legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:50

Goed gezelschap, die kan vast heel goed helpen :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:18

Ooh cursbreaker dat gebeurd hier ook non stop. Penny (mijn ragdoll meisje) moet er ook altijd bij liggen als ik aan het puzzelen ben.
Mooie puzzel ook met dat hert! Met jou liefde voor orka's snap ik dat de keuze moeilijk was haha.
En die puzzel van de Kleine Zeemeermin... wauw!! Ik heb de Bambi hiervan. Ik vind die serie puzzels echt heel erg mooi!

Jaa, ik ben helemaal blij dat ik binnenkort ook aan die puzzel kan zitten Saul.
Ik vind hem zo leuk!!

~~~~~

De Efteling puzzel gaat erg goed! Leg hem echt heel makkelijk weg en vrijwel zonder op de doos te hoeven kijken. Gisteren begin middag gestopt met puzzelen want anders is ie wel heel snel af (vind ik zonde) want ben er vrijdagmiddag pas aan begonnen.
Nu wil ik hem van de week afmaken en dan ga ik hem inlijsten.
Afbeelding

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:53

Gelukje bij de kringloop vandaag, 50 cent!

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:28

Nouja, gelukje, gelukje. Sterkte daarmee ;)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:12

MuSLi schreef:
Nouja, gelukje, gelukje. Sterkte daarmee ;)

Haha ja gelukje qua bedrag, heb nu de rand en de sint en kerst man af. De ogen heb ik ook globaal op plek. Nu heb ik even geen plan meer :')

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:45

Oh man, wat een uitdaging!!! Maar wel 1 die je makkelijker aangaat met zo'n prijsje! Succes!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:51

Nicole288
Niet perse heel behulpzaam jammer genoeg haha. Het label aan de binnenkant van de map zag er heel interessant uit en toen ze daarmee ging spelen bleef ze aan de rand van de puzzel haken en toen dacht ze HEE DAT IS OOK LEUK! Dus heb d’r weg moeten jagen hahaha. Ben nu al blij met die map, dat die dicht kan en terror poes er niet bij kan, lol.

Shettepret
Wat leuk dat Penny er altijd gezellig bij komt liggen! Ja de orka’s had ik dus schijnbaar wel al een keer gemaakt, haha. Dus daarom besloten die dan voor een andere keer te bewaren dat ik ‘m opnieuw ga leggen en dan nu echt aan een nieuwe te beginnen. En wat tof dat er dus meer in die Disney serie zijn van deze. Die Bambi klinkt ook goed, ik ga ze eens opzoeken! En wauw, wat is die Efteling puzzel nu al fantastisch zeg en wat ga je snel ook!

MaTuMi
Wow, da’s echt een koopje. Wordt een enorme uitdaging zo te zien wel haha, succes!

Vandaag niet meer eraan toe gekomen ermee verder te gaan. Gister nog niet heel ver gekomen, maar ik moet er ook weer even inkomen - heb al in jaren geen puzzel meer gelegd haha dus neem me er maar even lekker de tijd voor. De rand is wel af, al mis ik nog 2 stukjes. Eerst miste ik er 4, maar zoon lief vond er nog 2 voor me gelukkig haha. Misschien dat ik dadelijk na het eten nog even een uurtje verder ga ermee.

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:19

Die cadeautjes puzzel geeft me zebra flashbacks :D

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:35

Afbeelding

Ik heb de mijne ook bijna af. Mulan :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:02

D_akota schreef:
[ [url=m/gDlH9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de mijne ook bijna af. Mulan :)

Van die puzzel had ik dus nooit het bestaan moeten weten. Die MOET ik hebben <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:04

Wauw, die is inderdaad echt fantastisch <3
Die ga ik ook even opzoeken en op de wishlist zetten.
Die hele serie van Disney lijkt me mooi, dus ben bang dat het een lange wishlist wordt haha.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:53

Shettepret schreef:
Oh Saul!!
Jou puzzel is echt mooi al! Ik hou van hertjes/reetjes! <3

Ik heb vanmorgen mijn vossenpuzzel uit elkaar gehaald en weer in een zak in de doos gedaan. Die mag te ruil.

Nu ben ik begonnen aan de puzzel van de Efteling. Rand was super makkelijk te leggen.

[ [url=m/ddRTDj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even een close-upje van de doos want hij is zoo leuk!
[ [url=m/J4H1oM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ga ik opplakken als hij af is.

Wat een gave puzzel! We hebben thuis ook een Efteling puzzel maar die is echt niet te doen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 23:56

Wat een gave puzzels hier weer zeg! Krijg ook wel wee zin om te puzzelen, maar ben ook nog volop aan het handwerken. Keuzes, keuzes....

Ik heb met kerst een cadeaubon van Bol.com gekregen (Was dat of een klassiek kerstpakket, nou dan weet ik het wel) en een VVV bon, die om te zetten is naar een Bol.com code. Ik overweeg deze te besteden aan een portapuzzle-koffer van Jumbo. Maar ik ben nog op zoek naar ervaringen daarmee. Hier zie ik regelmatig bij jullie dat ding voorbij komen, mag ik jullie enkele vragen voorleggen? Alvast dank!

* Ik heb één puzzel van 1500 stukjes, dus het wordt wel de grote versie. Past die puzzel er dan ook echt op? Ik lees namelijk hier en daar dat hij niet zou passen... Hoe zit dat bij die van jullie?

* Kun je alle losse, al gesorteerde stukjes in zo'n portapuzzel ook kwijt? Of is daar niet genoeg ruimte voor en moet je daar nog weer apart bakjes ofzo voor hebben?

* Op dat deel waar je de puzzel op maakt, ligt de puzzel daar stevig op? Niet dat je een keer een duwtje er tegenaan geeft bij het opstaan van je stoel en dat je opnieuw kunt beginnen -O-

* Als je op die portapuzzel bezig bent, kun je de stukjes dan ook makkelijk een beetje verschuiven/verplaatsen? Bijvoorbeeld als je tijdens het puzzelen erachter komt dat het hoekje van linksboven met alle aanhangende stukjes toch echt rechtsonder moet? Of als je van een kudde paarden eentje in elkaar gepuzzeld rechts hebt liggen, die toch links blijkt te moeten?

* Zijn die dingen stevig en goed van kwaliteit? Dat ze niet binnen een week uit elkaar vallen?

Brand maar los, elk puntje is welkom. Ik wil graag weten wat ik koop, dat ik geen troep koop, maar echt iets dat lang meegaat en waar ik echt wat aan heb. Alvast bedankt!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 00:47

JPitty schreef:
Ik heb mijn schoonzusje een porta puzzel map gegeven en heb er zelf ook op gepuzzeld dus kan wel wat ervaring met je delen.

* Ik heb één puzzel van 1500 stukjes, dus het wordt wel de grote versie. Past die puzzel er dan ook echt op? Ik lees namelijk hier en daar dat hij niet zou passen... Hoe zit dat bij die van jullie?

Ze heeft een map van 1500 stukjes maar wij maken alleen maar 1000 stukjes. Dus dat durf ik niet te zeggen. We hebben wel als je de puzzel in het midden legt ongeveer een hand breedte aan alle kanten over.

* Kun je alle losse, al gesorteerde stukjes in zo'n portapuzzel ook kwijt? Of is daar niet genoeg ruimte voor en moet je daar nog weer apart bakjes ofzo voor hebben?

Ja, je hebt 2 buitenste delen die je openklapt, daar kun je stukken op leggen plus nog 2 platen van dezelfde grote. Die platen moet je dan wel weer er op leggen of nog weer ergens anders wat de afstand erg groot maakt. Ik heb ook al gehad dat ik de plaat optilde met 1 hand en dat die dan hol is. Beetje zoals je een pizza punt op tilt. Maar dat ie dan "knakte" en bol werd waardoor de puzzelstukjes overal lagen. Maar, als je de plaat gewoon met 2 handen tilt is er niks aan de hand.

* Op dat deel waar je de puzzel op maakt, ligt de puzzel daar stevig op? Niet dat je een keer een duwtje er tegenaan geeft bij het opstaan van je stoel en dat je opnieuw kunt beginnen -O-

Ja het is zacht maar stroef. Je kunt wel met stukjes schuiven maar ze gaan er niet vanzelf vandoor.

* Als je op die portapuzzel bezig bent, kun je de stukjes dan ook makkelijk een beetje verschuiven/verplaatsen? Bijvoorbeeld als je tijdens het puzzelen erachter komt dat het hoekje van linksboven met alle aanhangende stukjes toch echt rechtsonder moet? Of als je van een kudde paarden eentje in elkaar gepuzzeld rechts hebt liggen, die toch links blijkt te moeten?

Zie vorige antwoord

* Zijn die dingen stevig en goed van kwaliteit? Dat ze niet binnen een week uit elkaar vallen?

Kwaliteit is goed. Stevige ondergrond en klitteband. Alleen het rechtop weg zetten gaat niet altijd even goed, dan vallen de stukjes wel eens naar beneden is haar ervaring. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik puzzel op een stuk ondervloer die lekker op tafel mag blijven liggen. Is overigens ook stroef genoeg om niet te glijden maar wel te schuiven. Maar, het is niet ideaal haha. De Porta puzzel staat wel op mijn verlanglijst.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:43

Dankjewel voor je antwoorden! Hier kan ik weer wat mee!

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:34

JPitty schreef:
Dankjewel voor je antwoorden! Hier kan ik weer wat mee!

Het hangt denk ik ook nog wat af wat voor portapuzzle je hebt.
Ik had toen deze: https://images.app.goo.gl/7GHuh6TrbKH4qSKZ9
En de plaat waar je op puzzelt bestond uit 2 lossen harde delen, waardoor er dus een soort naad/hoogteverschil tussen zat. Ik vond dat waardeloos.
Ik puzzel altijd op een plexiglazen plaat en dat vind ik ook veel handiger met schuiven

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:37

Klopt Independance, die heb ik ook in gedachten, maar dan die voor 1500 stukjes. Die naad zou volgens mij niet uit moeten maken, gezien je de puzzel zelf daar niet op legt als het goed is. Tenminste, zo zie ik dat. Vanaf de delen buiten de naad kun je gewoon makkelijk de stukjes oppakken en naar je puzzel verplaatsen volgens mij. Dan zou je van die naad geen last moeten hebben. Of zie ik dat verkeerd?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:08

JPitty schreef:
Klopt Independance, die heb ik ook in gedachten, maar dan die voor 1500 stukjes. Die naad zou volgens mij niet uit moeten maken, gezien je de puzzel zelf daar niet op legt als het goed is. Tenminste, zo zie ik dat. Vanaf de delen buiten de naad kun je gewoon makkelijk de stukjes oppakken en naar je puzzel verplaatsen volgens mij. Dan zou je van die naad geen last moeten hebben. Of zie ik dat verkeerd?

Ik bedoel het anders, ik heb het niet over de losse platen maar over het middelste stuk. Het is een beetje als een tweepersoonsbed met losse matrassen, dat idee

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:42

Oh dat heb ik in de mijne helemaal niet. Ik heb die voor 1500 stukjes en die van mij is gewoon 1 geheel waar ik de puzzel maak.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:29

Ik heb deze. Het is voor mij heel fijn dat hij schuin kan staan, werkt prima, maar niet zo stevig als ik had verwacht. Qua “reizen” valt hij wel tegen, want hij sluit niet 100% af rondom. Ik dit hem dus niet rechtop te zetten. Ik moet dus nog achter de naaimachine kruipen voor een hoes om dat probleem op te lossen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/okelo-puzze ... uctPageUrl

Ik heb ooit een keer op zo’n jumbo puzzel koffer gepuzzeld van een vriendin. Wat ik daarvan minder fijn vond is dat de ondergrond zacht is. Je kan er deukjes in drukken. Persoonlijk heb ik dan liever een harde ondergrond, wat die van mij wel heeft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:37

Die deukjes indeuken bij die Jumo puzzel koffer ben ik helaas al achter gekomen ja, toen ik iets teveel erop heb geleund met m'n ellebogen toen ik voorover gebukt zat/stond om bovenaan te kunnen leggen, echt zo jammer. Dus moet er wel op letten dat ik idd niet teveel druk zet op die plaat wat erin zit, want die deukt dus in ja :') Voor de rest vind ik 't wel echt een mooi en tof ding! Heel fijn dat ie dichtgemaakt kan worden ook.

Maar die 2 hierboven zien er ook wel echt fijn uit!

Zo, mijn wishlisht is alweer goed aangevuld, nadat ik hier andere Schmidt Disney puzzels voorbij zag komen, die geschilderd/getekend zijn door Thomas Kinkade, waar ik the little mermaid dan van heb. Wat zijn ze prachtig allemaal zeg, want them all :') <3

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:47

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:14

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:29

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:31

En dat oprollen, zoals een ander voorbeeld in die link, kan dat nu goed werken?