Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:42

Over rijbroeken gesproken.... Waarom heb ik van normale spijkerbroeken altijd maat 36-38, maar zijn rijbroeken heel vaag qua maat en heb ik daar maat 44-48 altijd. En nee, dan zijn ze niet te groot, maat 38 krijg ik dan gewoon niet veel verder dan 10cm boven mijn knieën...

En ik heb veel merken rijbroek gehad, van goedkoop (20 euro) tot pikeur en ook van spijkerbroeken 30-140 euro per spijkerbroek. Bij rijbroeken zijn ze hoe duurder, hoe grotere maat ik moet, bij spijkerbroeken juist hoe goedkoper hoe grotere maat ik moet :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:45

Rijbroeken, pff.. Ik heb laatst een goed passende rijbroek van HKM kunnen vinden. Maat 34 was een gok, maar hij past qua lengte en breedte perfect. Normaal moet ik een maatje 164 kopen, maar die zit dan wel gigantisch strak. Over het algemeen zijn mijn pootjes zo kort, dat ik een rijbroek qua lengte bijna twee keer aankan :D

Om nog maar niet over rijlaarzen te spreken.. Nog erger.

Trui

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:47

Ja mijn laarzen worden erg lelijk en lelijk ingezakt. Zitten nu erg breed rond mijn enkels. Schaam me er bijna voor. Waren 124 en de enige die pastten toen de tijd (jaart terug). Had toen een lease paard wat ik bijna elke dag reed dus wilde laarzen. Nu manege ruiter en denk eraan na deze laarzen mooie jodhurs en mooie leren chaos te kopen. Maar jodphurs sluiten toch nooit aan aan je kuit? Mn vorige chaps zijn hierdoor stuk gegaan doordat dat hoge stukje jodphur aan de achterkant de chap bijna doorboorde :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:05

Kan vorige bericht nietmeer wijzigen.

Weet iemand of je bestelling word opgedeeld bij divoza als er een product is wat pas over 7 dagen verstuurd kan worden?

Toen al mijn producten op voorrad waren kon ik aanklikken dat het zonder kosten in delen werd verstuurd.
Nu heb ik een product wat dus niet op voorraad is en heb ik deze optie niet meer?

Heb ik het nu alsnog morgen in huis of toch pas over een week?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:21

Floriske schreef:
Over rijbroeken gesproken.... Waarom heb ik van normale spijkerbroeken altijd maat 36-38, maar zijn rijbroeken heel vaag qua maat en heb ik daar maat 44-48 altijd. En nee, dan zijn ze niet te groot, maat 38 krijg ik dan gewoon niet veel verder dan 10cm boven mijn knieën...

En ik heb veel merken rijbroek gehad, van goedkoop (20 euro) tot pikeur en ook van spijkerbroeken 30-140 euro per spijkerbroek. Bij rijbroeken zijn ze hoe duurder, hoe grotere maat ik moet, bij spijkerbroeken juist hoe goedkoper hoe grotere maat ik moet :+

mijn rijbroeken heb ik altijd gewoon in dezelfde maat als mijn spijkebroeken? Nooit maat verschillen

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:03

Ik heb met spijkerbroeken inderdaad ook maat 36/38 en met rijbroeken geloof ik 44/46 :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:09

Spijkerbroeken worden vaak gemeten in inch maten. 36 inch is een maat 44 vaak.

Ik bestel rijbroeken voor de shop in engeland. Daar meten ze die ook in inch maten. Veel handiger en nauwkeuriger is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:52

Waar komen paardenluizen vandaan/ hoe komen paarden aan luizen als het een privestal met vaste kudde betreft zonder andere paarden in de omgeving?

Wij hebben nog nooit luis gehad op stal en nu dus wel. Ik vraag me af hoe de luizen bij mn paarden zijn gekomen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:53

Shanna schreef:
Waar komen paardenluizen vandaan/ hoe komen paarden aan luizen als het een privestal met vaste kudde betreft zonder andere paarden in de omgeving?

Wij hebben nog nooit luis gehad op stal en nu dus wel. Ik vraag me af hoe de luizen bij mn paarden zijn gekomen.

Van pensionklanten die misschien wel met andere paarden in aanraking zijn geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:05

Pensionklanten en verzorgmeisjes zijn er niet, het is een privestal.

Ik dacht zelf meer aan meegebracht door een haas of ree of rat of muis of ander wild dier, maar dragen die allemaal het zelfde type luis of niet?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:08

gerlindie schreef:
Ik heb met spijkerbroeken inderdaad ook maat 36/38 en met rijbroeken geloof ik 44/46 :j

Bij mij het verschil niet zo groot maar wel altijd 1 of 2 maten.
Maar in spijkerbroeken staan tegenwoordig toch ook gewoon de europeese maten?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 04-01-18 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:10

Ik wou net zeggen, mijn spijkerbroeken zijn echt gewoon Europese maten en geen inch *D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:18

Shanna schreef:
Pensionklanten en verzorgmeisjes zijn er niet, het is een privestal.

Ik dacht zelf meer aan meegebracht door een haas of ree of rat of muis of ander wild dier, maar dragen die allemaal het zelfde type luis of niet?

Mijn pony kreeg het van de kippen op stal

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:11

Wat gebeurt er met medicijnen die over de datum zijn? In deze situatie gaat het over ibuprofen bruisgranulaat :)

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:52

Wat doen ze in een restaurant met de flessen water van klanten als deze niet leeg zijn? Want het gebeurt toch vaak dat klanten een fles water bestellen en deze niet helemaal leeg drinken? Weggooien lijkt mij zo'n verspilling...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:53

julie0307 schreef:
Wat doen ze in een restaurant met de flessen water van klanten als deze niet leeg zijn? Want het gebeurt toch vaak dat klanten een fles water bestellen en deze niet helemaal leeg drinken? Weggooien lijkt mij zo'n verspilling...

Wij moeten het weggooien. We hebben ook vaak dat dat mensen bijvoorbeeld maar een klein beetje knoflooksaus uit het bakje pakken of bijna een hele pizza laten liggen. Dat moet allemaal dan de prullebak in helaas.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:03

enamorada schreef:
julie0307 schreef:

Wij moeten het weggooien. We hebben ook vaak dat dat mensen bijvoorbeeld maar een klein beetje knoflooksaus uit het bakje pakken of bijna een hele pizza laten liggen. Dat moet allemaal dan de prullebak in helaas.

Toch zijn er ook restaurants die de gyros die met de borden terugkomt, gewoon weer een keertje met de rest meebakken en opnieuw uitserveren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:14

Dat mag toch echt niet.
Alles moet weg.

Een bedrijf waar ik heb gewerkt daar hadden ze vaak van die dag trainingen. En waren er van die lekkere luxe broodjes tussen de middag.
Daar was altijd van over. Die zaten netjes in plastic verpakt dus waren in de avond als ik dienst had nog steeds vers.
Maar die moesten officieel weg gegooid worden.
Maar mensen uit de keuken zette die dus vaak bij het koffieapparaat neer. Wat eigenlijk al niet mocht.
En als mijn dienst om 5 uur begon zette ik ze bij mij aan de balie omdat iedereen daar nog voorbij kwam, ook de overwerkers. Hadden die nog een een broodje.
Was er dan nog over moest ik het einde dienst echt weg gooien want de dag erop mocht er echt niets meer zijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:51

Wij gooien ook echt van alles weg, zelfs dichte kuipjes en pakjes etc omdat die al uitgeserveerd zijn geweest gaat alles gewoon weg. Ook broodjes aan het einde van de dag idd. Soms komen collega’s wel eens broodjes halen na hun dienst haha

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:58

dat vind ik zo'n scheve regel. Dat je het niet meer mag serveren aan betalende klanten vooruit, maar weggooien? Breng het dan naar een daklozen opvang oid

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:00

Nee dat mag ook niet.
Dat deed dat bedrijf waar ik eerst werkte dus, die gooide alles in de diepvries en brachten dat dan eind van de week weg.
Daar zijn ze toen stevig mee op de vingers getikt.
Want het is geserveerd geweest, zelfs als de plastic folie er niet eens af was gegaan. En dan mocht het niet

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:03

Klopt inderdaad, bij ons weten ze er ook wel goede plekken vor maar of de plekken willen het niet hebben, of het mag idd niet

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:57

Alles wat langer dan 2u buiten de koeling is bewaard, moeten wij weggooien. Wij kunnen dan NL de voedselveiligheid niet meer garanderen en er zijn mensen die er erg ziek van kunnen worden!

Dat geloven mensen vaak niet, toch is het zo. Je wilt niet weten hoeveel bacterieen op het broodje groeien als het te lang ongekoeld staat. Ik haal dus altijd na 2u de lunch op en krijg dan soms boze mensen. Als ik dan vertel dat 1 filiaal een claim heeft gehad omdat iemand idd ziek is geworden van een broodje die ze zelf wilde bewaren snappen ze het gelukkig wel.

Voedselbank oid wil alleen verse producten. Ook mensen die bij de voedselbank lopen kunnen er natuurlijk ziek van worden. Kans is niet heel groot, maar je wilt als bedrijf je vingers er echt niet aan branden!

Houdbare producten zoals de hier gestelde water gebruiken wij voor eigen personeel. Of we gooien het ook weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:00

1 januari vond ik een dode duif onder een boom.
Was niet aangevallen door een dier want er lagen geen veren bij.
Zag er verder gaaf en mooi uit, was in die zin nog niet lang dood.

Vandaag liep ik in de wei onder wat bomen. Daar lag ook een duif. Duidelijk een paar dagen dood. Maar verder ook mooi en gaaf. Ook niet aangevallen door een roofdier.

Zouden deze duiven nu dood zijn gegaan door de angst van het vuurwerk?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:18

Kan een kameel correct nageeflijk lopen? (En dan bedoel ik niet met het hoofd omlaag getrokken in een oncomfortabele positie natuurlijk).
Naar aanleiding van paard die dacht dat die wel kameel kon worden :')