legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:13

Saul schreef:
Nou ik ben dus weer begonnen. Maar pfoe wat vind ik hem moeilijk.

Ben er ook echt een zooitje van aan het maken :))

[ [url=m/YbDVhL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze moet het dus worden ..

En dit is de bende :P

[ [url=m/MHVuWq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GHh1d2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, deze is echt mooi!
Ik ben weer met een Disney puzzel bezig, blijven toch wel mijn favoriet <3

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:49

Voorlopig genoeg te doen. :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:50

JIj hoeft je voorlopig niet te vervelen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:00

Oh heerlijk!

Ik heb nog maar 1 puzzel liggen.
De puzzels die ik klaar heb maar eens op internet zetten ofzo

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:18

Ben in ik weer lekker begonnen.
Deze net af met allerlei bezienswaardigheden van Texel.
Nu met een JvH begonnen.
Voor een collega die ze wil verkopen maar niet weet of ze compleet zijn. Hierna nog 1 van haar.
Maar heb er ook 10 gekocht dus daarna daarmee beginnen.

Afbeelding

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:41

Leuk om te zien wat voor puzzels anderen graag maken!

Vorig jaar kreeg ik een kortingscode om een fotopuzzel te laten maken en dat heeft het puzzelvlammetje weer aangewakkerd.
Ik koos voor een tekening die ik van mijn pony had gemaakt, dat leek me wel een leuke puzzel, en dat klopte, nog steeds een van mijn favoriete puzzels <3

Afbeelding

Over het algemeen ga ik voor mooie landschappen, steden vind ik qua plaatje niet zo boeiend maar wel erg leuk puzzelen, cartoony plaatjes trekken me ook niet echt maar meer fantasy dan weer wel. Vooral de Disney puzzels van Thomas Kinkade vind ik prachtig en leuk om te maken dus die probeer ik een beetje bij elkaar te sparen.

Deze heb ik het langst over gedaan, 2000 stukjes en vooral heel veel heel erg donker, was soms moeilijk om hem niet van tafel te zwiepen zo frustrerend af en toe haha.
Afbeelding

Deze heeft maar 60 stukjes maar kon hem niet laten liggen, houten puzzel en de vleermuisstukjes waren een leuke verassing.
Afbeelding

En toen ik een opmerking maakte dat ik kleurverloopjes eigenlijk heel makkelijk vond terwijl ze moeilijk leken kreeg ik de volgende dag 2 puzzels thuisbezorgd om het te bewijzen :)) . De regenboog gradient van cloudberries, en idd die was zo af. En deze, die was iets lastiger maar ook erg leuk.
Afbeelding

In totaal heb ik vorig jaar 24 puzzels gemaakt en ik heb er nog 7 liggen geloof ik, meeste gekregen van anderen die ergens nog wel een puzzel hadden liggen waar ze vanaf wilden haha. Dus die staan erop voor dit jaar en ik hoop nog wat van de Thomas Kinkade disney puzzels op de kop te kunnen tikken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:59

Prachtige puzzels komen weer voorbij <3

Ik hoop ook snel het puzzelen weer op te pakken, heb nog vanalles liggen op zolder en met kerst kwam deze er nog bij:

Afbeelding

En vandaag kwam ook de Jumbo porta puzzle binnen welke ik heel graag wilde hebben nog - maakt het wat makkelijker met opruimen tussendoor ivm de kat die anders niet er vanaf kan blijven :')

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:01

Gisteren JvH zuidpool expeditie afgemaakt, die was heel erg leuk.
Afbeelding

Nu begonnen met een Wasgij ter afwisseling.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:43

De gradient van cloudberries lijkt mij ook leuk om een keer te leggen. Hij lijkt alleen niet op voorraad te zijn bij de diverse Nederlandse webshops en via Amazon of rechtstreeks via cloudberries vind ik hem nogal prijzig.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 01:21

cursebreaker schreef:

Ik hoop ook snel het puzzelen weer op te pakken, heb nog vanalles liggen op zolder en met kerst kwam deze er nog bij:

[ [url=m/W92aWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag kwam ook de Jumbo porta puzzle binnen welke ik heel graag wilde hebben nog - maakt het wat makkelijker met opruimen tussendoor ivm de kat die anders niet er vanaf kan blijven :')

[ [url=m/n638Mz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totaal offtopic maar he een Westlife fan *\o/*

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:05

Wou ik ook net zeggen ja. Westlife, scoorden hit na hit in mijn jeugd. Had destijds posters in mijn slaapkamer van de mannen en er liggen hier nog een paar cd's in de la.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:09

Daks schreef:
cursebreaker schreef:

[ [url=m/W92aWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n638Mz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totaal offtopic maar he een Westlife fan *\o/*

Hier ook een fan :):)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:57

Leuk een puzzeltopic :) Hier ook veel van Haasteren puzzels. Zuidpool laatst ook gemaakt!

Die portapuzzle had ik nog nooit gezien, werkt dat handig, kun je alles er goed op kwijt?

Mijn laatste puzzel was er een met zebra's, heeeeel veel zebra's :=

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:50

Daar loopt een streepje door... Dat lijkt me dus geen makkelijke met al dat zwart-wit, ging je op den duur niet scheel kijken? :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:09

Die lijkt mij ook heel leuk Nicole! Ben alleen bang dat ik dat gruwelijke hoofdpijn van ga krijgen :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 00:45

Ja best wel, na een tijdje moest je wel weer even stoppen :)) Als je goed kijkt zie je dat de zebra's ook steeds een paar keer terugkomen, het patroon was dan hetzelfde, alleen stond hij voor een iets andere achtergrond. En er waren bijna geen 'gewone' stukjes, veel drietjes, viertjes enz.

Nu bezig met een meer kleurrijke, hoewel het hoofdonderwerp een witte tijger is, dus opnieuw is een deel zwart wit ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:35

Oh God ja, het is gewoon dezelfde zebra die iedere keer, al dan niet gespiegeld, terug komt :oo

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:11

Oh die met die zebra's lijkt me ook wel erg leuk, en frustrerend haha. En die met het hert gaat ook op mijn verlanglijstje, die vind ik echt heel mooi <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:18

Ohhh die Lodewijk puzzel <3
Knappe poownie! Leuk om jullie weer eens te zien !!!

Afbeelding
Hier een klein stukje verder. Ik vind hem echt zo moeilijk :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:40

ohh nog meer Westlife fans hier dus? of oude fans in ieder geval haha, wat leuk!
Ik ben ook echt dolgelukkig dat ze weer muziek aan't maken zijn, vind hun nieuwe albums ook echt fantastisch.

En oh dat hertje hierboven wordt mooi! Kan me voorstellen dat die inderdaad lastig is.
Die zebra's hierboven lijken me ook echt pittig, maar wel super gaaf!

Ik ben nog steeds niet kunnen beginnen, hoop echt komende week ergens een begin te kunnen maken.
Geen idee nog of ik met de nieuwe puzzel aan de slag ga, of de rest wat nog ongeopend lig ook nog even naloop en misschien wat anders kies haha.

Ik zag op vinted ook nog hele toffe puzzels voorbij komen, maar moet echt eerst wat gaan maken wat hier nog ligt :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:50

Hun nieuwe muziek heb ik nog niet gehoord, dus daar kan ik nog niets over zeggen.

Legpuzzels kom ik momenteel echt niet aan toe, genoeg andere bezigheden hier.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:02

Saul dat is toch al een flink stuk erbij, wat een lieve puzzel!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:12

Iceprincess: die puzzel van je eigen tekening is echt waanzinnig zeg!
Zoiets zou ik ook graag nog eens laten doen. Waar heb je de puzzel toen laten maken?

Ik heb zojuist mijn eerste puzzel ooit afgemaakt.
Hele tijd niet aan gezeten vanwege de verbouwing.
Ik vind hem echt gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Voor kerst heb ik deze gave puzzel gekregen van mijn man.

Afbeelding

Ik hou enorm van Anton Pieck en van De Efteling dus dit was een schot in de roos. Ben er hee blij mee en hoewel ik nog zat puzzels heb liggen ga ik deze als eerste maken straks.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:21

Oh die van de Efteling heb ik nog over zitten twijfelen omdat ik nog zoveel heb. Laat maar even weten of die leuk is om te maken! <3

Ik ga dit jaar (denk ik :') ) een lijstje op m'n telefoon bij houden van de puzzels die ik in 2023 maak. Ben nu aan de 4e bezig. :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:51

@Saul, en nog steeds matchende avatars :))

Probeerde een beetje mee te puzzelen maar volgens mij is dat hertje echt moeilijker dan hij lijkt!

@Shettepret, wat lief die vosjes! Ben heel benieuwd je nieuwe puzzel zal bevallen, veel dezelfde kleurtonen overal verspreid, ook lekker uitdagend denk ik!

Ik had de puzzel van Lodewijk bij Kruidvat af laten drukken, kon toen met 40 procent korting dus dat durfde ik wel aan. Kwaliteit was beter dan ik had verwacht, maar hij heeft er een glans over dus die licht weerkaatsing tijdens het puzzelen is heel irritant. En ik denk dat de stans iets te grof is waardoor je vooral bij de donkere stukken een heel dun wit randje langs de stukjes krijgt, zonde, ik wilde hem eigenlijk aan de muur hangen, misschien dat ik het alsnog doe en die randjes dan gewoon inkleur, bij de lichte kleuren zie je het niet.
Hij kwam in een onbedrukt doosje door de brievenbus, wat net niet paste dus die is niet mooi meer, en er zit dan een A4 afdruk bij voor je voorbeeld, niet heel netjes maar zo passen er wel veel meer in de kast haha.
Voor de aanbiedingsprijs was ik er wel blij mee. Hoewel ik de volgende keer Ravensburger wil proberen, stukje duurder maar volgens is die dan niet met glans en krijg je er wel gewoon een bedrukte puzzeldoos bij.

Ik heb net de zonnebloemen van van Gogh voor 3 euro bij de Aldi gehaald, niet de echte maar de puzzel :P , heel lelijk al lijkt het me leuk om te maken, wilde eigenlijk de Mona Lisa maar die hadden ze niet meer , toen die er nog wel was vond ik ze niet 6 euro leuk genoeg, maar voor 3 kan ik geen puzzel laten liggen.