Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:05

Ik ben wat suf/dizzy gevoel van de medicatie.

Maar de auto rit van 750m a 1km was een hel.
Nog nooit zo misselijk van geworden.

Weet nu ook waarom ik altijd auto rij. :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:26

Moska schreef:
Ik kwam best heel vaak bij Poiesz, maar de kwaliteit van de producten bij het filiaal in onze nieuwe woonplaats is gewoon belabberd. Tel daar het minder vriendelijke personeel bij en je weet waarom ik tegenwoordig naar het andere dorp rijdt voor de boodschappen. Gaat met de Welkoop net zo. Ze zijn niet perse voordelig, maar soms wel handig of met een leuke actie. Maar ik vind het personeel in het naburige dorp zo niet klantvriendelijk (en totaal niet deskundig), dat ik liever ergens anders mijn voer haal. Of 15 km verder rijdt als ik wel naar de Welkoop moet.

Dat van de klantvriendelijkheid snap ik helemaal. Dat is voor mij ook een reden om sommige supermarkten en bedrijven links te laten liggen en elders mijn aankopen te doen.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:27

Ik ben in onderhandeling met een teckel. Hij wil nu wandelen en ik niet.

Jammer dat hij meestal wint. -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:49

Pff.. ik doe nu een proefplaatsing na ziektewet dus ik werk gratis! voor 2 maanden. Bedrijf moet wel de intentie hebbben om me aan te nemen daarna maar dat hebben ze. Zo kan ik m'n uren opbouwen zonder direct een urencontract te tekenen.

Nu hebben ze me 3 dagen van 9uur achter elkaar ingepland. Ik had in een gesprek al duidelijk aangegeven dat dit sowieso te veel is en dat dat gewoon echt niet gaat. Toch heeft ie me zo ingeroosterd want "hij wil wel weten of ik het kan als het ooit nodig is".. (want ook onder contract wil ik geen 3 dagen achter elkaar. Mocht het 'ooit' nodig zijn, zijn we maanden verder en ik ook kwa belastbaarheid).
De grap is: hij is er geen een van die 3 dagen. En het is ook niet waarvoor ik me ziekmeld en naar huis toe ga. Het is voor mij gewoon puur afzien en het hele weekend daarna met pijn zitten omdat ik over m'n grenzen ben gegaan.

Weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet.. want paar dagen daarna heb ik contract gesprek.. maar ik vind dit ook gewoon een naai streek om mij bewust over m'n grenzen te laten gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:51

Wat is de consequentie wanneer je stopt daar?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 11:59

Wat zegt gemeente of uwv daarvan?
Want die hebben ook akkoord gegeven met de proefplaatsing. Maar ook als het zo gaat?

En dat ze dat willen weten is voor mij ook een teken dat ze dat vaker gaan toepassen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:01

Nyaleti schreef:
Pff.. ik doe nu een proefplaatsing na ziektewet dus ik werk gratis! voor 2 maanden. Bedrijf moet wel de intentie hebbben om me aan te nemen daarna maar dat hebben ze. Zo kan ik m'n uren opbouwen zonder direct een urencontract te tekenen.

Nu hebben ze me 3 dagen van 9uur achter elkaar ingepland. Ik had in een gesprek al duidelijk aangegeven dat dit sowieso te veel is en dat dat gewoon echt niet gaat. Toch heeft ie me zo ingeroosterd want "hij wil wel weten of ik het kan als het ooit nodig is".. (want ook onder contract wil ik geen 3 dagen achter elkaar. Mocht het 'ooit' nodig zijn, zijn we maanden verder en ik ook kwa belastbaarheid).
De grap is: hij is er geen een van die 3 dagen. En het is ook niet waarvoor ik me ziekmeld en naar huis toe ga. Het is voor mij gewoon puur afzien en het hele weekend daarna met pijn zitten omdat ik over m'n grenzen ben gegaan.

Weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet.. want paar dagen daarna heb ik contract gesprek.. maar ik vind dit ook gewoon een naai streek om mij bewust over m'n grenzen te laten gaan.

Je zou UWV kunnen vragen hoe of wat. Maandag even bellen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:03

Zou overleggen uwv, want dit is niet de bedoeling van reïntegratie. Eventueel ook reïntegratie bij betrekken.

Het is nl belastbaarheid opbouwen en niet opnieuw ziek worden.

Ik vind het weer tegen vallen voor vandaag. -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:32

Ik ga inderdaad contact opnemen met de 2 contactpersonen die ik hiervoor heb! Kan helaas woensdag pas.. Zit me gewoon niet lekker en hij was wel fel in dat gesprek. Volgens mij mogen ze kwa kennis en kwa match met het personeel in hun handjes knijpen met mij. Gaan ze dat echt weggooien omdat ik (nu) geen 3x9 aan een stuk kan?
Er is ook gezegd dat ze niks hebben aan een werknemer die maar diensten van 6u werkt. :=
Ik sta nu 3 dagen (max 2 dagen achter elkaar) van 7uur en merk dat mijn grens daar ligt momenteel.

Het is echt lastig. Want het werk is heel leuk en het hoogst haalbare in de sector voor mij momenteel. Zeker na het gezeik dat ik bij tig sollicitaties ben afgewezen..
Maar altijd dagen van 9uur, heel vaak nét die grens over.. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:39

Moet je niet willen en in principe zal uwv daar ook niet achter staan.

Wilde eigenlijk gewoon in een supermarkt fulltime gaan werken. Dit hebben ze onder lichte dwang bij mij weg gekregen. Dit zou namelijk 100% uitval betekenen binnen een maand.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:43

Maar werk wat vergelijkbaar leuk / interessant is, ga ik ook niet vinden.
WIA ga ik niet krijgen. (En die uitspraak is nét na einde proeftijd / eind proefplaatsing).

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:47

Marcella schreef:
Zou overleggen uwv, want dit is niet de bedoeling van reïntegratie. Eventueel ook reïntegratie bij betrekken.

Het is nl belastbaarheid opbouwen en niet opnieuw ziek worden.

Ik vind het weer tegen vallen voor vandaag. -O-

Ja het waait hard! Moeilijk om tegen te kleden.

Wat een naaistreek Nyaleti

Vertel mij waarom in godsnaam mijn wekker om 4:20 afging vanmorgen |o
Was heerlijk aan het dromen dat ik met mijn overleden pony aan het knuffelen was ;(

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:09

Wat apart Nyaleti? Zou hier geloof ik ook wel fel op zijn: je moet opbouwen, niet afbreken? En om te kijken of je het aankan? Je weet al dat dit niet zo is dus of ze gebruiken je, of willen je gaan gebruiken.

Ze hebben toch veel meer aan personeel rustig begeleiden dat die uiteindelijk meer aankan, dan meteen de boel forceren dat het duidelijk is dat je diegene kwijt raakt?

Maar wellicht denk ik er ook te simpel over..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:09

Weinig wind hier, maar zonnetje was laat. Vandaag eerst wassen in mijn eigen flat. Maar heb serieus opstart problemen.

Terug op de scooter, want het een puinhoop tussen Papendrecht en Hendrik Ido Ambacht. -O-

Moet alleen plekje maken in de garage voor de scooter.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:16

De jumbo. Veel producten waren op, kon nergens bij want overal stonden karren of waren ze aan het vullen, kon niet bij het koelschap want allerlei pakken melk stonden op de grond ervoor en ze stonden met z'n drieen te ouwehoeren ipv aan te vullen. Ook geen moeite doen om het aan de kant te zetten want bespreken wat je dit weekend gaat doen is belangrijker. Snap heus wel dat er soms spullen staan voor het vakkenvullen maar dat je het dan even niet aan de kant zet en blijft kleppen met je collega's vind ik niet netjes. En de boodschappen zijn al zo schreeuwend duur.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 13:45

Marcella schreef:
Moet je niet willen en in principe zal uwv daar ook niet achter staan.

Wilde eigenlijk gewoon in een supermarkt fulltime gaan werken. Dit hebben ze onder lichte dwang bij mij weg gekregen. Dit zou namelijk 100% uitval betekenen binnen een maand.

En alsnog parttime bij een supermarkt werken? Er zijn er genoeg die halve dagen of maximaal 2 dagen in de week werken. Op basis van wat ik van jou lees wat je overdag allemaal doet, zou supermarkt werk niet eens zo zwaar zijn. Zeker niet als je kassamedewerker bent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:12

Ga ik gewoon lichamelijk niet meer redden en sloop ik mezelf.

Hoofd wil wel, maar lijf niet.

Heb ook de zorgen voor mijn oom (dementie)en af en toe mijn moeder erbij (aflopende zaak wegens 2x kanker).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 15:50

Marcella schreef:
Heb ook de zorgen voor mijn oom (dementie)en af en toe mijn moeder erbij (aflopende zaak wegens 2x kanker).

Dat hebben ook mensen die wel gewoon werken…
Zou wat zijn als dat al een reden was om in de ww / bijstand / afgekeurd te worden

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:39

Alja schreef:
Marcella schreef:

Zou wat zijn als dat al een reden was om in de ww / bijstand / afgekeurd te worden

In een ander topic vond ik je ook al wat fel vandaag, ik denk dat je er op mag vertrouwen dat UWV en gemeente hun werk doen (en ja, ik lees het nieuws ook), maar zo oordelen op basis van alleen wat je via internet leest lijkt mij wat te kort door de bocht.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:45

Kassamedewerker van een supermarkt zou ik dus niet kunnen. Terwijl ik wel met zakken brok van 15kg kan sjouwen.
Het ligt er zo aan hoe / waar iemand beperkt is.

-
Nieuwe auto opgehaald en hij is een slag groter dan m'n Picanto. Vind het toch best spannend om die ergens te parkeren :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:52

fjordjes schreef:
De jumbo. Veel producten waren op, kon nergens bij want overal stonden karren of waren ze aan het vullen, kon niet bij het koelschap want allerlei pakken melk stonden op de grond ervoor en ze stonden met z'n drieen te ouwehoeren ipv aan te vullen. Ook geen moeite doen om het aan de kant te zetten want bespreken wat je dit weekend gaat doen is belangrijker. Snap heus wel dat er soms spullen staan voor het vakkenvullen maar dat je het dan even niet aan de kant zet en blijft kleppen met je collega's vind ik niet netjes. En de boodschappen zijn al zo schreeuwend duur.

Voel me heel oud als ik dit zeg, maar ik vind dat de jeugd tegenwoordig zo slecht opgevoed wordt op het werk. Nou heb ik ook het idee dat er a) veel minder vaste in dienst zijn en b) de meeste jongeren gewoon gaan lopen als ze een keer weerwoord krijgen, maar toch.

Zijn jullie er wel op bedacht dat je het werk wat je jezelf oplegt veel makkelijker kan aanpassen aan wat je op dat moment of op die dag lichamelijk aankan, en dat je zelf ook zoveel rustmomenten kan nemen als dat nodig is? Dat kan namelijk bij een baas niet. Heb het idee dat dat nogal vaak wordt vergeten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:24

Weer zo'n bejaarde op de weg die denkt dat op het midden/andere weghelft rijden een goed idee was. Gelukkig kon ik uitwijken naar de berm, maar schrok er wel van.

En vandaag wat verhoging erbij, toch geen hooikoorts maar verkouden. Hopelijk slaap ik vannacht wat langer zodat ik mij morgen weer een stuk beter voel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:01

Alja schreef:
Marcella schreef:

Supermarkt mag helemaal niet van het uwv en niet zonder reden.

Administratieve functie is al zwaar al is het 1 dag in de week. Ik had een werkervaring plek, maar afstand was toch een probleem.

Maar gezien je blijkbaar arts ben en het beter weet dan de longarts en reumatoloog. Kan ik gelijk stoppen met de spuiten á 1100 per stuk en de rest medicatie. :+

Als je mij van mijn pijn af kan helpen graag. Genees dan ook gelijk maar de lichte degradatie wervelkolom. :+

En toen lag ik op de grond op de moestuin. Natuurlijk op mijn ontstoken knie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:03

Waarom laten Bokkers zich op anoniem zetten en posten dan nog vrolijk verder in allerlei topics? Wat is het nut/de reden dan van anoniem zijn???

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:03

dat ik nog zoveel wil doen maar geen energie ervoor heb >;)