Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:44

Klinkt als regelrecht van eBay... :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:45

Alleen is dit goedkoper in verzendkosten :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:02

Kun je ook aanvinken, via ebay, maar dat is iets voor een ander topic. :)

Jammer dat mensen zo geld willen verdienen..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:59

idd.. beetje jammer.
Ik heb van de week 2 dvd's gekocht. zijn eergister als t goed is verstuurd. gister had ik de 1 wel binnen, ander nog niet maar ja gezien er nog wel eens wat mis gaat met de post..

Vanmiddag een vliegendeken ophalen die ik via FB heb gekocht. wel nodig met dit weer.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:35

FNews schreef:
Ik heb gisteren avond geld overgemaakt naar iemand omdat ik van hem een set haaknaalden heb gekocht. Ik hoopte dat ik ze zaterdag al in huis zou hebben. Ik stuurde vanmiddag een mail of het geld al op zijn rekening is bijgeschreven. Krijg ik mail terug dat hij het geld heeft. Zijn leverancier stuurt de haaknaalden op, tussen 1 en 3 weken heb ik ze. >;)

Ik zou mijn geld terugvragen, dit kan echt niet. De verkoper had de levertijd moeten vermelden, dan is aan jou de keuze of je koopt of niet, maar heel sneeky van hem want hij begrijpt zelf ook wel dat niemand dan meer iets bij hem koopt, zo wil ik ook wel verdienen, eerst geld cashen dan bij een ander gaan bestellen. Makkelijk verdiend. Ik koop vrijwel alleen bij Ebay en bij elke aankoop staat vermeld wanneer het produkt geleverd gaat worden, bij benadering. Als hij niet wil terugbetalen zou ik daar een klacht over indienen want en set haaknaalden hoeft geen 3 weken te duren, 't is geen nieuwe auto of bankstel, dan weet je dat het weken kan duren.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:32

Staroo, Ik heb gevraagd om het bedrag terug te storten. Alleen kan dat pas als ik de haaknaalden heb omdat ze al naar mij zijn verstuurd.
Ik heb ook al wel eens iets gekocht via Ebay, dan staat er inderdaad hoe lang het duurt.

Als hij nou op voorhand had verteld dat het zo lang duurt had ik er verder geen probleem mee gehad.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:37

Dat is wat hij beweert, weet je dat ik dat niet geloof, ik denk dat ze naar hem verstuurd worden en dan verstuurt hij weer naar jou, goed de toekomst zal het leren wie ze verstuurd heeft, maar is vind het heel banketstaaf voor je.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:15

Ik zal je op de hoogte houden als ik ze heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:18

FNews schreef:
Staroo, Ik heb gevraagd om het bedrag terug te storten. Alleen kan dat pas als ik de haaknaalden heb omdat ze al naar mij zijn verstuurd.
Ik heb ook al wel eens iets gekocht via Ebay, dan staat er inderdaad hoe lang het duurt.

Als hij nou op voorhand had verteld dat het zo lang duurt had ik er verder geen probleem mee gehad.

En dan als je ze binnen hebt roept ie 'maar je hebt ze toch al binnen, dan is het toch goed zo?'.. Bah... Nee hoor, gewoon geld terugvragen; je betaalt toch ook niet iets als je weet dat diegene eerst op vakantie gaat en het daarna pas verstuurd?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:17

Terug mailen dat je er niet zo lang op wilt wachten, je je geld terug wilt hebben. Zeg dat het een cadeau was voor iemand die volgende week maandag jarig is.
Eigenlijk is het gewoon handelen wat hij doet, hij verkoopt iets voor een prijs, maar koopt het goedkoper in via ebay. Hij doet dus handel, zonder dat hij risico loopt met onverkoopbare voorraad.
Ik vraag me daarbij af of dat persoon wel legaal bezig is, ik weet niet of hij veel advertenties heeft, maar het is een vorm van handel en daarbij belasting ontduiken.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:39

Hij heeft meer advertenties dan iemand die wat tweedehands verkoopt. Als ik mij haaknaalden binnen heb maak ik melding bij marktplaats.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:23

Wat voor melding kan je maken dan? Als hij het toch opstuurd?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:27

Zou idd nu al eeb melding maken, maar volgens mij heeft het weinig zin.
Als hij het leverd dan via mp het prima volgens mij.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:49

Ja dat is ook wel zo. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik iets toegestuurd krijg van een leverancier ipv de verkoper.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:12

Want? Buiten de levertijd die natuurlijk heel vervelend is, maar waarom zou dat niet mogen?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:46

Omdat hij als klant koopt bij een handelaar en er dan een eigen bedrijfje van maakt, FNews had het zelf ook zo kunnen bestellen dan had ze geld bespaard, het is anders als hij de haaknaalden bij de groothandel had ingekocht maar nu loopt hij 0 % risico door eerst te cashen en dan gaat hij bestellen op bijv. Ebay, dat is toch een rot streek.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:48

hij is gewoon aan het handelen en omzeilt het belasting systeem

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:43

Wie zegt dat hij het belastingsysteem omzeilt? Het is gewoon dropshipping, verdienen wij ons geld ook mee, en wij omzeilen echt geen belasting hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:36

staroo schreef:
Omdat hij als klant koopt bij een handelaar en er dan een eigen bedrijfje van maakt, FNews had het zelf ook zo kunnen bestellen dan had ze geld bespaard, het is anders als hij de haaknaalden bij de groothandel had ingekocht maar nu loopt hij 0 % risico door eerst te cashen en dan gaat hij bestellen op bijv. Ebay, dat is toch een rot streek.

En wat wil je dat marktplaats daar mee doet dan?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:06

Ik weet niet wat voor speciale haaknaalden het zijn, maar bij de action heb je een heel busje met verschillende diktes voor 60 cent ofzo :=

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:16

eclair98 schreef:
Ik weet niet wat voor speciale haaknaalden het zijn, maar bij de action heb je een heel busje met verschillende diktes voor 60 cent ofzo :=

Die heb ik ook maar die haken niet zo fijn ;)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:30

Charaz schreef:
staroo schreef:

En wat wil je dat marktplaats daar mee doet dan?

Ik heb nergens geschreven, dat MP er iets mee moet doen, ik vind alleen de manier van verkopen totaal onacceptabel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:41

Wat een rare gang van zaken. Zo heb ik ook ooit een kopie van een dvd toegestuurd gekregen terwijl dat nergens vermeld stond.....

Hoop niet dat het de haaknaalden zijn die ik via ebay voor mijn moeder heb besteld die zijn namelijk nog slechter dan die van de action.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:05

Gabbe, wat voor naalden heb je besteld?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 01:02

Ik heb een orginele haaknaald. Gekocht op de markt voor €5,- :D