Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:20

Als mn oren me niet bedriegen, rommelt t hier.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:22

DWensink schreef:
Melisjeee schreef:
De gopro staat hier in de tuin gemonteerd met de hoop op gave beelden! :D

Dat is inderdaad wel een tof idee! Ben benieuwd.

Jahoor het komt op je af hoor. :j

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:23

Ik heb mijn allereerste bliksemflits vastgelegd op camera :D Volgens de verschillende radars kan ik nu rustig gaan slapen, om over een paar uurtjes wakker geknald te worden :+

Magica

Nou ik weet potverdikie ook hoe het klinkt als de bliksem bij je huis inslaat...lag verstijfd in bed en de hond ook. Het is net alsof er een straaljager langs je raam vliegt, ongelovelijk. Dat was vanmorgen om half zes...ook goedemorgen dus ;-)
Laatst bijgewerkt door Magica op 30-08-15 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Agossie

Hier komt het zo ook aan. Joolien is onderweg naar het zuiden in de Achterhoek. Hopen daar wat te zien. Ze meldde in het filmpje dat de bui die nu richting Nijmegen gaat, inderdaad een supercell lijkt te zijn. KNMI blijft netjes geel... We zullen het zien. Ik baal eigenlijk we een beetje, want ga met dit weer niet mijn hond uitlaten... Het had nog een uurtje mogen wachten van mij.

Ondertussen komen de flitsen en de rommel steeds dichterbij. Indrukwekkend! Even voor de regen de katten binnen halen. (zitten in de tuin)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:24

Alles wat nu boven 's Hertogenbosch is mag wel in z-o richting komen :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:24

Magica schreef:
Nou ik weet potverdikie ook hoe het klinkt als de bliksem bij je huis inslaat...lag verstijfd in bed en de hond ook. Het is net alsof er een straaljager langs je raam vliegt, ongelovelijk. Dat was vanmorgen om half zes...ook goedemorgen dus ;-)

zo heftig das een pittige wekker.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:25

Begint hier nu te rommelen.

LoveGlove

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:27

Dan heeft Joolien pech want daar gaat het net naast. Helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:27

Magica schreef:

Ik ken het geluid.
Was een paar jaar geleden, stond meteen naast bed!

Agossie schreef:
Hier komt het zo ook aan. Joolien is onderweg naar het zuiden in de Achterhoek. Hopen daar wat te zien. Ze meldde in het filmpje dat de bui die nu richting Nijmegen gaat, inderdaad een supercell lijkt te zijn. KNMI blijft netjes geel... We zullen het zien. Ik baal eigenlijk we een beetje, want ga met dit weer niet mijn hond uitlaten... Het had nog een uurtje mogen wachten van mij.

Ondertussen komen de flitsen en de rommel steeds dichterbij. Indrukwekkend! Even voor de regen de katten binnen halen. (zitten in de tuin)

Tof! Ik ga morgen al haar updates op facebook wel weer lezen, even mee kijken naar wat er vannacht is geweest :D een supercell.. heftig :):)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:28

drawerlover schreef:

Zou het :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:29

Agossie schreef:

Moet ze bij Kilder gaan staan. Heel mooi uitzicht over een deel van het Montferland.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:30

Joaltijd schreef:
drawerlover schreef:

Zou het :=

Ja als ik buienradar moet geloven wel ja
Ik denk wel dat ze wat ziet want een van mijn vriendinnen woont in de achterhoek en daar flitste het net ook al wat zei ze. Maar ik denk niet dat ze veel gaat zien helaas

Het ligt er ook aan waar ze gaat staan. Hoe verder naar het noorden, hoe groter de kans dat ze iets ziet

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:34

DWensink schreef:
drawerlover schreef:

Ja klopt jij krijgt er pas over iets van een uur pas echt last van

Waar in de Achterhoek zit je als ik vragen mag? :)

Ben nu in Nijmegen bij mn vriend

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:35

Het lijkt recht op haar af te komen. Ze heeft op FB een still van BR geplaatst en waar ze nu staan en het komt echt met de kop recht op haar af. Ze staat bij Nijmegen en als ik kijk hoe het verloop van de bui is, staat ze goed.

Natasja, ik weet niet of ze Kilder of Montfeland kent. Ik ga er vanuit dat ze de beste plekjes wel enigszins kan vinden en hoop dat wij de beelden mogen zien. :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:36

Eerste gerommel en geflits hier!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:37

Estofex:
Convective storms are rapidly developing across west Belgium and the southern Netherlands. With surface dew points in the 20-23 C range, about 2000 J/kg of CAPE should be in place. Strong deep-layer (0-6 km) shear of 20-25 m/s aids in storm rotation, so that storm quickly acquire rotation as is evident from the hook-echo features on KNMI radar. The storms can produce very large hail, severe wind gusts, extreme rainfall rates as well as a few tornadoes, given that low level shear should be adequate for tornadogenesis: observed NE surface winds of 5 m/s topped by 10 m/s wind from the southwest at 850 hPa per NWP. Towards the end of the MD period, the storms will gradually become less surface-based and cluster, diminishing the tornado risk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:42

Komt dat richting Nijmegen? Voor zover ik zie trekt het nu net langs. Woon zelf in dorp bij s heerenberg.

Begint hier nu wel iets te waaien

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:44

O in Nijmegen treffen ze het wel ja. Maar meer richting Winterswijk en Aalten daar komt het net naast

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:45

drawerlover schreef:
O in Nijmegen treffen ze het wel ja. Maar meer richting Winterswijk en Aalten daar komt het net naast

Vrdmme -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:46

DWensink schreef:
drawerlover schreef:

Vrdmme -O-

Wat?? Woon je daar in de buurt ofzo??

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:47

Hier bij Hulst inmiddels al een dik uur allerlei bliksem boven de onderste luchtlaag, die langzaam deze kant opschuift vanaf de kust. Sinds een kwartiertje of wat ook donder erbij, maar verder nog geen drup gevallen. Wel is het vies warm en benauwd, zelfs in huis.

Mooie foto's die iedereen plaatst, ik denk er meestal niet aan om de camera te pakken als ik geniet :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:49

Het begint hier net ineens te plenzen.. Haha ik dacht er komt wind aan.. hihi sta nu toch maar binnen voor het raam :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:50

MarjanB schreef:
Het begint hier net ineens te plenzen.. Haha ik dacht er komt wind aan.. hihi sta nu toch maar binnen voor het raam :')

ja richting Nijmegen sta je goed :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:51

Vet balen. Het onweer komt gewoon niet deze kant op... De bui is nog niks naar boven verschoven op LM...