Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:18

DuoPenotti schreef:
Polarize schreef:
Hangt er vanaf of ze het verkopen! Bij mijn ah mogen we niet alle medicijnen verkopen omdat er geen gediplomeerde drogist aanwezig is (of zoiets, weet het niet exact)

Maar als ze wel fenimax mogen verkopen mogen ze ook andere naproxen verkopen :)
Want dat is precies hetzelfde

Inderdaad, in de hoogste dosering die ze mogen verkopen in een supermarkt/drogist.
De feminax zal wel beter verkopen dan de merkloze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:20

zonnebloem18 schreef:
_San87_ schreef:

Ja, verdorie :').

Ga zo de eerste lading maar doen. En dan nog even slapen/dutten. Heb geen oog dichtgedaan vannacht :').

Hierom was ik altijd voor we weer naar huis gaan. 10 euro voor wassen en drogen, maar thuis geen gezeur. Ideaal, gewoon tas uitpakken en in de kast leggen.

Oh, nee daar heb ik op vakantie echt geen zin in :=.

Gelukkig is het vooral kleding en ondergoed/sokken, dat is zo weg.

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:29

Heb al veel jeuk bij mijn ogen ben ik daar ook nog 4/5 gestoken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:44

rien10 schreef:
Shenavallie schreef:
Dat ik zo enorm getriggerd raak door het gedrag/mentaliteit van mensen die hier- vanuit de andere kant van het land - zijn komen wonen (en zelf totaal niet in de gaten hebben hoe ze zich gedragen). Er vindt hier inmiddels een ware aardverschuiving aan normen en waarden plaats, dat zelfs collega's er wat van vinden. Ik weet waar mijn ergernis vandaan komt, maar door de afbouw van de medicijnen komt alles des te harder binnen en dat vind ik ontzettend irritant. Het vreet dusdanig aan me, dat ik het zelfs thuis niet meer los kan laten. Dat vind ik niet gezond. Ik zou heel graag willen weten hoe ik van deze ergernis af kan komen. Mijn eigen oplossing zou emigreren zijn, maar dan laat ik mij weer wegjagen.

Gisteren kwam er zo'n Karin-van-de-broekpakjes-met-instapmuiltjes-brigade een winkel binnenstappen. De kassamedewerker liep net bij de kassa weg, want er stond niemand meer. Toen Karin de winkel vrijwel gelijk weer uitliep, zei ze op afstand tegen de medewerker (waardoor alle andere klanten opkeken) dat er al een tijdje iemand bij de kassa stond, die wel èrg graag geholpen wilde worden. De medewerker gaf aan dat ze net bij de kassa weggelopen was en liep gelijk terug. Degene die er stond was compleet verbaasd: "Huh, ik sta er echt nèt, waar heeft die vrouw het over?". Ik was net zo verbaasd. Waar bemoeide Karin zich überhaupt mee. In een dorp wacht men sowieso wel als het nodig is.

In een andere winkel wilde ik afrekenen en voor mij stond er iemand uit Zuid-Holland op standje discotheek bij elk product te schetteren dat er korting op zit. De kassamedewerker gaf aan dat het klopte, maar dat het later in beeld te zien zou zijn. Al klagend en zeurend bleef de klant doorpraten, dan weer over het (in haar ogen te warme) weer, dan weer over dat het niet zichtbaar was dat er korting op zou zitten. Ik vroeg de mevrouw of ze hier misschien op vakantie was. Ze gaf aan dat iedereen haar dat steeds vraagt, maar dat ze "toch echt al 25 jaar hier woont". Ik heb aangegeven dat dat niet te horen en te merken was. De kassamedewerker keek mij veelbetekenend en dankbaar aan.

De volgende Karin-van-de-broekpakjes-brigade kwam op een medewerker aflopen en vroeg op ietwat neerbuigende toon waar iets zou liggen. De medewerker zei alleen: "Goedemorgen". Ik moest wel lachen om de reactie van deze Karin: "Eh, oh ja, goedemorgen". Ze was helemaal van haar à propos en kon haar vraag daarna alleen nog wat onsamenhangend stellen. Ja mensen, hier groeten we elkaar nog netjes.
Ik woon in de randstad. Hier ergeren we ons ook aan dit soort mensen.
Zo, en nu maar hopen dat ik deze ergernissen kwijt raak doordat ik ze nu opgeschreven heb. Dit waren overigens maar drie voorbeelden op één dag. Ik kan inmiddels dagelijks wel hele A4-tjes volschrijven. Misschien moet ik dat wel gaan doen, lucht op.

Er ging iets fout met mijn post.

Dit heeft niets te maken met waar je vandaan komt. Asociaal gedrag bestaat overal. In de Randstad. In Friesland. In Brabant. In de Achterhoek. Overal.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:06

Paard wéér haar been open gehaald en nu ook de ontsteking naar binnen geslagen.. En dat een week voor de vakantie. Helemaal ziek van de stress weer.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:18

JudithGigi schreef:
Paard wéér haar been open gehaald en nu ook de ontsteking naar binnen geslagen.. En dat een week voor de vakantie. Helemaal ziek van de stress weer.

Ohneee, dat is waardeloos :( sterkte voor je paard en jezelf!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:24

Voedselvergiftiging en grote kans op uitdroging. Dus opgenomen in een huisartsenpraktijk in Thailand met een infuus in me. -O-

Voor degene die niet tegen infuus ofzo kunnen
Spoiler:
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:28

Niet fijn fotolijstje, zo vroeg in je vakantie al. Hopelijk kunnen ze je snel weer op weg helpen :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:33

Sintara schreef:
JudithGigi schreef:

Ohneee, dat is waardeloos :( sterkte voor je paard en jezelf!

Thanks!

Jeetje fotolijstje wat balen :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:37

Noooo Fotolijstje wat rot en wat zonde van je vakantie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:38

Ik hoor de laatste tijd meer mensen uit Azië terugkomen met een voedselvergiftiging. Zou al bijna daarom bang zijn om daarheen te gaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:40

Jeetje fotolijstje wat rot! Hopelijk lappen ze je snel weer op. :knuffel:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:40

Fotolijstje , wat enorm balen.
Hopelijk knap je nu snel op.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:44

Suzanne F. schreef:
Ik hoor de laatste tijd meer mensen uit Azië terugkomen met een voedselvergiftiging. Zou al bijna daarom bang zijn om daarheen te gaan.

Ik was in 2018 een maand in Azië, Cambodja loas en Vietnam. Elke keer heel goed handen gewassen, ontsmettingsspul gebruikt en alleen pas verhit voedsel gegeten. Nergens last van gehad.
Mijn broertje had in het laatste grote restaurant koude garnalen gegeten, en kwam daardoor thuis met een salmonella en e.coli infectie.. :+

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:46

Ik hoop dat je snel opknapt fotolijstje! :(:)

Ik heb last van m'n onderrug.. _-:(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:57

Sintara schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik was in 2018 een maand in Azië, Cambodja loas en Vietnam. Elke keer heel goed handen gewassen, ontsmettingsspul gebruikt en alleen pas verhit voedsel gegeten. Nergens last van gehad.
Mijn broertje had in het laatste grote restaurant koude garnalen gegeten, en kwam daardoor thuis met een salmonella en e.coli infectie.. :+

Ik heb ook wel eens gehoord dat het aan het water zou liggen?
Hier in nl kunnen we nagenoeg al het water drinken, zeker alles uit de kraam.
Maar volgens mij, als ik het goed heb onthouden, is dat daar helemaal niet het geval. In ieder geval niet voor ons nederlanders, omdat onze weerstand tegen die bacteriën veel lager zijn omdat alles veel schoner is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:59

Ik zou in geen enkel land kraanwater durven drinken. Maar het altijd bij flesjes houden.
En inderdaad in dat soort landen alleen heel goed gegaard eten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:59

Sterkte Fotolijstje!

Ik frustreer mij al dagen, en zelfs na de behandeling van de fysio Dinsdag
dat ik nu nog steeds last heb van een tinteling in de duim.
De tintelingen komen en gaan gelukkig, maar het gevoel... %)

Heb een oefening mee gekregen dat ik 1 x per dag 3 x 15 sec. moet doen,
tijdens de oefening doet het zeer in de schouder en daarbij krijg ik ook nog eens hoofdpijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:37

fleurtjeuh schreef:
Sintara schreef:

Maar volgens mij, als ik het goed heb onthouden, is dat daar helemaal niet het geval. In ieder geval niet voor ons nederlanders, omdat onze weerstand tegen die bacteriën veel lager zijn omdat alles veel schoner is

Klopt toen ik in Thailand was werd er ook gezegd door de organisator om niet te drinken uit de kraan en alleen flesjes te kopen/de flesjes van het hotel te drinken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:48

Dat ook inderdaad, maar echt het enige wat mn broertje anders had gedaan dan ik waren de garnalen dus die weet ik zeker :)

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:52

ik ben vandaag op kantoor, naast mij een "collega" die frequent gaat roken... Ik ben hier zowaar bijna vergast...

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:08

Kairos schreef:
fleurtjeuh schreef:

Klopt toen ik in Thailand was werd er ook gezegd door de organisator om niet te drinken uit de kraan en alleen flesjes te kopen/de flesjes van het hotel te drinken.

Niet alleen dat maar je moet ook opletten met gesneden fruit wat wel eens gewassen wordt met kraanwater.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:14

Dat ik straks een heel leuk ( sarcasme) gesprek ga hebben met een collega. Ik probeer mijzelf voor te nemen het rustig en volwassen aan te pakken.
Maar daarbij wel heel duidelijk een grens te trekken dat het klaar is met dat onnodige negatieve gezeur op elkaar.

Ik ben benieuwd naar het verloop ik ga mijzelf niet gek laten maken door een persoon die duidelijk zelf een negatief beeld heeft van alles.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:06

Oei fotolijstje wat rot zeg!!

In andere landen - en zeker landen als Thailand - idd niets eten dat met het gewone water daar gewassen is. In Kameroen konden we ook echt geen gesneden fruit eten, of sla of ijs. Dat was geheid de dagen erna wc knuffelen :=

Hopelijk knap je snel op fotolijstje :(:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:07

Ik durf met mijn darmstelsel geeneens naar Azië :=

Fotolijstje, ik hoop dat je snel opknapt en toch nog van je vakantie kan genieten!