roulerend?
Trui schreef:Is het illegaal om met paspoorten van paarden te ‘sjoemelen’? Een manege heeft twee ponys die ik ken over gekocht maar volgens die manege is er 1 vd 2 nu 11... maar in 2004 liep die al in de manege lessen bij mijn oude manege meeiedereen snapt toch dat een paard niet 5 jaar voordat die geboren word mee kan lopen in manege lessen
Trui schreef:sinds 2006 (14 jaar geleden) is het verplicht. Dta betekend dat ze in 2006 in het paspoort hebben laten zetten dat ze in 2009 is geborenTis allemaal maar raar.. ben benieuwd onder welke noemer ze de anderen hebben verkocht
Shanna schreef:Trui schreef:Is het illegaal om met paspoorten van paarden te ‘sjoemelen’? Een manege heeft twee ponys die ik ken over gekocht maar volgens die manege is er 1 vd 2 nu 11... maar in 2004 liep die al in de manege lessen bij mijn oude manege meeiedereen snapt toch dat een paard niet 5 jaar voordat die geboren word mee kan lopen in manege lessen
Sjoemelen is illegaal inderdaad, maar in 2004 waren paspoorten nog niet verplicht. Ik gok maar zo dat de datum dat het paspoort is aangevraagd als geboortedatum is gebruikt. De leeftijd is aan de hand van het gebit vaak wel in te schatten, maar lang niet overal gebeurd(e) dat. Ik heb in 2006 een pony zonder paspoort en zonder chip gekocht en kon zelf zijn geboortedatum kiezen. Ik heb dus maar ingevuld wat mij verteld was, maar hij zou ook maar zo 10 jaar ouder kunnen zijn natuurlijk. Hij werd ook niet in zn mond gekeken toen.
dees_daan schreef:Trui schreef:sinds 2006 (14 jaar geleden) is het verplicht. Dta betekend dat ze in 2006 in het paspoort hebben laten zetten dat ze in 2009 is geborenTis allemaal maar raar.. ben benieuwd onder welke noemer ze de anderen hebben verkocht
Hoeft niet perse te betekenen dat er gesjoemeld is, boekjes kunnen ook per ongeluk verwisseld zijn en diegene die de leeftijd vertelde kan verkeerd gekeken hebben. Ik vind het gevaarlijk om meteen te roepen dat er gesjoemeld is.. Ik liep stage bij iemand met meerdere paarden en was al een poosje bezig met een 3 jarige die geen goede papieren had.. Hij had er nog 1 staan en die had wel goede papieren, die merrie is verkocht en pas toen dat paard al bij de nieuwe eigenaren stond kwamen ze er achter dat het papier van "mijn project" dus goed was en die merrie die verkocht was niet zulk goed papier had.. Ze kwamen er achter omdat het chipnummer niet met de papieren klopte volgens mij, maar opzet was daar zeker niet in het spel.
Gini schreef:dees_daan schreef:
Hoeft niet perse te betekenen dat er gesjoemeld is, boekjes kunnen ook per ongeluk verwisseld zijn en diegene die de leeftijd vertelde kan verkeerd gekeken hebben. Ik vind het gevaarlijk om meteen te roepen dat er gesjoemeld is.. Ik liep stage bij iemand met meerdere paarden en was al een poosje bezig met een 3 jarige die geen goede papieren had.. Hij had er nog 1 staan en die had wel goede papieren, die merrie is verkocht en pas toen dat paard al bij de nieuwe eigenaren stond kwamen ze er achter dat het papier van "mijn project" dus goed was en die merrie die verkocht was niet zulk goed papier had.. Ze kwamen er achter omdat het chipnummer niet met de papieren klopte volgens mij, maar opzet was daar zeker niet in het spel.
Sorry hoor, maar hier word ik echt wel achterdochtig van."Toevallig" het paard met de zogenaamd goede papieren verkopen en dan "toevallig" na de verkoop er pas achter komen dat de paspoorten verwisseld waren en dat het goede paard nog bij de verkoper stond. Klinkt toch als een flinke dosis opportunisme, maar ok, ik was er niet bij.