tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:30

Even een update... gaat op zich goed hier. Wel lastig hoor, ga morgen beginnen met verhuizen. En mijn familie/ouders is op vakantie. Dus sta er eigenlijk “alleen” voor, zonder partner. Moet alles alleen regelen en doen. Dat steekt dan wel hoor. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:02

Moeilijk, Marlinde!
Heb je wel hulp qua alles over doen naar het nieuwe huis enzo?
En heb je een goed gevoel bij je nieuwe plekje?
Het is even doorbijten, maar straks is het een nieuw begin! Nu kijk je daar misschien nog niet zo naar, maar het komt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:13

Ja ik heb hulp maar goed is toch anders dan ik gewild had haha. En ja ik heb enorm veel zin om te verhuizen. Morgen sta ik voor de openingstijd voor de deur. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:42

Maar je kan straks wel zeggen dat je dat toch maar mooi alleen geflikt hebt! Topper!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:13

Ja dat houd ik mezelf ook maar voor, vandaag flink afleiding zoeken en dan is het zo morgenvroeg!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:22

Ook even hier, ook omdat het om een break-upsituatie gaat die me dit heeft doen beseffen.

Ik zit de laatste tijd met een soort dilemma. Vooral nu mijn relatie uit is. En ik vraag me af wat jullie mening over dit onderwerp is.

Ik heb vaak het gevoel dat er twee soorten 'blijheid' bestaan. Echte blijheid en nepblijheid. Of, om het misschien wat extremer uit te drukken, geluk-blijheid en sneue blijheid. De eerste soort leidt je naar een hoger 'doel' in je leven, terwijl het tweede meer op de korte termijn gericht is.

Voorbeeld: ik ben nu dus uit mijn relatie. Als ik aan mijn relatie dacht voelde ik een dieper soort blijheid, omdat dat 'toekomst' had, het maakte dat mijn leven zo liep als ik wilde, het voelde goed. Nu merk ik dat ik al mijn huidige blijheid afdoe als 'sneue blijheid': even leuk op korte termijn, maar het helpt je geen ene steek verder en eigenlijk is het gewoon sneu . Voorbeeld: een leuk filmpje kijken op YouTube.

Maar ik heb dat ook met de 'grotere' dingen. Ik ben nu bijvoorbeeld een talencursus aan het volgen en vind dat leuk, maar als ik nu aan mijn relatie terugdenk voelt het toch echt als hele oppervlakkige blijheid die niet duurzaam is.

Herkennen jullie dit? Of andere meningen?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:17

Blijheid, leuk, genieten, dat vind ik zelf ook een moeilijk iets. Ik ben zelf overspannen geweest, en toen werd mij verteld, je moet het zien als een brandstof tank. De brandstof is op, de reserve is op, dus de motor is uit. Je functioneert niet meer.

Om weer bij te tanken, moet je leuke dingen doen. Waarop ik alleen maar dacht... Wat is leuk? Ik wist het niet. Ik was daar nog niet aan toe.

En zo zal jij nu ook zitten, jij bent er nog niet aan toe om diepe blijdschap en diep geluk te voelen. Dat komt wel weer, ik denk alleen dat je eerst wat meer tot rust moet komen. Daarna kan je pas weer wat gaan bijtanken en dat zal ook niet heel snel gaan ben ik bang.

Ondanks dat het bij mij niet meer als voor die tijd is, vind ik inmiddels wel weer dingen leuk, krijg ik weer energie van dingen en kan ik wel weer echt geluk voelen. Nu waardeer ik dat ook veel meer, ik weet dat het niet vanzelfsprekend is.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:53

Nou ik kan mij ook melden... Y;(
Ging al tijdje niet lekker, uit elkaar gegaan, maar eigenlijk zijn we nog niet klaar met elkaar. En nu ben ik 2 maanden aan t lijntje gehouden..... heb haar meegenomen naar lionking, dagje weg, happie eten, ze was al bezig met me verbergen voor de buiten wereld.... heel raar. Ze bevestigde dat we weer samen waren, dag erna, doet ze raar afstandelijk etc, dus ik vraag wat er is, twijfelt ze toch weer en wilt ze toch niks en familie beïnvloed haar ontzettend, ik val beetje buiten de boot in die familie, ander typ dan hun. Ik heb voorzichtig verteld dat ik niet zo met mij laat spelen, want ik doe mijn best héél erg maar word daarna steeds de grond ingetrapt, dat maakt mij verdrietig. Ze heeft me gelijk op alles geblokt, FB, Instagram, whatsapp, sms/bellen.
Maar wel zeggen dat ze van mij houd... hmm.. maarja.. dus nu ben ik behoorlijk heartbroken.... dus.. ijs eten komt wel goed uit met dit weer denk ik? ;(

Iedereen ook sterkte met zijn of haar gevoelens.... lees later bij...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:55

TessJazz schreef:
Nou ik kan mij ook melden... Y;(
Ging al tijdje niet lekker, uit elkaar gegaan, maar eigenlijk zijn we nog niet klaar met elkaar. En nu ben ik 2 maanden aan t lijntje gehouden..... heb haar meegenomen naar lionking, dagje weg, happie eten, ze was al bezig met me verbergen voor de buiten wereld.... heel raar. Ze bevestigde dat we weer samen waren, dag erna, doet ze raar afstandelijk etc, dus ik vraag wat er is, twijfelt ze toch weer en wilt ze toch niks en familie beïnvloed haar ontzettend, ik val beetje buiten de boot in die familie, ander typ dan hun. Ik heb voorzichtig verteld dat ik niet zo met mij laat spelen, want ik doe mijn best héél erg maar word daarna steeds de grond ingetrapt, dat maakt mij verdrietig. Ze heeft me gelijk op alles geblokt, FB, Instagram, whatsapp, sms/bellen.
Maar wel zeggen dat ze van mij houd... hmm.. maarja.. dus nu ben ik behoorlijk heartbroken.... dus.. ijs eten komt wel goed uit met dit weer denk ik? ;(

Iedereen ook sterkte met zijn of haar gevoelens.... lees later bij...

Verschrikkelijk dit. Heel veel sterkte. :(:)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:46

Jezus TessJazz... Dat vind ik echt een van de vreselijkste manieren waarop iemand het 'uit' kan maken. Zo ontzettend laf ook gewoon en totaal niet eerlijk naar jou toe.

Hoe lang zijn jullie uiteindelijk samen geweest? /=

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:54

DezeNaam schreef:
Jezus TessJazz... Dat vind ik echt een van de vreselijkste manieren waarop iemand het 'uit' kan maken. Zo ontzettend laf ook gewoon en totaal niet eerlijk naar jou toe.

Hoe lang zijn jullie uiteindelijk samen geweest? /=

Uwg, kwam idd uit het niets.. hadden t weekend nog super leuke dingen gedaan en ineens laat ze zich beïnvloeden, overal de blok erop.. hoe dan ;(

Waren over 5 jaar goed bevriend, was altijd wel meer, maar langer dan een jaar als koppel samen en echt elke dag samen ook, zelfde hobby etc, officele datum was volgende maand eind Augustus een jaar..

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:35

Ook ik meld me hier..

Vorige maand is het uitgegaan tussen mij en mijn vriend. Beide zijn we nog erg jong en er speelde wat twijfels van beide kanten. Onze relatie bestond vooral uit ups en downs, maar ik was ontzettend verliefd op hem en hij ook op mij. Toen in de week voordat het uitging liep alles echt minder tussen ons heeft hij besloten om het uit te maken. Ik was er kapot van en begreep er niks van, omdat er nog van beide kanten gevoelens speelde. De dag erna nog een gesprek gehad om het nog een kans te geven en toen besloten dat we samen weer wat zouden gaan doen na concert at sea, waar hij naartoe zou gaan. Uiteindelijk vertelde hij mij dat hij met een ander had gezoend, dus ik had besloten de stekker eruit te trekken en de radiostilte begon. Maar toen ik na 2/3 weken van mijn broer hoorde (zijn goeie vrienden van elkaar) dat hij naar mij vroeg en ook hoorde ik van zijn vrienden dat hij nog steeds veel over mij praat besloot ik om nog voor 1 keer met hem te gaan praten. Ik heb hem geconfronteerd met alle feiten en we hadden besproken waar het fout was gegaan. Uiteindelijk hebben we besloten om wat te gaan doen omdat er nog van beide kanten gevoelens waren, maar ik had wel aangegeven dat het liefst te doen als de vakantie voorbij was. Die week erna was ik een avondje met wat vrienden en toevallig kwam hij ook langs en toen besloot hij om mij thuis te brengen. We stranden zoenend in een bushokje en besloten om het opnieuw een kans te geven, want we wisten ook waar het fout was gegaan. Nu zijn we weer een weekje bij elkaar en hebben elkaar bijna dagelijks gezien (ook door dezelfde vriendenkringen), maar hebben afgelopen week last gehad van miscommunicaties vanaf zijn kant. Dezelfde fout als waar het vorige keer misging, dus de twijfel sloeg eigenlijk bij beide kanten toe. Uiteindelijk hebben we het erover gehad en weten we dat het tijd nodig heeft en dat hij meer moet zeggen wat hij wilt in onze relatie. Hij vind praten moeilijk en door zijn thuis situatie is hij erg op zichzelf gesteld, alleen zorgen deze dingen dus voor miscommunicaties. Die avond hebben we gewoon gezellig samen film gekeken bij mij thuis en nu is hij voor een week op vakantie met wat vrienden. We hebben besloten deze week af en toe te bellen en als hij terug komt gaan we samen naar de film. Het punt waar ik nu mee zit is gewoon of dit de juiste beslissing is geweest. Hadden we wel opnieuw moeten beginnen of was het beter geweest om elkaar los te laten. Ik houd ontzettend veel van hem en wil hem ook echt niet kwijt. Heb verder geen spijt van deze keuze en hij ook niet, maar ben gewoon bang dat het niet gaat lukken. Is er iemand die het ook opnieuw geprobeerd heeft met zijn of haar ex en wat is jullie mening over deze situatie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:35

Wat ingewikkeld zeg... ik heb het opnieuw geprobeerd een jaar terug. En dat ging na een half jaar uit omdat hij aandacht van andere wijven zocht. Had hem ook echt nooit kan 1, 2 en 3 moeten geven. :n

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:14

Ik ben sinds een paar weken ook weer opnieuw aan het daten met mn 1na laatste ex. Het heeft zo zn ups en downs maar het gaat eigenlijk best goed en vanzelf :)
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat dit poging 3 is nadat het uit is geweest :')

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:15

Ik geloof niet dat miscommunicatie aan de basis kan liggen. Communiceren is vaak een uiting van wie je bent als persoon. Als je enkel aan de communicatie probeert te werken lost dat eigenlijk niks op, want het is eigenlijk alleen een uiting van iets dat dieper ligt. Misschien is het beter er doorheen te bijten en te zorgen dat je plezier maakt, iemand zoekt waarmee je ongedwongen en vrolijk door het leven kan gaan. Hoe ouder je wordt hoe meer verantwoordelijkheden er bijkomen en hoe meer zo'n dingen tot uiting gaan komen en hoe dieper het gaat snijden.
Nu ja, zelf een keer op anderhalf jaar tijd 20 keer uit elkaar geweest en herbegonnen. Conclusie was dat het niet beter werd en het voor beide mss beter was te stoppen. Nu ja, elke situatie en persoon is anders, dus op zich zegt het niks. Maar als je zo twijfelt, ik denk dat je dan zelf weet dat het moeilijk wordt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:57

Nah, je kan best leren effectiever te communiceren. Wat heel veel mensen doen is:

"Die broek ligt er al dagen".
Wat effectiever is, is dit:

"Ik erger me eraan dat die broek daar al dagen ligt. Zou je hem op willen ruimen?"

Zelfde boodschap, maar effectievere communicatie.

Ik heb asperger. En bij mij kun je subtiele hints geven wat je wil, maar de kans is groot dat ik ze niet op pak.

Of ik pak ze wel op, maar persoonlijk vind ik het stront vervelend. Maar als je me gewoon rechtstreeks vraagt wat je wilt, heb ik de mogelijkheid om ja of nee te zeggen (die heb ik niet op de hint-manier) en je bent veel duidelijker in wat je wilt.

Het helpt ook als je mij vertelt dat ik het dopje op de tandpasta moet draaien in plaats van dat je dat tegen je vrienden roept.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:18

Ik ben het deels met Callisto eens. Zoals bij mijn ex-vriendin bijvoorbeeld gaf haar manier van communiceren (of het gebrek aan) wel weer wie ze was als persoon, op dat moment/in die periode. Of alleszins toch dat er eigenlijk nog problemen op de achtergrond speelden. Hoewel, als we met elkaar communiceerde dan was dit altijd gewoon goed, we konden alles op een normale manier bespreken zonder direct boos of geïrriteerd te worden. Maar door haar obsessie met school liep het bij ons dus mis en was er te weinig communicatie...

Maar zoals Avalanche zegt kan je aan communicatie ook wel werken. Sommige mensen hebben misschien nooit het juiste voorbeeld gehad van hoe ze moeten communiceren of zijn er andere redenen waardoor de communicatie misloopt. Het zegt natuurlijk wel iets over hoe je bent als persoon, maar dat moet niet altijd permanent zijn en er moet ook niks 'slecht' achter zitten.
Vroeger was ik bijvoorbeeld iemand die vrij snel 'opvliegend' werd. Mede door mijn moeder en mijn eigen temperament. Gelukkig heb ik zelf vrij snel inzicht gekregen in mijn eigen gedrag en ben ik mijn manier van communiceren gaan aanpassen. (Al moet ik toegeven dat het tegen het einde van mijn relatie nog wel eens mis liep, toen zat het echt hoog. :o )

Al moet ik zeggen dat ik niet zoveel begrijp van stroopkoek haar verhaal. Oké er waren ups en downs. Maar het lijkt mij belangrijker wat die ups en downs inhielden? Welke dingen zorgen voor miscommunicaties en wat houden de miscommunicaties in?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:32

Avalanche, natuurlijk is het goed om beter te leren communiceren. Maar voor diegene die zich ergert aan die broek is het ergeren daar, ongeacht hoe hij/zij dat dan communiceert. Als die broek daar de dag/week erna weer ligt dan kan je dat vriendelijk blijven communiceren, als het niets verandert aan het rondslingeren blijft dat een issue. Ook dat iemand asperger heeft of eender wat, het blijft vooral dat het belangrijk is mekaar te vinden in dingen, dat je rekening houdt met elkaar en het belangrijk acht mekaar tegemoet te komen. Manier van communiceren kan helpen, maar het is maar een hulpmiddel en zelden iets dat op zichzelf een oplossing is. Elke vorm van gedrag is ook een vorm van communicatie, als je in gedrag blijft vasthangen dat voor issues zorgt kan je de verpakking (het verbaal communiceren) wel wat opleuken, maar of dat dan veel helpt vrees ik voor. Bewust leren communiceren kan onrechtstreeks wel leren om bewuster met iets om te gaan, dat is dan wel positief en kan ook gedrag sturen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:37

Dank je, daar ben ik het wel mee eens hoor :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:07

Niemans geloofde me toen ik zei dat ik mijn pas ex durfde te blokkeren wanneer ik verhuisd was. Nou heb hem dus geblokt op whatsapp eerst. Toen kreeg ik een SMS, daar niet op gereageerd. Daarna belde hij vanmorgen. Ook niks mee gedaan, en hij zit op insta mij ook te stalken. :=

En daarom beste mensen, durfde ik hem niet te blokken. Want als hij mijn adres wist dan stond hij voor de deur nu.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:40

Dan bel je de politie als hij voor de deur staat. Of je bent heel.duidelijk tegen hem dat hij uit je leven moet verdwijnen en jij niks meer met hem te maken wil hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:43

Gelukkig kan dat bij mijn nieuwe huis niet, want je moet aanbellen. En hij weet mijn huisnummer niet. :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:06

Wat een eng figuur Marlinde.. Blij zijn dat je daar vanaf bent! Ik zou op alle social media ook verwijderen en z'n nummer blokkeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:11

Hij is overal op verwijderd en zijn nummer is geblokt ja... :=

Mensen geloofden me nooit he, dat hij dit zou doen. Maarja ze geloofden ook niet dat uitgerekend hij met andere meiden zou praten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:17

Mijn vriend praat ook met andere meiden. Ik kan hem toch moeilijk isoleren van de vrouwelijke helft van de wereldbevolking :')

En als ik hem daarin niet kan vertrouwen, ben ik verder ook klaar :) maar ik ben echt niet bang voor concurrentie verder.