Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:08

fleurtjeuh schreef:
In stress afwachten of ik morgen het nieuws krijg dat de overname van mn werk doorgaat en ik weer een baan heb...
Ik mag mee in de overname, het contract is getekend. Maar nu afwachten op de laatste doorslaggevende beslissing en die komt morgen..

Spannend, ik duim met je mee

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:38

black_kelpie schreef:
Mijn uitzicht de afgelopen 3 dagen _-:(

En de eigenaar heeft zelf een enorme oprit. Eikel.

[ [url=m/ixnLvG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is zo poedersuiker he, bij ons gebeurd dat ook regelmatig en toen ik die buurman eens aansprak waarom hij hem niet voor zijn eigen deur zou zetten. Waarop meneer verontwaardigd riep: Ik ga toch niet de hele week tegen die lelijke witte bus aan kijken...
Oh ja, fijn, maar wij mogen dat dus wel doen... >;)

Niobe, gefeliciteerd *\%/*

fleurtjeuh schreef:
In stress afwachten of ik morgen het nieuws krijg dat de overname van mn werk doorgaat en ik weer een baan heb...
Ik mag mee in de overname, het contract is getekend. Maar nu afwachten op de laatste doorslaggevende beslissing en die komt morgen..

Ik duim voor je!

Discussie met mijn man over het aantal uren dat ik werk.

Ik werk op dit moment 40 uur, ik ga dit jaar een trede omhoog en ik krijg 8 procent salaris verhoging.
Ik krijg uitbetaald voor 38 uur en met de 2 overige uren bouw ik atv uren op, voor 12 dagen in het jaar.
Door de salaris verhogen en de trede die ik omhoog ga, kom ik in een ander belasting tarief terecht waardoor het aantrekkelijker wordt minder te gaan werken.
Het idee is 36 uur, met deze 36 uur verdien ik nog altijd ruim 2000 euro per jaar meer dan dat ik nu doe, kom ik niet in een hoger belastingtarief terecht, verlies ik wel mijn atv uren, maar krijg ik er 2 vaste dagen in de maand voor terug, waarop ik sowieso vrij ben.
Ik verlies dan de vrijheid om die 12 dagen vrij te besteden, maar krijg er 12 extra dagen voor terug die ik dus sowieso vrij heb (en met de drukte bij ons, kon ik die 12 dagen toch vrijwel nooit besteden :') )
Waarop de berekening voor mijn verlofuren als volgt is: Met 40 uur heb ik 325 uur vrij te besteden,
Met 36 uur heb ik 413 uur te besteden waarvan 221 vrij en 192 vaste dagen zijn.

Ik vind dit heel aantrekkelijk, sowieso breng ik geen water naar de zee (werken voor de belasting dus) en in theorie krijg ik er veel meer vrij voor terug...

Mijn man denkt hier heel anders over, ik heb hem gevraagd waarom hij dit niks vind maar zijn enige duidelijk3 antwoord is: Het is onzin... waar ik dus precies niks mee kan :roll: :') _O-

Ik wacht de proefberekening van HR nog af, maar ik denk dat de conclusie is: fiets mijn man, mijn geld, mijn tijd, mijn leven, ik bepaal zelf wel wat ik daarmee doe :+
(Dit klinkt vrij radicaal, maar ik wil best dingen met mijn man overleggen, maar zolang wij er financieel niet op achteruit gaan, is de beslissing mijn inziens van mij)
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 14-01-24 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:44

Dat bepaalde mensen zich zo ontzettend kinderachtig kunnen gedragen :z
En aan het feit dat het nu weer regent. Grmbl.

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:49

Vandaag tijdens onze wandeling vond mijn merrie het oversteken van een klein, snelstromend stroompje best heel spannend. Zijn we ook nog niet eerder tegen gekomen. Waar de mountainbikers heel begripvol waren (fietsen aan de kant zodat ze ruimte had) kwam er één vrouw langs ‘Als je je paard niet onder controle hebt moet je in de stal blijven!’

Paard stond gewoon stil te kijken, ze kon er langs en niemand heeft haar wat gevraagd :') Raar wijf.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:53

Urbanus schreef:
Ineke2 schreef:
Wijkagent om advies vragen is wel wat anders dan jeugdzorg inschakelen :)

Ja, dat snapt iedere klapmalloot, maar je vroeg waarom ze haar kinderen aan hem meegeeft.

Dat was een reactie op pablobokt.
Ik vroeg niet waarom ze haar kinderen meegaf, was meer een veiligheidsding. Die regel in het verkeer is er niet voor niks en er staat ook niet voor niks zo’n hoge boete op.
Ik zelf zou daar dus echt over vallen en advies in winnen. Desnoods dan zelf maar steeds dat stoeltje / verhoging wisselen ofzo tussen de auto’s als dat mogelijk is.

—-
Ik heb zo vreselijk pijn weer nu het zo waterkoud is. Zelfs autorijden ( met name rotondes ) is echt drama.
Normaal helpt paardrijden dan wel om het losser te krijgen. Vandaag helaas niet.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:56

Aan mezelf... voel me altijd weer een beetje mweh als mn vriend voor een week naar Terschelling gaat :')

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:05

Mijn merrie. Ze was haar danspassen vergeten en stond dus vol op mijn voet -O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:06

Ik duim ook voor je Fleurtjeuh

M_D_H schreef:

Ik werk op dit moment 40 uur, ik ga dit jaar een trede omhoog en ik krijg 8 procent salaris verhoging.
[Knip]
Let je ook even op je pensioenopbouw?

Ik zeg niet dat je het niet moet doen hè. Want je leeft nu.
Maar het zou wel een domper zijn als je er over [x] jaar achter komt dat je hierdoor significant minder pensioen hebt opgebouwd.

In sommige gevallen kan het dan voordeliger zijn om de gewenste uren in te vullen met koopdagen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:13

Roodvos schreef:
Ik duim ook voor je Fleurtjeuh

M_D_H schreef:

[Knip]
Let je ook even op je pensioenopbouw?

Ik zeg niet dat je het niet moet doen hè. Want je leeft nu.
Maar het zou wel een domper zijn als je er over [x] jaar achter komt dat je hierdoor significant minder pensioen hebt opgebouwd.

In sommige gevallen kan het dan voordeliger zijn om de gewenste uren in te vullen met koopdagen.

Ja, daar let ik ook zeker op, daarom laat ik ook een proefberekening maken maar we willen sowieso nog een keer kijken naar beleggen om ons pensioenpotje verder aan te vullen.

Op dit moment wijst gewoon alles er op dat minder werken meer (belasting)voordeel op levert.

Wij hebben overigens geen koopdagen :n

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:28

Ik heb een uurtje geleden haar stal uitgemest.
Vrij snel later zag ik al poep midden in de schone baal vlas liggen.
En nu ligt ze met haar neus bovenop der eigen poep.
Haar stal is echt groot genoeg |o
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:41

Misschien is het haar kussen hahaha,
Nee grapje, dat is best wel vies

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:20

Ineke2 schreef:
Dat was een reactie op pablobokt.
Ik vroeg niet waarom ze haar kinderen meegaf, was meer een veiligheidsding. Die regel in het verkeer is er niet voor niks en er staat ook niet voor niks zo’n hoge boete op.
Ik zelf zou daar dus echt over vallen en advies in winnen. Desnoods dan zelf maar steeds dat stoeltje / verhoging wisselen ofzo tussen de auto’s als dat mogelijk is.

Laat maar, wat een drama.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:31

Joh waarom reageer je er dan nog op?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:40

Na 4 weken keutelen en twijfelen vandaag mn ziel onder mn arm meegenomen naar de bouwmarkt om een aanrechtblad te kopen. Ik heb heel erg het idee dat er vanalles misgaat met het uitmikken van de uitsparingen voor wasbak en kookplaat.
Maar goed, je moet ergens beginnen.
Eenmaal daar bleek ons idee dat je gelijk daar de uitsparingen kunt laten maken, niet waar. Uitfrezen kost ongeveer 400€ en voor een maatwerkblad betaal je tussen de 1500-2000€. Dat was ik niet van plan. Dus dan maar zelf frezen. Wij naar huis (30 min) trailer achter de SUV geslingerd (want we dachten dat zoiets besteld moest worden, dus niet direct meenemen) en weer terug, eenmaal daar half uur voor sluit... Blad gepakt,naar de zagerij (moest 15 cm af)...zagerij half uur voor sluit dicht.......
Heel mn dag naar de getver. Zo zonde.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:27

Dochter die plots,na het eten,onuitstaanbare tandpijn kreeg.
Na 18u is er hier in België geen enkele tandarts meer van wacht.
Spoedhuisartsenpost wilde niet helpen.Wachten tot morgen en dan een tandarts zoeken,zeiden ze.
Ze heeft nu veel pijnstillers genomen wat nog niet hielp.Daarna dacht ik eraan om te spoelen met zout water.Toen werd de pijn wat draaglijker.

Edit:het was maar van korte duur.
Ze weet niet waar heen kruipen van de pijn.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 14-01-24 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:32

Aan mijzelf,ik maak mij overstuur omdat ik met haast een paard zocht voor mijn paard,maar krijg net het bericht dat de man van mijn nicht is overleden.Dat is pas erg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:45

Kimberley_ schreef:
Mijn merrie. Ze was haar danspassen vergeten en stond dus vol op mijn voet -O-

Als je ze eraf wil duwen dan gaan ze nog wat zwaarder op je voet staan :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:48

hagelslag schreef:
Ik heb een uurtje geleden haar stal uitgemest.
Vrij snel later zag ik al poep midden in de schone baal vlas liggen.
En nu ligt ze met haar neus bovenop der eigen poep.
Haar stal is echt groot genoeg |o
[ [url=m/l4wMnw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij mest altijd op hetzelfde plekje achterin de stal. Zit werkelijk nooit een mestvlek op hem.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:51

Bedankt voor de felicitaties lieve mensen <3

Britta31 schreef:
Aan mijzelf,ik maak mij overstuur omdat ik met haast een paard zocht voor mijn paard,maar krijg net het bericht dat de man van mijn nicht is overleden.Dat is pas erg.

Niet doen hoor, jouw gevoel en problemen zijn ook geldig.

Geen waardes aan hangen en zeker niet aan jezelf ergeren erom!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:54

Gefeliciteerd Niobe

Britta31, ik vind het logisch dat je zo bezig bent met je paard. Ze zijn van ons afhankelijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:55

Merlen schreef:
Dochter die plots,na het eten,onuitstaanbare tandpijn kreeg.
Na 18u is er hier in België geen enkele tandarts meer van wacht.
Spoedhuisartsenpost wilde niet helpen.Wachten tot morgen en dan een tandarts zoeken,zeiden ze.
Ze heeft nu veel pijnstillers genomen wat nog niet hielp.Daarna dacht ik eraan om te spoelen met zout water.Toen werd de pijn wat draaglijker.

Edit:het was maar van korte duur.
Ze weet niet waar heen kruipen van de pijn.

Heb je knoflook in huis? Bijten op rauwe knoflook kan helpen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:07

Gecondoleerd Britta! Ik vind het juist een heel lief iets wanneer mensen zich zo inzetten voor hun dier Britta. Natuurlijk is het heel erg naar, maar het zijn imo wel heel verschillende dingen. Het een daar kan je helemaal niks aan doen, en de situatie met je paard daar kan je wel zelf actief wat mee doen, en dat doe je ook.

Niobe speelt misschien een van je favoriete bands ergens volgend jaar? Misschien iets in die richting, tickets voor iets wat nog moet gaan komen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:11

Geen knoflook in huis.Zout water helpt ietsje zolang ze blijft spoelen maar dat kan ze niet de hele nacht blijven doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:29

Britta, gecondoleerd.

Maar zoiets moet je niet vergelijken.
Het is allebei naar op een eigen manier.
jou paard had nu ook hulp nodig. En had daar alleen jou.
Het fijne bij jou is er nu rust en kun je er voor je nicht zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:29

Gefeliciteerd Niobe Y)(^)

Britta beiden is enorm verdrietig, heel veel sterkte de komende tijd :(:)
Een stukje stress is opgelost door de komst van het nieuwe paard, maar al het verdriet werken kost nog wel tijd.
Niet ergeren hoor dikke knuffel vanuit hier.

Merlen beterschap voor je dochter, pijn aan het gebit is echt erg. Wat balen dat pijnstillers niet goed werken. Misschien helpt een icepack iets?