Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:38

...bij correct ruggebruik houdt een kameel zijn hoofd vrijwel horizontaal - neus dus ver voor de loodlijn.

Maar je kunt nagefelijkheid ook zien als 'dat het dier zo prettig het lijf gebruikt dat zelfs het kaakgewricht (nogal een apart gewricht) ontspannen is' - ik mag hopen dat vele kamelen dit doen...!

En 'all the best to the horse who thought he was a camel'...!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:46

bruintje123 schreef:
1 januari vond ik een dode duif onder een boom.
Was niet aangevallen door een dier want er lagen geen veren bij.
Zag er verder gaaf en mooi uit, was in die zin nog niet lang dood.

Vandaag liep ik in de wei onder wat bomen. Daar lag ook een duif. Duidelijk een paar dagen dood. Maar verder ook mooi en gaaf. Ook niet aangevallen door een roofdier.

Zouden deze duiven nu dood zijn gegaan door de angst van het vuurwerk?

Ja, helaas :7
Hier in het bos vind je begin januari ook vaak dode duiven. Gewoon doodgevallen uit de boom van angst. Een andere verklaring kan ik er niet voor vinden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:47

Nee ik kon er ook geen andere verklaring voor vinden. Echt zielig. Dat er maar snel een verbod komt op dat snert spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:05

Hoeft niet van het vuurwerk te komen hoor. Onder duiven komt het geel vaak voor, dat zorgt voor (hele vieze) aanslag onder andere in de bek rond de luchtpijp, ook kan het de organen aantasten, ze worden benauwd en gewoon ziek.. die knallen kunnen er wel aan bijdragen dat ze eerder het hoekje om gaan natuurlijk omdat ze die stress er niet meer bij kunnen hebben maar ik zou het niet puur op het vuurwerk willen gooien.

Edit: begin januari is het ook vaak koud, de duiven met een slechte weerstand gaan dan sneller dood. Dus dat er in de winter meer dode duiven zijn is niet zo gek.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:25

Koud? 12 graden....
Ik denk van de schrik. Er zijn radarbeelden vrijgekomen hoeveel vogels er opvliegen vanwege vuurwerk. Dat is abnormaal. Het vuurwerk (dit is natuurlijk geen uurtje, maar soms 3 dagen met harde knallen) kost ze veel energie. Sommige trekken dat gewoon niet. Helaas.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:38

Macs schreef:
zijn radarbeelden vrijgekomen hoeveel vogels er opvliegen vanwege vuurwerk..

Heb je hier een linkje van? Ik ben er nieuwsgierig naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:37

Macs schreef:
Koud? 12 graden....
Ik denk van de schrik. Er zijn radarbeelden vrijgekomen hoeveel vogels er opvliegen vanwege vuurwerk. Dat is abnormaal. Het vuurwerk (dit is natuurlijk geen uurtje, maar soms 3 dagen met harde knallen) kost ze veel energie. Sommige trekken dat gewoon niet. Helaas.

Dat weet ik, de link met de radarbeelden heb ik hier namelijk zelf neergezet :+ nu is het niet zo koud maar 2 dode duiven vinden is niet zo gek. De reactie op de kou was op de andere post, dat er begin januari vaker dode duiven in het bos liggen. Een gezonde vogel valt niet zomaar dood neer als hij in de stress schiet, zou wel een stuk makkelijker voor roofvogels zijn maar dat gebeurd niet zo snel. En dat een vogel er aan de buitenkant goed uitziet zegt niet dat er niets gebeurd is of dat ie niet ziek was. Het kan zeker meespelen maar stellen dat de duiven dood neer gevallen zijn door alleen de schrik van vuurwerk is nergens op gebasseerd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:43

Maar ik heb geen zieke duiven gezien. Niet voor 1 januari en nu ook niet.
En met ziek bedoel ik dat ze opgekropt met bolle veren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:55

bruintje123 schreef:
Maar ik heb geen zieke duiven gezien. Niet voor 1 januari en nu ook niet.
En met ziek bedoel ik dat ze opgekropt met bolle veren zitten.

Dat wil niet zeggen dat ze er niet zeggen dat ze er niet waren. Het zijn wilde vogels.. daar zitten nou eenmaal zieke dieren tussen, zeker bij de duiven. Maar goed, puir het vuurwerk de schuld geven kan natuurlijk ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:25

Wat een aanname dat ik dat doe.
Is het inderdaad ziek zijn ga ik vast komende tijd meer dooie vogels vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:58

bruintje123 schreef:
Wat een aanname dat ik dat doe.
Is het inderdaad ziek zijn ga ik vast komende tijd meer dooie vogels vinden.

Ik zeg niet dat je dat doet. Er hoeven niet veel vogels dood te gaan, dingen zoals het geel komen eigenlijk altijd voor. In een volière raken vogels wel sneller allemaal besmet via het drinkwater of speeksel, in de natuur is het 'normaal' dat er dieren dood gaan en is het niet zo dat je straks wekelijks een dode vogel vind. Zwakkere dieren worden ook sneller gepakt (waardoor roofvogels weer besmet raken).
Door de storm zijn er ook weer meer vogels dood gegaan dan op andere dagen. Sneu, maar er zijn wel verklaringen voor, meer dan alleen vuurwerk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:00

Ik liep vandaag langs een manege waar de paarden lekker buiten stonden... maar allemaal in kleine minipaddockjes, draad ertussen ook echt met een meter afstand. Ze konden over draas dus ook geen lichamelijk contact maken. Waarom wordt daarvoor gekozen, ipv zo'n stuk in een geheel of in 2en opdelen en paarden bij elkaar te zetten die matchen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:55

Ken paarden die slaan met de voor benen in het draad. Vooral als het paard ernaast wisselt. Wat bij een manege vaak het geval is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:48

Zag ik daarnet in een ander topic, maar het was een beetje te laat om er nog op te reageren. Wat/wie is een kamper?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:58

Ik denk dat je bedoeld een bewoner van het woonwagen kamp

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:00

Is het mogelijk dat je huid resistent tegen bepaalde body lotion wordt, waardoor die niet meer goed werkt tegen een droge huid?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:06

Marrie_L schreef:
Is het mogelijk dat je huid resistent tegen bepaalde body lotion wordt, waardoor die niet meer goed werkt tegen een droge huid?

Nee, resistentie treed niet op bij bodylotions.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:45

bruintje123 schreef:

Zoals een zigeuner/gipsy kamp?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:47

Damned schreef:
bruintje123 schreef:

Zoals een zigeuner/gipsy kamp?

Gewoon een woonwagenkamp van nu. Van die soortvan plastic huizen. Ze staan niet meer op wielen tegenwoordig.

Zijn gewoon meestal familie’s die samen leven en samen willen blijven leven als familie en die er gewoon tip top uitzien en meestal genoeg geld hebben zegmaar.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:54

Als je een misdaad pleegt als minderjarige, maar pas wordt veroordeeld als meerderjarige.
Krijg je dan straf als minderjarige of meerderjarige?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:54

Minderjarige. Gaat om het moment dat het feit is gepleegd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:49

Floriske schreef:
Minderjarige. Gaat om het moment dat het feit is gepleegd.

Ik kijk altijd van die gevangenisseries uit Amerika. Daar worden minderjarigen soms wel berecht als meerderjarig. Hangt af van het vergrijp en het verleden van die persoon. Als iemand al meerdere keren is veroordeeld voor geweldsdelicten op jonge leeftijd, en die persoon kom net op de leeftijdsgrens binnen, dan wordt hij soms als volwassene berecht.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:02

Hier in Belgie kan een minderjarige vanaf 16 jaar soms ook als meerderjarige berecht worden. Maar ze kijken inderdaad altijd naar op welke leeftijd de feiten gepleegd zijn, niet wanneer het proces voorkomt (lijkt me ook zeer logisch)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:10

Damned schreef:
Hier in Belgie kan een minderjarige vanaf 16 jaar soms ook als meerderjarige berecht worden. Maar ze kijken inderdaad altijd naar op welke leeftijd de feiten gepleegd zijn, niet wanneer het proces voorkomt (lijkt me ook zeer logisch)

Klopt. Dat is adolescenten recht geloof ik.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:45

Mogen zwaar gelovigen/gereformeerden eigenlijk gereanimeerd worden? Of is het "God's wil" als zo iemand een hartaanval krijgt en moet die dus dood?