Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rennie89 schreef:Als je deelneemt aan het verkeer dan moet je ook ervoor zorgen dat er doorstroming is en houd je aan de snelheid, wel geen irritaties bij andere op of gevaarlijke situaties veroorzaken. Veiligheid is het belangrijkste…
Rennie89 schreef:Als je deelneemt aan het verkeer dan moet je ook ervoor zorgen dat er doorstroming is en houd je aan de snelheid, wel geen irritaties bij andere op of gevaarlijke situaties veroorzaken. Veiligheid is het belangrijkste…
pien_2010 schreef:Rennie89 schreef:Als je deelneemt aan het verkeer dan moet je ook ervoor zorgen dat er doorstroming is en houd je aan de snelheid, wel geen irritaties bij andere op of gevaarlijke situaties veroorzaken. Veiligheid is het belangrijkste…
Hier ben ik het wel mee eens, met de kanttekening dat het weer en de omstandigheden die snelheid wel moeten toelaten.
Shadow0 schreef:Rennie89 schreef:Als je deelneemt aan het verkeer dan moet je ook ervoor zorgen dat er doorstroming is en houd je aan de snelheid, wel geen irritaties bij andere op of gevaarlijke situaties veroorzaken. Veiligheid is het belangrijkste…
Verkeer niet hinderen en geen gevaarlijke situaties veroorzaken zijn inderdaad belangrijk.
Maar 'geen irritaties veroorzaken' is nogal de zaken omkeren. Als jij niet om kunt gaan met verkeer dat niet precies doet wat jij vindt hoe het hoort, ben je niet geschikt voor het verkeer. Mensen praten het veel te veel goed dat ze boos worden, geirriteerd reageren, dat anderen maar aan de kant moeten, dat je een soort van God gegeven recht hebt om de maximum snelheid te MOETEN rijden.
Nee. Ik snap helemaal prima dat iemand het vervelend vindt als een auto voor hen niet opschiet, en zeker ook als je als buschauffeur vervolgens ook weet dat je daarmee je rittentijden niet haalt... maar... dan nog gebeurt het en moet je daarmee om kunnen gaan. Lukt dat niet meer zonder daar erg boos over te worden, dan ben je niet veilig voor het verkeer.
(En dat vind ik dan weer belangrijk omdat de meeste agressie die ik meemaak ook voortkomt uit situaties waarbij de opgefokte bestuurder zelf niet verder kijkt, en niet doorheeft dat er een prima reden is om meer afstand te houden, niet sneller te rijden, nog niet van baan te verwisselen of wat dan ook. Maar dan dus wel drammen en als het te lang duurt een of andere gevaarlijke inhaalmanouvre proberen in te zetten. )
Anne_GTI schreef:Prima, volgende keer vervalt de volgende rit gewoon. Die passagiers zien maar hoe ze thuis komen. Zal ze de groeten van je doen. Boete voor teveel niet gereden ritten kan ook naar jou?
hagelslag schreef:9 van de 10x omdat mensen geen licht aan hebben en ze niet goed zichtbaar zijn.
De andere keren omdat er geflitst word. Maar dan vaak alleen na andere vrachtauto chauffeurs, omdat die het seinen wel snappen
Gini schreef:MairiMacBran schreef:Het is óók geen goede instelling op de weg om gevaar te creëren door fors onder de maximumsnelheid te gaan rijden als daar geen reden voor is, gevaar voor de verkeersveiligheid daargelaten.
Wat zijn geldige redenen om onder de maximumsnelheid te rijden?