Majabeestje schreef:Joman schreef:Ik vind het nog steeds interessant om te lezen.
Men doelt meer op het gehak van HC, dat begint behoorlijk irritant te worden.
Klopt.
OK, prima

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Majabeestje schreef:Waarom vergelijken we steeds met Spanje? Ik meen toch dat de situatie daar niet te vergelijken was met hier? Een beetje meekijken hoe het in andere landen gaat snap ik, maar als je het zo graag wil hebben over Spanje dan ga je toch op een Spaans forum? Of is daar geen bokt?
Ik heb eerder aangeboden het hier niet meer over Spanje te hebben, maar kreeg toen juist de vraag van diverse mensen om dat wel te doen omdat ze het interessant vinden.
En nee, Spanje heeft geen Bokt, maar wel veel informatie die ik net zo goed volg. Mijn interesse in Nederland is zeker zo groot, gezien mijn hele gezin daar bijna woont.
MoniqueT schreef:Majabeestje schreef:Waarom vergelijken we steeds met Spanje? Ik meen toch dat de situatie daar niet te vergelijken was met hier? Een beetje meekijken hoe het in andere landen gaat snap ik, maar als je het zo graag wil hebben over Spanje dan ga je toch op een Spaans forum? Of is daar geen bokt?
Ik heb eerder aangeboden het hier niet meer over Spanje te hebben, maar kreeg toen juist de vraag van diverse mensen om dat wel te doen omdat ze het interessant vinden.
En nee, Spanje heeft geen Bokt, maar wel veel informatie die ik net zo goed volg. Mijn interesse in Nederland is zeker zo groot, gezien mijn hele gezin daar bijna woont.
Loretta schreef:Ze kunnen je zelfs in huis beboeten als je daar een feestje aan het bouwen bent. Dus ja het geldt ook op priveterrein.
Oscar schreef:Precies, laten we elkaar steunen als dat kan. En ik vind het ook interessant om te lezen hoe het er elders aan toe gaat. Kan me ook goed voorstellen dat als je in een ander land zit en nu gedwongen minder contacten hebt dat je dan een stuk steun kunt vinden bij mensen die helaas in hetzelfde schuitje zitten. Wat mij betreft ben je meer dan van harte welkom hier in dit topic.
Even een hersenspinsel. Binnenkort moet ik weer voor behandeling in het ziekenhuis zijn. Ik zat eraan te denken om iets leuks/lekkers mee te nemen voor de personeelsleden, maar zou dat nu nog wel mogen?
Destination schreef:Loretta schreef:Ze kunnen je zelfs in huis beboeten als je daar een feestje aan het bouwen bent. Dus ja het geldt ook op priveterrein.
Dat was alleen in België, toch? Of heb je ergens een bron waar staat dat het ook over feestjes gaat? In het artikel van RTL Nieuws wordt duidelijk gesproken over privéterrein.
Overigens valt het verzorgen van dieren onder noodzakelijke bewegingen, dus ik betwijfel of de regels dan gelden. Op een pensioenstal met 150 paarden kunnen dan immers niet alle paarden door hun eigenaar verzorgd worden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ren-boetes
Pandora2 schreef:UZ Brussel neemt vanaf gister van iedereen die binnenkomt een ct-scan van de longen.
10% was besmet maar hadden geen corona-klachten.
Van de zwangere vrouwen die binnengebracht werden om te bevallen, was 2 op 10 besmet.
Bron: Prof De Mey nieuws 13h
Oscar schreef:Even een hersenspinsel. Binnenkort moet ik weer voor behandeling in het ziekenhuis zijn. Ik zat eraan te denken om iets leuks/lekkers mee te nemen voor de personeelsleden, maar zou dat nu nog wel mogen?
Joman schreef:Ook bij een pensionstal moet je 1,5 meter afstand houden en mag je niet samenscholen. Dat lijkt me toch wel als een paal boven water staan?
Welke regel zou nog meer van toepassing moeten zijn?
Loretta schreef:Destination schreef:
Hoe bedoel je dat? Pensionstallen zijn in principe privéterrein.
Ze kunnen je zelfs in huis beboeten als je daar een feestje aan het bouwen bent. Dus ja het geldt ook op priveterrein.
Marie_Anne schreef:Loretta schreef:
Ze kunnen je zelfs in huis beboeten als je daar een feestje aan het bouwen bent. Dus ja het geldt ook op priveterrein.
Volgens mij kan dit niet hoor, je in huis beboeten. Niet met de maatregelen die nu zijn getroffen in ieder geval.
Astorga schreef:Pandora2 schreef:UZ Brussel neemt vanaf gister van iedereen die binnenkomt een ct-scan van de longen.
10% was besmet maar hadden geen corona-klachten.
Van de zwangere vrouwen die binnengebracht werden om te bevallen, was 2 op 10 besmet.
Bron: Prof De Mey nieuws 13h
Maken ze ct-scans van alle zwangere vrouwen? Dat vind ik wel een heel heftige maatregel gezien de strakingsbelasting voor het ongeboren kind.
Joman schreef:Marie_Anne schreef:
Volgens mij kan dit niet hoor, je in huis beboeten. Niet met de maatregelen die nu zijn getroffen in ieder geval.
De regels zijn zo, dat gemeenten meer bevoegdheden krijgen om maatregelen op te nemen en te handhaven. Dit kan dus per gemeente verschillen.
Citaat:Burgemeesters kunnen gebieden aanwijzen waar groepsvorming verboden is. Het kan gaan om parken, stranden of wijken. Bij groepen van 3 of meer die geen anderhalve meter afstand houden, wordt gehandhaafd.
Citaat:De bestaande maatregelen wil de overheid ook beter kunnen handhaven. Daarom krijgen burgemeesters de mogelijkheid om via een noodverordening makkelijker en sneller op te kunnen treden. Burgemeesters kunnen specifieke locaties sluiten, zoals parken, stranden en campings. Er kunnen ook boetes worden opgelegd.
raket schreef:Oscar, als verpleegkundige in het ziekenhuis weet ik wel een beetje hoe het gaat.
Dingen die uit een pot gegeten moeten worden kan per definitie niet.
Maar bijvoorbeeld kleine reepjes chocolade die per stuk verpakt zitten en in een grote verpakking zitten kunnen wel.
Of een lief kaartje. Gemeende woorden worden erg gewaardeerd. En pennen zijn we áltijd kwijt bijvoorbeeld! Ze hebben bij de Action erg leuke, tenminste ze verdwijnen snel....
Wat lief dat je er aan denkt!
Marie_Anne schreef:Joman schreef:
De regels zijn zo, dat gemeenten meer bevoegdheden krijgen om maatregelen op te nemen en te handhaven. Dit kan dus per gemeente verschillen.
Om gebieden aan te wijzen waar kan worden gehandhaafd ja. Niet in iemands huis. Volgens mij heeft Rutte dat zelfs nog zijdelings genoemd tijdens die persconferentie.Citaat:Burgemeesters kunnen gebieden aanwijzen waar groepsvorming verboden is. Het kan gaan om parken, stranden of wijken. Bij groepen van 3 of meer die geen anderhalve meter afstand houden, wordt gehandhaafd.Citaat:De bestaande maatregelen wil de overheid ook beter kunnen handhaven. Daarom krijgen burgemeesters de mogelijkheid om via een noodverordening makkelijker en sneller op te kunnen treden. Burgemeesters kunnen specifieke locaties sluiten, zoals parken, stranden en campings. Er kunnen ook boetes worden opgelegd.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-krijgen
Destination schreef:opisop_shop schreef:Die verscherpte maatregelen, gelden die ook op pensionstallen bijvoorbeeld?
Hoe bedoel je dat? Pensionstallen zijn in principe privéterrein.
Joman schreef:Dat is toch precies wat ik zeg
Loretta schreef:Over dat bij mensen thuis handhaven dat heb ik uit dit artikel.
Alleen wanneer er signalen binnenkomen dat er een groot feest bij iemand thuis gaande is.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ren-boetes