Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:16

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:17

Uhoh -O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:27

Destination schreef:
Hmm, ik dacht vanochtend ook treinen te lezen. Hier rijdt Arriva en volgens hun website rijden specifiek in Limburg geen treinen. Vanochtend was het nog onzeker.
https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... i-a.s..htm

Ojee... Eens even kijken hoe ik dan op het station kom...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:39

De regiotreinen, dus niet NS, maar wel bijv de lijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen (van Connexxion) voor zover ik begreep!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:16

Nayomie schreef:
Destination schreef:

Ik las het al ja, ik hoop dat mijn trein gewoon rijdt -O- Moet terug naar Duitsland en dag later is helaas geen optie.

Was alleen bussen toch? Of hadden de treinen ook plannen? :oo

Hoorde sommige treinen ook...

Ik kan dus donderdag echt nergens komen.. niets rijd en heb om bij treintreinnstation te komen bus nodig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:16

Treinen rijden volgens mij gewoon. Alleen bijvoorbeeld U-OV niet (streekvervoer) en Arriva bussen en treinen niet en volgens mij conexxion indd ook niet. Maar alles van NS rijd als het goed is gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:34

Hoor op de werkvloer hier niets over dus ns rijdt gewoon.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:07

Ja NS rijd gewoon, maar om bij het station te komen hebben veel van ons toch een bus nodig. En laten die nu net niet rijden -O-
En hier zijn de stoptreinen ook Arriva, wij hebben alleen nog een ic van de NS naar eindhoven. Maar verder is alles Arriva, zowel bus als stoptrein dus

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:09

Sterkte iedereen donderdag.
Arriva in de Achterhoek rijdt wel.
Ret, htm en GVB rijden ook.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:20

Syntus in Utrecht gaat staken idd

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:27

Marjoow schreef:

U-OV ook.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:40

helaas het traject zwolle-enschede ook nu het sindskort onder keolis valt, en de bussen hier in de regio gaan denk ik ook wel staken maar niet zeker. is ook allemaal keolis/synthus. gelukkig hoef ik nergens heen die dag

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:57

SavannahNx schreef:
Marjoow schreef:

U-OV ook.

*\o/*
(Niet voor passagiers maar ben wel blij met actie.... eindelijk)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:01

Corine1981: mijn steun in elk geval! Ik hoop zo dat het effect gaat hebben.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:32

Ik weet niet hoeveel ze betaald krijgen enzovoorts maar hoop zeker dat ze ook iets voor elkaar krijgen daarmee. Ze staan er toch maar mooi elke dag zodat wij op school, werk, stage, thuis kunnen komen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:36

Hier gaat de bus ook staken. Connexxion in Amstelland-Meerlanden.

Moet naar schiphol. Kan dan wel heeeel moeilijk gaan doen met metro naar amsterdam zuid -trein naar schiphol en dan 20 min lopen 0.0

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:09

SavannahNx schreef:
Ik weet niet hoeveel ze betaald krijgen enzovoorts maar hoop zeker dat ze ook iets voor elkaar krijgen daarmee. Ze staan er toch maar mooi elke dag zodat wij op school, werk, stage, thuis kunnen komen.

Ik kopieer even mijn reactie op nu.nl...

Jammer dat je hier geen afbeeldingen kunt plaatsen, maar laten we voorop stellen dat het salaris iets is waar de meeste chauffeurs niet aan denken bij deze staking.

Wel aan het veilig en aangenaam willen vervoeren van onze passagiers.

U bent er hier allen van bewust dat de werkgevers van mening zijn dat wij maar wat minder moeten drinken voor onze dienst zodat we niet hoeven te plassen?
En stel dat we alsnog moeten, er vaak geen tijd, of nog erger, geen voorziening voor is??

De rijtijden zijn tegenwoordig zo krap dat het amper mogelijk is deze te halen, iets wat voor de passagiers vertraging, propvolle bussen, een scheurende chauffeur of nog erger, rituitval betekent.

Daarnaast weigeren enkele werkgevers in onze branche om cashloos betalen mogelijk te maken op de bus en rijden wij met onnodig veel cash op de bus, helaas met overvallen tot gevolg.
Een stijgende tendens van bezuinigen op randpersoneel (veiligheids medewerkers) wordt ingezet op trajecten waar het meest te verdienen valt aan boetes, terwijl op andere vlakken agressie alleen maar toeneemt omdat er toch nooit controles zijn...

Pauzes kennen een wettelijke minimum lengte maar van hogerhand wordt gepusht om deze tijd in te leveren op te krappe planningen...

En toch vind ik mijn werk leuk, ik voel me verantwoordelijk voor het veilig en comfortabel vervoeren van reizigers, ik wil de tijd kunnen nemen om service te verlenen.

WIJ chauffeurs zouden ook liever een publieksvriendelijke actie zien maar dit mag helaas niet!!

Dus verzamel uw klachten en bundel ze bij onze werkgevers, wij bundelen onze krachten en klachten en hopen op een veilige toekomst voor ons samen!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:23

corine1981 schreef:
SavannahNx schreef:

Jammer dat je hier geen afbeeldingen kunt plaatsen, maar laten we voorop stellen dat het salaris iets is waar de meeste chauffeurs niet aan denken bij deze staking.

U bent er hier allen van bewust dat de werkgevers van mening zijn dat wij maar wat minder moeten drinken voor onze dienst zodat we niet hoeven te plassen?
En stel dat we alsnog moeten, er vaak geen tijd, of nog erger, geen voorziening voor is??

De rijtijden zijn tegenwoordig zo krap dat het amper mogelijk is deze te halen, iets wat voor de passagiers vertraging, propvolle bussen, een scheurende chauffeur of nog erger, rituitval betekent.

Daarnaast weigeren enkele werkgevers in onze branche om cashloos betalen mogelijk te maken op de bus en rijden wij met onnodig veel cash op de bus, helaas met overvallen tot gevolg.
Een stijgende tendens van bezuinigen op randpersoneel (veiligheids medewerkers) wordt ingezet op trajecten waar het meest te verdienen valt aan boetes, terwijl op andere vlakken agressie alleen maar toeneemt omdat er toch nooit controles zijn...

Pauzes kennen een wettelijke minimum lengte maar van hogerhand wordt gepusht om deze tijd in te leveren op te krappe planningen...

En toch vind ik mijn werk leuk, ik voel me verantwoordelijk voor het veilig en comfortabel vervoeren van reizigers, ik wil de tijd kunnen nemen om service te verlenen.

WIJ chauffeurs zouden ook liever een publieksvriendelijke actie zien maar dit mag helaas niet!!

Dus verzamel uw klachten en bundel ze bij onze werkgevers, wij bundelen onze krachten en klachten en hopen op een veilige toekomst voor ons samen!

Zeker waar! Goed dat ze dit doen!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:48

corine1981 schreef:
SavannahNx schreef:

Helemaal waar, een voorbeeld ik rij op de streek en wij hebben 5 minuten draaitijd op Utrecht. Dat betekend dat als ik maar een minuut vertraging heb mijn mogelijkheid om naar het toilet te gaan verkeken is, ook als er iemand iets komt vragen kan het al niet meer, de werkdruk moet omlaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:01

In het openbaar vervoer moet je gewoon voldoende overstap en keertijd hebben. Dat is zo belangrijk voor de veiligheid!

Bij de NS is het vrij goed geregeld al proberen ze soms wel de grens op te zoeken en gedurende de dienst bij te sturen en tijden strakker te trekken als er geen directe aanleiding voor is. Ik ben daar zelf heel makkelijk in. Ik drink voldoende maar plan het wel en hou er rekening mee als ik een lange slag moet maken. Maar als ik moet dan moet ik, heel simpel. Dus als ze m'n dienst aanpassen of als ik door vertraging en te korte overstap heb dan gaat mijn volgende trein er gewoon iets te laat uit. Heel vervelend voor de reizigers maar helaas pindakaas voor de baas. Zolang het personeel het vuur uit de sloffen blijft rennen omwille van de reiziger voelt de werkgever zich niet genoodzaakt om iets te veranderen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:05

Is ook niet echt gezond, je plas zo lang verplicht op moeten houden!
Ik heb daar ook alle begrip voor, zou het zelf echt niet kunnen denk ik. Als ik moet plassen en ik weet dat ik nog lang moet moet ik alleen maar nodiger plassen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:06

Warboel schreef:
Is ook niet echt gezond, je plas zo lang verplicht op moeten houden!
Ik heb daar ook alle begrip voor, zou het zelf echt niet kunnen denk ik. Als ik moet plassen en ik weet dat ik nog lang moet moet ik alleen maar nodiger plassen :')

En daarnaast nog aanmoedigen tot meer drinken :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:22

Ja als je je flesje dan leegdrinkt kan je er daarna in plassen :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:58

Warboel schreef:
Ja als je je flesje dan leegdrinkt kan je er daarna in plassen :')

Ik heb hier een chauffeur gezien mer een emmer met een deksel.
Ik vind het alleen maar goed dat ze gaan staken! Ze mogen echt wel meer tijd krijgen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:44

Gloa schreef:
In het openbaar vervoer moet je gewoon voldoende overstap en keertijd hebben. Dat is zo belangrijk voor de veiligheid!

Bij de NS is het vrij goed geregeld al proberen ze soms wel de grens op te zoeken en gedurende de dienst bij te sturen en tijden strakker te trekken als er geen directe aanleiding voor is. Ik ben daar zelf heel makkelijk in. Ik drink voldoende maar plan het wel en hou er rekening mee als ik een lange slag moet maken. Maar als ik moet dan moet ik, heel simpel. Dus als ze m'n dienst aanpassen of als ik door vertraging en te korte overstap heb dan gaat mijn volgende trein er gewoon iets te laat uit. Heel vervelend voor de reizigers maar helaas pindakaas voor de baas. Zolang het personeel het vuur uit de sloffen blijft rennen omwille van de reiziger voelt de werkgever zich niet genoodzaakt om iets te veranderen.

Juist díe mensen die niet durven opkomen voor zichzelf verpesten het als het ware voor de rest...

Mensen die van een bus provisorisch de stoel repareren ipv hem om te laten wisselen... die hun pauzes inleveren omdat dat van hoger hand zgn verplicht wordt...

Bij mij proberen ze het geeneens (meer). Maar het is belachelijk dat het nodig is.

Rijtijden die in de kerstvakantie net haalbaar zijn :+

Op cursus gestuurd worden en het lunchpakket weg bezuinigd hebben.

Lunchen op eindpunten waar je naast de wc zit die net mishandeld is door een stinkende collega...

Of überhaupt geen eindpunt...

Het wordt tijd dat het management respect toont.