De grasjes hadden zeker dorst Dus wat regen was echt wel welkom.
Temperatuur is prima maar het voelt wel benauwd.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-14 18:46
Vanochtend in de regen lopen speuren. Daarna regen met appèl, nu thuis en, ja hoor... droog. Overigens wel blij met de regen, al was het nog lang niet genoeg.
Voor morgenavond wordt er weer onweer verwacht. Ik ben benieuwd!
unihorses
Geplaatst: 06-04-14 19:06
lekker weer zomerjasje aan best briesje en wat spettertjes edit: knmi code geel voor een buitje met onweer en hagel? meestal toch harde wind alleen code's voor en gladheid?
Akecheta
Geplaatst: 06-04-14 19:37
In provincie Utrecht voorspellen ze onweer morgenavond vanaf 19 uur. Dan durf ik het nog wel te gokken om met de brommer naar mijn werk te gaan.
Agossie, en nu thuis lekker onder de douche dus weer nat ?
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 06-04-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Rienn
Geplaatst: 06-04-14 19:37
Ben benieuwd naar het weer morgen.
Ben nu in leiden met de trein, wat een lucht hangt daar zeg.
Marcella
Geplaatst: 06-04-14 19:55
Eenmaal de moerdijkbrug over en ik reed het zonnetje tegemoet.
Dat duurt nog een dag Joolien. Je bent er vroeg bij.
Worden het nog een beetje heftige buien?
MarrieLeen
Geplaatst: 06-04-14 20:52
Joolien schreef:
Onweer opkomst, ik meld me weer
Waar en wanneer? Zie nog niks..
Anoniem
Geplaatst: 06-04-14 21:47
Wakker worden Marleen Er is code geel voor heel Nederland afgeroepen
Gekopieerd van weerportaal, door Wouter van Bernebeek,(zit hier bijna te springen op de bank )
Onweerssituatie maandag 7 april, 17.00 t/m 00.00 uur De komende 24 uur zitten we in van origine vochtige en subtropische lucht. In de loop van maandag neemt de onstabiliteit op nadering van een koufront fors toe, bovendien ontstaat in de warme lucht een actieve thermische vore. Deze laatste storing verdient de meeste aandacht.
Het warmt in eerste instantie nog flink op, mogelijk tot ruim 20 graden in het oosten. Op nadering van de vore vindt er waarschijnlijk gunstige overlapping plaats van Cape, veel vocht, vrij sterke windschering en een naderende hoogtetrog. Zo'n combinatie van factoren kan in het beste geval voor een explosieve situatie zorgen, iets wat maandagnamiddag en avond niet uitgesloten is. De 0-6 km shear bedraagt rond de 30-35 m/sec, daarbij komt de bovenwind enige tijd haaks op de vore te staan wat wellicht voor extra forcering zorgt. CB-toppen kunnen hoogtes bereiken tot maximaal 10-11 kilometer.
Maandagmiddag kunnen er boven het Kanaal en Engeland forse onweersbuien ontstaan die met een ZW hoogtestoring onze kant uitkomen, de voorste begrenzing wordt tussen 17.00 en 19.00 uur tegen de westkust verwacht. Boven ons land kan zich vervolgens een squall-line vormen met mogelijk zware tot lokaal zeer zware windstoten aan de voorzijde (snelheden in de orde 80 - 100 km/uur, lokaal bij een downburst meer). Halverwege de avond ligt de buienlijn ter hoogte van Midden-Nederland. Naast veel bliksem is er hagel mogelijk en kan flink wat neerslag in korte tijd vallen.
Waar het zwaartepunt van de buien komt te liggen valt nu nog niet te zeggen; dat is bij onweer altijd pas kort voor passage. Wel moet LOKAAL rekening gehouden worden met zwaar weer binnen de genoemde periode!