In Havelte, Drenthe hadden we eerst een bui met onweer en wat druppen. Toen ff droog en windstil. Nu harde regen en wind. Koelt het tenminste af, was bloedhoeren warm vandaag
ellepel
Geplaatst: 02-09-24 20:51
zonnebloem18 schreef:
Het rommelt al zo'n 30 minuten in de verte, maar het gaat heel langzaam onze kant op.
Flitst nu wel heel veel hier, en het regent ook flink!
Het is mooi om ons heen gevlogen. De grote is over Groningen gegaan en de kleine over Leeuwarden. Hier dus wel regen en omringd door flitsen zuid, oost en west de pony's gedaan, maar het onweer is dus niet over ons heen getrokken.
Het hoogtepunt ging hier gelukkig net langs heen, maar idd continu flitsen en rommelen in de verte. Daarna even een buitje maar zijn er nog aardig goed van afgekomen.
Zaten jullie hier aardig in de buurt Earth! Was idd bijzonder licht hè?
In het zuiden zijn de buien die nu in België (tussen Brussel en antwerpen) hangen te zien. Veel weerlichten.
Tancreda4
Geplaatst: 05-09-24 22:00
Ik vind het echt super bijzonder dat wij vanonder de rook van Schiphol gewoon de bliksem van de buien bij Antwerpen zien blijkbaar! Of zit er ergens nog onweer verstopt dat niet op de radar staat? (Dit is wel precies kant van Antwerpen op). Het blijft maar flitsen. Blijft bijzonder want dat js best een afstand vanaf Ter Aar naar Antwerpen.
Zelfde bui denk ik. Als je ziet dat het in omgeving Antwerpen ook gewoon hoge weerlichten zijn.
Earth
Geplaatst: 05-09-24 22:03
Nee dat klopt wel. Dat gebeurt wel vaker als er helemaal geen andere wolken tussen hangen. En het is hoogteonweer, dus dan flitst het op enkele kilometers hoogte.
Ik heb midden in die buien gezeten. Het dondert en bliksemt intussen al 2u hier, aantal inslagen in de buurt. Toen de bui naderde zat ik in de bus. Toen ik uit moest stappen was het al redelijk dichtbij en moest nog bijna 10 minuten te voet. Dikke paniek, bijna geen lucht kunnen krijgen, tot ik mezelf dwong stil te staan en een paar keer diep in te ademen. Angst was niet weg, maar de paniek wel. Kon op rustige en veilige manier naar huis verder. Toch weer een overwinning