Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Leuk dat je het niet met me eens bent, maar op dit moment is "loslaten" en alleen kwetsbaren vaccineren gewoon nog geen optie.
Op dit moment is de voet op de rem ook nog nodig maar dat schrijf ik niet ELKE keer. Idem het gezond(er) leven.
Het vaccineren is volstrekt buiten elke context getrokken omdat het zo lekker makkelijk bekt/schrijft. Idem het nu volstrekt irrelevante oproepen van het maart/april 2020 schrikbeeld en belasting zorg/code zwart roepen.
Het is nu het moment om naar een duurzaam model te GÁÁN schrijf ik. Niet dat we er al zíjn![]()
Een model van gezonder (minde overgewichtig) leven!!! en CoFlu-prik voor risisco-goepen in het najaar.
Dat is waar we naartoe zouden moeten willen dít najaar al.
Tenminste, als we niet wéér een winter dicht willen.
Helaas lijkt het wel of een dominante stroming hier dat en alleen mogen leven met geldige QR wil.
Sizzle schreef:Linnie050 schreef:Ik zwom 1x in de week.
Dat mis ik erg.
.
Ik snap dit heel goed. Op bokt doet men graag of een stukje over de weg lopen alles kan vervangen, maar ik wil het gepiep wel eens horen als morgen paardrijden of paardentrainen in zijn geheel verboden wordt![]()
Ik denk niet dat alle ruiters hier dan zo rustig zeggen: dat geeft niets, ik loop wel een stukje in het donker over het asfalt.
Kwa 2G+ voorzie ik wel gedoe, zeker als er doorgegaan wordt op plannen om het 2G vinkje in te trekken na 4 maanden zoals in Oostenrijk. Ik wil best een keer mijn booster halen, maar 4 maanden? No way. Dan wordt je dus als 2G al snel de nieuwe paria van de maatschapij.
Het is me ook onduidelijk wat er dan gebeurd als de volgende booster komt (2G++) en je dan pas op dat moment voor het eerst boostert (2G+). Moet je dan alsog beide „inhalen“ en blijf je rood tot je er 4 hebt (die dan wellicht inmiddels weer achterhaald is door nummer 5)?
IMANDRA schreef:Ik weet niet hoe je mensen massaal gezonder laat leven in driekwart jaar hoor.
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Ik weet niet hoe je mensen massaal gezonder laat leven in driekwart jaar hoor.
Wederom dat ´maar nú dan?!´ en de paniekknop van voorjaar 2020 indrukken.
We zijn al bijna twee jaar na die terechte paniek en nóg is er in vergelijking met vaccinatieplicht núl aandacht voor het overgewicht.
In 9 maanden kan er héél wat gezonder geleefd worden.
Stoppen met roken bv geeft in wéken sterk verbeterde longfunctie.
Ook afvallen. 2 kilo per maand is een makkie voor iedereen (uitzondering blablabla) dus 18 kilo vet waar die vermaledijde covidjes geen feest meer in kunnen vieren.
Is het aanpakken van die epidemie geen ontlasting van de zorg?
@ Mysa, ik denk dat we wel meer kunnen doen met voorlichting. Foodwatch is bijvoorbeeld heel erg actief als het gaat om (misleidende) reclame voor ongezonde etenswaren.
Waarom is uitsluiten van sociaal leven mbt vaccineren wél goed en kan er niets voor het veel belangrijker gezonder leven niets?
Het antwoord is glashelder niet dat het niet kan maar dat de overheid het niet wíl.
We zijn simpelweg vee. Vergelijk het ook gerust met paardhouden. Gezonder voor het paard is niet in het financieel belang van de meeste eigenaars en een spuit erin goedkoper. De overheid heeft daarbij nog een verstrengeld belang bij én het vaccineren én het ongezondere leven. Belasting op alcohol/rookwaar is maar één simpel voorbeeld.
OleJon schreef:besita schreef:Ik heb gisteren de booster gehad - na 2 Pfizer nu moderna
Ik heb een dikke warme pijnlijke bult op mijn arm , hoofdpijn en koorts ..joy
#geenzininandersnooitziek#
Ik ga geen booster meer halen na deze , heb er stilaan genoeg van
Als je nooit ziek bent? Waarom haal je dan een vaccinatie? Is dan toch wel duidelijk dat jou lichaam het niet nodig heeft.
Daarom laat ik mij ook niet vaccineren. Ik ben ook nooit ziek. Waarom zou ik mij dan in laten spuiten met een experimenteel goedje
Zebrastreep schreef:Ach ik hoor dat zo vaak mensen die constant roepen het valt allemaal wel mee het is een griepje en de maatregelen zijn onzin.
En dan worden ze zo getroffen of komt het heel dichtbij en dan zijn de praatjes wel over en is het opeens eng en willen ze niet besmet raken.
Stiekem nemen ze het toch wel heel serieus. Maar als het in de buurt komt hoor ik toch veel mensen wel terugkrabbelen
Jis_ schreef:OleJon schreef:Als je nooit ziek bent? Waarom haal je dan een vaccinatie? Is dan toch wel duidelijk dat jou lichaam het niet nodig heeft.
Daarom laat ik mij ook niet vaccineren. Ik ben ook nooit ziek. Waarom zou ik mij dan in laten spuiten met een experimenteel goedje
Je DNA werkt ook nog mee in hoe je lijf met virussen om gaat, kan je nog zo fit en gezond zijn.
Needje schreef:Tsja, m'n enorm Christelijke collega die niet gevaccineerd is had het paar weken terug en niets meer dan verkouden.
Laten we ophouden met die stomme verhalen van ongevaccineerden die dood neervallen en gevaccineerden die nergens last van hebben.
Overal zijn uitzonderingen.
Achterom schreef:Maar waarom mag ik dit niet delen? Omdat jij het niet hebt meegemaakt? Omdat dit niet iemand uit jouw kennissenkring is? Of omdat het te confronterend is?
We hebben het nog steeds over een virus dat dodelijk kan zijn, ook al houd je er een gezonde levensstijl op na.
Natuurlijk is een verbetering van levensstijl voor veel mensen broodnodig, maar op korte termijn is dat gewoon niet de oplossing.
Thioro schreef:Goh Sizzle, dat zou er voor mij afhangen in hoeverre die vrijheden beperkt worden.
(Knip)
Wil ik echter mijn zusje ver weg in het buitenland zien (vliegreis) dan heb ik met de huidige regels een booster nodig tegen die tijd én moet ik alsnog laten testen.
Ik vind daar wat van maar zou hem toch nemen omdat familie zien na 2 jaar toch ook een ding is.
Huertecilla schreef:IMANDRA schreef:Ik weet niet hoe je mensen massaal gezonder laat leven in driekwart jaar hoor.
Wederom dat ´maar nú dan?!´ en de paniekknop van voorjaar 2020 indrukken.
We zijn al bijna twee jaar na die terechte paniek en nóg is er in vergelijking met vaccinatieplicht núl aandacht voor het overgewicht.
In 9 maanden kan er héél wat gezonder geleefd worden.
Stoppen met roken bv geeft in wéken sterk verbeterde longfunctie.
Ook afvallen. 2 kilo per maand is een makkie voor iedereen (uitzondering blablabla) dus 18 kilo vet waar die vermaledijde covidjes geen feest meer in kunnen vieren.
Is het aanpakken van die epidemie geen ontlasting van de zorg?
Waarom is uitsluiten van sociaal leven mbt vaccineren wél goed en kan er niets voor het veel belangrijker gezonder leven niets?
Het antwoord is glashelder niet dat het niet kan maar dat de overheid het niet wíl.
We zijn simpelweg vee. Vergelijk het ook gerust met paardhouden. Gezonder voor het paard is niet in het financieel belang van de meeste eigenaars en een spuit erin goedkoper. De overheid heeft daarbij nog een verstrengeld belang bij én het vaccineren én het ongezondere leven. Belasting op alcohol/rookwaar is maar één simpel voorbeeld.
Sizzle schreef:Thioro schreef:Goh Sizzle, dat zou er voor mij afhangen in hoeverre die vrijheden beperkt worden.
(Knip)
Wil ik echter mijn zusje ver weg in het buitenland zien (vliegreis) dan heb ik met de huidige regels een booster nodig tegen die tijd én moet ik alsnog laten testen.
Ik vind daar wat van maar zou hem toch nemen omdat familie zien na 2 jaar toch ook een ding is.
Ik merk dat ik dat best lastig vind.
Vorige week heb ik iemand bezocht, maar alleen een vaccin is niet meer genoeg dus behalve hopeloos veel formulieren invullen, even katjeng lokaal 120 euries dokken voor een neusboor en vingers gekruist dat je nog naar huis mag.
Mogenlijk is het volgende keer ook met booster en test?
Wanneer stop ik met mijn dierbaren bezoeken omdat het te onzeker wordt? Zeker ook met het oog op eventuele variant specifieke boosters.
Huertecilla schreef:....en zo zíjn we er weer; bij anekdotisch ´bewijs´ voor vaccineren.
Alsof daar nog niet genoeg op gehamerd is en de rest is in de wind...
Thioro schreef:Ik zou ook met samengenepen billen zitten wachten op het resultaat van die test. Als die positief is sta je daar met je netjes 70x gevaccineerd en peperdure reis in de gootsteen.
Is inderdaad russische roulette zo.
Maar wat moet je anders?
Plezierreisjes kunnen wachten. Dierbaren zien is toch iets anders.
Needje schreef:Achterom schreef:Maar waarom mag ik dit niet delen? Omdat jij het niet hebt meegemaakt? Omdat dit niet iemand uit jouw kennissenkring is? Of omdat het te confronterend is?
We hebben het nog steeds over een virus dat dodelijk kan zijn, ook al houd je er een gezonde levensstijl op na.
Natuurlijk is een verbetering van levensstijl voor veel mensen broodnodig, maar op korte termijn is dat gewoon niet de oplossing.
Nee hoor. Ik had de context even niet goed. Dacht dat het weer zo'n standaard verhaal was van ongevaccineerd gezond dood om aan te tonen dat je je moet laten vaccineren. Sorry.
Maar ik ben het met je eens dat het aan je DNA ofzo lijkt te liggen. Want idd, waarom de een wel en de ander niet?
Hoop dat ze dat snel uitvogelen. Misschien dat er dan ook gerichter te voorkomen en behandelen is.
Jis_ schreef:[Wij hebben allemaal 2% Neanderthaler in ons (zelden tot 4%).