Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:12

bigone schreef:
996981 schreef:

Nou in het rijtje opsommingen wordt die niet genoemd. Schijnbaar besta ik voor sommige mensen dus gewoon niet :Y) :D

In plaats van elke keer te zoeken of je er als niet gevaccineerde toevallig bij staat kun je ook gewoon niet reageren.
Je hebt je overweging een hele poos geleden duidelijk gemaakt, ik heb geprobeerd je op andere gedachten te brengen en klaar. Maar je moet niet elke keer iets zoeken waardoor je je misschien aangesproken voelt. Het is al veel vaker genoemd dat bijna niemand problemen heeft met een verantwoordelijke niet prikker. Dus stop er gewoon mee.

Alleen al het feit dat je de drang voelt iemand op andere gedachten te brengen. Why.... Er is ook niemand die problemen heeft met iemand die zich wel laat vaccineren, maar ook jij voelt de drang hier te blijven reageren. Waarom is dat anders?

Daarnaast; Is het verlies van humor een bijwerking van het vaccin? -O- :D

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:20

Humor mag, maar ik zie meer voor me hoe een gezin achterblijft. Weinig om lol over te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:23

Nou, met een beetje pech twee gezinnen maar ach, dan zijn er blijkbaar nog altijd mensen die de humor er van in zien. Mij best, hoop alleen dat er de komende maanden niet te vaak de opmerkingen komen, ze hadden het kunnen voorkomen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:38

Als je de vrije keuzes van anderen zo sterk aantrekt lijkt me dat echt zwaar. Iedere dag sterven duizenden mensen. Veel aan redenen waar ze invloed op hadden. Dat is erg, maar onoverkomelijk. Als nabestaande kun je jezelf dan ook in medelijden verdrinken met “had hij maar” of je kunt je er mee verenigen dat er geleefd is volgens de manier waarin de overledene geloofde. Het is verschrikkelijk als iemand dat met zijn leven moet bekopen, maar het lijkt me veel erger om te leven met de gedachte dat iemand gedwongen is geweest keuzes te maken die niet goed voelden.

Ik vind veel mensen egoïstisch daarin. Wie zijn wij om te bepalen welke keuzes een ander moet maken? Ook als dat de meest rationele keuze is?

Liever iets korter leven maar een leven geleefd hebben waar ik mij goed bij voelde, dat bij mij paste en waar ik gelukkig van werd, dan zo verstandig mogelijk leven, om de tijd op aarde te rekken. Geluk zit hem voor mij in de kwaliteit, niet in kwantiteit. Ik hoop dat mijn ooit nabestaande er ook zo in staan.

Het verliezen van dierbaren is heel erg. Maar ook “gewoon” onderdeel van het leven. De dood kun je niet voorkomen. Vroeg of laat komt hij voor iedereen

Edit: typo’s

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:48

Ik ga deze discussie niet eens aan. Puur uit zelfbescherming. Het woord rationeel is het breekpunt in deze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:59

996981 schreef:
Als je de vrije keuzes van anderen zo sterk aantrekt lijkt me dat echt zwaar. Iedere dag sterven duizenden mensen. Veel aan redenen waar ze invloed op hadden. Dat is erg, maar onoverkomelijk. Als nabestaande kun je jezelf dan ook in medelijden verdrinken met “had hij maar” of je kunt je er mee verenigen dat er geleefd is volgens de manier waarin de overledene geloofde. Het is verschrikkelijk als iemand dat met zijn leven moet bekopen, maar het lijkt me veel erger om te leven met de gedachte dat iemand gedwongen is geweest keuzes te maken die niet goed voelden.

Ik vind veel mensen egoïstisch daarin. Wie zijn wij om te bepalen welke keuzes een ander moet maken? Ook als dat de meest rationele keuze is?

Liever iets korter leven maar een leven geleefd hebben waar ik mij goed bij voelde, dat bij mij paste en waar ik gelukkig van werd, dan zo verstandig mogelijk leven, om de tijd op aarde te rekken. Geluk zit hem voor mij in de kwaliteit, niet in kwantiteit. Ik hoop dat mijn ooit nabestaande er ook zo in staan.

Het verliezen van dierbaren is heel erg. Maar ook “gewoon” onderdeel van het leven. De dood kun je niet voorkomen. Vroeg of laat komt hij voor iedereen

Het is te hopen dat de nabestaanden inderdaad er zo in staan, zoals jij schetst.
Stel je voor, dat ze nu denken: hadden we maar dat stomme prikje gehaald .........

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 06:38

996981 schreef:

Hier idem hoor

Overigens waarom gaat iedereen er van uit dat Baudet die man heeft gebrainwasht? Je zegt dus eigenlijk dat deze man geen eigen ideeën en mening had.
Grote kans is dat hij doordat hij zelf zo dacht zich achter Baudet heeft geschaard.
Net als dat jullie je scharen achter de mensen die in jullie straatje praten.
Dat doet uiteindelijk toch iedereen?!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:03

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Het is te hopen dat de nabestaanden inderdaad er zo in staan, zoals jij schetst.
Stel je voor, dat ze nu denken: hadden we maar dat stomme prikje gehaald .........

Natuurlijk denken mensen straks dat. Maar wederom dat is bij anders dan.

"Had hij maar nooit gerookt, had de regering roken maar verboden, was hij maar nooit in die trein gestapt, had hij maar niet zo veel gedronken, was hij maar eerder van school veranderd, was hij maar niet in dat vliegtuig gestapt, was ze maar nooit ziek geworden"

Een greep uitspraken van nabestaanden bij andere doodsoorzaken dan corona.

Die vraag is er altijd, had iemand maar......

Dat is echter nooit een rede om niet je eigen leven te lijden zo als iemand dat zelf wil.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:09

Ik las ook een stuk over dat reumapatiënten die een bepaalde medicatie gebruiken geen antistoffen aanmaken na gevaccineerd te zijn.

Dit bewijst toch weer dat iedereen die zich nu laat vaccineren proef persoon is, omdat de vaccins nog niet uitvoerig getest waren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:21

LuckyLuna schreef:
Ik las ook een stuk over dat reumapatiënten die een bepaalde medicatie gebruiken geen antistoffen aanmaken na gevaccineerd te zijn.

Dit bewijst toch weer dat iedereen die zich nu laat vaccineren proef persoon is, omdat de vaccins nog niet uitvoerig getest waren.

Het eerste deel van je post bewijst toch niet automatisch het 2e deel van je post? Vreemde conclusie.

Ik vind de afgelopen pagina's heel heftig om te lezen. Ik vind het andersom heel erg heftig wanneer 'antivaxxers' de dood van iemand gaan zitten analyseren en gebruiken voor hun standpunt en nu vind ik het net zo erg om te lezen dat er geen begrip is/ er word aangegeven dat het de schuld is van Baudet dat iemand dood is/er geen enkel medelijden is.

Ik vind het heel erg als iemand dood gaat aan Corona, of hij nou pro of anti was. Sinds wanneer vinden we een mensenleven minder waard als het iemand is die anders denkt dan ikzelf. Sinds wanneer gaan we dan zeggen: geen medelijden want als hij anders had geleefd dan...

Wat een verharding van de maatschappij is dat zeg...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:29

Toch merk ik dat het enorm scheelt wat je leest. Ik kwam via Twitter op een artikel van GeenStijl en daar schrok ik toch wel van. Heel veel vrouwen met klachten zoals buikpijn, menstruatieproblemen en opgeblazen buik enzo. Ook sportieve types die normaal afgetraind waren. Dan denk ik: dat zijn (denk ik) ook echte mensen met echte ervaringen. Maar ik persoonlijk heb nergens last van, mijn dochter ook niet. En ik ken niemand, man of vrouw, die ook maar iets ongemak heeft van het vaccin.
Lastig eigenlijk. Je weet gewoon niet wat nou waar is en wat niet. En hoe we beïnvloed worden door de media en de specifieke berichten die we krijgen te zien door de algoritmes.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:32

En heel eerlijk: ook persoonlijke ervaringen uit je omgeving kunnen vertekend zijn, beide kanten op. Statistiek verspreidt zich natuurlijk niet op een gelijke manier.

Ik vind het persoonlijk heftig om te merken hoe de menstruatie stoornissen weggewuifd worden onder: "komt zo vaak voor", terwijl het officiële onderzoek nog niet is afgerond.
Laatst bijgewerkt door Douce op 30-09-21 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:38

Ik heb idd meerdere vrouwen in mijn omgeving met klachten rondom de menstruatie/buik sinds de enting.
Ik gelukkig zelf niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:16

LuckyLuna schreef:

Nou is dat niet met elk medicijn zo? Als er vandaag iemand ja het gebruik van paracetamol met een ander nieuw medicijn zomaar ik zeg maar wat enorme buikpijn krijgt komt er ook op elk pakje paracetamol te staan niet gebruiken met dit en dit. Dan zou je ook kunnen zeggen dat paracetamol een proef medicijn is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:20

Ik denk dat er juist op het nieuwe medicijn dan komt te staan dat je het niet in combinatie met paracetamol moet gebruiken, Of dat de combinatie met paracetamol buikklachten kan geven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:21

Douce schreef:
En heel eerlijk: ook persoonlijke ervaringen uit je omgeving kunnen vertekend zijn, beide kanten op. Statistiek verspreidt zich natuurlijk niet op een gelijke manier.

Ik vind het persoonlijk heftig om te merken hoe de menstruatie stoornissen weggewuifd worden onder: "komt zo vaak voor", terwijl het officiële onderzoek nog niet is afgerond.

Helaas niks nieuws. Bijwerkingen bij vrouwen worden zelden serieus genomen. Van oudsher worden medicijnen ook op mannen getest. Bepaalde ziektebeelden uiten zich ook anders bij vrouwen als mannen. Ook daar is weinig aandacht voor

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:22

Zebrastreep schreef:
LuckyLuna schreef:

Nou is dat niet met elk medicijn zo? Als er vandaag iemand ja het gebruik van paracetamol met een ander nieuw medicijn zomaar ik zeg maar wat enorme buikpijn krijgt komt er ook op elk pakje paracetamol te staan niet gebruiken met dit en dit. Dan zou je ook kunnen zeggen dat paracetamol een proef medicijn is.

Normale medicatie wordt eerst uitvoerig getest voor het op de markt komt. Waardoor veel bijwerkingen al bekend zijn. Dat is met het vaccin niet gebeurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:25

Wisselwerking met niet direct relevante medicatie wordt zelden vast vooraf onderzocht, dus geen idee waar je die fantasie vandaan hebt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:36

Sizzle schreef:
Wisselwerking met niet direct relevante medicatie wordt zelden vast vooraf onderzocht, dus geen idee waar je die fantasie vandaan hebt.

Echt precies dit. Er is heel veel medicatie waar achteraf van alles van bekend word. Deze week nog nieuwe berichten over paracetamol notabene, als er toch iets al jaren door de hele wereld gebruikt word is dat het wel :o Kreeg ik ook een lichte paniekaanval van gezien mijn zwangerschap :') .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:41

Sizzle schreef:

Danku voor het iets beter omschrijven van wat ik bedoel!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:44

Sizzle schreef:

Echwel @ [CV] Het corona vaccin

Dat ben ik
Maar ook met de griepprik moet ik 2 weken te voren stoppen met de injecties want ook die kan minder aanslaan met methotextraat en dat is toch wel een bewezen vaccin

Verder weet ik ook dat ik nooit tegen bv gele koorts erbij mag enten omdat dat een levend vaccin is

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:49

Needje schreef:
Ik heb idd meerdere vrouwen in mijn omgeving met klachten rondom de menstruatie/buik sinds de enting.
Ik gelukkig zelf niet.

Iedereen heeft altijd wel meerdere vrouwen in mijn omgeving met klachten rondom de menstruatie/buik. Period.

Als dat sinds de vaccinaties ineens niet meer zo zou zijn, dan zou je je pas zorgen moeten gaan maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:49

ruitje schreef:
Sizzle schreef:

Echt precies dit. Er is heel veel medicatie waar achteraf van alles van bekend word. Deze week nog nieuwe berichten over paracetamol notabene, als er toch iets al jaren door de hele wereld gebruikt word is dat het wel :o Kreeg ik ook een lichte paniekaanval van gezien mijn zwangerschap :') .

Ik denk dat daar ook de angst bij veel zwangeren zit om het Corona vaccin te nemen. Paracetamol heeft een héél veilig imago en wordt al jaren gebruikt, ook in de zwangerschap. Zelfs bij paracetamol is er twijfel over de veiligheid voor het ongeboren kindje.

Hoe kunnen we dan zo zeker weten dat het vaccin onschadelijk is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 08:55

Toe nou, in mijn zwangerschappen at ik gewoon rauw vlees en Franse kazen
Enige wat wij wisten dat alcohol en roken slecht was..

Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht he...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:02

Echwel schreef:
Toe nou, in mijn zwangerschappen at ik gewoon rauw vlees en Franse kazen
Enige wat wij wisten dat alcohol en roken slecht was..

Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht he...

Ooo, dus omdat jij je daar geen zorgen om maakte mogen anderen dat ook niet?

Of hoe bedoel je dit?