Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:42

Lestrange01 schreef:
Aan dat mijn vriendin waarmee ik al drie jaar een relatie heb het uit heeft gemaakt op kerst zojuist omdat ik aseksueel ben

WAAROM NU. NU MOET IK VROLIJK DOEN MET FAMILIE terwijl ik alleen maar wil huilen. |( |(

Had ze niet twee dagen kunnen wachten??? K ben 2 maanden geleden uit de kast gekomen en NU PAS maakt ze het uit, PRECIES OP KERST

Om eerlijk te zijn had ik uit de berichten die je soms plaatste al kunnen afleiden dat dit vroeg of laat zou kunnen gebeuren... Maar man, kerst is nu toch ook wel de slechtste dag die je kan uitkiezen pffft... :(:)
Wel 'speciaal' dat ze zich dit pas na drie jaar realiseert, klinkt eerder als een excuus. Heel veel sterkte...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 20:43

deksel schreef:
Ik eet sinds kort veganistisch. Ook dus nu tijdens het kerst diner. Dit wordt niet zo serieus genomen door een deel van m'n familie. Telkens opmerkingen als 'ja hier is wel een koe voor doodgegaan' 'oooohhh wat je nu eet is pas slecht voor de natuur' 'oohh daar zijn allemaal dieren voor dood gegaan'. Heb hartstikke m'n best gedaan om lekker eten te maken. Gelukkig vonden m'n ouders het wel hartstikke lekker (en ik ook). Godver, wat poedersuiker.

Wacht even ze komen bij jou thuis eten en maken zulke rot opmerkingen steeds, zelfs als ze weten / zien dat jij dit niet kunt waarderen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:18

Ineke2 schreef:
deksel schreef:
Ik eet sinds kort veganistisch. Ook dus nu tijdens het kerst diner. Dit wordt niet zo serieus genomen door een deel van m'n familie. Telkens opmerkingen als 'ja hier is wel een koe voor doodgegaan' 'oooohhh wat je nu eet is pas slecht voor de natuur' 'oohh daar zijn allemaal dieren voor dood gegaan'. Heb hartstikke m'n best gedaan om lekker eten te maken. Gelukkig vonden m'n ouders het wel hartstikke lekker (en ik ook). Godver, wat poedersuiker.

Wacht even ze komen bij jou thuis eten en maken zulke rot opmerkingen steeds, zelfs als ze weten / zien dat jij dit niet kunt waarderen?

Nee ik woon nog bij mijn ouders. We hebben het uitgepraat en wordt niet meer gedaan. Ben benieuwd.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:46

Lestrange01 schreef:
Aan dat mijn vriendin waarmee ik al drie jaar een relatie heb het uit heeft gemaakt op kerst zojuist omdat ik aseksueel ben

WAAROM NU. NU MOET IK VROLIJK DOEN MET FAMILIE terwijl ik alleen maar wil huilen. |( |(

Had ze niet twee dagen kunnen wachten??? K ben 2 maanden geleden uit de kast gekomen en NU PAS maakt ze het uit, PRECIES OP KERST

:(:) Wat klote zeg... PB maar als je daar behoefte aan hebt hoor, weet niet hoe goed ik ben in advies betreft liefdesverdriet, maar mijn vriendin zegt altijd dat ik een goed luisterend oor ben, so yeah.

Ik erger me aan de sfeer hier thuis en dan vinden mensen het gek dat ik zo graag werk, joe ik ontvlucht de sfeer, is toch vrij duidelijk :evaw:

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:11

Dat mijn vriend ook maar denkt dat ik het leuk vind om te horen/zien hoe zijn kerst was. En Oja dat ik ook ff enthousiast ga zijn over zijn kados. Doe normaal en haal die zooi uit het huis. Je denkt toch werkelijk niet dat ik een klok ga ophangen die jij van je moeder hebt gekregen. Flikker op!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:18

@Lau: je doet het niet handig. Jij en zijn ouders wilden elkaar niet zien met kerst. Dan moet je nu niet gaan zitten mokken. Handiger is het om je vriend zijn verhalen enthousiast aan te horen, zodat je nu al de fundering legt om volgend jaar ook weer niet te hoeven. Zij hadden het gezellig zonder jou en jij hebt je ook best vermaakt toch? Zelfs als dat niet zo was ... En je vriend mag het toch best gezellig gehad hebben en fijne kado's gekregen hebben? Het pleit niet voor zijn ouders en niet voor je vriend dat jij volkomen genegeerd bent door hen en hem. He should grow a pair (hoewel ik laatst ergens gelezen heb waarom vrouwen sterker zijn dan mannen, maar da's 18+).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:34

Maflinger_S schreef:
@Lau: je doet het niet handig. Jij en zijn ouders wilden elkaar niet zien met kerst. Dan moet je nu niet gaan zitten mokken. Handiger is het om je vriend zijn verhalen enthousiast aan te horen, zodat je nu al de fundering legt om volgend jaar ook weer niet te hoeven. Zij hadden het gezellig zonder jou en jij hebt je ook best vermaakt toch? Zelfs als dat niet zo was ... En je vriend mag het toch best gezellig gehad hebben en fijne kado's gekregen hebben? Het pleit niet voor zijn ouders en niet voor je vriend dat jij volkomen genegeerd bent door hen en hem. He should grow a pair (hoewel ik laatst ergens gelezen heb waarom vrouwen sterker zijn dan mannen, maar da's 18+).

Ik had ze best willen zien hoor. Gewoon om een goede vriendin te zijn. Ik heb een Mwha kerst gehad. Last minute uitgenodigd bij een vriendin maar meer omdat ze het zielig vonden voor mij. Hij mag het zeker gezellig hebben. Maar net zoals daar hoeft dat niet besproken te worden. Ik ben daar ook een verboden onderwerp. Dus zij hier ook... En die kados hoeft hij gewoon niet in mijn gezicht te duwen. Ik heb namelijk voor iedereen kados gekocht. 3x raden wie er niks heeft gekregen. Juist ik.... ik heb zelfs de kados voor zijn ouders en zus staan inpakken gewoon omdat hij te lui was. Maar wie is de boeman juist ik.... Terwijl ik altijd de persoon ben die zegt bel je moeder ff, ga even naar je ouder bel je oma even. Maar dat verteld hij er nooit bij. Nee hij kan alleen naar zijn ouders gaan om te klagen als we een keer ruzie hebben.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:41

:(:) Wat rot voor je Lau, het kan zo kl*te zijn als het niet klikt met je schoonfamilie. En helemaal als je je zo buitengesloten voelt en niet gesteund door je vriend. Verboden onderwerp daar zijn is helemaal bizar. Hoop voor je dat je morgen in elk geval een betere dag hebt met kerst. Nogmaals sterkte

Ik erger mezelf even aan mijn rug. Zit aan flinke dosis pijnstillers (morfine) voor mijn hernia en probeer echt rustig aan te doen. Maar nadat we vandaag uit eten zijn geweest is het ondanks de pijnstilling (en wat extra) toch weer flink mis.. Echt even baalmoment omdat ik al zoveel soorten tegen de pijn heb geslikt, ik echt mijn best doe rustig aan te doen, mijn dochter al amper til of draag en toch blijft het steeds kl*te.. -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:47

Sorry Lau, maar ik begrijp keer op keer dat je vriend jou niet steunt. Dáár zit volgens mij je probleem, niet bij je schoonouders en/of bij jou. Als je schoonouders blijkbaar denken dat jij niet "leuk meedoet", om wat voor reden dan ook, dan kan jij misschien je verwachtingen richting hen bijstellen en inderdaad niet meer "leuk meedoen". Dus ook het je vriend zelf uit laten zoeken richting zijn ouders en grootouders. Dus geen kadoos voor hem inpakken, niet zeggen dat ie eens bij zijn ouders langs moet gaan of zijn oma moet bellen. Hij is volwassen, hij "kannet selluf".

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:51

Maflinger_S schreef:
Sorry Lau, maar ik begrijp keer op keer dat je vriend jou niet steunt. Dáár zit volgens mij je probleem, niet bij je schoonouders en/of bij jou. Als je schoonouders blijkbaar denken dat jij niet "leuk meedoet", om wat voor reden dan ook, dan kan jij misschien je verwachtingen richting hen bijstellen en inderdaad niet meer "leuk meedoen". Dus ook het je vriend zelf uit laten zoeken richting zijn ouders en grootouders. Dus geen kadoos voor hem inpakken, niet zeggen dat ie eens bij zijn ouders langs moet gaan of zijn oma moet bellen. Hij is volwassen, hij "kannet selluf".

En dat is zo moeilijk, want als hij dat niet doet heb ik het gedaan. Want hij zal wel niet van mij met ze mogen bellen. Of ik zou tussen het contact in staan. Hoe dan ook ik heb gedaan. Hoe ironisch want in elke situatie ben ik de gebeten hond.

Het voelt gewoon een beetje alsof ik het nooit goed kan doen. Het is altijd Laura pas je aan, Laura houd je mond en vooral LAURA DOE NORMAAL. Ja gaat lekker makkelijk met mijn autisme maar Thanks! Zal de volgende keer “normaal” doen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:02

Dat is ook precies wat je elke keer schrijft: wat je ook doet, het is toch niet goed. Laat ze maar gewoon in hun eigen sop gaar koken, je vriend incluis. Als hij jou niet steunt, is hij gewoon een aardappel, een druif, een zak hooi.

:(:)
Helpt het als je je onderschrift af en toe eens leest en erover mediteert.
Je normale zelf heeft volgens mij prima in de gaten hoe het zit.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:09

Maflinger_S schreef:
Dat is ook precies wat je elke keer schrijft: wat je ook doet, het is toch niet goed. Laat ze maar gewoon in hun eigen sop gaar koken, je vriend incluis. Als hij jou niet steunt, is hij gewoon een aardappel, een druif, een zak hooi.

Ja misschien moet ik het ook maar opgeven. Maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.

Ik denk ook dat mijn “normale” ik alles prima door heeft. Maar als het zo vaak gezegd word ga je bijna geloven de je zo anders bent.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:23

Je hebt het gewoon slecht getroffen.

(Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat je een moederskindje hebt getroffen en dat met welke vriendin hij ook thuis komt, het niet goed is. Jij bent een relatief makkelijk doelwit want alles wat er aan jou niet zou deugen komt door jouw autisme. Da’s makkelijk, want kunnen ze lekker blijven oordelen en hoeven ze zelf niets te veranderen.)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:30

Maflinger_S schreef:
Je hebt het gewoon slecht getroffen.

(Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat je een moederskindje hebt getroffen en dat met welke vriendin hij ook thuis komt, het niet goed is. Jij bent een relatief makkelijk doelwit want alles wat er aan jou niet zou deugen komt door jouw autisme. Da’s makkelijk, want kunnen ze lekker blijven oordelen en hoeven ze zelf niets te veranderen.)

Auch zo waar, want Indd ik ben het type kat uit de boom kijken. Mensen lezen en de sfeer voelen. En vanaf dag 1 zat die hele verhouding daar mij niet lekker. En dan ben ik Indd terug getrokken. En tja dat was een issue voor ze, zij konden niet accepteren dat ik graag op de achtergrond blijf. Zeker in nieuwe of onprettige omgevingen.

(Nou moet ik zeggen ik ben vrij afstandelijk opgevoed. En hij heel “warm” dus dat was sws al vreemd. Dus dan klap ik een beetje dicht wat ze maar niet begrijpen. Hier bijv knuffelen we elkaar niet. De laatste keer dat ik mijn moeder heb geknuffeld was ik echt nog heel jong. Mijn opa en oma gaf ik als kind ook geen kus. En dat accepteerde mijn moeder. Dus er zit ergens een gat. En ik probeer een brug te bouwen. Maar zij breken hem steeds af.)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:07

Weegt de rest van de relatie met je vriend wel op tegen deze slechte relatie met je schoonouders?
Het doet mij zo’n zeer om te lezen hoe zijn ouders, maar ook hij als het om z’n ouders gaat, richting jou doen.
Ik wou dat ik het beter kon maken voor je :(:)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:14

Lau schreef:
Maflinger_S schreef:

Ja misschien moet ik het ook maar opgeven. Maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.

Ik denk ook dat mijn “normale” ik alles prima door heeft. Maar als het zo vaak gezegd word ga je bijna geloven de je zo anders bent.

Lieve Lau,
Ik ken je verder niet (uit dit topic) en ik vind ‘t net als bovenstaanden, heel naar om te lezen dat je hier last van hebt! :(:)
Je kan je gevoel goed omschrijven -zeker voor iemand met autisme trouwens-!
Ik vind dat jouw vriend er best “makkelijk” overheen stapt en zo de hele dag naar zijn ouders toe gaat, ook vanuit hen vind ik het oprecht te makkelijk dat jij dan maar alleen thuis moet zijn 1e kerstdag hoor!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:44

Dorus schreef:
Weegt de rest van de relatie met je vriend wel op tegen deze slechte relatie met je schoonouders?
Het doet mij zo’n zeer om te lezen hoe zijn ouders, maar ook hij als het om z’n ouders gaat, richting jou doen.

De laatste tijd gaat het steeds minder. Hij appt mij nooit als hij daar is. Vandaag ook hij wist dat ik alleen was. Hij heeft geen een keer gevraagd hoe mijn dag was. En als ik dan vertel hoe verdrietig ik was kijkt hij leeg voor zich uit. Onder het mom van lau lost het wel alleen op en lau is sterk genoeg die kan dit wel hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:47

Het gezeur over cholesterol tijdens het kerstdiner.Mijn zwager is daar erg mee bezig en telde nog net mijn hapjes van het zeer calorierijke toetje niet.Ik heb ook de helft van zijn toetje nog opgegeten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:48

Britta31 schreef:
Het gezeur over cholesterol tijdens het kerstdiner.Mijn zwager is daar erg mee bezig en telde nog net mijn hapjes van het zeer calorierijke toetje niet.Ik heb ook de helft van zijn toetje nog opgegeten.

*\o/* gewoon doen hoor lekker van genieten! Laat hem maar hapjes tellen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:51

Hij vindt ook dat ik cholesterol moet laten prikken omdat die van mijn zus te hoog was.Verder een prima vent hoor.Maar soms een zeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:53

Het is maar 1x per jaar kerst :+

Ik erger mij aan mijn mietjes kat :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:54

Lau schreef:
Dorus schreef:

De laatste tijd gaat het steeds minder. Hij appt mij nooit als hij daar is. Vandaag ook hij wist dat ik alleen was. Hij heeft geen een keer gevraagd hoe mijn dag was. En als ik dan vertel hoe verdrietig ik was kijkt hij leeg voor zich uit. Onder het mom van lau lost het wel alleen op en lau is sterk genoeg die kan dit wel hebben.

Lau, praat het morgen eens rustig door met hem, gooi even de hele strontkar leeg want soms lopen relaties poedersuiker en het kan niet altijd Lil Kleine & Jamie Vaes zijn maar blijf er niet mee lopen.

Ik heb ook een poedersuiker die fijn aan de hele familie PLUS DE EX VAN HAAR MAN vertelt dat ik zwanger ben. Top, ik wilde het nog even stil houden. En dan appt ze "meer dan sorry zeggen kan ik niet doen" en dan denk ik jaweeeel. Uit mijn leven verdwijnen, dát kun je doen. Gristelijke gratenmuts.

Maarrrrr zennnnnnn. Volgend jaar kom je het lekker bij mij vieren, kun jij de baby verschonen en slaap ik even bij.

Citaat:
Op een boerderij is het paard ziek. De veearts zegt tegen de boer: “Ik heb geprobeerd hem te genezen, maar als hij binnen drie dagen niet weer op zijn benen staat, zal je hem moeten laten inslapen vrees ik.” Zijn goede vriend het varken komt te hulp en zegt tegen het paard: “Kom op man, sta op!” Maar het paard is veel te moe. De tweede dag zegt het varken: “Sta nou toch op man, want anders gaan ze je laten inslapen!” Maar het lukt het paard gewoon niet. Het varken wil nu echt alles op alles zetten om z’n vriend te redden en zegt: “Kom op, als je nu op staat dan kunnen we samen nog jaren verder op de boerderij.” Dus het paard raapt al zijn krachten samen en staat op. Daar komt de boer. Hij is uitermate tevreden en zegt: “Dit moeten we vieren… slacht het varken!!“

:') :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:01

Hahaha ik heb nog nooit een baby verschoont dus ik beloof niet dat je door kan slapen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:03

Je hebt alleen maar vuilniszakken en ductape nodig...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:04

lieveli schreef:
Je hebt alleen maar vuilniszakken en ductape nodig...

Moet goedkomen :')
Moest het hoofd dan in de zak of buiten de zak :')