Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessol

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:35

Ik ken de context niet, het is een boerderij in de buurt. Ik denk dan dat door de druk het veulen naar buiten is gekomen. Die mensen hebben het zelf misschien nog niet gezien dat die benen eruit steken?

Ik vind het vreemd en ik hoop dat het paard morgen weg is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:08

Knert schreef:
Ja vlak erna.
Niet als een dier al een dag aan de weg ligt. Zo’n veulen heeft dan geen kans.

Dat snap ik.
Dat was mn vraag dus ook niet...

De vraag was : wisten ze uberhaupt dat de merrie drachtig was?

Maar uiteraard kan het dier ook dood gevonden zijn natuurlijk... Dan heeft het redden van een veulen geen nut meer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 00:16

Caira schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb een wind gong gekocht. Hoe boos worden de buren als ik die 24/7 laat hangen? := Is wel een goede, mooie met prachtig geluid, geen goedkoop ding.

Mijn buurvrouw had er 1 toen ik een kind was, ik kan nog niet naar die dingen kijken zonder dat dat stomme geklingel boven komt. Ik krijg gelijk de neiging om er 1 te kopen en heel rustig te verbranden...

Rustig maar Caira het is windstil, hij hangt binnen, je hoort hem niet, alles komt goed... :(:) _O-

Wbt het veulen denk ik ook dat hij naar buiten wordt geperst door de druk in de buik. Ik hoop dat het paard snel wordt opgehaald Jessol

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 04:16

Of wellicht had de merrie nog lang te gaan qua dracht en dan weten ze dat het veulen er sowieso niet levend af komt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:33

Avelienvd schreef:
Of wellicht had de merrie nog lang te gaan qua dracht en dan weten ze dat het veulen er sowieso niet levend af komt.

Dit was ook mijn gedachte.
Als het veulen nog niet levensvatbaar is buiten de merrie hoef je er ook niet alles aan te doen om het eraf te halen.

Maar wel erg naar om te zien. |(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:12

Zouden we gelukkiger zijn als we minder keuze hebben? Of denken we dat alleen omdat we nu zoveel keuze hebben in alles, en was het vroeger toch niet beter (in dat opzicht) toen je nog meer een 'lot' had waar je je naar moest schikken?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:45

Schemerdier schreef:
Zouden we gelukkiger zijn als we minder keuze hebben? Of denken we dat alleen omdat we nu zoveel keuze hebben in alles, en was het vroeger toch niet beter (in dat opzicht) toen je nog meer een 'lot' had waar je je naar moest schikken?

Ik geloof dat er onderzoeken naar geweest zijn die inderdaad hebben laten zien dat minder keuzes mensen gelukkiger maakt :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:50

Ik denk dat het vooral zou schelen als het 'je hebt genoeg keuze, dus als je niet gelukkig bent is het je eigen schuld' af zijn. Naar mijn idee zijn het niet zozeer de keuzemogelijkheden die mensen ongelukkiger maken, als wel de consequenties die er in de maatschappij vaak aan verbonden wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:52

xSCWx schreef:
Caira schreef:

Mijn buurvrouw had er 1 toen ik een kind was, ik kan nog niet naar die dingen kijken zonder dat dat stomme geklingel boven komt. Ik krijg gelijk de neiging om er 1 te kopen en heel rustig te verbranden...

Rustig maar Caira het is windstil, hij hangt binnen, je hoort hem niet, alles komt goed... :(:) _O_

Pfff *haalt weer rustig adem*

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:20

Jessol schreef:
Wanneer het dode paard hier in de buurt opgehaald wordt. Ik word er toch altijd een beetje naar van.

Gisteren zag ik dat er veulenbeentjes uit lagen te bengelen, de dag ervoor heb ik dat niet opgemerkt. Kan dat een reactie zijn van het lichaam als het om een drachtige merrie ging? Ofwel heb ik het gewoon niet gezien en is de merrie gestorven tijdens de bevalling.

Geen fijn beeld alleszins. De merrie ligt onder een zeil maar de achterbenen en staart etc is zichtbaar.

Ik hoop voor je dat je niet een glimp ervan opvangt tijdens het ophalen. Ik heb dat 1x meegemaakt en toen te "grijper" er omheen ging op de merrie op te tillen kwam het veulen er helemaal uit %) dat gun ik niemand om dat te zien...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:22

Lijkt me voor die medewerker van de Rendac toch ook naar?
Ze zijn wel wat gewend, maar toch.

Ik ben blij dat ik mijn paard individueel op heb laten halen. Kost wat, maar geen paard aan de weg en enge grijper.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:42

Ben ik dan te nuchter en denk ik: Het dier is dood....

Misschien komt het door mn ervaring in de paardenslachterij dat ik er zo over ben gaan denken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:44

Ik heb er ook geen moeite mee. De dieren zien er zo ontzettend dood uit dat ik het paard er niet meer echt in zie.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:47

Ondanks dat ik weet dat het paard er niets meer van meekrijgt wilde ik het niet voor mijn maatje.
Zo'n opgezwollen dier enkele dagen aan de weg (is op zaterdag ochtend met 25 graden ingeslapen)
En hij zag er toen nog niet dood uit en dat wilde ik graag zo houden :D

Knap van je dat je daar kon werken Jolliegirl, zou ik dus ook niet kunnen doen dat werk.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:41

Lalidan schreef:
Ik denk dat het vooral zou schelen als het 'je hebt genoeg keuze, dus als je niet gelukkig bent is het je eigen schuld' af zijn. Naar mijn idee zijn het niet zozeer de keuzemogelijkheden die mensen ongelukkiger maken, als wel de consequenties die er in de maatschappij vaak aan verbonden wordt.

Vooral dat. Juist omdat er zoveel keuzes zijn, wordt falen/mislukken/niet succesvol zijn/kies maar iets, als je eigen fout gezien.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:51

Als ik een pakketje van een webshop wil laten bezorgen bij een postnl punt maar ze geven die optie niet, kan ik dan het adres van het postnl punt als bezorgadres invullen? Komt dat dan goed?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:40

Balenciaga schreef:
Als ik een pakketje van een webshop wil laten bezorgen bij een postnl punt maar ze geven die optie niet, kan ik dan het adres van het postnl punt als bezorgadres invullen? Komt dat dan goed?

Nee. Heb dat laatst van een PostNL punt-medewerker gehoord. Die pakketjes gaan retour.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:42

Ik heb dat een keer gedaan!
Bij mij ging het toevallig goed omdat de medewerkers mijn naam herkenden en het af kwamen geven. :+
Maar eigenlijk kan het niet, dus ik doe het ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:22

Ja zou idd kunnen dat t al niet levensvatbaar was..Je kan t de eigenaar ook niet zomaar gaan vragen natuurlijk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:23

Bij de AH hebben ze nu koffie in de aanbieding. Nu wil ik graag een voorraadje hebben en wil het laten bezorgen. Maar de komende twee weken zit vol. Kan ik het dan nu afrekenen voor de aanbiedingprijs en het dan laten bezorgen wanneer ze weer een gaatje hebben ookal is dit over een paar weken?

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:28

Nee dat werkt niet helaas, dan geldt de prijs op het moment dat het bezorgd wordt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:33

_Penotti schreef:
Knap van je dat je daar kon werken Jolliegirl, zou ik dus ook niet kunnen doen dat werk.

Ik als toendestijds vegetariër dacht ook dat ik het niet kon.

Tot ik merkte hoe eigenaren ermee geholpen waren dat er iemand mee was bij de paarden op het laatste moment.
Heb mij een jaar of 4 ingezet hiervoor. Ik begeleide eigenaren en de paarden in hun laatste stappen.
Ik zorgde ervoor dat eigenaren niet meer mee naar binnen hoefden, en niet meer zelf hoefden te kijken of het dier dood was(Wat velen graag wilden zien ter zekerheid)

Het is mooi werk om te doen. Er komt zoveel kapot's binnen wat een snelle dood verdiend.
Van oude paarden, tot paarden met kanker, tot sportpaarden die op grandprix hebben gelopen...
Vanalles.. Maar overal zaten geëmotioneerde eigenaren bij..En dat gaf mij de moed om dit te gaan doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:33

Miekje1979 schreef:
Nee dat werkt niet helaas, dan geldt de prijs op het moment dat het bezorgd wordt...

Niet als je nu al besteld en betaald.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:40

Miekje1979 schreef:

Daar was ik al bang voor. Dan schiet het niet erg op.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:55

Jolliegirl schreef:
_Penotti schreef:

Ik als toendestijds vegetariër dacht ook dat ik het niet kon.

Tot ik merkte hoe eigenaren ermee geholpen waren dat er iemand mee was bij de paarden op het laatste moment.
Heb mij een jaar of 4 ingezet hiervoor. Ik begeleide eigenaren en de paarden in hun laatste stappen.
Ik zorgde ervoor dat eigenaren niet meer mee naar binnen hoefden, en niet meer zelf hoefden te kijken of het dier dood was(Wat velen graag wilden zien ter zekerheid)

Het is mooi werk om te doen. Er komt zoveel kapot's binnen wat een snelle dood verdiend.
Van oude paarden, tot paarden met kanker, tot sportpaarden die op grandprix hebben gelopen...
Vanalles.. Maar overal zaten geëmotioneerde eigenaren bij..En dat gaf mij de moed om dit te gaan doen.

Afbeelding

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
Ik heb dat op mijn werk gehad, mensen opvangen waar een geliefde van was overleden door een ongeval. Het was niet mijn werk maar kwam er bij. En als collega's dan merken dat je dat goed afgaat ben je vaak diegene die het mag doen.
Ik kijk daar ook zo dankbaar op terug. Heb ook zo vaak bedankjes gehad.
Dus begrijp je helemaal.