Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:05

Captain schreef:
Wendy15 schreef:
Hier een paar dagen niks gepost maar aantal volgers blijft toch nog rond de 60 hangen.
Ik las iets over goede tijden om te posten. Welke tijden werken voor jullie het beste? Want ik doe nu maar wat net hoe het uitkomt.

Ik post meestal zo rond 19:00/19:30.

Ik blijf me verbazen hoe het bereik qua hashtags kan verschillen. Ik gebruik altijd dezelfde maar de ene foto krijgt 500 likes en die van gisteravond zit al op 900.. :?

Vaag he _O-

Hier soms een uitschieter met 1500 of zelfs 2000+

En dan weer een met amper 400

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:05

Yay 200, even kijken of het deze keer wel houdt :=

Ghostattack

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:10

Ik post meestal rond etenstijd, tussen 18.00 en 19.00 ongeveer. Maar soms ook in de middag of later in de avond.. Heb niet echt het idee dat het wat uitmaakt :+

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:13

Als ik post voor 10.00 heb ik het meeste bereik en likes. Mijn filmpje van het achterwaarts gaan heeft de meeste likes van al mijn likes :')

Had zaterdag shoot van Christa merk en die foto s zijn echt heel mooi. Wellicht leveren die ook wel meer likes op :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:14

Ik post meestal rond eind vd ochtend, soms twee keer op een dag en dan ook in de avond. Maar eerlijk zijn er ook momenten dat ik vergeet te posten :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:15

Wat gaaf dat je daar een fotoshoot mee had. :oo Dat is denk ik ook wel een ultieme droom, of niet?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:23

wilmatj schreef:
Meestal is het een kleine moeite, het wordt pas vervelend als dezelfde vragen bijna elke pagina voorbij komen. Wat ik ook grappig vind zijn de mensen die hier eens langs komen om zich voor te stellen en daarna weer foetsie zijn. Is dat voor die paar extra volgers?

Ik lees stil mee haha weinig te melden ook dus ben er wel maar lees meer mee

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:29

Hi,

Ik meld me ook graag in dit topic
https://www.instagram.com/michellemichels_/

Ik post voornamlijk paard, maar af en toe ook wat hond/reis/leven dingen. We hebben regelmatig shoots nu dus vind dat wel erg leuke content.

Werk nu met de 3 dezelfde soort foto's op 1 rij tactiek om een beetje een geheel te krijgen aangezien ik dat heel lastig vind om te doen met allemaal verschillende foto's. Ligt toch een beetje aan het setje, het licht of het weer. :)

Er is verder denk ik geen pod waar ik bij kan aangezien ik geen fotograaf ben? Al zou ik het niet erg vinden om daar bij te zitten hoor, maar weet niet of dat vanuit de fotografen gewenst is?

Vind het heel lastig inderdaad om een trend te zien in wat nu aanslaat en wat niet, zoals al eerder gezegd is dat met de hashtags ook zo enorm wisselend.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:32

Nayomie schreef:
Wat gaaf dat je daar een fotoshoot mee had. :oo Dat is denk ik ook wel een ultieme droom, of niet?

Ze zocht portfoliomodellen dus ik had gereageerd. Ik vind haar foto's echt fantastisch, ze woont ook nog de eens hartstikke vlakbij <3

Maar nu mag ik dus 2 foto' s gratis uitkiezen en dat is echt moeilijk. Meer mag ook wel maar dan moet ik betalen.

Jouw foto's vind ik ook erg mooi hoor!

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:58

Ik was niet bekend met het werk van Christa, net even gegoogeld en wow wat mooi.. Kiezen is dan zeker heel lastig!
Alleen op zondag posten heeft het bij mij tot nu toe echt "slechter" dan de rest gedaan, maar dat lees je ook eigenlijk altijd als je google over de beste tijden enzo

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:08

Weekend is überhaupt wat minder merk ik. Alhoewel mijn foto van zaterdag toch over de 100 is gegaan wat nog nooit eerder gebeurd is bij een van mijn reisfoto's (is ook wel een mooie foto, maar dat vind ik wel vaker haha :') )

(ennnn weer 199 :') Maar vandaag gaat er weer een veulenfoto de lucht in, dat levert vaak wel veel respons, ook in volgers)
Laatst bijgewerkt door Qimm op 25-02-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:09

Zou ik ook bij de fotografiepod mogen?

Wil mijn insta leeg gaan halen en alles opnieuw en netjes posten. Maar wacht eerst even mijn nieuwe logo af haha.

En mijn hamster insta heeft de 1000 gepasseerd zonder veel moeite. Dus weet wel redelijk hoe je kan groeien als account haha.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:12

Dayanara schreef:
Nayomie schreef:

Ze zocht portfoliomodellen dus ik had gereageerd. Ik vind haar foto's echt fantastisch, ze woont ook nog de eens hartstikke vlakbij <3

Maar nu mag ik dus 2 foto' s gratis uitkiezen en dat is echt moeilijk. Meer mag ook wel maar dan moet ik betalen.

Jouw foto's vind ik ook erg mooi hoor!

Ik ben zooo onwijs benieuwd naar de foto's :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 10:13

MarlindeRooz schreef:
Zou ik ook bij de fotografiepod mogen?

Wil mijn insta leeg gaan halen en alles opnieuw en netjes posten. Maar wacht eerst even mijn nieuwe logo af haha.

En mijn hamster insta heeft de 1000 gepasseerd zonder veel moeite. Dus weet wel redelijk hoe je kan groeien als account haha.

Ja hoor denk het wel,
Iwat is je insta?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:13

MarlindeMeijerfotografie

Is nu dus niet actief maar ga posten als mijn logo er is haha.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 10:17

MarlindeRooz schreef:
MarlindeMeijerfotografie

Is nu dus niet actief maar ga posten als mijn logo er is haha.

Ik voeg je vast toe :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:21

Hier doet het weekend het altijd juist goed! Maar dan plaats ik wel vroeg op de dag.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:35

Ik post eigenlijk nooit op een vaste tijd. Mijn statistieken zijn dan ook redelijk hetzelfde geen uitschieters naar boven of beneden. Hier moet ik ook echt weer even wat vrij werk gaan maken. Maar afstuderen blugghhh. :’)

En ben trouwens ook heel benieuwd naar de foto’s! Doe zelf niks meer met paarden, maar ze blijven machtig. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:38

Ik heb trouwens wel heeeeel erg de neiging, om als ik 's ochtends vroeg een foto heb geplaatst, dit een paar uur later weer te doen.. _O-
Ga op die manier wel heel snel door mn foto's heen, zekers ook omdat ik er 21 in concept heb staan! :Y)
In theorie zijn het er dus voldoende voor 3 weken elke dag 1, maar omdat ik mn feed snel wil vullen (of meer de plaat warm wil houden) vrees ik dat ik dat niet ga halen :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:41

wilmatj schreef:
Meestal is het een kleine moeite, het wordt pas vervelend als dezelfde vragen bijna elke pagina voorbij komen. Wat ik ook grappig vind zijn de mensen die hier eens langs komen om zich voor te stellen en daarna weer foetsie zijn. Is dat voor die paar extra volgers?

Maar dat merk ik ook wel aan reacties op instagram zelf. Je vist heel snel degenen eruit die enkel reageren om zelf volgers te krijgen. Dat werkt bij mij enorm averechts. Daar heb ik zelf geen instagram voor. Ik vind het leuk om mensen te volgen die hetzelfde doel hebben als ik en andersom heb ik zelf ook liever dat soort volgers dan tig volgers die het eigenlijk niet interesseren wat ik doe, zolang ik ze maar terugvolg.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:42

Ik vind mensen die (consequent) meer dan 1x per dag posten irritant :o Meestal ontvolg ik dan wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:44

Qimm schreef:
Ik vind mensen die (consequent) meer dan 1x per dag posten irritant :o Meestal ontvolg ik dan wel.

Soms komt het bij mij zo uit dat ik 2 posts voor een dag heb, maar dan zorg ik er altijd voor dat ik 's ochtends en 's avonds post en niet vlak achter mekaar.
Maar ik vind het ook best storend dat je door instagram scrollt en meerdere foto's van 1 iemand ziet met tussendoor eens iets van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:05

Ik probeer ook éénmaal per dag, maar nu even niet :+
Post dan meestal rond 19-20u, heb het idee dat dit wel werkt.. Maar heb eigenlijk nog maar weinig andere tijden geprobeerd omdat dit voor mezelf vaak moeilijk uitkomt. Het weekend is is inderdaad wel vaak minder.

Hier gaat mijn laatste video mweh.. wel leuke reacties gehad maar qua bereik/likes valt het toch tegen. Had gedacht dat een beetje actie wel leuk zou zijn maar precies toch ook niet, haha. Ach, volgende keer beter.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:13

Ik heb naast mijn eigen account (jodiehorst) ook een brandrep account gemaakt voor mn zoons. Kijken of ze dat kunnen worden, lijkt mij wel gaaf! Maak regelmatig deze foto's van ze. Dus ga t nu bijhouden en kijken wat het oplevert :)

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:22

Als jullie die rijtjes van 3 in een serie maken plaats je die dan tegelijk of op verschillende tijden?