Varekaj schreef:Afgelopen weekend ook weer verhalen gehoord dat veel vakantiehuisjes gewoon verhuurd worden, en dan zeker de huisjes voor +10 personen. Terwijl we in België géén bezoek mogen ontvangen met kerst, hooguit je ene knuffelcontact of als alleenstaande mag je 1 knuffelcontacten thuis uitnodigen.
Van bakkers, slagerijen, speciaalzaken (viswinkel bijvoorbeeld) ook al meermaals verhalen gehoord over bestelling van +8 personen voor kerstavond, kerstdag, oudejaarsavond en nieuwjaarsdag. Er zullen er heus zijn waarvan 1 iemand besteld en dan rondbrengt bij familie om later via teams ofzo "virtueel dineren" te doen, maar mij maak je niet wijs dat dat zo veel van toepassing gaat zijn.
maar wat is er mis met de verhuur van huizen /appartementen van 10+ ?? Jij ziet daar meteen overtreden van de regels in , moeten de verhuurders die niet verhuren dan en inkomsten verliezen ?
waarom zouden 6 mensen geen 10+ huis mogen huren
Mijn man en ik huren ook altijd een huis of appartement van 6 voor ons 2 omdat we graag ruim zitten ( met de hond )
verhuurders hebben ons in oktober ook gezegd dat we de grote vakantiewoningen konden hebben voor ons alleen aan een hele goede prijs , ik heb dat niet gedaan omdat ik het zonde vind van energie etc maar waarom niet als je bvb een gezin bent met 4 of 4 kinderen
en die verhalen gehoord vind ik nog zoiets van de pot gerukt .. over sensatie en onrust zaaien gesproken van de media
...bakkers hebben aangegeven dat ze net veel kleinere kerststronken maken dan de vorige jaren ..
wij zijn met 5 maar ik bestel ook veel meer met de feesten ( altijd trouwens ) , de dag nadien is alles gesloten en ik hou ervan om gezellig samen de restjes op te eten dus hoe meer restjes , hoe lekkerder