[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:48

In onze vriendengroep heb ik 1 vriendin met kind, 1 vriendin die misschien zegt en de rest bedankt voor de eer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:37

In mijn vrienden/kenissen klopt het wel redelijk met 1:5 denk ik (veel carriere en hoogopgeleid).
Bij mij in de straat daarentegen ben ik een hoge uitzondering dat we er 1 hebben. Iets van 3 is hier de norm.
Het ligt er sterk aan in wat voor omgeving je beweegt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:58

Ik ken eigenlijk ook maar weinig mensen die echt bewust kindvrij zijn. Veel hebben er al wat of hebben wel er intentie om dat te gaan doen

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:19

Naast het artikel van Correspondent dat ik een stuk eerder in dit topic gezet heb, over dat vrouwen kindvrij blijven, omdat ze net als mannen zichzelf willen ontwikkelen en hun eigen ding doen, staat nu een stuk in de Elsevier https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... k-167578w/ : omdat de vrouw op de achtergrond bij de politicus geen zin heeft om alles in haar eentje te doen zodat manlief zijn handen vrij heeft voor zijn topbaan, zijn er meer toppolitici kinderloos.
Zolang er 7 miljard (of zijn dat er meer inmiddels) mensen op deze aardkloot rondhuppelen is dat niet echt een probleem. Maar ik vind het wel zorgelijk dat de minder ambitieuze en slimme mensen zich ongebreideld voortplanten.
(Niet dat ik een kind van Rutte wil trouwens)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:49

Aan de uni zie je hetzelfde, daar blijven ook veel vrouwen (prof) zonder kind (vaak ook zonder partner).

Wat ik wel interessant vind bij mijn huidige werkgever (consultancy) is dat ze volledig hun beleid gewisseld hebben. Eerder gingen ze enkel voor 100% posities zonder uitzondering. Echter kregen ze bij de sollicitaties vooral veel arrogante zelfoverschattende incompetente mannen.
Nu bieden ze alles tussen 60-100% aan en nu is hun ervaring dat ze veel hoger gekwalificeerde medewerkers krijgen die zich gemotiveerd inzetten en een betere werk-prive balans hebben. Juist het toestaan van flexibiliteit gaf nog veel meer flexibiliteit terug waar mensen dan geen probleem hebben om savonds te compenseren.
Het probleem dat ik hier vaak lees over moeders die voor elke scheet naar huis gaan herken ik ook totaal niet. Bijna iedereen hier zet zich zeer gemotiveerd in.
Ook heeft het voor zeer competente medewerkers gezorgd die bijvoorbeeld een deel van het jaar niet beschikbaar zijn (ski leraar). Zulke mensen waarderen hun vrijheid enorm en leveren in verhouding dan zeer veel terug. Deze kandidaten solliciteren niet op 100% functies.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:27

Denken meer mensen wel eens na over het nut vam het bestaan van de mensheid op deze aarde?
De grootste bedreiging voor de wereld vind ik de mensheid. Of denk ik dan te negatief?
Wat heeft het voor zin om verder te fokken. Wij mensen zijn het domste ras op aarde. Ken jij dieren die elkaar pesten? Treiteren? Psychisch kapot maken? Elkaar doden met wapens (elkaar doden doen dieren ook, maar niet zonder zelf het gevecht aan te gaan), zie jij dieren producten op elkaar testen om er mooier uit te zien? (make up) zie jij dieren plannen maken om andere diersoorten uit te roeien met een nucleare bom? Dieren die geloven in een andere god?

We zijn echt krankzinnig. Ooit vond ik het gaaf dat wij mensen zo'n goed ontwikkeld brein hebben en een besef van eigen persoon hebben... Maar ik kom daar echt op terug.
We zijn echt compleet gestoord met zn alle. En de meest gestoorden mogen ook ongelimiteerd doorfokken.

Oke. Nu stop ik mijn tirade xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:34

Ik vind het geen probleem dat wij ons verder voort planten, maar een maximum regel van 2 kinderen per koppel lijkt mij ideaal. Dan groeit de bevolking niet, integendeel, dan gaat die langzaam maar gestaag krimpen. Want er zullen altijd mensen zijn die geen kinderen willen/kunnen krijgen. Denk ook aan een ongeval etc. Als je 100 mensen neemt waarvan 10% kinderloos blijft heb je 90 personen die die 100 personenen vervangen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:52

Hutcherson schreef:
Denken meer mensen wel eens na over het nut vam het bestaan van de mensheid op deze aarde?
De grootste bedreiging voor de wereld vind ik de mensheid. Of denk ik dan te negatief?
Wat heeft het voor zin om verder te fokken. Wij mensen zijn het domste ras op aarde. Ken jij dieren die elkaar pesten? Treiteren? Psychisch kapot maken? Elkaar doden met wapens (elkaar doden doen dieren ook, maar niet zonder zelf het gevecht aan te gaan), zie jij dieren producten op elkaar testen om er mooier uit te zien? (make up) zie jij dieren plannen maken om andere diersoorten uit te roeien met een nucleare bom? Dieren die geloven in een andere god?

We zijn echt krankzinnig. Ooit vond ik het gaaf dat wij mensen zo'n goed ontwikkeld brein hebben en een besef van eigen persoon hebben... Maar ik kom daar echt op terug.
We zijn echt compleet gestoord met zn alle. En de meest gestoorden mogen ook ongelimiteerd doorfokken.

Oke. Nu stop ik mijn tirade xD

Ik deel dat negatieve aspect niet eigenlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:23

Dieren onderling zijn ook echt gruwelijk tegen elkaar. Leeuwenmannetjes veroveren soms de pride (weet het Nederlandse woord even niet) van een andere man en vermoorden daarna al zijn welpjes zodat de vrouwtjes weer beschikbaar zijn om zijn nageslacht voort te brengen. Er zijn chimpansees gezien die voor de lol kleinere apensoorten achternazitten om die apen uiteindelijk te doden. Orca's en dolfijnen spelen soms (langdurig) met hun nog levende prooi voordat ze die opeten - een langzame en pijnlijke dood voor die prooi dus. De macht grijpen door intimidatie, pesterijen en andere narigheid komt ook bij andere dieren voor. En elkaar bevechten tot de dood erop volgt is eerder regel dan uitzondering.
Ik ken trouwens geen voorbeelden van mensen die nucleaire bommen gooien met als doel een diersoort uit te roeien?

Dan het wel een onsje minder mag met de hoeveelheid mensen ben ik met je eens. "Gelukkig" zie ik nog niet gebeuren dat er straks een soort idiocracy-achtige wereld ontstaat, bijna alle mensen om mij heen willen kinderen ( = universiteit). Ik heb wel eens mijn hart uitgestort dat ik kinderen zo vervelend vond en er niet aan moest denken om er ooit een paar te moeten baren, en ik werd me toch raar aangekeken. Toen er een kleine poll werd gehouden in dat groepje ('wie wil er allemaal kinderen later') waren er van de 10-12 maar twee die de hand niet opstaken (ik en iemand anders). Vond ik heel raar om te zien, had het echt niet verwacht van sommigen.
Maar goed, het komt dus wel goed met de mensheid :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:56

Vanavond uit eten ben benieuwd hoeveel er valt om te kegelen of struikelen over rondrennende gevallen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:58

Ik wacht op een kindervrij restaurant hier in de buurt. Zou hem graag zelf willen openen maar durf niet haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:23

Als je na 20.00 gaat en een resto uitkiest zonder frikandellen en all you can eat zou je goed moeten zitten :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:28

Ja maar ik heb altijd honger -O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:44

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:59

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:15

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:23

Ik begrijp dat kabaal van 66 spelende kinderen heel rot is, maar ik vind wel dat als je dat huis hebt gekocht terwijl die opvang er al was, zoals ik in het artikel meen te lezen, je niet mag zeiken.
Hier in de buurt heb je ook van die lui die aan het spoor wonen en over treingeluiden zeiken. Dat spoor ligt er al 120 jaar, je koopt er bewust een huis naast... En begint dan een actiegroep om het spoor te laten verleggen. 8)7
Daar heb ik echt geen begrip voor hoor.
Nou zou ik persoonlijk die koters wel erger vinden dan elk halfuur een trein trouwens. :=

Mijn vriend en ik gaan bewust niet kopen naast of tegenover een school, speeltuin of opvang of vlakbij de route er naartoe. Daar hebben wij niks te zoeken. Misschien moeten andere mensen die net zo onverdraagzaam zijn als wij ook bezinnen voor ze beginnen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:29

Zelfde met stedelingen die naar het platte land gaan en dan steen en been klagen over modder op de weg, stankoverlast door bemesten en tractoren die snachts en zondags doorwerken in het bietenseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:46

Och zwijg. Vorig jaar heeft iemand het huis naast de inrit naar stal gekocht.
Deze winter is er in totaal misschien 10x een auto met trailer na 22u dat smalle pad ingedraaid, over een periode van 6 maanden.
De nieuwe buur heeft klacht van geluidsoverlast ingediend "want dat kan niet, na 22u. Zijn kindjes worden er wakker van".
Detail: er wordt enkel in de winter stalling verhuurd én die late passage is uitsluitend op vrijdagavond. Omdat ofwel ik ofwel stalgenoot ons dan moeten verplaatsen naar clubles. En die is gedaan om 21u15 of 22u en half uur reistijd.

Dus gemiddeld 2x/maand 2 minuten een inrit van een trailer na 22u...
De stal zit er al meer dan 25 jaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:52

Ik was een keer bij een monumentale rijhal die gebouwd is in de tijd van legerpaarden en vervolgens gebruikt is door olympische ruiters van zo‘n 100 jaar geleden. Prachtige hal met schitterende oude rijspreuken op de muur en schilderijen van klassieke meesters.
Deze hal kun je gewoon tegen betaling gebruiken om in te rijden. Inmiddels is er een nieuwbouw wijk omheen gebouwd. En jawel, de aanwoners klagen over paardengeur en trailers :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:13

watchthesky schreef:
Ik begrijp dat kabaal van 66 spelende kinderen heel rot is, maar ik vind wel dat als je dat huis hebt gekocht terwijl die opvang er al was, zoals ik in het artikel meen te lezen, je niet mag zeiken.
Hier in de buurt heb je ook van die lui die aan het spoor wonen en over treingeluiden zeiken. Dat spoor ligt er al 120 jaar, je koopt er bewust een huis naast... En begint dan een actiegroep om het spoor te laten verleggen. 8)7
Daar heb ik echt geen begrip voor hoor.
Nou zou ik persoonlijk die koters wel erger vinden dan elk halfuur een trein trouwens. :=

Mijn vriend en ik gaan bewust niet kopen naast of tegenover een school, speeltuin of opvang of vlakbij de route er naartoe. Daar hebben wij niks te zoeken. Misschien moeten andere mensen die net zo onverdraagzaam zijn als wij ook bezinnen voor ze beginnen :+

Ik woon (nog) in een redelijke kinderrijke wijk met vlakbij een basisschool. 's Ochtends om half negen daar langs rijden is niet goed te doen :P Maar verder, ja, je hoort wel kinderen buiten spelen als het mooi weer is, maar 's avonds is het heerlijk rustig en verder eigenlijk helemaal geen overlast. Dus het kan ook nog erg meevallen met de overlast!
Maar helemaal met je eens, als je ergens bewust gaat wonen dan niet gaan klagen :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:34

MarcoBorsato schreef:
Schuur_ schreef:

Wat een bizar negatieve kijk op het leven. Ben je het hiermee eens?

Vind je?
Oke, misschien wel wat negatief, maar ik vind dit wél een hele realistische kijk op het leven.
Ik heb ook nooit geboren willen worden, grotendeels om de redenen die deze man aandraagt. En om diezelfde redenen zal ik nooit een kind op de wereld zetten, zelfs wanneer mijn eierstokken zouden gaan klapperen, om het simpele feit dat ik niemand "het leven" en alle ellende dat er bij komt kijken aan zou willen doen alleen voor mijn eigen geluk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:37

Ik ervaar het leven niet als iets wat mij is aangedaan, ondanks dat ik ook vervelende dingen heb meegemaakt. Nee ik vind het helemaal geen realistisch stuk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:45

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het leven als vervelend ervaart en het daardoor niet realistisch vindt. Ik kan me er wél in vinden. 24/7 pijn hebben is niet iets waar ik voor gekozen heb en voor zou kiezen, ondanks dat ik gelukkig ben en positief ingesteld ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:46

Siersma schreef:
https://www.facebook.com/45502366281/po ... 980856282/
Het zij kinderen en die moeten spelen, daar mag je dus niet over klagen blijkt |o

Nee je mag niet klagen nee. Je koopt een nieuwbouw naast een bestaande opvang. Dan weet je dat die geluidne aanwezig zijn.