Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Hmm, ik dacht vanochtend ook treinen te lezen. Hier rijdt Arriva en volgens hun website rijden specifiek in Limburg geen treinen. Vanochtend was het nog onzeker.
https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... i-a.s..htm
Nayomie schreef:Destination schreef:
Ik las het al ja, ik hoop dat mijn trein gewoon rijdtMoet terug naar Duitsland en dag later is helaas geen optie.
Was alleen bussen toch? Of hadden de treinen ook plannen?
SavannahNx schreef:Ik weet niet hoeveel ze betaald krijgen enzovoorts maar hoop zeker dat ze ook iets voor elkaar krijgen daarmee. Ze staan er toch maar mooi elke dag zodat wij op school, werk, stage, thuis kunnen komen.
corine1981 schreef:SavannahNx schreef:Ik weet niet hoeveel ze betaald krijgen enzovoorts maar hoop zeker dat ze ook iets voor elkaar krijgen daarmee. Ze staan er toch maar mooi elke dag zodat wij op school, werk, stage, thuis kunnen komen.
Ik kopieer even mijn reactie op nu.nl...
Jammer dat je hier geen afbeeldingen kunt plaatsen, maar laten we voorop stellen dat het salaris iets is waar de meeste chauffeurs niet aan denken bij deze staking.
Wel aan het veilig en aangenaam willen vervoeren van onze passagiers.
U bent er hier allen van bewust dat de werkgevers van mening zijn dat wij maar wat minder moeten drinken voor onze dienst zodat we niet hoeven te plassen?
En stel dat we alsnog moeten, er vaak geen tijd, of nog erger, geen voorziening voor is??
De rijtijden zijn tegenwoordig zo krap dat het amper mogelijk is deze te halen, iets wat voor de passagiers vertraging, propvolle bussen, een scheurende chauffeur of nog erger, rituitval betekent.
Daarnaast weigeren enkele werkgevers in onze branche om cashloos betalen mogelijk te maken op de bus en rijden wij met onnodig veel cash op de bus, helaas met overvallen tot gevolg.
Een stijgende tendens van bezuinigen op randpersoneel (veiligheids medewerkers) wordt ingezet op trajecten waar het meest te verdienen valt aan boetes, terwijl op andere vlakken agressie alleen maar toeneemt omdat er toch nooit controles zijn...
Pauzes kennen een wettelijke minimum lengte maar van hogerhand wordt gepusht om deze tijd in te leveren op te krappe planningen...
En toch vind ik mijn werk leuk, ik voel me verantwoordelijk voor het veilig en comfortabel vervoeren van reizigers, ik wil de tijd kunnen nemen om service te verlenen.
WIJ chauffeurs zouden ook liever een publieksvriendelijke actie zien maar dit mag helaas niet!!
Dus verzamel uw klachten en bundel ze bij onze werkgevers, wij bundelen onze krachten en klachten en hopen op een veilige toekomst voor ons samen!
corine1981 schreef:SavannahNx schreef:Ik weet niet hoeveel ze betaald krijgen enzovoorts maar hoop zeker dat ze ook iets voor elkaar krijgen daarmee. Ze staan er toch maar mooi elke dag zodat wij op school, werk, stage, thuis kunnen komen.
Ik kopieer even mijn reactie op nu.nl...
Jammer dat je hier geen afbeeldingen kunt plaatsen, maar laten we voorop stellen dat het salaris iets is waar de meeste chauffeurs niet aan denken bij deze staking.
Wel aan het veilig en aangenaam willen vervoeren van onze passagiers.
U bent er hier allen van bewust dat de werkgevers van mening zijn dat wij maar wat minder moeten drinken voor onze dienst zodat we niet hoeven te plassen?
En stel dat we alsnog moeten, er vaak geen tijd, of nog erger, geen voorziening voor is??
De rijtijden zijn tegenwoordig zo krap dat het amper mogelijk is deze te halen, iets wat voor de passagiers vertraging, propvolle bussen, een scheurende chauffeur of nog erger, rituitval betekent.
Daarnaast weigeren enkele werkgevers in onze branche om cashloos betalen mogelijk te maken op de bus en rijden wij met onnodig veel cash op de bus, helaas met overvallen tot gevolg.
Een stijgende tendens van bezuinigen op randpersoneel (veiligheids medewerkers) wordt ingezet op trajecten waar het meest te verdienen valt aan boetes, terwijl op andere vlakken agressie alleen maar toeneemt omdat er toch nooit controles zijn...
Pauzes kennen een wettelijke minimum lengte maar van hogerhand wordt gepusht om deze tijd in te leveren op te krappe planningen...
En toch vind ik mijn werk leuk, ik voel me verantwoordelijk voor het veilig en comfortabel vervoeren van reizigers, ik wil de tijd kunnen nemen om service te verlenen.
WIJ chauffeurs zouden ook liever een publieksvriendelijke actie zien maar dit mag helaas niet!!
Dus verzamel uw klachten en bundel ze bij onze werkgevers, wij bundelen onze krachten en klachten en hopen op een veilige toekomst voor ons samen!
Gloa schreef:In het openbaar vervoer moet je gewoon voldoende overstap en keertijd hebben. Dat is zo belangrijk voor de veiligheid!
Bij de NS is het vrij goed geregeld al proberen ze soms wel de grens op te zoeken en gedurende de dienst bij te sturen en tijden strakker te trekken als er geen directe aanleiding voor is. Ik ben daar zelf heel makkelijk in. Ik drink voldoende maar plan het wel en hou er rekening mee als ik een lange slag moet maken. Maar als ik moet dan moet ik, heel simpel. Dus als ze m'n dienst aanpassen of als ik door vertraging en te korte overstap heb dan gaat mijn volgende trein er gewoon iets te laat uit. Heel vervelend voor de reizigers maar helaas pindakaas voor de baas. Zolang het personeel het vuur uit de sloffen blijft rennen omwille van de reiziger voelt de werkgever zich niet genoodzaakt om iets te veranderen.