Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:44

Ik had gister wel weer een fijne afhandeling! Had een advertentie geplaatst van onze vriezer, met het woord 'gratis' in de advertentie.. Nou, met tien minuten had ik idioot veel mailtjes en heb ik een afspraak gemaakt met iemand die hem voor een of ander kamp met kinderen wilde gebruiken of zo.. Prima. Meteen dezelfde dag opgehaald, hop weg! Ideaal!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:53

is niet per see via marktplaats maar wel via een verkoop iets.... zie je een speelgoed motor voor je zoontje van 2, reageer je in prive voor verdere informatie of die t doet en wat de mogelijkheden zijn en prijs etc zegt die mevrouw je toe ja ik laad m nu op en als die t doet hoor je t vanmiddag van me, dus ik zeg ok prima dan praten we verder.... en vervolgens zie je dat ze hem heeft verkocht...lekker dan. Me zoontje was al blij en nu... Zo zie je maar weer, mensen zijn soms niet te vertrouwen op verkoopsites

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:57

Bedoelt ze niet verkocht aan jou dan??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:02

nee, was verkocht aan een ander die na mij had gereageerd erop...me zoontje nu verdrietig en zij negeert onze afspraak

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:07

Wáárdeloos!! en al hélemaal als het nog eens iets is wat je aan je kind beloofd -O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:08

Vervelend! Het blijft toch altijd lastig, op 't internet...
(Maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo slim vind om het al aan je zoontje te beloven, terwijl je nog niet eens zeker weet of het ding het doet en of je 'm inderdaad hebt.)]

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:11

Kentaro schreef:
Wáárdeloos!! en al hélemaal als het nog eens iets is wat je aan je kind beloofd -O-

ja zat te scrollen en hij zag m denk hey ja leuk ding zo motor op accu... nou en dan zeggen nee schat gaat niet door ... dus hij had hem al gezien zelf en zei ja zal eens vragen aan die mevrouw . Als dan die vrouw schriftelijk afspraak maakt ja ik laat t je weten zodra die opgeladen is as die t doet doe ik je bericht en je ziet in ene verkocht,is dat alles behalve netjes en afspraak vind ik afspraak

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:16

ben helemaal eens dat afspraak afspraak is!!
En snap ook niet zo goed dat je zo'n ding niet uit test VOOR je hem te koop aanbied..... }:0

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:19

dat inderdaad ook kentaro! je test t voor je t verkoopt aangezien de prijs hierdoor erg kan verschillen....

ik heb maar nu gezegd douw m maar in je reet. Ben t zo zat dat dit herhaaldelijk gebeurd,afspraak is gewoonweg afspraak. Anders moet je die niet maken als je t niet na kan komen.

heb intussen een ander leuk speelgoedje gevonden voor uk :) kan ik morgen al ophalen.

gebeurd ook veel via mp dat mensen zeggen ik kom, je blijft thuis en ze komen niet. Of dat je dus afspraak maakt en je komt aan die deur en diegene is er gewoon niet....veel te veel dat t gebeurd

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:24

:j hérkenbaar helaas!! Vrijdagavond ook weer de hele avond voor piet snot zitten wachten... :( En diegene mailde woensdag nog of het vrijdag wel door ging -O-

En het lijkt mij ook meer dan logisch dat je weet wat je te koop zet, of het heel is/het doet :P

Een keer ging ik zelf 'de fout' in :o Maak foto's, omschrijvingen en dan doe ik de spullen op zolder in dozen (ook zo fijn als iemand van alles vraagt, je het op gaat zoeken om dan vervolgens nooit meer wat te horen :( )
Akkoord gegaan met een bod, kan ik toch nooit dat artikel meer vinden.... :oo Wat voel je je stom dan...... Heb uiteraard netjes gemaild en het direct van MP afgehaald, en ben er nog steeds niet achter waar het nu is... :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:26

Mioux schreef:
ik heb maar nu gezegd douw m maar in je reet.

Ook niet erg netjes...
En denk niet dat de verkoopster dat nog zal doen.
Ze heeft hem verkocht, en heeft dr centen, en van wie zal haar niks uitmaken denk ik.

Mioux schreef:
gebeurd ook veel via mp dat mensen zeggen ik kom, je blijft thuis en ze komen niet. Of dat je dus afspraak maakt en je komt aan die deur en diegene is er gewoon niet....veel te veel dat t gebeurd

Meestal zeg ik bel maar als je komen wilt, dan zie ik wel of ik er ben. (ben wel vaak aanwezig, werk en paarden op de zelfde plek :o )
Blijf niet meer thuis voor mensen, heb meer op een dag te doen.
En dat mensen niet thuis zijn op een afgesproken tijd heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig, en verwacht dat ook niet.
Stuur altijd een bevestigingsmail van de afspraak met daarin tijd, datum en plek.
En als de afspraak ver van te voren is gemaakt en paar dagen ervoor nog eens.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:30

@htm niet op die letterlijke manier ;) heb gezegd quote:

"Ik hoef hem al niet meer, vind de manier niet erg netjes van je dat je hem verkoopt ondanks onze eerder gemaakte afspraak,ik kijk verder".

ik blijf zowiezo niet een hele dag thuis,maar als ik om 15:00 bijvoorbeeld afspreek maar diegene is er om 15:30 nog niet denk ik ook van nou lekker... geen telefoontje geen mailtje niks.

Ik bevestig ook de afspraak dat ik er dan en dan ben,en ook vlak voor ik vertrek, helaas toch 2 keer voor een gesloten deur gestaan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:40

Dat is mooi balen.

Ik had laatst iemand die wou iets ophalen, maar ik moest echt weg om les te geven, en wil daar ook niet te laat komen, dus spullen gepakt er vertrokken.
Waren die mensen boos :D
Had toch echt duidelijk gezegd tot hoe laat ze konden komen, en kwartier daarna ben ik vertrokken.

Die mensen hadden dan ook van 10 uur 's morgens tot 15.30 uur de tijd om het op te halen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:45

dat heb ik ook hoor. ik wacht maximaal en half uur na afgesproken tijd, als ik in die tijd niks gehoord of gezien heb ja sorry,maar heb meer te doen. Ga niet van 7 uur smorgens tot 23 uur in de avond wachten tot iemand eens aan komt lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:46

Nou, voor het eerst in mijn leven wat via FB gekocht. Mag er vrijdag achter! Ook wat via een forum, wordt morgen op de post gedaan. 2 leuke dingen waar ik plots op kwam. Contact was heel vlot!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:39

Ik kreeg vanmorgen een bod van 50 euro op mijn jaarling hengst, mensen zijn niet goed wijs.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:54

pff... wat verkocht, gisterochtend heeft ze het overgemaakt, ik zit even een kwartier thuis voor ik weer moet werken al 4 mailtjes of ik het al had verstuurd eerst graag hoor ik of u het binnen heeft toen is het op de post en toen 2 x een fdw ofzo met -- :x

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:21

Wordt op het moment heel moe van mensen die vragen of je iets nog hebt, en waar je daarna niks meer van hoort.

Waarom vraag je het dan 8)7

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:46

HTM schreef:
Wordt op het moment heel moe van mensen die vragen of je iets nog hebt, en waar je daarna niks meer van hoort.

gewoon even checken :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:15

HTM schreef:

hier ook....!

Ik wacht nogsteeds vol hoop op een mail, van iemand, die belang bij mijn jas heeft.
Ik duim echt. De jas verdient beter, dan nieuw ik de kast te hangen, omdat mijn polsen te lang zijn!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:28

Ik heb gisteren avond geld overgemaakt naar iemand omdat ik van hem een set haaknaalden heb gekocht. Ik hoopte dat ik ze zaterdag al in huis zou hebben. Ik stuurde vanmiddag een mail of het geld al op zijn rekening is bijgeschreven. Krijg ik mail terug dat hij het geld heeft. Zijn leverancier stuurt de haaknaalden op, tussen 1 en 3 weken heb ik ze. >;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:48

FNews schreef:
Ik heb gisteren avond geld overgemaakt naar iemand omdat ik van hem een set haaknaalden heb gekocht. Ik hoopte dat ik ze zaterdag al in huis zou hebben. Ik stuurde vanmiddag een mail of het geld al op zijn rekening is bijgeschreven. Krijg ik mail terug dat hij het geld heeft. Zijn leverancier stuurt de haaknaalden op, tussen 1 en 3 weken heb ik ze. >;)

:(:) dat is ook niet heel netjes...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:00

Vind het een beetje op Ebay lijken. Als ik marktplaats wat koop ga ik er vanuit dat de persoon met wie ik contact heb het verzend.

Hij was 'vergeten' te vertellen dat het uit Azië komt en dat hij de precieze verzendtijd niet kent omdat het afhangt van de snelheid van de post.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:09

FNews schreef:

Dat is wel balen, en zeker niet netjes
Heb van de zaak nog wel eens dingen die ik via mp verkoop, maar als ik het niet op voorraad heb liggen, dan meld ik het altijd even voor mensen het geld overmaken.
Dan hebben ze nog een keuze.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:13

HTM, volgens mij doet die man dat altijd zo.