Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:00

Dat verschilt wel echt per plek. Dat is hier nog niet namelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:01

pien_2010 schreef:
Duidelijke mening over wel of niet dragen van mondkapjes.
https://www.parool.nl/cs-b19cf143

Alwéér een dejavu naar 6 maanden terug...

Het; handen desifecteren, afstand houden en masker dragen ís een PITA doch als pakket beperkt het wel het besmettingsrisico.
Hoe beter IEDEREEN! zich er aan houdt hoe beter het werkt, hoe minder andere beperkingen nodig zijn = hoe minder economische rem er is.
De ´vrijheids´roepers leiden tot vrijheidsbeperking :)*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:06

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:08

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:08

Ohh bah wat erg. Die busschaffeur doet ook alleen maar wat hij moet doen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:09

Jeetje.. Die buschauffeur deed alleen zijn werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:18

lenaa_tje schreef:

Alle GGD'en zijn overgeschakeld of aan het overschakelen. Sommige GGD'en doen nog wel de echt lastige of risicovolle situaties. Zorg, onderwijs, mensen die kwetsbaar zijn etc. Maar verder is het zelf contacten informeren.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:22

De cijfers gaan hard ook meer overleden nu kan het aantal ic opnames nog niet vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:23

Ninette schreef:
De cijfers gaan hard ook meer overleden nu kan het aantal ic opnames nog niet vinden.

46 nieuwe opnames waarvan 20 IC.
Staat op Ad.nl

4996 nieuwe besmettingen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:25

Dan deel ik deze ook nog even:
Viruswaarheid-leider-willem-engel-thuis-aangevallen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/05/vi ... n-a4014734

Iets met zaaien en oogsten?

De sneltest gaat trouwens ook met een swab:
Citaat:
Hoe werkt het?
De sneltesten zijn antigeentesten. Net als bij de nu gebruikte PCR-test wordt met een wattenstaafje wat vocht uit de neus en keel afgenomen. De test kijkt of daarin viruseiwit (antigeen) aanwezig is. Het watje met neus-en mondvocht gaat in een vloeistof. Die wordt vervolgens op een papiertje gedruppeld. 15 minuten later is er een positieve of negatieve reactie zichtbaar.
https://nos.nl/artikel/2351349-sneltest ... t-bij.html

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:29

Ninette schreef:

Zeg dat wel... Gisteren dachten ze dat we tegen het einde van de week richting de 1000 opnames zouden gaan en daar zijn we nu al overheen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:31

Roodvos schreef:
Dan deel ik deze ook nog even:
Viruswaarheid-leider-willem-engel-thuis-aangevallen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/05/vi ... n-a4014734

Iets met zaaien en oogsten?

De sneltest gaat trouwens ook met een swab:

Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die Willem Engel. Maar dit soort wilde acties kan ik op geen enkele manier goed praten. Bovendien gebruiken dat soort gasten dit soort gebeurtenissen altijd weer in hun eigen propaganda. Dus goed dat de dader zich bij de rechter mag verantwoorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:37

Volgens mij word de dader van het ingooien van de ruit gewoon veroordeeld en gaat Willem E vrijuit. Het is jammer dat er nog geen aangifte tegen E is gekomen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:50

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
Duidelijke mening over wel of niet dragen van mondkapjes.
https://www.parool.nl/cs-b19cf143

Alwéér een dejavu naar 6 maanden terug...

Het; handen desifecteren, afstand houden en masker dragen ís een PITA doch als pakket beperkt het wel het besmettingsrisico.
Hoe beter IEDEREEN! zich er aan houdt hoe beter het werkt, hoe minder andere beperkingen nodig zijn = hoe minder economische rem er is.
De ´vrijheids´roepers leiden tot vrijheidsbeperking :)*

Klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:53

Deze link is wel heel duidelijk, ook interessant om de verschillende grafieken te bekijken. in dit topic en de media wordt wel steeds geroepen hoeveel opnames er zijn, maar de ontslagen worden niet vermeld.

Nu 198 op de IC en dat is nog steeds heeeel veel minder dan dit voorjaar..

https://stichting-nice.nl/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:54

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Alle GGD'en zijn overgeschakeld of aan het overschakelen. Sommige GGD'en doen nog wel de echt lastige of risicovolle situaties. Zorg, onderwijs, mensen die kwetsbaar zijn etc. Maar verder is het zelf contacten informeren.

Dat zal alleen mijn directe ervaring is dat ze hier gewoon bellen. Gister is mijn leerling die onder de 18 is gebeld door de ggd dat er iemand in haar voetbal team Corona heeft en dat daar direct contact is geweest. Dit is onder de 18, waar geen afstand is geweest maar word dus nog wel gebeld. Dus wat jij stelt is gewoon niet overal zo.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-10-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:56

Relaxed schreef:
Deze link is wel heel duidelijk, ook interessant om de verschillende grafieken te bekijken. in dit topic en de media wordt wel steeds geroepen hoeveel opnames er zijn, maar de ontslagen worden niet vermeld.

die van Belgie ( we lopen min of meer gelijk op , alleen hebben jullie minder IC bedden )

Afbeelding

Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:57

Relaxed schreef:

Waar zie jij 198? Ik zie voor vandaag 232 met de opmerking dat het nog verder wordt aangevuld door de ICs'. Als je naar de grafiek kijkt, vind ik het zorgelijk dat het nu steeds weer verder oploopt. Nee, het is nog niet zo erg als in het voorjaar, maar het lijkt me dat dat voorkomen moet worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:59

Relaxed schreef:

Volgens mij begonnen we in het voorjaar ook met deze lage aantallen, begin maart, en omdat het reproductiecijfer boven de 1 is worden het meer en meer als we dat niet terug gedrongen krijgen. Dus er is wel degelijk heel erg veel aan de hand.
Je ziet het vooral in Frankrijk waar het reproductiecijfer van onder de 1 nu in regio's naar 1,25 zelfs 1,50 gaat.
Dus stel met 1,50 je hebt 100 besmettingen. Die 100 besmetten dan 150, die 150 besmetten 225, die weer 340 (ongeveer), die weer 510 Zie je hoe snel dat gaat?
Dus het gaat niet enkel over de IC opnames maar vooral over het reproductie cijfer. Dus zelfs toen de IC opnames en mortaliteit cijfers erg hoog was in Frankrijk, wist men dat het goed zou komen want het reproductiecijfer daalde.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:01

Relaxed schreef:

Het aantal op gewone afdelingen is op dit moment ook een groter probleem nog. Dat zijn er inmiddels 1000. Op het hoogtepunt van de piek in het voorjaar was het 2500. En de trent is (nog) niet dalende.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:18

SusanH schreef:
Mijn man is gisteravond laat uit bed gekropen en heeft nog een praatprogramma gekeken. Daarin was een Duitse viroloog die zei dat de komende 2, 3 dagen cruciaal zijn. Als we dan geen verbetering zien in NL is wederom een lock down de enige optie volgens hem.

Ja en dan komt er pas over twee weken een lock down en dan kunnen ze in den haag weer klagen, ja we waren toch te laat met die lock down.

Het lijkt wel een olievlek, maar heb het idee dat het een boel mensen niet echt meer rekening houden met de 1.5 meter. Ik hoorde gister iemand nog zeggen. Ja, we staan allemaal gewoon naast elkaar hoor..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:18

Jemig bizar zoveel besmettingen er bij. Je zou bijna denken het griepvirus gemuteerd is in Covid

( ben geen complot denker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:19

Destination schreef:
Relaxed schreef:

Waar zie jij 198? Ik zie voor vandaag 232 met de opmerking dat het nog verder wordt aangevuld door de ICs'. Als je naar de grafiek kijkt, vind ik het zorgelijk dat het nu steeds weer verder oploopt. Nee, het is nog niet zo erg als in het voorjaar, maar het lijkt me dat dat voorkomen moet worden.

Ja ik kijk dus naar de laatste dag die zeker is, 4 oktober.

En ja, het loopt op, maar lang niet zo hard en snel en als we deze curve eerder kunnen afvlakken zijn we toch best goed bezig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-10-20 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:20

Popstra schreef:
Jemig bizar zoveel besmettingen er bij. Je zou bijna denken het griepvirus gemuteerd is in Covid

( ben geen complot denker)

Griep bestaat niet meer he, als je nu zegt dat je verkouden bent vraagt men meteen of je corona hebt :')