Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:15

Morgen,

Buiten het feit dat IK WIL dat mijn kinderen nette kinderen worden met fatsoenlijke manieren wil ik ook dat ze mee krijgen dat liefkozen normaal is.
Ik kus en knuffel mijn kinderen in het openbaar, ik vind het normaal dat N zomaar kroeltjes komt vragen.

Had een vriendinnetje zij reeg nooit een zomaar een kus, alleen met verjaardag en aai met slapen.
Zo wil ik dat niet.

MB O is natuurlijk stuk jonger N is 3 en weet heel goed wat wel en niet mag.
Ik vind sorry zeggen en goed maken net zo belangrijk als liefde krijgen en geven.
Moet er niet aandenken dat ze iets doet en vervolgens niks mee doet.
Andersom een kind wat geen genegenheid kan tonen vind ik ook een kwalijke zaak in de opvoeding.

Ik ben streng en sommige dingen misschien te maar als ik zie hoe sommige kinderen zich gedragen ...... zou ik echt niet tof vinden als mijn kinderen dat ook doen.

Nog een dingetje, soms wil N toch even lopen bij uiteten , dat mag maar niet rennen, gillen en ook niet bij andere mensen aan tafel gaan staan.
Tis al voorgekomen dat ze bij vreemden op schoot gaat zitten en dan vraagt, heb jij ook foto op foon?
:= dit is zooooo niet tof echt niet

Cemlys

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 06:30

Hier dit weekend ook op restaurant geweest. Ze is ook een aantal keer in het speelhoekje geweest maar is dan stil en blijft daar ook. Ze weet dat ze niet rond mag rennen. Ze moeten dat soort dingen gewoon leren.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:06

MarcoBorsato schreef:
Even kledingwise: Knippie en Burda baby staan weer vol met toffe inspirerende projecten!

Welke nummers? Burda is iig op les, knippie niet dacht ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:11

Zal morgen eens kijken :) maar heb het meeste al uitgeknipt en getekend liggen voor de komende maanden :+

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:24

Ja daar zijn wij ook heel vrij in, iréne hoeft zowel thuis als in een restaurant niet aan tafel te blijven zitten. Wij kussen en knuffelen veel maar komt vaak vanuit haar, maar als ze niet wil dan zeker niet. Sorry zeggen doen we nog niet aan wel benoemen we wat ze gedaan heeft en wat de ander daarbij voelt en dat het niet fijn is (als ze bijvoorbeeld een ander kindje pijn doet). Ze hoeft niemand een kusje te geven als ze dat niet wil, helaas is mijn schoonmoeder zo iemand die koopt kusjes (tegen alles waar onvoorwaardelijk ouderschap voor staat in) gelukkig roept iréne dan gewoon heel hard nee en loopt weg slim kind.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:25

Cruz zegt wel sorry maar dat komt omdat hij dat van mij overgenomen heeft :+ Als ik weer een nagel in z'n oog steek ofzo, dan zeg ik automatisch sorry. Hij nu dus ook.

Alsjeblieft en dankjewel vind ik niet meer dan normaal, slaan doen we niet. Hij niet en ik ook niet. Als hij dat wel een keer uit woede doet zeg ik wel duidelijk dat ik dat niet leuk vind. Hij mag uiteraard boos zijn maar hij moet ook leren dat op een niet fysieke manier te uiten :D

Wij kussen en knuffelen veel maar als hij geen zin heeft hoeft het niet. :n

Oh en Liti, ik snapte je #metoo wel. Juist ook voor jongens. Het is goed om te leren dat je lijf alleen van jou is en dat daar geen vage grenzen in zijn. Dat wil niet zeggen dat je je grenzen niet goed hebt aangegeven als je wel belaagd bent, dat weet ik zelf ook maar al te goed. Dat is weer een ander verhaal.

Ik heb leuke schoenen voor Cruz gekocht en stiekem nog een verjaardagsoutfit. :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:40

Hier ook veel knuffels en genegenheid. Alstublieft en dank je wel zijn de normale beleefdheidsvormen dus dat moeten ze ook doen. Ik leer hier wel sorry zeggen, zou niet weten waarom het verkeerd is om sorry te zeggen, vind dat dit ook bij de basis hoort. Wil hen niet bijbrengen dat ze zich nooit moet excuseren.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:38

Vind het wel bijzonder om te zien hoe verschillend mensen zijn qua alles.

Kan alleen maar hopen dat de opvoeding die ikzelf als 'ideaal' zie voor mijn kind/kids, dat dat ook lukt om uit te voeren en waar te maken.

Die draak hier is zo ongeveer kwartier aan het huilen geweest omdat ze niet op een kartonnen verpakking mocht zitten, niet met de afstandsbediening mocht en ook niet met mijn telefoon.... Ze zoekt het dan maar uit. Laat het dan gewoon gaan en geef er geen aandacht aan, maar of dit 'het juiste' is? Geen idee.

Ik sta wel echt lijnrecht tegenover liti zo te lezen, mooi om te zien dat je een bepaalde opvoeding echt volgt. Voor ons zou het echt geen optie zijn, krijg er zelfs de rillingen van :D ook vanuit mijn juffenperspectief, maar geloof dat jullie niet voor regulier onderwijs gaan :)

Ik kan me meer vinden in de 'spartaanse' manier van Tita haha kom wel dagje in de leer bij je.

Vandaag in imps en koko broekje:

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:41

Nou de wil van mijn kind respecteer ik niet altijd hoor.

Mevrouw had een ochtendhumeur :wow:
Hele straat kon mee genieten .....

Ik wil niet
Opstaan
Aankleden
Wassen
Geeeeen broek
Neeee geen jurk
Neeeeeee geen onderbroek

Sorry N je moet je mag niet kiezen.

Ziet er wel heerlijk uit :D Afbeelding

MarMar x Mingo super op elkaar afgestemd

Ik mocht ook geen foto maken.

Met uiteten horen kinderen zich te gedragen
Tuurlijk pannenkoekenhuis en van der Valk komt ander publiek dan bij parkzicht of oud sluis
Maar als ik ergens ga eten wil ik ook ontspannen en hoeven andere geen last te hebben van mijn kids

Kijk als Sam bijv dat later niet kan is stuk drukker dan Nora passen wij ons aan en gaan we wellicht bepaalde gelegenheden vermijden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:42

Mies gezelllig kom maar weer keertje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:42

dromertje2 schreef:
Hier ook veel knuffels en genegenheid. Alstublieft en dank je wel zijn de normale beleefdheidsvormen dus dat moeten ze ook doen. Ik leer hier wel sorry zeggen, zou niet weten waarom het verkeerd is om sorry te zeggen, vind dat dit ook bij de basis hoort. Wil hen niet bijbrengen dat ze zich nooit moet excuseren.

Even gauw: https://psychogoed.nl/7-tips-kind-sorry-laten-zeggen/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:46

Maar het verschilt ook denk ik heel erg per kind, per ouder en per combinatie van die twee wat het beste werkt :)
Je zit ook nog met verschillende karakters van kinderen, ouders en hoe die karakters tegenover elkaar staan.

Ik heb een heel gevoelig kind, als ik daar soms per ongeluk te streng of te boos tegen doe kan ie maar zo een hele tijd van slag zijn := sneu gewoon. En echt boos doen of straf geven is hier gewoon eigenlijk nooit nodig :o gewoon uitleggen wat je van m wilt volstaat. Dus waarom zou je dan zo streng zijn :)

Terwijl er natuurlijk ook kinderen zijn die je tot wanhoop drijven en een hardere aanpak nodig zullen hebben omdat ze anders alle perken te buiten gaan :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:54

Echt straffen ben ik niet van. Zeker niet in de vorm van uitsluiten en afzonderen.

Ik probeer veel ruimte te laten voor zijn gevoel en veel te praten. Als hij iets niet mag, mag hij daarom uiteraard boos zijn en er om huilen, maar we gaan niet met spullen gooien of dingen kapot maken. In een boze bui pikken ze toch niks op, dus eerst even uitrazen/-huilen en dan bespreek ik het met hem en dan leid ik hem af met iets anders. Dat werkt vooralsnog goed.

Maar het is een kleine druktemaker zonder zitbillen, dus het is wel een uitdaging om stil zitten in goede banen te leiden. Bijna onmogelijk zelfs :=
We zijn er wel mee bezig, maar ik kan/wil een 2 jarige friemelkont ook niet verplichten een half uur netjes aan tafel te blijven zitten. Daar is hij gewoon nog te jong voor. Ja, als ik Brandweerman Sam aanzet op de iPad, maar daar zijn we vanaf gestapt, aangezien we dan met een filmpjes kijkende zombie aan tafel zaten.

Hij begrijpt het nu allemaal steeds beter, ook ‘als-dan’, dus ik gebruik best wel ooit de ‘eerst nog een hap van dit, dán mag je van tafel om te gaan spelen’. Ook al heeft hij dan pas net 5 minuten gezeten.

Ik vind het soms best lastig hoor, dat goed opvoeden. Lig ook niet altijd op één lijn met mijn man daarin. Of nou ja, hij is het er in de basis mee eens, maar soms stoort het hem enorm dat die van ons niet ‘gewoon stil kan zitten zoals andere kinderen’ en dan wordt hij wel eens een beetje boos. Wat dan weer kolen op het vuur gooien is bij kind natuurlijk en de boel alleen maar oplaait :7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:55

Met kinderen uit eten beperkt zich tot het pannekoekenhuis, de snackbar/eetcafe combi in het winkelcentrum en het restaurant waar we toch altijd de enigste zijn :+
Als we samen uit eten willen, dan brengen we de kinderen wel weg :D veel rustiger :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:58

Oh ja en uit eten gaan doen we idd niet met de kleine erbij, die heeft daar geen geduld voor :+

We gaan aankomend weekend een weekendje weg naar een Roompot park met de schoonfamilie. Ze zijn dan met B van 2, zijn neefje van 10 maanden en zn nichtje van 6 maanden. Beide types die je op een kleed zet met een speeltje en er de rest van de dag geen omkijken naar hebt.
Ze zeggen ook als B is langs geweest dat ze daarna even moeten ademhalen en bijkomen van die kleine wervelwind. Terwijl wij het een gewone actieve peuter vinden. Dat wordt dus nog wat met zn allen in één huis straks _O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:01

Heb veel in horeca gewerkt en oef... Sorry, in een gewoon restaurant zijn kinderen wmb van harte welkom. Maar wel zich gedragen. Dus gewoon aan tafel zitten, kleuren oid. Mogen best even van tafel, maar ik kan de keren niet op 1 hand tellen dat ik met hete/volle borden eten, soepkommen, of dienbladen met glazen (dranken warm en koud) heb moeten balanceren, uitwijken, over kruipende, rollende, glijdende, liggende kinderen heb moeten stappen etc omdat er ineens rennende kinderen uit een hoekje of weet ik het waar vandaan kwamen zetten.

Blijven je kids niet normaal aan tafel zitten, dan kun je niet naar een gewoon restaurant. En er zullen genoeg kids zijn waarbij het gewoon niet lukt om ze een hele tijd aan tafel te laten zitten. Helemaal niet erg, maar pas je dan aan en kies een restaurant waar er speelgelegenheid is, of iets in die richting. Het is niet alleen vervelend voor andere gasten, maar het kan ook nog eens gevaarlijk zijn.

Ik hoop dat Synne gewoon lekker meekan etc maar anders ga ik liever niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:07

Hier moet ik me met de oudste ook aanpassen. Ik ondervind dat soms een andere aanpak, wel het resultaat geeft of geen megacrisis te weeg brengt.
Maar hij heeft wel heel veel nood aan structuur en regelmaat en duidelijkheid. T is nu vakantie, en het is er aan te zien, zijn routine van naar school gaan helemaal weg.
Je kan dus wel zeggen zo ga ik het doen, maar in de praktijk moet je je sols aanpassen.
Hebben hier een hele weg afgelegd, verschillende methodes geprobeerd, achteraf gezien waren sommige niet echt de beste maar je probeert.
Ik krijg van familie soms de commentaar, vooral naar de oudste toe, dat ik strenger moet zijn en dat hij dat bij hun niet doet en zo braaf is als een engeltje. Daar word ik soms wel moe van aangezien ik weet dat hij bij "vreemden" alles opkropt en enkel sociaal wenselijk gedrag vertoont.

En de jongste is dan weer een wervelwind die al heel goed weet en laat zien wat hij niet wilt en veel actiever is dan [naam] op die leeftijd.
Zijn we ook niet gewoon.

Hier gaan we met de kinderen niet op restaurant
2 weken geleden, sinds lang, nog eens naar lunch garden geweest. Maar dat was wel eten en terug weg. Langer zou voor niemand ontspannend zijn geweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:07

Nee mijn kind was ook heel gevoelig tot anderhalf

Maar nu met 3 is ze mega bijdehand en als ik zo opvoed als sommige in dit topic dan loopt ze zo over je heen

Mevrouw kan ook antwoorden geven wat je stof tot nadenken geeft

MB artikel is ook niet altijd het juiste hè is ook door iemand geschreven met bepaalde visie's
Kan me er niet geheel in vinden

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:09

verootjoo schreef:
Maar het verschilt ook denk ik heel erg per kind, per ouder en per combinatie van die twee wat het beste werkt :)
Je zit ook nog met verschillende karakters van kinderen, ouders en hoe die karakters tegenover elkaar staan.

Ik heb een heel gevoelig kind, als ik daar soms per ongeluk te streng of te boos tegen doe kan ie maar zo een hele tijd van slag zijn := sneu gewoon. En echt boos doen of straf geven is hier gewoon eigenlijk nooit nodig :o gewoon uitleggen wat je van m wilt volstaat. Dus waarom zou je dan zo streng zijn :)

Terwijl er natuurlijk ook kinderen zijn die je tot wanhoop drijven en een hardere aanpak nodig zullen hebben omdat ze anders alle perken te buiten gaan :=

Ja dit wilde ik ook nog zeggen! 'Spartaans' past niet bij ons, niet bij ons als ouders en niet bij ons kind want hij wordt daar alleen maar opstandiger van. Het is een boef, maar hij is niet dwars. Dat wil niet zeggen dat we nooit boos worden en dat hij soms iets moet doen wat hij niet wilt maar constant de strijd aangaan werkt niet.

Wil ik nog even aan toevoegen, we stellen ons allemaal verdomd kwetsbaar op als we vertellen over onze opvoeding. Het is dan echt bijzonder onaardig om te zeggen dat je ergens de rillingen van krijgt. Niet chique. En al helemaal niet om je dan achter je functie te verschuilen.

We doen het allemaal anders, klaar. We zijn allemaal jonge ouders dus laten we elkaar een beetje respecteren op dat gebied. Persoonlijk denk ik ook dat hoe je ook je best doet, het worden allemaal mondige pubers die straks hun eigen pad kiezen.

PS Litilaura kiest straks voor het Montessori, dat is een ander type onderwijs maar geen compleet andere wereld.

PPS We gaan wel uit eten met O, ik vind dat ook belangrijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:10

tita schreef:
Nee mijn kind was ook heel gevoelig tot anderhalf

Maar nu met 3 is ze mega bijdehand en als ik zo opvoed als sommige in dit topic dan loopt ze zo over je heen

Mevrouw kan ook antwoorden geven wat je stof tot nadenken geeft

MB artikel is ook niet altijd het juiste hè is ook door iemand geschreven met bepaalde visie's
Kan me er niet geheel in vinden

Ik ook niet. Maar ieder zijn visie er over. En welke visie is de juiste? Ik denk diegene die het besre bij je kind past.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:12

Grappig inderdaad al die verschillen. Ik denk dat ik meer aansluit bij jouw manier van opvoeden Michelle. Als ik "nee" zeg heeft dat een reden en dan kan hij hoog en laag springen, maar het blijft "nee".

S. heeft ook geen zitvlees, ténzij hij iets te knagen heeft. Dus naar restaurants neem ik hem gerust mee. Heerlijk juist, mijn man en ik zijn beiden gek op lekker (uit) eten. Ik moet er niet aan denken dat je op vakanties bijvoorbeeld overgeleverd bent aan friet en pannenkoeken.

Idd een leuk setje zo tita!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:14

Ik snap mies wel hoor

Zij heeft meer referentiekader en vergelijkingsmateriaal

Niet elke manier van opvoeden leid tot gezonde normale wereldburger

En je mag best je mening geven

Wij hebben Dalton bezocht en holy cow wat is dat voor onderwijs.....

Maar we gaan erg off-topic wellicht gaat iemand temmen

Niwla
Leuk hè toen ik de legging binnen had dacht ik :r hoe ga ik dat combineren
Had caramel verwacht niet roze en glittergoud
Laatst bijgewerkt door tita op 09-04-19 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:15

tita schreef:
Ik snap mies wel hoor

Zij heeft meer referentiekader en vergelijkingsmateriaal

Niet elke manier van opvoeden leid tot gezonde normale wereldburger

En je mag best je mening geven

Wij hebben Dalton bezocht en holy cow wat is dat voor onderwijs.....

Maar we gaan weg off-topic wellicht gaat iemand temmen

Ik heb ook in het onderwijs gewerkt en daar neem ik ook dingen uit mee, maar ik vind het echt een kútopmerking om te zeggen dat je ergens de rillingen van krijgt. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:16

Ik snap jou ook MB

Rotte appels zitten ook bij elke laag van de bevolking
Laatst bijgewerkt door tita op 09-04-19 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:16

Opvoeding veranderd ook met je kind mee, denk ik?
Nu doe ik het zo, maar als hij over een jaar net zo’n bijdehante is als die van Tita worden mijn methodes ook wel een stukje anders toegepast.

En nu tijdens de zwangerschap is ook alles anders. Mijn energielevel is prut en mijn mobiliteit is ver beneden het dieptepunt. Dus dat heeft absoluut effect op een hoop zaken. Van de zomer gaat alles weer in het gareel.

Ik ken alleen Montessori, heb vroeger geen ander onderwijs gehad. Maar heb er geen wereldvreemde kinderen vanaf zien komen, alleen heel breed ontwikkelde, sociale en zelfstandige kinderen die goed wisten wat ze goed en minder goed konden.