Ja die, de laatste keer dat ik erlangs reed, ergens begin maart, was ie er nog. (daarna alleen thuis gewerkt, dus ik kom niet meer in Hilversum )
Jet
Geplaatst: 14-07-20 12:22
Ik kwam net weer een Boktnaam tegen die ik al jaaaaaaren verkeerd las : Petraaken. Ik las het al die tijd als Petraaaaaken, met de nadruk op de lange a... Maar het is waarschijnlijk: Petra Aken . Dat laatste bedacht ik net pas, toen iemand haar antwoorde met Petra.
tones
Geplaatst: 14-07-20 12:27
Ik denk eerder dat het iets Vlaams is, meer een koosnaampje voor Petra.
Jet
Geplaatst: 14-07-20 12:46
tones schreef:
Ik denk eerder dat het iets Vlaams is, meer een koosnaampje voor Petra.
Dan zou er denk ik geen n achter staan, maar Petraake of Petraakje...
Jawel, dan kan er prima een N achter. Zijn dialecten waar dat zo gezegd zou kunnen worden. Door de lange A twijfel ik eerder een beetje, maar 't kan wel.
Geplaatst: 14-07-20 18:40
Goh, iemand verwees mij naar dit topic. Het is inderdaad een soort koosnaam uit mijn streek. Geen idee of het iets typisch is voor West-Vlaanderen maar hier doen ze dat soms. Petraatje of petraaken als kind zelfs nog iemand gekend die mij Petruschka noemde. Geen idee hoe hij daar op kwam.
Heeft dus niets met de stad Aken te maken.
Jet
Geplaatst: 14-07-20 21:28
Haha, leuk dat je zelf nu ook reageert! Ik dacht trouwens niet aan de stad Aken, maar meer aan Aken als achternaam, maar helemaal mis dus .
Ik was 37 jaar oud toen ik er achter kwam dat Lambik geen familie is van Suske en Wiske. Ik dacht dat het de vader of oom was. Nu ben ik ook geen Suske en Wiske fan, maar toch.