Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:01

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:18

Gisteren bij “Feiten en Fabels” werd verteld dat (uit mijn hoofd) van iedere 1000 besmette personen er 17 in het ziekenhuis komen (cijfers van dit voorjaar). Met 4000 nieuwe positieven per dag komen daar dus 68 van het ziekenhuis. Een week met dagelijks 4000 nieuwe positieven levert dus tussen 450 en 500 ziekenhuisopnames op.
En dat zijn aantallen die over een langere periode niet zijn op te vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:27

lenaa_tje schreef:
safina schreef:

Alle GGD'en zijn overgeschakeld of aan het overschakelen. Sommige GGD'en doen nog wel de echt lastige of risicovolle situaties. Zorg, onderwijs, mensen die kwetsbaar zijn etc. Maar verder is het zelf contacten informeren.

Dat zal alleen mijn directe ervaring is dat ze hier gewoon bellen. Gister is mijn leerling die onder de 18 is gebeld door de ggd dat er iemand in haar voetbal team Corona heeft en dat daar direct contact is geweest. Dit is onder de 18, waar geen afstand is geweest maar word dus nog wel gebeld. Dus wat jij stelt is gewoon niet overal zo.

Dat schrijf ik toch? Lastige en risicovolle situaties worden soms nog wel gedaan. Maar kinderen onder de 18 op heel veel plekken ook al niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:31

Popstra schreef:
Jemig bizar zoveel besmettingen er bij. Je zou bijna denken het griepvirus gemuteerd is in Covid

( ben geen complot denker)

Als je dus kijkt naar de symptomen van de lichte covid... dan lijkt het heel sterk op een verkoudheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:56

Popstra schreef:
Jemig bizar zoveel besmettingen er bij. Je zou bijna denken het griepvirus gemuteerd is in Covid

( ben geen complot denker)

En dat terwijl het griepseizoen nog niet eens begonnen is. Ik kreeg vandaag de uitnodiging voor de griepprik :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:58

Het is ook nog vroeg voor het griepseizoen. De griepprikken worden altijd een paar weken gegeven voor de opkomst van de griep, voor zover dat te voorspellen valt. En ze worden nu zo'n beetje gegeven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:02

wij hebben de uitnodiging voor de griep- en pneumokokkenprik al binnen. Helaas moet mijn man een week eerder dan ik, dus dubbel risico. Het is in een wijkcentrum, je moet met mondkapje op en ontblote arm binnenkomen na de gezondheidscheck.
Ik heb 1 keer een griepprik gehad in het verleden en ben nog nooit zo ziek geweest, maar kreeg een mail van de huisarts dat ik dit jaar moet om mijn man te beschermen, omdat ik in het onderwijs werk en hij 78 is. Ik ben echter met pensioen (weet de huisarts niet) en kom al sinds 11 maart amper de deur uit. Maar ik doe het maar, als ik dan ziek word, weet ik dat het van die stomme griepprik is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:05

Ik wil ook een griepprik. Maar kan pas weer bellen als iedereen geweest is. Dan is duidelijk of er nog vaccins over zijn.

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:05

Ik heb een vraagje! ik ben net gebeld voor de uitslag (wat ik heb gemist) maar ze hebben 2x achter elkaar gebeld, met een minuut ertussen. en binnnen 1 dag, ik heb ,me gisteren laten testen. Gaat hier nou iets fout, want toen we daar waren zeiden ze dat het 2-3dagen kan duren voor de uitslag. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:06

Morrie schreef:
wij hebben de uitnodiging voor de griep- en pneumokokkenprik al binnen. Helaas moet mijn man een week eerder dan ik, dus dubbel risico. Het is in een wijkcentrum, je moet met mondkapje op en ontblote arm binnenkomen na de gezondheidscheck.
Ik heb 1 keer een griepprik gehad in het verleden en ben nog nooit zo ziek geweest, maar kreeg een mail van de huisarts dat ik dit jaar moet om mijn man te beschermen, omdat ik in het onderwijs werk en hij 78 is. Ik ben echter met pensioen (weet de huisarts niet) en kom al sinds 11 maart amper de deur uit. Maar ik doe het maar, als ik dan ziek word, weet ik dat het van die stomme griepprik is.

Ik ben nog nooit een minuut ziek geweest van heel die griepprik. Toch gek dat sommige mensen daar veel gevoeliger voor zijn dan andere.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:06

Wordt het ook niet getoond via digiD?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:10

Blue_Eyes schreef:
Ik ben nog nooit een minuut ziek geweest van heel die griepprik. Toch gek dat sommige mensen daar veel gevoeliger voor zijn dan andere.

Heeft ook te maken in hoeverre je kippeneiwit kunt verdragen.
Ik heb altijd enorm dikke arm en mijn man heeft nergens last van

Pebbles12

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:11

En ik ben ook wel benieuwd tot hoelaat ze bellen in de avonden voor de uitslagen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:13

Citaat:
mijn moeder nam nooit de griepprik. Was ook nooit ziek. Totdat ze in het bejaardencentrum was en maar meedeed.
De hele winter is ze zooo ziek geweest. Gelukkig hoefde ze de winter erop niet meer en toen ging het goed. Mijn man, 77 nooit ziek of heel kort, heeft uitnodiging voor griepprik gehad. Hij gaat niet want is bang voor ziekte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:17

Mijn man (78) krijgt griepprik en pneumokokken. Ik zou graag alleen die pneumokokken krijgen, maar daar beginnen ze niet aan, moet ik eerst 70 voor zijn.
Ze zijn niet zo scheutig hier, ik wilde ook graag de enting tegen gordelroos, moest ik zelf betalen, kost 150 euro, maar mooi dat ik hem niet kreeg.
Kippe-eiwit, als ik het eet, heb ik nergens last van, maar dat zal wel anders zijn dan wanneer ze het inspuiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:19

Morrie bij mij dus ook
Ik moet meestal uurtje na inspuiten bij arts in de buurt blijven ivm reactie
Inspuiten is heftiger dan eten.

Maar heb het er voor over, zo bescherm je toch jezelf

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:19

Ah, goed dat jullie het over de griepprik hebben, ik ga morgen gelijk bellen met mijn huisarts. Vorig jaar kreeg ik hem ook als gezonde twintiger. Ik was er voor iets anders en toen werd gevraagd of ik ook gelijk de griepprik wilde hebben :) Gelukkig geen klachten gehad, alleen een beetje spierpijn.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:20

Pebbles12 schreef:
Ik heb een vraagje! ik ben net gebeld voor de uitslag (wat ik heb gemist) maar ze hebben 2x achter elkaar gebeld, met een minuut ertussen. en binnnen 1 dag, ik heb ,me gisteren laten testen. Gaat hier nou iets fout, want toen we daar waren zeiden ze dat het 2-3dagen kan duren voor de uitslag. :)

Kun je de uitslag online al zien?
Positieve uitslagen worden altijd gebeld
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:22

bedankt voor je reactie! Waar zou je het dan kunnen zien? digit gaat via post en hebben we al aangevraagd maar wel een beetje te laat dus daar kunnen we niks mee nu :j

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:23

we hebben trouwens ook online een afspraak gemaakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:24

Bij een vaccinatiecentrum kun je hem (vaccinatie tegen gordelroos) gewoon krijgen (wel moet je geloof ik 50+ zijn).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:24

Brussel gooit alles weer aardig op slot. Zou me niet verbazen dat onze grote steden daar ook achteraan gaan.

Cafés, thee- en koffiezaken en feestzalen sluiten in Brussel vanaf morgenochtend 07.00 uur voor zeker een maand de deuren. Ook gaan de sportkantines dicht. Verder wordt het nuttigen van alcohol in de publieke ruimte in heel Brussel verboden, zo hebben de crisisautoriteiten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bepaald.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:25

Pebbles12 schreef:
bedankt voor je reactie! Waar zou je het dan kunnen zien? digit gaat via post en hebben we al aangevraagd maar wel een beetje te laat dus daar kunnen we niks mee nu :j

Via: https://coronatest.nl/

Heb je nog geen digid? Ook nooit gebruikt voor belastingen of zorgverzekering oid?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:25

Ik mag de griepprik maandag halen

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:26

mag schreef:
Pebbles12 schreef:

Via: https://coronatest.nl/

Heb je nog geen digid? Ook nooit gebruikt voor belastingen of zorgverzekering oid?

aah okee, ja ik dacht al dat je het via digit moest doen, we hebben het al aangevraagt. :o