Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Limoen schreef:E. vindt het fantastisch om mee te gaan uiteten. We gaan altijd naar een sushi restaurant en daar is ze dol op! Ze zit gewoon heelrijk mee te eten, mee te kletsen en andere mensen in te palmenRennen en gillen in een restaurant is een no go inderdaad. Maar dat zie ik haar ook niet zo snel doen. Ze is best rustig en braaf. Maar wel een héle pittige tante waar we nu al discussies op hoog niveau mee kunnen voeren
Wordt pas van 't zomer 2. Belooft nog wat
dromertje2 schreef:Schoolkeuze ligt ook beetje aan hoe je kind is. Ik moet mijn oudste niet naar een freinetschool sturen bv, hij heeft echt structuur en regels nodig die van buiten zichzelf komt.
Dan zou ik nog helemaal voor freinet zijn, zou ik hem te kort doen als ik hem naar daar zou sturen.
Terwijl dat bij andere kinderen omgekeerd is.
Denk dus echt dat je niet kan zeggen dat bepaalde manier van school slecht is maar kindafhankelijk is.
MarcoBorsato schreef:Ja ik vind ergens de rillingen van krijgen gewoon niet aardig klinken.
Keet schreef:Kijk voor schoenen waar het rubber volledig de neus bedekt, die houden zich het beste bij kruiperts. Zoals Adidas en Develab (als voorbeeld voor de neuzen met rubber erover)
MarcoBorsato schreef:Nou er is een structuur in die zin dat je als docent wél zicht hebt op wat de leerlingen gemaakt hebben en inleveren en hoe ver ze zijn. Maar er wordt wel enige discipline verwacht wat betreft het kiezen van een taak. En het motto is natuurlijk 'leer mij om het zelf te doen' dus ik hoop dat O dat kan hebben. Ik kon in het VO de Waldorff kinderen en Montessori er zo uit pikken. Die waren al in de brugklas zelfstandiger, verantwoordelijker en hulpvaardiger.
En natuurlijk worden ze allemaal 16 en dan is het een beetje van God Los maar in die eerste 2 brugjaren zie je echt verschil.
Keet schreef:Wij hebben een hoek en daar staat ie ook wel eens. 3 minuten met een kookwekker.
Maar dan is hij ook wel heel erg stout geweest en heeft hij al meerdere mogelijkheden tot ander gedrag gehad.
En soms moet ie gewoon even bij zijn mama komen zitten en zitten we even rustig saampjes op een stoel of de bank. Ligt er totaal aan wat voor gedrag hij vertoont