En inderdaad als je zwanger bent mag je bijna helemaal niks meer eten. Bijna alles is schadelijk. Alhoewel inderdaad 20 jaar terug denk ik niet dat ze dan zeiden oh niet teveel dit en dat hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Ik denk dat daar ook de angst bij veel zwangeren zit om het Corona vaccin te nemen. Paracetamol heeft een héél veilig imago en wordt al jaren gebruikt, ook in de zwangerschap. Zelfs bij paracetamol is er twijfel over de veiligheid voor het ongeboren kindje.
Hoe kunnen we dan zo zeker weten dat het vaccin onschadelijk is?
Miran schreef:996981 schreef:Ik denk dat daar ook de angst bij veel zwangeren zit om het Corona vaccin te nemen. Paracetamol heeft een héél veilig imago en wordt al jaren gebruikt, ook in de zwangerschap. Zelfs bij paracetamol is er twijfel over de veiligheid voor het ongeboren kindje.
Hoe kunnen we dan zo zeker weten dat het vaccin onschadelijk is?
En waarom denken we dat het vaccin schadelijker is dan het doormaken van Covid tijdens de zwangerschap, of voor de vruchtbaarheid? Ook dat moet op lange termijn nog blijken.
Miran schreef:En waarom denken we dat het vaccin schadelijker is dan het doormaken van Covid tijdens de zwangerschap, of voor de vruchtbaarheid? Ook dat moet op lange termijn nog blijken.
MoniqueT schreef:Omdat men 30 jaar geleden nog niet wist dat bepaalde zaken niet goed waren voor het ongeboren kind? Als ik zie welke beperkingen mijn (schoon)dochters nu hebben, dan is dat meer dan ik vroeger had. Bij ons was het alcohol, roken en de kattenbak verschonen. Van het niet eten van bepaalde kazen en rood vlees was toen totaal nog geen sprake.
Wat inmiddels wél bekend is, is dat behoorlijk wat hoogzwangere vrouwen in het ziekenhuis terecht komen en ook dat er een aantal kinderen voortijd gehaald moesten worden omdat moeders aan de beademing moesten. Corona op zich is dus zeker wel een risico in de zwangerschap.
996981 schreef:wat een dood doener weer....Als je de vrije keuzes van anderen zo sterk aantrekt lijkt me dat echt zwaar. Iedere dag sterven duizenden mensen. Veel aan redenen waar ze invloed op hadden. Dat is erg, maar onoverkomelijk. Als nabestaande kun je jezelf dan ook in medelijden verdrinken met “had hij maar” of je kunt je er mee verenigen dat er geleefd is volgens de manier waarin de overledene geloofde. Het is verschrikkelijk als iemand dat met zijn leven moet bekopen, maar het lijkt me veel erger om te leven met de gedachte dat iemand gedwongen is geweest keuzes te maken die niet goed voelden.
Ik vind veel mensen egoïstisch daarin. Wie zijn wij om te bepalen welke keuzes een ander moet maken? Ook als dat de meest rationele keuze is?
Liever iets korter leven maar een leven geleefd hebben waar ik mij goed bij voelde, dat bij mij paste en waar ik gelukkig van werd, dan zo verstandig mogelijk leven, om de tijd op aarde te rekken. Geluk zit hem voor mij in de kwaliteit, niet in kwantiteit. Ik hoop dat mijn ooit nabestaande er ook zo in staan.
Het verliezen van dierbaren is heel erg. Maar ook “gewoon” onderdeel van het leven. De dood kun je niet voorkomen. Vroeg of laat komt hij voor iedereen
Edit: typo’s
Sizzle schreef:Wisselwerking met niet direct relevante medicatie wordt zelden vast vooraf onderzocht, dus geen idee waar je die fantasie vandaan hebt.
Popstra schreef:wat een dood doener weer....
Heb jij uberhoupt al verlies van naasten mee gemaakt? Vader..moeder...broer..je geliefde...kind???? Mensen waar je enorm veel van houd en die dichtbij je zijn?
Geloof me, je leven word daarna nooit meer hetzelfde.
En dan zeg je dit soort dingen ook niet meer zo laconiek.
Zebrastreep schreef:[/quote]@sizzle
Grapefruit is bij eigenlijk bijna alle medicatie niet goed om te gebruiken. Ik denk dat de pil nog meer rommel is (hoeveel meiden zich wel niet depressief voelen en niet weten dat dit door de pil komt. Ik kan erover meepraten voor mij nooit weer de pil).
oomens schreef:Needje schreef:Ik heb idd meerdere vrouwen in mijn omgeving met klachten rondom de menstruatie/buik sinds de enting.
Ik gelukkig zelf niet.
Iedereen heeft altijd wel meerdere vrouwen in mijn omgeving met klachten rondom de menstruatie/buik. Period.
Als dat sinds de vaccinaties ineens niet meer zo zou zijn, dan zou je je pas zorgen moeten gaan maken.
Sizzle schreef:Exitium, wellicht theoretisch wel maar ik heb ooit voor mijn eigen interesse destijds eens konkreet gezocht of het ook echt in de schappen ligt en heb in een standaard supermarkt in een standaard koelvak (dus niet de speciale open kaas afdeling) eigenlijk nog nooit iets gevonden met een „au lait cru“ bemerking erop.
Wellicht is het tegenwoordig wat meer gebruikelijk, maar dan nog staat het dan gewoon op het label.