Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Vind het makkelijk gezegd... Ik weet niet hoe leuk ik mijn leven nog zou vinden als ik door covid mijn naaste familie en beste vriend ben kwijtgeraakt. En vergeet ook de langetermijngevolgen niet als ze er wél doorheen komen.
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Vind het makkelijk gezegd... Ik weet niet hoe leuk ik mijn leven nog zou vinden als ik door covid mijn naaste familie en beste vriend ben kwijtgeraakt. En vergeet ook de langetermijngevolgen niet als ze er wél doorheen komen.
Euhhh,.... wachten op wát, maakt niets anders. Wat gebeurt, gebeurt toch.
Je daardoor laten remmen, je leven op pauze te laten zetten is twee keer verlies.
Mis je óók nog de lol die je wél zou kunnen hebben binnen de mogelijkheden.
Mag je naar een restaurant tot 20.00 uur? Plan een etentje om 17.00.
Mag/kan dat niet? Plan een etentje thuis tot een uur voor avondklok. Of later en slumber party![]()
Gedenk te léven.
´Ja maar....´ = nee, want. Gaat je levensplezier aan je voorbij. Doet Covid, doen de regels dat óók nog terwijl je níet ziek bent.
MAAK ER WAT VAN.
NU!!!
Het blijft voorlopig hetzelfde dweilen met de kraan open als vorig jaar.
Heb daar april 2020 een draad over geopend; over de nieuwe normaliteit. Dat Covid19 voor altijd ging zijn met grote invloed of het sociale leven.
Enneh, aan een ider die het makkelijk gezegd vind want ´ik´.... Míjn leven was euhm... uitbundig sociaal. De invloed dáárop was/is heel wat groter dan wanneer je toch al weinig/niet uit ging/date.
Als het niet linksom kan/mag, dan maar rechtsom toch?
Je kan het niet in het echte leven nieuwe contacten leggen ook zien als een kans om mensen op het wéb te ontmoeten die er daarvoor niet op waren en nu wel.
Ik woon nota bene op een berg in een agrarisch binnenland in Andalucía met slecht internet en nul GSM signaal maar....la vida es bella!
Het punt is; laat je leven niet nóg meer verzieken door Covid.
Het is joúw leven; dat moet jij leven; daar moet je zélf wat aan doen![]()
Ík zie de ellende nu juist als een vingerwijzing naar de broosheid van het leven. Van het geschenk ervan. Verpieter het niet.
Sheran schreef:Ben het gewoon niet met je eens HC, ik leef niet fijn als ik anderen bewust in gevaar breng.
Echwel schreef:'Bezetting IC piekt in juni bij eerste versoepeling op 21 april' - https://nos.nl/l/2376779#UPDATE-container-52452750
Ik word hier echt verdrietig van..
Zou alles pas in juni kunnen dan
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Ben het gewoon niet met je eens HC, ik leef niet fijn als ik anderen bewust in gevaar breng.
Dat is een sprong naar conclusie op basis van wat jij dénkt te lezen en ik niet schrijf. Ik schrijf nota bene wél lettterlijk binnen wat kan en mág...![]()
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Ben het gewoon niet met je eens HC, ik leef niet fijn als ik anderen bewust in gevaar breng.
Dat is een sprong naar conclusie op basis van wat jij dénkt te lezen en ik niet schrijf. Ik schrijf nota bene wél lettterlijk binnen wat kan en mág...![]()
Verder staat het een ieder UITERAARD vrij om te wachten op de redding door vaccinatie.
En wat ´zendingswerk´ betreft. Nogal mallote opmerking imo. Klagen over angsten en achter de geraniums zitten wordt![]()
![]()
Positief mag weer niet; is net zo´n goed recht dame(s)![]()
Maar... tant pis![]()
Net een tijdje aan de telefoon met Bubbly lief. Die roept telefonisch mensen voor vaccinatie op en haar dochter werkt op de richting virologie van de uni in Málaga.
Onder de de streep: Tis de nieuwe normaliteit dames.
Dan even een ´organisatirisch´ punt wat licht schijnt:
Hier loop de staat van alrm op 8 mei af.
De centrale overheid vindt dat het niet verlengd hoeft te worden omdat er nu voldoende noodwetten zijn die de deelstaten mogelijkheden geven.
Klein detail: Alle Covid19 vaccins zijn tíjdelijk, versneld, toegestaan voor NOODgebruik. Pas per 2023 voor generiek gebruik; mist en maar.
Er is daarom óf een staat van alarm óf extra wetgeving nodig om een noodvaccin te kunnen toedienen.
als noodvaccins voor algemeen gebruik mogelijk worden: Dan is het einde van elke kwaliteitsgarantie wet. Pharma blij.
Echwel schreef:Volgens mij is zijn glas altijd halfvol
Heeft bokt deze smilie voor gemaakt
![]()
CharleyT schreef:Huertecilla schreef:Dat is een sprong naar conclusie op basis van wat jij dénkt te lezen en ik niet schrijf. Ik schrijf nota bene wél lettterlijk binnen wat kan en mág...![]()
Verder staat het een ieder UITERAARD vrij om te wachten op de redding door vaccinatie.
En wat ´zendingswerk´ betreft. Nogal mallote opmerking imo. Klagen over angsten en achter de geraniums zitten wordt![]()
![]()
Positief mag weer niet; is net zo´n goed recht dame(s)![]()
Maar... tant pis![]()
Net een tijdje aan de telefoon met Bubbly lief. Die roept telefonisch mensen voor vaccinatie op en haar dochter werkt op de richting virologie van de uni in Málaga.
Onder de de streep: Tis de nieuwe normaliteit dames.
Dan even een ´organisatirisch´ punt wat licht schijnt:
Hier loop de staat van alrm op 8 mei af.
De centrale overheid vindt dat het niet verlengd hoeft te worden omdat er nu voldoende noodwetten zijn die de deelstaten mogelijkheden geven.
Klein detail: Alle Covid19 vaccins zijn tíjdelijk, versneld, toegestaan voor NOODgebruik. Pas per 2023 voor generiek gebruik; mist en maar.
Er is daarom óf een staat van alarm óf extra wetgeving nodig om een noodvaccin te kunnen toedienen.
als noodvaccins voor algemeen gebruik mogelijk worden: Dan is het einde van elke kwaliteitsgarantie wet. Pharma blij.
Bedankt voor je fraaie kwalificatie (niet veel anders verwacht), klagen en achter de geraniums : geen idee hoe je daar bij komt, en lief dat je dame zegt, maar HClief ik ben een heer.
Mocht ik alles helemaal verkeerd begrepen hebben, bij deze alvast mijn nederige(geintje) excuses.
Achterom schreef:Dat is hard ja... wat mij betreft echt de schuld van VWS trouwens, die ze nu proberen neer te leggen bij de werkgevers.
We hebben allemaal hard gewerkt, daar was die bonus voor bedoeld. Maar blijkbaar geeft VWS het liever uit aan commerciële testlabsAlles voor de markt en de ondernemers he.