Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:08

De ic naar dordrecht stopt nog op duivendrecht als het goed is en ook almere buiten ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:10

Dat ik nu onderweg ben naar mijn werk en tegenover een man ga zitten, en die meteen begint te vragen hoe het gaat, waar ik naartoe ga, en of ik vrijgezel ben... LEAVE ME ALONE THANKS :)

En onze trein staat nu stil want op het spoor waar we binnenrijden staat nu een defecte trein. Dus ga waarschijnlijk te laat komen op mijn werk.. :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:49

Iloveiswan schreef:
De ic naar dordrecht stopt nog op duivendrecht als het goed is en ook almere buiten ;)

Mijn gewoonte was om op Duivendrecht over te stappen om naar A'dam centraal te gaan. Moet nu via Almere :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:09

Iemand die zijn hond meeneemt in dr bus maar die hond is doodsbang en blijft maar blaffen en janken. Dan duurt een 30 min lang als je ook zelf koppijn hebt XD
En vind het sneu voor de hond. Stoere Duitse herder maar zo bang:(

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:15

Ik reis 4 keer per week vanaf Flakkee naar Eindhoven een ontzettend lang stuk. Vaak word ik helemaal gek van het OV maar toch krijgt vandaag de buschauffeur een kleinigheidje! Als dank voor zijn werk en omdat ik mede dankzij hem een leuke kerst kan gaan vieren want zonder het OV zou ik er niet komen! Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:28

Dizzy505 schreef:
Ik reis 4 keer per week vanaf Flakkee naar Eindhoven een ontzettend lang stuk. Vaak word ik helemaal gek van het OV maar toch krijgt vandaag de buschauffeur een kleinigheidje! Als dank voor zijn werk en omdat ik mede dankzij hem een leuke kerst kan gaan vieren want zonder het OV zou ik er niet komen! [ [url=m/WoFIzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:22

SavannahNx schreef:
Dat ik nu onderweg ben naar mijn werk en tegenover een man ga zitten, en die meteen begint te vragen hoe het gaat, waar ik naartoe ga, en of ik vrijgezel ben... LEAVE ME ALONE THANKS :)

En onze trein staat nu stil want op het spoor waar we binnenrijden staat nu een defecte trein. Dus ga waarschijnlijk te laat komen op mijn werk.. :(

Ik heb dat wel eens in een 2zits gehad. Zat bij het raam, komt er een jongen van een jaar of 25 naast mij zitten.. werd klemgezet en bestookt met vragen, super ongemakkelijk. Niemand die ook even ingreep, tot er even later een conducteur langsliep en hem nog net niet aan z'n haren door de coupé heen sleurde.. man was echt niet fijn..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:46

soloro schreef:
SavannahNx schreef:

Ik heb dat wel eens in een 2zits gehad. Zat bij het raam, komt er een jongen van een jaar of 25 naast mij zitten.. werd klemgezet en bestookt met vragen, super ongemakkelijk. Niemand die ook even ingreep, tot er even later een conducteur langsliep en hem nog net niet aan z'n haren door de coupé heen sleurde.. man was echt niet fijn..

Bij mij zat er nog een meisje naast me die ook niet ingreep. Maarja dat is ook niet aan haar, had ook weg kunnen lopen. Bij mij was het alleen echt een man denk 40+ en dat wil je niet als je 18 bent... :(

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:56

SavannahNx schreef:
soloro schreef:

Bij mij zat er nog een meisje naast me die ook niet ingreep. Maarja dat is ook niet aan haar, had ook weg kunnen lopen. Bij mij was het alleen echt een man denk 40+ en dat wil je niet als je 18 bent... :(

Nee idd. Dit was zo'n "Kijk mij nou stoer zijn met petje en zo'n tasje om de nek" dus daar werd ik echt niet vrolijk van. Kreeg ook van die rare vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:21

Gianti schreef:
Hier hebben we nu echt klacht ingediend over hoe het met nieuwe vervoerder gaat... Ik ben gewoon elke keer minimaal 15 min vertraagd omdat er altijd overstappen niet gehaald worden of vertraging is... Word nu wel echt heel vervelend.. nu weer 20 min later thuis omdat er vertraging is en dus overstap niet heb gehaald

Ik word er ook helemaal geschift van ondertussen. Vooral de verbinding met Amsterdam is er echt op achteruit gegaan en daar baal ik behoorlijk van. Ik kon eerder richting Amstel (of van Amstel naar Almere) ook de 322 pakken en dan op Muiden overstappen naar de 328, maar ze hebben die dienstregeling helemaal omgegooid waardoor de 327 en de 328 tegelijk op Muiden zijn ipv de 322 en de 328. Vooral 's avonds is het daardoor ineens best een dingetje om terug te komen uit Amsterdam voor mij. Als die krengen überhaupt rijden hebben ze altijd vertraging en het is nu ook al best vaak voorgekomen dat de chauffeur verkeerd rijdt. Ik vind de bussen verder super fijn, 2 USB-stopcontacten per zitplek is echt een flinke luxe, maar ik zou liever teruggaan naar R-Net en Connexxion als het zo door blijft gaan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:39

"Dit is toch geen stiltecoupe he?"
Het staat levensgroot op het raam :+

Nu zijn ze er achter. "Oh dit is een stiltecoupe. Hier mag je niet praten" "ach toch wel een beetje?"
Nee gewoon niet :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:55

Geen ergernis maar verbaasdheid...

Komt net een meneer de trein binnen met een kamerplant, ter grootte van een klein kind... :wow: :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:58

Kan de reis ook nog soepel verlopen? Ik zou via Den Haag reizen. Rijdt de trein niet verder dan Leiden ivm aanrijding met een persoon. Moet nu via Rotterdam alleen ik heb een flauw idee hoe ik daar bij de metro kom :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:14

Metro op Den Haag Centraal bedoel je? Die is buiten boven het busplatform :j
En in Rotterdam is die gewoon in het station, richting Centrumzijde lopen en dan staat er een grote gele M (en niet die van McDonalds :Y) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:34

Heb op het moment een heerlijk passief-agressieve meid naast me, die iedereen verbeten vertelt dat we in “een STILTECOUPÉ” zitten.
Gaat ze daarna een appel eten waarbij ze echt gruwelijk hard smakt :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:56

Warboel schreef:
Metro op Den Haag Centraal bedoel je? Die is buiten boven het busplatform :j
En in Rotterdam is die gewoon in het station, richting Centrumzijde lopen en dan staat er een grote gele M (en niet die van McDonalds :Y) )

Nee die op Rotterdam. Ik ga normaliter altijd via Den Haag omdat ik daar de route weet, omdat die trap staat naast mijn uitstap spoor. Maarrrrr dat kan nu niet dus ik moet gaan zoeken op Rotterdam :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:01

Nayomie schreef:
Kan de reis ook nog soepel verlopen? Ik zou via Den Haag reizen. Rijdt de trein niet verder dan Leiden ivm aanrijding met een persoon. Moet nu via Rotterdam alleen ik heb een flauw idee hoe ik daar bij de metro kom :')

Als het goed is teap af in de stationshal :)

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:17

Citaat:
We hebben sinds dit weekend hier nieuw vervoersbedrijf.. nou samen met die sneeuw totale ramp.. best nog te begrijpen, maar werd totaal niet gecommuniceerd ofzo en ook borden waren niet up to date... heel deel kon dus niet thuis komen..

Gisteren borden nog steeds niet up to date en kwamen er geen bussen....

Vandaag was er wel een bus.. alleen een half uur te laat erg frustrerend als zo begint met nieuwe verbindingen

Klinkt alsof jullie de 'gelukkigen' zijn van het nieuwe allgo. Verwacht dat dat nog wel even gaat duren voordat dat gaat lopen. Wij hebben het met utrecht gehad. Jarenlang dezelfde routes gereden, nieuwe vervoerder, word je uit je comfortzone getrokken en mag je op een papiertje volledig de andere kant op de route gaan uitzoeken. Na een jaar beginnen de routes je gewoon te worden en woppa alles wordt weer omgegooid.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:21

j1988 schreef:
Citaat:
We hebben sinds dit weekend hier nieuw vervoersbedrijf.. nou samen met die sneeuw totale ramp.. best nog te begrijpen, maar werd totaal niet gecommuniceerd ofzo en ook borden waren niet up to date... heel deel kon dus niet thuis komen..

Gisteren borden nog steeds niet up to date en kwamen er geen bussen....

Vandaag was er wel een bus.. alleen een half uur te laat erg frustrerend als zo begint met nieuwe verbindingen

Klinkt alsof jullie de 'gelukkigen' zijn van het nieuwe allgo. Verwacht dat dat nog wel even gaat duren voordat dat gaat lopen. Wij hebben het met utrecht gehad. Jarenlang dezelfde routes gereden, nieuwe vervoerder, word je uit je comfortzone getrokken en mag je op een papiertje volledig de andere kant op de route gaan uitzoeken. Na een jaar beginnen de routes je gewoon te worden en woppa alles wordt weer omgegooid.

Jup!!!

Nieuwe allgo frustratie..

Ze hadden met eerste en tweede kerstdag een actie, 12 uur kaartje voor euro. Hartstikke leuk!!! Beetje jammer dat geen van de chauffeurs ervan af wisten, kaartje njet te koop was op automaten of dat de automaten gewoon helemaal stuk waren..

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:23

Heel druk met allemaal acties maar op tijd rijden, nee dat zit er niet in

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:24

j1988 schreef:
Heel druk met allemaal acties maar op tijd rijden, nee dat zit er niet in

Nee dat al hemaal niet _O- ben onderhand überhaupt blij als bus komt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:56

:') _O-
"Beste dames en heren, het eerst volgende station heet... Juist! Zutphen!"

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:44

Arghhh serieus. Zit in de trein, rijdt langzaam ivm persoon op het spoor. Vanochtend al moeten omrijden ivm aanrijding met een persoon. En nu weer eentje op het spoor. Mis ik mooi mijn aansluiting

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:53

Dus.. Oudjaarsavond voor 8 uur op je bestemming zijn :P

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:16

Hier iemand die dat veelvuldig doet. Zijn geen zenuwen bij mij, maar gewoon een irritante tic om mee te moeten tikken op muziek. Als ik mezelf erop betrap zet ik vaak rustigere muziek op, maar het gaat vaak totaal onbewust.

Gelukkig heb ik de 23e niet in de trein gezeten, anders had ik me schuldig gevoeld :o

purny schreef:
Er zit hier iemand heel zenuwachtig te doen met handen trommelen op z'n benen, heel fijn. Ik kan daar niet zo goed tegen merk ik