Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Knert schreef:Ja vlak erna.
Niet als een dier al een dag aan de weg ligt. Zo’n veulen heeft dan geen kans.
Caira schreef:xSCWx schreef:Ik heb een wind gong gekocht. Hoe boos worden de buren als ik die 24/7 laat hangen?Is wel een goede, mooie met prachtig geluid, geen goedkoop ding.
Mijn buurvrouw had er 1 toen ik een kind was, ik kan nog niet naar die dingen kijken zonder dat dat stomme geklingel boven komt. Ik krijg gelijk de neiging om er 1 te kopen en heel rustig te verbranden...
Avelienvd schreef:Of wellicht had de merrie nog lang te gaan qua dracht en dan weten ze dat het veulen er sowieso niet levend af komt.
Schemerdier schreef:Zouden we gelukkiger zijn als we minder keuze hebben? Of denken we dat alleen omdat we nu zoveel keuze hebben in alles, en was het vroeger toch niet beter (in dat opzicht) toen je nog meer een 'lot' had waar je je naar moest schikken?
xSCWx schreef:Caira schreef:
Mijn buurvrouw had er 1 toen ik een kind was, ik kan nog niet naar die dingen kijken zonder dat dat stomme geklingel boven komt. Ik krijg gelijk de neiging om er 1 te kopen en heel rustig te verbranden...
Rustig maar Caira het is windstil, hij hangt binnen, je hoort hem niet, alles komt goed...![]()
![]()
Jessol schreef:Wanneer het dode paard hier in de buurt opgehaald wordt. Ik word er toch altijd een beetje naar van.
Gisteren zag ik dat er veulenbeentjes uit lagen te bengelen, de dag ervoor heb ik dat niet opgemerkt. Kan dat een reactie zijn van het lichaam als het om een drachtige merrie ging? Ofwel heb ik het gewoon niet gezien en is de merrie gestorven tijdens de bevalling.
Geen fijn beeld alleszins. De merrie ligt onder een zeil maar de achterbenen en staart etc is zichtbaar.
Lalidan schreef:Ik denk dat het vooral zou schelen als het 'je hebt genoeg keuze, dus als je niet gelukkig bent is het je eigen schuld' af zijn. Naar mijn idee zijn het niet zozeer de keuzemogelijkheden die mensen ongelukkiger maken, als wel de consequenties die er in de maatschappij vaak aan verbonden wordt.
_Penotti schreef:Knap van je dat je daar kon werken Jolliegirl, zou ik dus ook niet kunnen doen dat werk.
Jolliegirl schreef:_Penotti schreef:Knap van je dat je daar kon werken Jolliegirl, zou ik dus ook niet kunnen doen dat werk.
Ik als toendestijds vegetariër dacht ook dat ik het niet kon.
Tot ik merkte hoe eigenaren ermee geholpen waren dat er iemand mee was bij de paarden op het laatste moment.
Heb mij een jaar of 4 ingezet hiervoor. Ik begeleide eigenaren en de paarden in hun laatste stappen.
Ik zorgde ervoor dat eigenaren niet meer mee naar binnen hoefden, en niet meer zelf hoefden te kijken of het dier dood was(Wat velen graag wilden zien ter zekerheid)
Het is mooi werk om te doen. Er komt zoveel kapot's binnen wat een snelle dood verdiend.
Van oude paarden, tot paarden met kanker, tot sportpaarden die op grandprix hebben gelopen...
Vanalles.. Maar overal zaten geëmotioneerde eigenaren bij..En dat gaf mij de moed om dit te gaan doen.