Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:20

Ga voor vloeren eens bij de Bauhaus kijken, als je die in de buurt hebt zitten. Zij hebben goede vloeren voor niet al te veel geld en ook heel veel keus!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:53

Ik was dit topic kwijt. Zal t dit weekend even bij lezen. Ik ga langzaam weer opzoek naar ander huis, veel overlast en tokkies waar ik nu woon. Gisteren ook weer politie en raam in gegooid bij een bewoner van t appartementen complex. ..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:20

Zo alles even bij gelezen :) Welkom alle nieuwe :))

T is wel erg stil in dit topic trouwens haha :P

Wat zijn jullie zoal kwijt aan gwl voor 1 persoon ? Ik betaal t nu samen met mn huur, maar als ik straks een andere woning vind moet ik het apart afsluiten....
Gedoe hier joh, 1 bewoner van het complex steekt banden lek, doet doodsbedreigingen, grijpt mensen naar de keel.... Heb het zelf nog niet mee gemaakt gelukkig maar erg prettig wonen is t hier niet

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:44

Jeetje wat naar!!! Ik betaal nu €67 aan gas en licht. Water weet ik eigenlijk niet, ik dacht €55 per kwartaal. Maar ik bleek een lekke leiding te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:47

Balen Winsel , bederft je woonplezier ook ..

Ik heb geen idee wat ik betaal :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:56

Ja t is echt balen. Sta nog gewoon ingeschreven dus heb alweer op woningen gereageerd. Gaat via loting. ...

Ik dacht zelf aan z'n 100 Euro per maand voor gwl. Denk dat k dan wel redelijk zit.

Hoe gaat t verder met jullie allemaal en de huisjes :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:05

Mijn huis staat nog haha , de tuin is wel helemaal wild nu :') . Jaar is hard gegaan , voel mij hier ondanks wat kleinigheden echt thuis.

Buurt en buren prima :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:39

Ik betaal 86 euro per maand en heb daarvan een mooi bedrag terug gekregen zo na een jaar! :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:38

Ja ik betaalde vorig jaar €100, dat was een leuke afrekening!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:41

Haha dat is altijd goed :D
Kreeg net via fb een berichtje over een appartement, spotgoedkoop, 400 euro inclusief gwl. 1 slaapkamer woonkamer en keuken, alleen badkamer delen.... Ik heb echt getwijfeld, goedkoper vind je nooit meer, alleen badkamer delen terwijl ik nu alles zelf heb vind ik toch niet zo....
Gewoon geduld hebben, komt vanzelf iets :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 07:23

Zou daar ook niet meer voor kiezen, zeker niet als je anders reed bent al idd. Hopelijk snel iets anders!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:03

Ik betaal bij Oxxio €70,- per maand.

Mooie blunder ook nog bij de belastingdienst.. Ik had direct toen ik de sleutel kreeg netjes huurtoeslag aangevraagd en dat kon tot 12 weken duren.
Vorige week even online gekeken bij mijntoeslagen.nl, en daar stond dat m'n aanvraag al verwerkt was. Dus ik kijk bij 'mijn berekeningen', zie ik tot mijn schrik dat ik nog €0 huurtoeslag krijg over 2016 :o
Ik klap die informatiebalk uit, en de rede waarom ik geen huurtoeslag krijg is omdat m'n huur te hoog is.. huhh >;) Staat er verdorie dat mijn huur €711 in de maand zou zijn.
Nee, niet dus, totaal niet, en dat had ik ook niet ingevuld..

Dus ik bellen, eerst 10 minuten in de wacht gestaan, uiteindelijk een vrouw aan de telefoon, die moest het even nakijken. Weer 5 minuten in de wacht gestaan.. Nou ze wist ook niet hoe het kwam en dit moesten haar collega's uitzoeken, ik werd met 5 werkdagen teruggebeld.
Van de week ben ik teruggebeld met de excuses dat er toch een foutje in het systeem is geweest en dat de aanvraag met ongeveer 3 maanden wordt verwerkt..

Lekker dan, moet ik nog langer wachten op m'n toeslag.. Maar goed, uiteindelijk is het als het goed is opgelost.

Ik schiet eindelijk een beetje op met m'n huisje. Ik heb weinig tot geen hulp, dus doe heel veel alleen. Soms zie ik het gewoon niet vooruit komen, maar de laatste tijd gaat het gelukkig lekker!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:30

Zo dat is zeker een blunder zeg, wat balen ! Neem aan dat je dan wel met terugwerkende kracht huurtoeslag krijgt ?

Fijn dat het opschiet in je huisje *\o/*
Ik ga vandaag mn huisje maar wees s opruimen en schoonmaken haha, vakantie zit er alweer op, morgen weer aan het werk

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:35

Tuurlijk met terugwerkende kracht, je kan altijd nog voor tijd terug huurtoeslag aanvragen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:36

Ah oke gelukkig maar ! :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:09

Ja, gelukkig wel met terugwerkende kracht, is uiteindelijk wel fijn als ik even wat 'extras' binnen krijg over een tijdje, maar aan de andere kant moet ik nu volle huur betalen wat best een aanslag is op je rekening als je je huis aan het opknappen bent :(:) :+

Echt álles moest gedaan worden, het was zo ranzig.. Meisje voor mij had alle ventilatie dichtgeplakt, ze was hindoestaans dus flink vet gekookt wat voor vieze bruine drap overal in de keuken zorgde. Er kwam echt ranzige drap van de keukenkastjes, tegels en ramen. maar ook overal in huis :r

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:13

O gadver dat klinkt echt smerig :r Daar ben je wel even druk mee dus ....
Huis op knappen kost idd altijd meer geld dan je denkt :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:19

Ik heb ook nog even een vraagje over huurtoeslag, wellicht kunnen jullie mij antwoord geven :)

Je hebt over een heel jaar zn bedrag aan huurtoeslag, dit wordt verdeeld over 12 maanden. Nu krijg ik de aankomende maanden minder huurtoeslag dan de afgelopen maanden, loon is omhoog gegaan maar huur ook een beetje. Omdat ik de afgelopen maanden dus meer heb gehad is er nu nog een kleiner bedrag over wat wordt verdeeld over de rest van de maand. Oke heel verhaal, hoop dat jullie het snappen. Nu de vraag :P

Stel ik vind dit jaar nog een andere woning met een hogere huur, ik geef dan dus een adreswijziging door, wordt huurtoeslag dan helemaal opnieuw berekend of krijg ik sowieso dit jaar nog het bedrag wat nu vast staat en wordt het volgend jaar pas opnieuw berekend.... Dat zou dan betekenen dat ik dit jaar veel minder krijg en volgend jaar het normale bedrag.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:31

Volgens mij wordt je huurtoeslag dan opnieuw berekend :j

Huis opknappen viel me inderdaad tegen qua kosten. Ik dacht, ik heb zo ongeveer alle spullen voor de inrichting enz. Maar je gaat toch ook minimaal 1500 kwijt zijn aan opknappen... Zo heb ik laatst een nieuwe vloer gekocht, echt heel mooi grijs laminaat <3
Behang voor het hele huis, want de stank zat ook in het oude behang, moest er allemaal af.. heel veel verf.. alle benodigdheden wat je er omheen nodig hebt, en in mijn geval ook heel veel schoonmaakmiddel dus :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:48

Je huurtoeslag wordt opnieuw berekend, wordt het in principe elke keer als je een wijziging doorgeeft. Hou ee ook rekening meer dat de toeslag die je krijgt sowieso een voorschot is. Pas als je aangifte heb gedaan en je inkomen vast staat is er een definitieve berekening. Zo kan je altijd nog terug kunnen moet e betalen of terug krijgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:21

Ben wel benieuwd naar fotos van je huisje Just_Sannee haha :D

Yonker bedankt voor je reactie, ik snap idd dat het om een voorschot gaat :) Heb vorige week geld terug gekregen omdat ik te weinig zorgtoeslag had gekregen haha. Maar goed ik reageer op verschillende woningen dus moet toch eerst weten wat voor woning ik toegewezen krijg voordat ik weet wat ik ga betalen :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:46

Ja lukt de zoektocht een beetje? :)
Ik zit alweer bijna 3 maanden in m'n huisje, tijd vliegt! Samen met m'n 2 monsters. :D
Tis alleen nog niet helemaal af :') maar goed komt vanzelf

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:55

Ik moet, ruim een jaar verder, ook nog steeds m'n voordeur en balkondeur schilderen :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:08

Haha, dat is ook de rede waarom ik wil dat echt m'n hele huis af moet zijn, ik wil niets meer hoeven doen als ik er in ga, want ik weet gewoon dat het dan niet meer komt :+

Ik zal binnenkort foto's plaatsen :D
Heb vooral foto's van hoe ik het kreeg, niet veel foto's van erna.

Ik moet ff de woningbouw bellen, want de badkamer was zó smerig dat het schoongemaakt voor me zou worden, kreeg ook een nieuwe badkamerdeur. Het zou schimmelvrij gemaakt worden, gewit, muren schoongemaakt, kitranden vervangen enz.
Man is laatst langsgeweest, hij heeft het schimmelvrij gemaakt en gewit.. Toen hij weg was, haalde ik de spiegel eraf, nog allemaal schimmel achter de spiegel >;) Op de deurpost zit nog allemaal schimmel (die man zei, ja, dat kun je zo wegvegen... uhh, doe dat dan :+ )
Maar de muren zijn ook niet schoongemaakt, wel schimmelvrij, maar het is nog steeds vies.

Verder schiet het eindelijk al aardig op! Ik moet voor september m'n ouderlijk huis uit zijn, want helaas door een moeilijke scheiding moest mijn stiefzus en haar zoontje van 4 het huis verkopen, en ze heeft nog geen ander huis gevonden en staat half september dus op straat.. Die komt dan bij m'n ouders in huis, in mijn kamer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:09

O ja dat ken ik wel, als je er eenmaal woont ga je niet zo makkelijk nog iets verven ofzo haha :))

Moet je nog veel doen Just_Sannee ? Wat vervelend voor je stiefzus :(:)

Yonker, ja zoektocht gaat goed, ik werk bij een makelaar en er komt per 1 september een appartement vrij waar ik graag heen wil :)) Ik zal zo even wat foto's uploaden, ga straks het financiele plaatje even bekijken en als alles lukt dan geef ik dat morgen door op t werk :)
Heb net de belasting gebeld ivm huurtoeslag en verhuizing, wordt dan idd opnieuw berekend. Het jaarbedrag waar ik recht op heb. 1 puntje, proefberekening zegt dat ik recht heb op 230 euro maar nu weet ik niet of ik dit krijg als ik ga verhuizen of vanaf 1 januari pas... Omdat je natuurlijk in een heel jaar recht hebt op zn bedrag. Is even lastig dat ik nu niet precies weet wat ik krijg, en daar kom ik pas achter als ik de wijziging door geef haha