Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Shettepret schreef:Oh Saul!!
Jou puzzel is echt mooi al! Ik hou van hertjes/reetjes!![]()
Ik heb vanmorgen mijn vossenpuzzel uit elkaar gehaald en weer in een zak in de doos gedaan. Die mag te ruil.
Nu ben ik begonnen aan de puzzel van de Efteling. Rand was super makkelijk te leggen.
[ [url=m/ddRTDj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog even een close-upje van de doos want hij is zoo leuk!
[ [url=m/J4H1oM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze ga ik opplakken als hij af is.
JPitty schreef:Ik heb mijn schoonzusje een porta puzzel map gegeven en heb er zelf ook op gepuzzeld dus kan wel wat ervaring met je delen.
* Ik heb één puzzel van 1500 stukjes, dus het wordt wel de grote versie. Past die puzzel er dan ook echt op? Ik lees namelijk hier en daar dat hij niet zou passen... Hoe zit dat bij die van jullie?
Ze heeft een map van 1500 stukjes maar wij maken alleen maar 1000 stukjes. Dus dat durf ik niet te zeggen. We hebben wel als je de puzzel in het midden legt ongeveer een hand breedte aan alle kanten over.
* Kun je alle losse, al gesorteerde stukjes in zo'n portapuzzel ook kwijt? Of is daar niet genoeg ruimte voor en moet je daar nog weer apart bakjes ofzo voor hebben?
Ja, je hebt 2 buitenste delen die je openklapt, daar kun je stukken op leggen plus nog 2 platen van dezelfde grote. Die platen moet je dan wel weer er op leggen of nog weer ergens anders wat de afstand erg groot maakt. Ik heb ook al gehad dat ik de plaat optilde met 1 hand en dat die dan hol is. Beetje zoals je een pizza punt op tilt. Maar dat ie dan "knakte" en bol werd waardoor de puzzelstukjes overal lagen. Maar, als je de plaat gewoon met 2 handen tilt is er niks aan de hand.
* Op dat deel waar je de puzzel op maakt, ligt de puzzel daar stevig op? Niet dat je een keer een duwtje er tegenaan geeft bij het opstaan van je stoel en dat je opnieuw kunt beginnen![]()
Ja het is zacht maar stroef. Je kunt wel met stukjes schuiven maar ze gaan er niet vanzelf vandoor.
* Als je op die portapuzzel bezig bent, kun je de stukjes dan ook makkelijk een beetje verschuiven/verplaatsen? Bijvoorbeeld als je tijdens het puzzelen erachter komt dat het hoekje van linksboven met alle aanhangende stukjes toch echt rechtsonder moet? Of als je van een kudde paarden eentje in elkaar gepuzzeld rechts hebt liggen, die toch links blijkt te moeten?
Zie vorige antwoord
* Zijn die dingen stevig en goed van kwaliteit? Dat ze niet binnen een week uit elkaar vallen?
Kwaliteit is goed. Stevige ondergrond en klitteband. Alleen het rechtop weg zetten gaat niet altijd even goed, dan vallen de stukjes wel eens naar beneden is haar ervaring. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik puzzel op een stuk ondervloer die lekker op tafel mag blijven liggen. Is overigens ook stroef genoeg om niet te glijden maar wel te schuiven. Maar, het is niet ideaal haha. De Porta puzzel staat wel op mijn verlanglijst.
JPitty schreef:Dankjewel voor je antwoorden! Hier kan ik weer wat mee!
JPitty schreef:Klopt Independance, die heb ik ook in gedachten, maar dan die voor 1500 stukjes. Die naad zou volgens mij niet uit moeten maken, gezien je de puzzel zelf daar niet op legt als het goed is. Tenminste, zo zie ik dat. Vanaf de delen buiten de naad kun je gewoon makkelijk de stukjes oppakken en naar je puzzel verplaatsen volgens mij. Dan zou je van die naad geen last moeten hebben. Of zie ik dat verkeerd?
MaTuMi schreef:Ik had het over deze
https://www.bol.com/nl/p/jumbo-portapuz ... androidapp
Kan me niet herrineren dat ik daar zoveel geld voor heb betaald
MaTuMi schreef:Ik had het over deze
https://www.bol.com/nl/p/jumbo-portapuz ... androidapp
Kan me niet herrineren dat ik daar zoveel geld voor heb betaald