Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:17

E. vindt het fantastisch om mee te gaan uiteten. We gaan altijd naar een sushi restaurant en daar is ze dol op! Ze zit gewoon heelrijk mee te eten, mee te kletsen en andere mensen in te palmen :') Rennen en gillen in een restaurant is een no go inderdaad. Maar dat zie ik haar ook niet zo snel doen. Ze is best rustig en braaf. Maar wel een héle pittige tante waar we nu al discussies op hoog niveau mee kunnen voeren _O- Wordt pas van 't zomer 2. Belooft nog wat _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:19

Ik heb een druk jongetje die de grenzen momenteel op zoekt. Iemand pijn doen is not done. Hij is 1,5 en zegt niks. Bij bewuste acties gaat hij echt even apart voor een minuut of 2. Daarna uitleggen knuffel en weer spelen. Hij is meester in dramatisch doen. Ik kan prima met hem uit eten of ergens heen. Dat wil ik ook zo houden.

Ik ga op goedkope schoenen jacht. Meneer loopt niet maar kruipt en aangezien hij op de opvang buitenspeelt en kruipt over de stenen. Bristol heeft actie met oude schoenen inleveren dus we gaan daar maar even kijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:19

Ik heb op regulier, Montessori en Waldorff gewerkt, zowel basis als v.o. Vandaar uit de keus gemaakt om O op de Montessori bij ons huis te doen en hopelijk kiest hij in groep 8 de Waldorff.

Limoen schreef:
E. vindt het fantastisch om mee te gaan uiteten. We gaan altijd naar een sushi restaurant en daar is ze dol op! Ze zit gewoon heelrijk mee te eten, mee te kletsen en andere mensen in te palmen :') Rennen en gillen in een restaurant is een no go inderdaad. Maar dat zie ik haar ook niet zo snel doen. Ze is best rustig en braaf. Maar wel een héle pittige tante waar we nu al discussies op hoog niveau mee kunnen voeren _O- Wordt pas van 't zomer 2. Belooft nog wat _O-

Hier ook een blije restobezoeker. Boekjes en tekenspullen mee en hij eet gewoon van de kaart met ons. Maar als ik met hem samen lunch gaan we naar de Bakker Bart of Hema of Downies, iets met een kinderhoek.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:20

Geschreven woorden kunnen makkelijk anders over komen dan hoe het bedoeld wordt hè? Ik las het zelf wat minder heftig dan dat jij het opvat MB. Meer dat het wat in je allergie zit ofzo.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:20

Ik zeg ook dat IK dat zo voel en dat ik het juist mooi vind dat iedereen zo zijn of haar eigen manier heeft. IK moet er alleen niet aan denken het zo te doen. Net als dat IK het vreselijk vind als baby's met oorbellen rondlopen, daar krijg ik de rillingen van. Maar als een ander dat wel doet/wil, moet ieder voor zich weten. Een ander vind het weer niets hoe ik de dingen doe.

En ik schuil mij zeker niet achter mijn beroep, maar het is wel zo dat ik als juf echt wel veel verschil merk in de verschillende opvoedingsstijlen. En dat bepaalde manieren echt heel erg lastig zijn om mee te werken als die kids op school komen.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 09-04-19 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:21

Ja ik vind ergens de rillingen van krijgen gewoon niet aardig klinken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 09-04-19 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:21

Kijk voor schoenen waar het rubber volledig de neus bedekt, die houden zich het beste bij kruiperts. Zoals Adidas en Develab (als voorbeeld voor de neuzen met rubber erover)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:22

Schoolkeuze ligt ook beetje aan hoe je kind is. Ik moet mijn oudste niet naar een freinetschool sturen bv, hij heeft echt structuur en regels nodig die van buiten zichzelf komt.
Dan zou ik nog helemaal voor freinet zijn, zou ik hem te kort doen als ik hem naar daar zou sturen.
Terwijl dat bij andere kinderen omgekeerd is.
Denk dus echt dat je niet kan zeggen dat bepaalde manier van school slecht is maar kindafhankelijk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:25

dromertje2 schreef:
Schoolkeuze ligt ook beetje aan hoe je kind is. Ik moet mijn oudste niet naar een freinetschool sturen bv, hij heeft echt structuur en regels nodig die van buiten zichzelf komt.
Dan zou ik nog helemaal voor freinet zijn, zou ik hem te kort doen als ik hem naar daar zou sturen.
Terwijl dat bij andere kinderen omgekeerd is.
Denk dus echt dat je niet kan zeggen dat bepaalde manier van school slecht is maar kindafhankelijk is.

Dat denk ik ook hoor. Wij kiezen dan nu voor Montessori maar vooral omdat we de sfeer daar heel fijn vinden en als O door de mand valt en meer structuur nodig heeft moeten we switchen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:31

Er zijn idd kids die het geweldig vinden en doen op de niet reguliere scholen, maar er zijn ook kids die echt behoefte hebben aan structuur en iets meer klassikale vorm.

Wij merken dat zelfs al binnen onze school. Mijn duo is heel anders, chaotischer, veel vrijer qua lesgeven en klasse organisatie. Ik ben meer van de rust en structuur. De drukkere kids vinden het bij mij juist fijner, maar een aantal andere kids vindt die vrijheid en meer eigen verantwoordelijkheid juist weer heel fijn.

Geloof wel dat er veel meer structuur zit tegenwoordig bij Montessori, niet zozeer in de klassen, maar wel om vorderingen etc te volgen. Geloof dat dat voorheen/vroeger nog weleens misging. Dat kids enorme achterstanden bleken te hebben.
Je ziet ook wel veel meer Montessori stukjes in het regulier heb ik het idee?
Zou er zelf niet snel voor kiezen (zit ook niet id buurt) maar zijn wel bepaalde dingen binnen het Montessori onderwijs wat ik wel weer fijn vind.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:32

MarcoBorsato schreef:
Ja ik vind ergens de rillingen van krijgen gewoon niet aardig klinken.

Eensch, manier van verwoorden is niet zo aardig.

Over de schoenen:
Ik heb nu schoenen van red-rags voor Cruz, die zijn top :j En nog een paar gympies bij Big & Belg, ook met volledig bedekte neus.

Moet voor Cruz nu een nieuw KDV maar dat valt nog niet mee, ga volgende week bij een Montessori KDV kijken.

Opvoeding beweegt ook mee met je kind, je kunt van te voren niet alles bedenken :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 10:34

Hier kijk ik heel erg naar mijn kind wat nodig is. Julia kan soms echt dwars zijn en met dingen gooien. Dan gaat ze echt wel even op de trap. Daar zit ze misschien 10sec maar dan weet ze dat ze echt te ver is gegaan. En dan werkt uitleggen ook niet meer. Meestal is dan ook klaar en is ze het zonnetje zelf. Kinderen hebben ook behoefte aan een grens en duidelijkheid.
Verder ben ii best relaxed en misschien wel te toeschietelijk. Maar ze is ook gevoelig. Als ik iets te streng ben is ze helemaal van de wap.

ik Ben zelf ook heel vrij opgevoed. Maak maar die fout. Wil je niet naar school? Prima. Maar jouw verantwoording als het niet goed gaat. Ik ging idd vaak niet naar school omdat ik ‘ziek’ was, maar deed extra mijn best om goede cijfers te halen. Mijn broertje is na zijn 14e nooit meer gegaan. Wel op zn 16e een gymnasium diploma gehaald. Het ging bij ons goed omdat wij die verantwoording kregen en niet werden gedwongen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:36

Nou er is een structuur in die zin dat je als docent wél zicht hebt op wat de leerlingen gemaakt hebben en inleveren en hoe ver ze zijn. Maar er wordt wel enige discipline verwacht wat betreft het kiezen van een taak. En het motto is natuurlijk 'leer mij om het zelf te doen' dus ik hoop dat O dat kan hebben. Ik kon in het VO de Waldorff kinderen en Montessori er zo uit pikken. Die waren al in de brugklas zelfstandiger, verantwoordelijker en hulpvaardiger.

En natuurlijk worden ze allemaal 16 en dan is het een beetje van God Los maar in die eerste 2 brugjaren zie je echt verschil.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:36

Keet schreef:
Kijk voor schoenen waar het rubber volledig de neus bedekt, die houden zich het beste bij kruiperts. Zoals Adidas en Develab (als voorbeeld voor de neuzen met rubber erover)

Ik heb nu adidasjes en vind dat eigenlijk gewoon zonde. Deze hebben trouwens geen rubberen neus. Hopelijk houden de nieuwe schoenen het even uit. Hij gaat een gipskuur krijgen en hopelijk loopt hij daarna wel.

Niwla

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:42

Een all star modelletje dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:48

Afbeelding
Deze hebben een volledig rubberen neus :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:52

MarcoBorsato schreef:
Nou er is een structuur in die zin dat je als docent wél zicht hebt op wat de leerlingen gemaakt hebben en inleveren en hoe ver ze zijn. Maar er wordt wel enige discipline verwacht wat betreft het kiezen van een taak. En het motto is natuurlijk 'leer mij om het zelf te doen' dus ik hoop dat O dat kan hebben. Ik kon in het VO de Waldorff kinderen en Montessori er zo uit pikken. Die waren al in de brugklas zelfstandiger, verantwoordelijker en hulpvaardiger.

En natuurlijk worden ze allemaal 16 en dan is het een beetje van God Los maar in die eerste 2 brugjaren zie je echt verschil.

Dat is idd waar ik op mik ook. Je kunt niet alles sturen en idd als ze 16 zijn (of in mijn geval 14 :') ) is het sowieso hysterisch, maar zelfs dan hoop ik dat hij dan geleerd heeft om een beetje voor zichzelf te denken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:55

Ja hier hetzelfde hoor. Maar ik verwacht een heftige puberstorm :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:11

Qua opvoeden doe ik vooral mijn best een hoop ik dat ze later terug kan kijken op een fijne jeugd (denk dat dat voor iedereen hier geldt).

Hier zit ze echt wel eens op de trap al is het maar voor mezelf om even tot 10 te kunnen tellen. Maar knuffelen doen we veel vaker een elke dag! Ze hoeft anderen niet te knuffelen of kussen als ze dat niet wil maar dan wel even zwaaien en gedag zeggen.
Sorry zeggen doet ze ook. Heb ik haar niet geleerd.

Opvoedstijl verandert mi gaandeweg. Je kijkt wat werkt voor jou kind. Opvoeden uit het boekje kan simpelweg niet.

Hier gaat ze naar Jena. Lijkt erg op mijn oude basisschool dus of het nu echt zo anders is?

Ik heb orange baby's schoenen. Ook met compleet rubberen neus. Niet dat ze dat perse nodig heeft hoor!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:44

Wij geloven juist weer niet in time out gang/trap/strafstoeltje. Maar in een time in, bij je nemen en de diepere behoefte achter het gedrag vinden.

Maar dat werkt natuurlijk niet voor iedereen, goede vriendin haar kind kon niet tegen alle prikkels en kalmeert juist helemaal van op de trap.

Voor iedereen werkt iets anders natuurlijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:49

Nu is het dan weer net of anderen de diepere behoefte van het kind niet zoeken.. ben ik het ook weer niet mee eens. Kinderen zijn soms ook gewoon dwars. Wil niet zeggen dat ik vind dat alles geoorloofd is.

Er is niet maar 1 manier. Anders kon je wel gaan opvoeden uit het boekje.
Kijk maar je kind en waar werkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:51

Ik heb de meest brave peuter ever, hij is nu 2,5. En heb überhaupt nog nooit erover na hoeven denken om hem op de trap te zetten :+ Dus heb er ook nooit over nagedacht of dat dan wel of geen goede optie zou zijn.
Als ie stout doet zeg ik gewoon: T, wil je daarmee ophouden? Ga maar even met je Duplo/treinbaan/whatever spelen. En dan doet hij dat :') Tenzij hij erg moe is, maar dan zet ik hem vaak even rustig voor een filmpje met speen en haas en evt een smulbordje met wat rauwe groenten en dan zit ie heerlijk in z’n eentje bij te komen.

Hij gaat trouwens gewoon naar de enige school die hier in de buurt is :+ Wij hebben geen keuze uit allerlei speciale scholen. Tenzij we naar een stad verderop rijden, maar ik vind op school bij zijn buurtgenootjes ook heel belangrijk :j

Caro, als hij toch nog niet loopt, en schoenen kapot kruipt, waarom trek je hem dan niet gewoon rubber laarzen aan :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:59

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen hoe wij het doen. Ik zeg helemaal niets over wat andere wel of niet doen. Jammer dat alles zo negatief overkomt via getypte tekst.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:59

Wij hebben een hoek en daar staat ie ook wel eens. 3 minuten met een kookwekker.
Maar dan is hij ook wel heel erg stout geweest en heeft hij al meerdere mogelijkheden tot ander gedrag gehad.
En soms moet ie gewoon even bij zijn mama komen zitten en zitten we even rustig saampjes op een stoel of de bank. Ligt er totaal aan wat voor gedrag hij vertoont :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:11

Keet schreef:
Wij hebben een hoek en daar staat ie ook wel eens. 3 minuten met een kookwekker.
Maar dan is hij ook wel heel erg stout geweest en heeft hij al meerdere mogelijkheden tot ander gedrag gehad.
En soms moet ie gewoon even bij zijn mama komen zitten en zitten we even rustig saampjes op een stoel of de bank. Ligt er totaal aan wat voor gedrag hij vertoont :)

Ja dit. Ze krijgt ook altijd de optie. Uiteraard verzoek ik iets meerdere keren met de reden waarom. En dan: Nu stoppen met..., anders mag je eventjes op de trap. Ze heeft dus de keuze om te stoppen.
Het helpt absoluut.

Liti: het leest voor mij wel zo met daarna even een vriendelijk woord. Kan aan mij liggen.