Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:14

{:)-:( Zó irritant altijd deze situaties....

Ik hoop dan altijd vurig dat iemand anders hem snel koopt :=

Flying_Angel schreef:
Pff, geïnteresseerde stelt echt 1000 vragen of het zeker weten goed is. Dan klagen dat de verzendkosten zo hoog zijn (het is een rugzak dus ja, groot formaat). Dan dat ze maar een arme student is, uiteindelijk prijs overeengekomen, of ik het even een week kan reserveren.

:evaw:

Sorriso

Berichten: 4895
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:24

Dankjewel zonnebloem en Earth!
Heb pas één keer iets verkocht via daar. Ging op zich prima! Zag wel iets van vertalen in de chat ja, maar bedankt voor de verheldering. Ze waren echt de volgende ochtend al weg helaas. De jacht gaat door :Y)

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:56

Inmiddels heeft iemand hem zonder berichten gewoon gelijk gekocht :+

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:09

Flying_Angel schreef:
Inmiddels heeft iemand hem zonder berichten gewoon gelijk gekocht :+


Yes! ~~}>

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:15

HorsePassion schreef:
Wat vinden jullie ervan dat de kleding die je koopt niet gewassen is?
De reactie van de verkoper is dat ze het niet wast omdat dat iets is wat voor de koper is.
Ik zorg dat mijn kleding schoon weg gaat. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

Mij maakt het niet zo veel uit omdat ik het sowieso zelf ook nog was.
Ben allergisch aan wasverzachter en kan dat niet riskeren met tweedehands kledij

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:43

Ik moest net 5 dagen lang een tas reserveren voor iemand en ze zou hem vandaag echt betalen... Nou wat denken jullie? Ze reageert gewoon niet meer. Dit is echt de laatste keer dat ik dit doe voor iemand.

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 07:28

Welkom bij de club van niet meer reserveerders..... jammer hè dat het zo vaak zo gaat :(:)

Ik was ook altijd alles dat binnenkomt. Je weet toch niet wat er mee gebeurd is...

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 08:30

Ik wil graag dat het eigen ruikt / naar onze was. Kan er niet tegen als er nog een geur (ook al is het schoon) van een ander aan hangt dus ik was het ook eerst.

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:59

Duurt DPD altijd zo lang met verzendenbewijs sturen?
Had hem vanwege de actie dit weekend maar aan gezet maar ik vind het toch niet zo prettig dat ik geen enkel bewijs heb dat ik het nu weg gestuurd heb.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:34

pmarena schreef:
Welkom bij de club van niet meer reserveerders..... jammer hè dat het zo vaak zo gaat :(:)

Ik was ook altijd alles dat binnenkomt. Je weet toch niet wat er mee gebeurd is...


Ik had het artikel gereserveerd voor haar voor 60 euro onder de vraagprijs. Nu heeft ze gisteren toch nog gereageerd dat ze nog 30 euro van de prijs af wil.

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:42

Oeh...dat vind ik nog het meest ergerlijk....dat je iets voor een afgesproken prijs voor ze vasthoudt en dan na een poos nog lager bieden. Vooral dat is reden dat ik het niet meer doe want dat vind ik zó aso :x

Daarom hou ik ook niet van spullen verkopen aan mensen die het af willen komen halen.
Te vaak gezeik dat ze niet komen opdagen. Of veel later aan komen kakken. En als ze er dan zijn dan hebben ze "oeps" niet genoeg geld bij zich (of niet gepast) en wordt er verwacht dat je het dan maar voor minder meegeeft. Zó ergerlijk _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:34

Dus die wil even €90 van je VP afdingen, da's ook geen klein bedragje

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:25

KB12 schreef:
Ik moest net 5 dagen lang een tas reserveren voor iemand en ze zou hem vandaag echt betalen... Nou wat denken jullie? Ze reageert gewoon niet meer. Dit is echt de laatste keer dat ik dit doe voor iemand.


Ik denk dat het psychologisch is, dan is het item in gedachten toch al een paar dagen 'bezit' van die persoon, betalen doen ze nooit.

Hetzelfde met afbieden, het is voor sommigen blijkbaar een sport om erin te slagen prijs naar beneden te praten, en dan met het idee "ik kan het wel voor die prijs krijgen als ik wil" rond te lopen.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:55

Varekaj schreef:
Dus die wil even €90 van je VP afdingen, da's ook geen klein bedragje


Maar het ergste is ook nog dat het 5 dagen lang gereserveerd was voor de afgesproken prijs, en op het moment van afrekenen na 5 dagen probeer je nog eens even 30 euro eraf te doen. Heb gezegd dat ik het echt asociaal vind dat je mij op die manier 5 dagen aan het lijntje houdt. Ik kan niet met deze onzin hoor. Ik heb nu dus 3 tassen verkocht van rond de 500 euro. Ik ga wel zorgen dat ik het hele inpakproces inclusief tags en facturen goed op film. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan vanuit de koper.

HorsePassion
Berichten: 1015
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:05

KB12 schreef:
Ik heb nu dus 3 tassen verkocht van rond de 500 euro. Ik ga wel zorgen dat ik het hele inpakproces inclusief tags en facturen goed op film.

Jeetje, wat een geld :oo
Wat voor soort tassen zijn dat dan?
Ik zou het zelf super spannend vinden om online zoveel geld uit te geven.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:57

Ik kreeg nu een bericht en mail om DAC7 gegevens in te vullen? Nog iemand? Weet niet echt wat er mee te doen…

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:35

Heel Facebook staat er ook al vol mee…

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:53

HorsePassion schreef:
KB12 schreef:
Ik heb nu dus 3 tassen verkocht van rond de 500 euro. Ik ga wel zorgen dat ik het hele inpakproces inclusief tags en facturen goed op film.

Jeetje, wat een geld :oo
Wat voor soort tassen zijn dat dan?
Ik zou het zelf super spannend vinden om online zoveel geld uit te geven.


Dit waren tassen van jacquemus. Het eerste probleem heeft zich alweer aangedrongen. De eerste tas is aangekomen bij de koper en die zegt dat de tas nep is. Ik heb gelukkig alles gefilmd evenals de factuur, ontvangstbevestiging, orderbevestiging, aankomstbevestiging en creditcardgegevens. Ook is het hele inpakproces gefilmd. Dit heb ik al geupload naar youtube en in een link doorgestuurd. Ik heb ook mijn adresgegevens in de chat gezet, maar nog niet op retourneren geklikt. Ik ben dan toch bang dat ze mij een nepperd teruggeven.

caro29
Berichten: 8084
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:10

Is het niet veiliger om dat soort tassen via een designer verkoopsite te verkopen?

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:39

caro29 schreef:
Is het niet veiliger om dat soort tassen via een designer verkoopsite te verkopen?

Dat was mijn idee ook, dit is toch bizar veel extra werk?

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:45

caro29 schreef:
Is het niet veiliger om dat soort tassen via een designer verkoopsite te verkopen?


Ze stonden op beide aangeboden. Achteraf helaas dat ze dus alle 3 via vinted verkocht zijn. Via de designergroepen wordt altijd aangeraden alles te filmen als je het op vinted verkoopt. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb de tassen via miinto gekocht en ook netjes in de dozen van miinto opgestuurd naar de koper. Nu zegt hij bijvoorbeeld dat het miinto vloeipapier gescheurd is (dit had ik er voor de leuk bijgedaan). Het is ook logisch dat dit papier gescheurd is want ik heb de tas moeten uitpakken in dit zelfde vloeipapier toen ik hem ontving. Er zat een leuk vloeipapiertje van miinto om de tas met dustbag heen. Hij verwacht tas in onberispelijke staat te ontvangen en dat is nu niet omdat het vloeipapier gescheurd is. Echt wat heeft dat met de tas te maken... En zo zijn er nog duizend redenen. De datum van de factuur is 1/03/2023. Hij zegt gewoon nee er staat 3 januari 2023. Terwijl er doodleuk een foto van de factuur is waar duidelijk de datum op staat. Ze maken gewoon een probleem om een probleem te maken, alleen ligt mijn geld op het hakblok.

Corelli

Berichten: 10002
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 07:29

deedee19 schreef:
Duurt DPD altijd zo lang met verzendenbewijs sturen?
Had hem vanwege de actie dit weekend maar aan gezet maar ik vind het toch niet zo prettig dat ik geen enkel bewijs heb dat ik het nu weg gestuurd heb.

Zelfde vraag van mij: maandag verzonden en nergens een bevestiging, niet in mn mail en niet in de chat…

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:18

Ik heb vannacht van 2 verzendingen de bevestiging gehad, maar van het pakketje wat ik verzonden heb nog niet. De ontvanger gaf aan dat zij hetzelfde had. Even geduld hebben denk ik, er is veel gebruik gemaakt van de actie.

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:38

KB12...wat een zeikstraal zeg over dat vloeipapier _-:(

Ik denk wel dat je natuurlijk altijd een kans hebt om de boel voor de gek te houden.
Vinted zal best al hebben gehad dat iemand alle documenten en filmpjes heeft zoals jij, echt een originele tas heeft.... maar óók een nepperd en die dan verstuurt in plaats van het origineel, in de originele verpakking enzo :=

En aan de andere kant inderdaad ook weer dat jij het risico loopt om een nepperd retour te krijgen ipv je eigen originele tas....wat een gedoe -O-

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:11

pmarena schreef:
KB12...wat een zeikstraal zeg over dat vloeipapier _-:(

Ik denk wel dat je natuurlijk altijd een kans hebt om de boel voor de gek te houden.
Vinted zal best al hebben gehad dat iemand alle documenten en filmpjes heeft zoals jij, echt een originele tas heeft.... maar óók een nepperd en die dan verstuurt in plaats van het origineel, in de originele verpakking enzo :=

En aan de andere kant inderdaad ook weer dat jij het risico loopt om een nepperd retour te krijgen ipv je eigen originele tas....wat een gedoe -O-


Hij zegt bijvoorbeeld dat de datum op de factuur niet klopt. Daar staat 01/03/2023. Hij zegt gewoon glashard dat er 3 januari 2023 staat, terwijl er letterlijk 01/03/2023 staat. Ik heb een bericht gekregen van vinted waarin staat dat als ze vinden dat hij gelijk heeft, hij niet verplicht is te retourneren.