Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Is het normaal dat bij kuikens van nog geen week nu vleugel veren uitrollen. 3 Hebben bevederde poten gekregen en dat zijn natuurlijk ook de lichtste van de 3. Zoals ik kan zien zijn het 6 hennetjes, maar bij 1 twijfel ik (gelijk een de lichte en die gaan weg).
Ben benieuwd wat voor kleurtjes te voorschijn gaan komen. Binnenkort 5 raszuivere Sussex rood porselein kuikens halen. Eindelijk raszuivere Sussex nu alleen wel de twijfel ga ik door met de raszuivere of ga ik gewoon mixen met huidige kippen. Zit eraan te denken om de raszuivere pootring te geven en daarmee langzaam mee verder te gaan. Denk dat er best wel een markt is voor raszuiver Sussex aangezien hier in de omgeving voornamelijk kruisingen aangeboden word.
En nog geen week oud en het zijn nu al een stel smeerpoetsen.Vandaag hok maar weer voorzien van nieuwe kranten.
![]()
Leuk Moestuin klink als super leuke en goede plannen.
Mizora schreef:Vandaag is de broedmachine binnen gekomen. Ik heb nu 7 eieren, dus hoop dat de hennen de komende 5 dagen nog even stevig door gaan leggen. Er kunnen er 30 in mijn machine als het goed is, maar ik wil er zo'n 20 inleggen de eerste keer. Het liefst geen eieren ouder dan 10 dagen, maar eventueel moet ik daar wat op toegeven. De uitkomstpercentages lopen dan wat terug, maar tot 30 dagen is inleggen de moeite waard, mits ze voldoende gekeerd zijn. Ik wil het op maximaal 14 dagen houden.