Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:12

Kairos schreef:
@thequeensmum: gebruik je misschien vpn?

Nee

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:20

Welke broeken zitten goed bij stevige billen, maar geen buik?

Gister weer op (spijker)broeken jacht geweest. Helaas zat niks mooi. Of ik hou veel stof over bij m'n buik, of het sluit boven m'n billen totaal niet aan waardoor ik zo een openstaande rug heb.
Ga liposucsie steeds meer overwegen, maar dat is ook niet ideaal natuurlijk

Foto voor het idee van m'n figuur.
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:32

https://comfortbroeken.nl/
Ik draag niks anders meer. Kost niks, gaan lang mee en als er eens een naadje los zit is dat zo weer gestikt. Ik heb net pas de broek weggegooid die ik als eerste heb gekocht een jaar of 4 geleden, toen ze net nieuw waren.

kosseh

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 08:55

xSCWx, vallen die een beetje lang?
Ik heb namelijk ook een lengte maat (34of36 afhankelijk hoe het valt), maakt de zoektocht vaak nog lastiger

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:19

Ik slaag goed bij de Replay :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:35

Er zit een adresje in Amsterdam, die man maakt Levi's op maat. Wil wel even voor je zoeken?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:44

Kosseh, ik heb maanden geleden op de gok een nieuwe Garcia spijkerbroek meegenomen bij de kringloop.
Thuis bleek deze perfect te zitten, heb nog nooit zo'n fijn zittende broek gehad.
En ik heb normaal dus altijd het probleem wat jij ook hebt.
Heb het model toen gegoogled en het blijkt een herenmodel te zijn.
Garcia Brando skinny.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 10:00

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:11

Bij mij past LTB en C&A vaak goed

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 11:31

Bedankt voor de tips! Ik ga er een aantal bestellen :)

Urbanus, ik hou het in gedachte. Voor nu vind ik opmaat gemaakt nog net te ver gaan. Al klinkt het best ideaal.

Ik vind winkelen echt zo niet leuk, maar soms moet het toch haha. Heb nu nog 3 spijkerbroeken, waarvan er 2 elk moment stuk kunnen gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:16

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:22

ClaudiaHS schreef:
Kosseh, ik heb maanden geleden op de gok een nieuwe Garcia spijkerbroek meegenomen bij de kringloop.
Thuis bleek deze perfect te zitten, heb nog nooit zo'n fijn zittende broek gehad.
En ik heb normaal dus altijd het probleem wat jij ook hebt.
Heb het model toen gegoogled en het blijkt een herenmodel te zijn.
Garcia Brando skinny.

Ik heb laatst ook een broek gekocht in de kringloop die perfect zat. Van het merk John F Gee, verder staat er geen model in helaas.

Ik heb precies hetzelfde probleem altijd: te strak bij mijn buik, veel stof over op m'n rug. Een dikke kont en een dunne taille, ziet er leuk uit maar met broeken kopen is het wat minder leuk. De broek van John F Gee zit precies goed, omsluitend bij mijn bovenbenen, niet te strak op m'n buik en geen gapend gat op mijn rug.

@Kosseh, wil je laten weten welke van je bestelde broeken fijn zitten? :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 17:38

Ik moet voor minimaal een maand aan antibiotica (Doxycycline) en heb al gevoelige maag-darm en prikkelbare darm syndroom..
Wat kan ik het beste doen om mijn darmflora zo gezond mogelijk te houden?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 17:58

Pre en probiotica. En pepermuntolie!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:11

Amado7 schreef:

En die vooral ook niet tegelijk met je antibiotica innemen!!
Antibiotica maakt alles dood, dus ook je net geslikte (dure!!) probiotica.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:43

Ah ja, had even volledig moeten zijn in m'n eerste bericht.
Van pre- en probiotica weet ik inderdaad dat je dat eigenlijk na een kuur moet doen.
Normaal heb je antibiotica voor een dag of 10, zo lang kan ik wel met evt darmklachten leven. Maar een maand en mogelijk een heel stuk langer, nee dat is niet leuk meer.

Kreeg van de arts al als tip om een vit B bij te slikken en ik ga denk ik een diëtiste op zoeken. Dat ik met dagelijkse voeding hopelijk de flora gezond kan houden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:08

Sodera schreef:
Amado7 schreef:

Tijdstip van inname maakt met doxycycline weinig uit...
Na inname van doxycycline bereik je na 2-3 uur de maximale concentratie, vervolgens halveert deze in iets minder dan 1 dag (18-22 uur). En dan heb je de volgende tablet alweer ingenomen, waardoor de spiegel dus nooit zo laag wordt dat je probiotica een kans hebben.

Vitamine B6 is een goede tip van je arts!
En er ook om denken dat je jezelf beschermt tegen zonlicht gedurende de kuur (tot een paar dagen erna).
Verder qua maag-darm klachten is er weinig aan te doen buiten de dingen die je voor je prikkelbare darm altijd al doet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:24

Afbeelding

Gaat het wel goed met deze eitjes? Papa en mama fuut zwemmen er omheen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:46

kosseh schreef:
Welke broeken zitten goed bij stevige billen, maar geen buik?

Gister weer op (spijker)broeken jacht geweest. Helaas zat niks mooi. Of ik hou veel stof over bij m'n buik, of het sluit boven m'n billen totaal niet aan waardoor ik zo een openstaande rug heb.
Ga liposucsie steeds meer overwegen, maar dat is ook niet ideaal natuurlijk

Foto voor het idee van m'n figuur.
[ [url=m/YySk5h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sheishiki maakt speciaal jeans voor dit probleem :j Zelf geen ervaring mee maar zie het wel eens voorbij komen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:00

Urbanus schreef:
[ [url=m/fBVQLS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaat het wel goed met deze eitjes? Papa en mama fuut zwemmen er omheen.

Beide ouders broeden die om beurten uit, hoewel het nest soms voor kortere tijd wordt verlaten. Dan worden de eieren met plantenresten afgedekt.

Ik lees dit erover, maar wellicht weet iemand er meer van.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:07

gomir schreef:
Sodera schreef:

Tijdstip van inname maakt met doxycycline weinig uit...
Na inname van doxycycline bereik je na 2-3 uur de maximale concentratie, vervolgens halveert deze in iets minder dan 1 dag (18-22 uur). En dan heb je de volgende tablet alweer ingenomen, waardoor de spiegel dus nooit zo laag wordt dat je probiotica een kans hebben.

Vitamine B6 is een goede tip van je arts!
En er ook om denken dat je jezelf beschermt tegen zonlicht gedurende de kuur (tot een paar dagen erna).
Verder qua maag-darm klachten is er weinig aan te doen buiten de dingen die je voor je prikkelbare darm altijd al doet.

Hmm, niet zo hoopvol om het nog een beetje te redden.. |(
Had eigenlijk wel hoop dat er tijdens de kuur ook wel het een en ander mogelijk is.
Dat ik tijdens de kuur klachten ervaar is nog te overzien maar zou zo ontzettend balen als het nog een lange nasleep zou hebben.

Ah, specifiek B6 dus? Ik slik al een compleet- supplement dus zal eens kijken hoeveel B6 daar in zit.

Wat betreft de zon, is dat wel oké met een hoge factor zonnebrand? Uiteraard ga ik niet in de zon liggen bakken maar een kopje thee in de zon is me wel goud waard (buiten het dagelijks buiten zijn, hond uitlaten etc.)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:53

De 6 is een typo :+ ik wilde vitamine B complex typen, maar was vanavond in een presentatie iets over vitamine B6 aan het verwerken en blijkbaar zat dat nogal voorin mijn werkgeheugen :=

Er wordt altijd aangeraden om direct zonlicht te vermijden i.v.m. risico op extreme zonnebrand (fotosensibiliteit). Ik adviseer altijd om lange mouwen te dragen en onbeschermde delen goed in te smeren. Met het huidige weer in Nederland zal het wel loslopen, als je het als malaria bescherming gebruikt is het lastiger.

Hopelijk vallen je maag-darmklachten mee!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:42

nu we toch in de medische hoek zitten: is er een vrij verkrijgbare pijnstiller die niet bloedverdunnend is. Geen paracetamol, want daar kan ik niet tegen. Ik heb regelmatig enorme bloedneuzen, dus durf geen ibuprofen meer te nemen, maar ik heb ook chronisch pijn. De huisarts zegt dat ik de apotheker moet vragen en de apotheker zegt dat ik de huisarts moet vragen, dus ik kom niet verder en google wil me ook niet helpen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:57

Morrie schreef:
nu we toch in de medische hoek zitten: is er een vrij verkrijgbare pijnstiller die niet bloedverdunnend is. Geen paracetamol, want daar kan ik niet tegen. Ik heb regelmatig enorme bloedneuzen, dus durf geen ibuprofen meer te nemen, maar ik heb ook chronisch pijn. De huisarts zegt dat ik de apotheker moet vragen en de apotheker zegt dat ik de huisarts moet vragen, dus ik kom niet verder en google wil me ook niet helpen.

Cox-2 remmers zijn minder bloedverdunnend. Maar dat kan je apotheker je niet geven, dat moet de HA voorschrijven..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:48

Macs schreef:
Morrie schreef:

Cox-2 remmers zijn minder bloedverdunnend. Maar dat kan je apotheker je niet geven, dat moet de HA voorschrijven..

Tnx, ik ga het nog es proberen bij de HA. Es kijken of er inmiddels een vervanger is die mee wil werken. De HA zelf heb ik nog nooit ontmoet, ze is altijd overspannen