Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:56

De shirts van deze zomer van carlijnq zijn wel echt smal. En heel erg lang. En een klein gat voor het hoofd :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:57

verootjoo schreef:
Ik heb geoefend op dankjewel zeggen als ie bij de slager worst krijgt.
Dus toen ik vroeg ‘wat zeg je dan?’
Zegt ie: ‘hebbes’ -O-

:')

Hadden wij bij de bakker kreeg ze eierkoek

N wat zeg je dan?

Niks mama ik heb het al.

Heel simpel heb die eierkoek afgepakt en weggegooid......sindsdien zeg ik weetje nog je eierkoek.
Toen was ze anderhalf maar had veel indruk gemaakt

Zelfde metopruimen, ik tel tot 3 begin je niet dan weet je waar het morgen ligt :Y)
Overigens moest ik dus wel paar x haar spullen ook echt in de prullenbak gooien.....en deze zijn ook weg.
Spartaans...ja best wel
Maar ze ruimt alles op... ze mag mijn hele huiskamer zooi maken maar voor slapen gaan ruim je op ....soms alleen soms samen....niet opruimen zeg ik alleen maar

Best N je weet waar je het morgen kan vinden :=

Carlijnq
Heb toevallig afgelopen weekend weer wat gekocht pants en jurk heb gekeken bij de shirts, deze vallen op maat maar zijn langere model, gat hoofd vond ik mee vallen iig Sam zijn hoofd kan er wel doorheen

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:07

Ja dat wil ik best uitleggen, ik had een heel verhaal kunnen typen over de dingen die ik heb meegemaakt. Maar denk dat iedereen zich bij de # een voorstelling kan maken dus dat dekt de lading zonder dat mijn persoonlijke details op een openbaar forum staan. Wat ik heb meegemaakt wil ik mijn kinderen absoluut voor behoeden, en daarom vind ik echt het allerbelangrijkste in de opvoeding zelfrespect en regie over eigen haar lichaam. En daarom ben ik ook zo fel in dit onderwerp.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:09

verootjoo schreef:
De shirts van deze zomer van carlijnq zijn wel echt smal. En heel erg lang. En een klein gat voor het hoofd :=

Moet ik hebben, klinkt als precies de goede pasvorm voor dl :D

Litilaura ik zag op insta dat jij de muisjes van mama.lotje had gewonnen, super leuk.! Was net te laat met mee doen :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:10

verootjoo schreef:

Dat heb ik vaker gehoord dat ze zo'n klein gat voor het hoofd hebben. Bij mij zitten er dus knoopjes in het camper shirt, bij carlijnQ zelf besteld, maar wel later pas.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:11

Ja super blij mee die muisjes ze is over 2 weken jarig dus komt extra goed uit!

En ik wil even mijn excuses maken aan iedereen bij wie ik nare gevoelens los maken door het gebruiken van een beladen # was niet mijn bedoeling mensen te kwetsen of ruzie te maken
Laatst bijgewerkt door litilaura op 08-04-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:12

T’s hoofd past er wel door, net. Maar ze staan veel te koop met de mededeling dat het hoofd er niet door past :+

Die knoopjes zijn tot een bepaalde maat geloof ik. De grotere niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 21:18

Ik mag jouw kind wel Vero! :D

Hier ook geen vaste opvoedmethode. Ik wel een bepaalde visie. Ik vind dat kinderen idd bepaalde fatsoensnormen moeten leren kennen, maar ook zelf eigen grenzen moeten leren aangeven. Willen ze opa pf oma geen kusje geven, prima. Dat bepaal je zelf. Maar dank je als je iets krijgt en pardon bij een scheetje of boertje is gewoon normaal gedrag.
Net zoals dat je niet lelijk doet tegen andere kindjes en geen speelgoed afpakt.
Straffen doe ik zo min mogelijk. Ik leg het liever uit. Dat blijft beter hangen. Maar gedrag kan soms wel consequenties hebben. Prima dat je iets op de grond gooit, maar dan ruim je het ook weer op.
Laatst had ze met pen op de muur getekend, toen mocht ze niet meer tekenen met pen een paar dagen. Nu zegt ze zelf mama niet met pen op de muur hè :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:27

Wat balen zeg van Carlijn Q

Dat zijn ook een beetje de standaard fatsoen regels. Sorry zeggen, aankijken en alsjeblieft en dankjewel.

Waar ik als kind echt een hekel aan had was met 2 woorden praten.
Zoals ja mama of ja papa :=
Grote kans dat R het later ook moet gaan zeggen _O-

Probeer je lachen maar eens in te houden als ze zo bijdehand doen in de winkel :D

Probeer hier ook als ze wat weggooit het weer op te laten pakken.
Ze vertikt het vaak of smijt het weer op de grond en soms nog andere spullen erachteraan :evaw:
Maar we houden vol.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:29

Het grappigste vind ik op dit moment dat ik het idee heb dat ons kind ongelofelijk eigenwijs is en dat er niets blijft hangen van wat ik hem thuis probeer aan te leren. Nee, zelf en jij niet mama, zijn zijn meest gebruikte woorden. Maar als we dan ergens anders zijn is hij zo lief <3
Zaterdag zijn we naar een molen met museum geweest en daar hoorde ik hem tegen zijn zusje zeggen dat ze niet overal aan mocht komen, precies zoals ik dat tegen hem wel eens zeg. het komt dus toch wel aan :+

Opruimen gaat hier nog niet helemaal naar wens >;) maar dat za look wel een kwestie van volhouden zijn.

tita

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:38

Ze zullen nooit zomaar elke dag gaan opruimen.

Ik ruim ook elke dag dingen op in huis, kom je thuis.....schoenen uit, op de mat, jas op de kerkbank ( hang ik op)
Hier ben ik zolang mee bezig geweest, flikkert ze iets op de grond, jas, muts ed dan roep ik haar echt terug en tuurlijk komt ze wel eens hysterisch van de crèche af.....dan laat ik het zo maar ze weet het donders goed.

Ze heeft me trouwens ook flink voor paal gezet op het CB dus......slim zat

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:30

tita schreef:
Nou ik heb etikette gehad, en dat geef ik mijn kind wel mee, niet alles maar wel veel.

En dan netjes praten, mensen aankijken, gedag zeggen, dingen vragen, niet pulken in neus :D
Verder mag ze alles bespreken hoe klein ze ook is, maar niet luisteren is hier wel gelijk reactie van ons op.
We hebben een kerkbank in de gang :Y) <3 zit ze toch wel elke dag op nadenken over haar zonde _O-
Maar mijn kind zegt ook sorry.
Ik wil geen gegil, of gedram, als we uiteten gaan blijf je aan tafel.....ik wil geen vandervalkkind :')

Wordt mijn kind streng opgevoed.... ik denk het wel in deze huidige tijd, maar er lopen zoveel asociaaltjes rond ik probeer het anders.

En dan nu krijg ik natuurlijk bokt over me heen maar de Jo frost methode werkt hier niet altijd dus iid pak op je billen

_/-\o_

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:33

litilaura schreef:
Ja dat wil ik best uitleggen, ik had een heel verhaal kunnen typen over de dingen die ik heb meegemaakt. Maar denk dat iedereen zich bij de # een voorstelling kan maken dus dat dekt de lading zonder dat mijn persoonlijke details op een openbaar forum staan. Wat ik heb meegemaakt wil ik mijn kinderen absoluut voor behoeden, en daarom vind ik echt het allerbelangrijkste in de opvoeding zelfrespect en regie over eigen haar lichaam. En daarom ben ik ook zo fel in dit onderwerp.

Ik geloof niet dat de pa van mijn beste vriendje met z’n poten van me af was gebleven als ik geen oorbelgaatjes had enmijn haartjes niet geknipt waren als peuter. Het voelt een beetje als een aanval op ‘anders’, een excuus op het waarom..

Is vast niet zo bedoeld, maar oke.

Wij zijn happy met Sophie de Giraf.
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:45

Ik snap het denk ik wel. Maar ik voelde het inderdaad ook als een aanval. Reageerde daarom ook echt even pissig. Zand erover?

Ik leer mijn kind trouwens weer geen sorry zeggen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:48

Zo zwart wit is het niet en wat een ander jou aandoet is nooit jouw schuld he.

En juist als peuter wil ik haar meegeven dat ze nee kan zeggen wanneer iemand iets met haar lichaam wil doen, hopelijk heeft zij als puber dan ook, in tegenstelling tot haar moeder, het vertrouwen om nee te zeggen als iemand over haar grenzen gaat.

Ja sorry was echt niet aanvallend bedoeld,juist verdedigend. Fijn dat het is uitgepraat.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:51

MarcoBorsato schreef:
Ik snap het denk ik wel. Maar ik voelde het inderdaad ook als een aanval. Reageerde daarom ook echt even pissig. Zand erover?

Ik leer mijn kind trouwens weer geen sorry zeggen.

Wat doe jij dan als ie tegen je schenen schopt of zo? :+

Ik hoef er gelukkig nog niet zo over na te denken. Als ie nu aan mijn haar trekt ben ik zooo trots dat hij dat qua motoriek al zo goed doet. ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:58

Sophie de giraffe! Is hier ook zo in trek geweest. Maar eigenlijk wordt elk speelgoed gewaardeerd.

Je kan nog zo vol goede voornemens zitten als het gaat om opvoeden, soms loopt het anders dan je vooraf bedacht had en moet je je plannen aanpassen of improviseren. En iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. En in welk hokje andere mensen mijn kind proppen (van der valk kind of welk ander hokje ook) zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Hoewel het eigenlijk natuurlijk best naar is om zo ergens een oordeel op te plakken want we doen allemaal ons best.

Zal straks even kijken of ik een foto kan maken van A’s outfit. Een roze jurkje met witte stippen. Misschien een beetje fout, maar oh zo schattig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:58

O hoeft ons ook nooit een kus of knuffel te geven. En ik weer onbekenden die aan hem zitten. Eigen lijf eigen keus staat in die zin ook hoog voor ons op de agenda. Ook als dat teleurgestelde opa's en oma's geeft. Je maakt ze daar ook voor later weerbaar mee, als ze in de pubertijd zitten. Nee is nee en je bent iemand nooit iets schuldig.

En als hij aan mijn haar trekt word ik boos. Paar keer waarschuwen en daarna zet ik hem op de grond. Dan is het altijd janken, even wachten, knuffel en het opnieuw proberen. Maar ik geloof niet in "sorry" en het is goed. Ons neefje is nu bijna 3. Die geeft dus een mep, zegt sorry en gaat weer door met z'n leven.

Maar als hij echt opstandig is en mij of J pijn doet is hij 9 van de 10 keer moe.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:02

Ahh zo, nee een sorry zonder het te menen heb je niks aan! Maar N is 3,5 maand, boos worden op haar trekken is niet nuttig. Ik pluk mezelf wel los natuurlijk. :D

Mavelle, ik ben benieuwd!

Ben het trouwens 110% eens met: moeten is dwang en daar doen wij hier ook niet aan met de dochter van mijn man.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:08

Op die leeftijd is afleiden makkelijker :=

Maar ja, ik doe het niet perfect. Ik ben ongeduldig, ik vloek veel en in tijden van zwangerschap is babytv onze redding. En ons kind is een draak, echt een ondeugend weglopertje, heel extravert en niet onder de indruk van enige autoriteit. Kortom, 100 procent mijn kind, zelfde sadistische gevoel voor humor.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:09

verootjoo schreef:

Ga helemaal stuk hier!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:18

MarcoBorsato schreef:
Op die leeftijd is afleiden makkelijker :=

Maar ja, ik doe het niet perfect. Ik ben ongeduldig, ik vloek veel en in tijden van zwangerschap is babytv onze redding. En ons kind is een draak, echt een ondeugend weglopertje, heel extravert en niet onder de indruk van enige autoriteit. Kortom, 100 procent mijn kind, zelfde sadistische gevoel voor humor.

Ja ik probeer hem dan wat anders in z’n handen te frotten. Werkt goed. Vloeken is my middel name trouwens, te pas, te onpas ten alle pas...
Is een vervelende gewoonte..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:21

Ik vloek ook teveel...

Synne heeft er een handje van alles achter zich neer te gooien, van de bank af, van de tafel af. Dat vind ik echt wel een uitdaging op deze leeftijd af te leren.

Wij vragen altijd om een kusje, geeft ze die niet, prima. Geef haar dan heus wel een kusje op haar wangetjes, hoofdje oid met naar bedje gaan. Maar ook inderdaad bij familie, niet willen, prima.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:29

Even kledingwise: Knippie en Burda baby staan weer vol met toffe inspirerende projecten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:09

Michelle77 schreef:
verootjoo schreef:

Ga helemaal stuk hier!

Ja Hebbes!!! :D geweldig!

Hier hoeft ze ook geen knuffels te geven als ze het niet wil.